En dan heb je plotseling niets meer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frost

Berichten: 804
Geregistreerd: 09-01-10

En dan heb je plotseling niets meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-21 05:54

Meestal lees ik topics van anderen, maar nu moet ik er toch ook zelf aan geloven. Ongeveer 1,5 jaar geleden heb ik mijn vriend ontmoet. Nou, gelukkig was ik! Had me in geen tijden zo fijn bij iemand gevoeld. In mijn ogen was hij de ware, dé man waarmee ik oud zou worden. Ook hij gaf meerdere malen aan het zo fijn met me te vinden. We hadden plannen om samen te gaan wonen en waren huizen aan het bekijken. We hebben zelfs geboden op een huis waar we reserve voor stonden.

En dan ineens als donderslag bij heldere hemel meld hij dat zijn verliefdheid over gegaan is en het meer houden van is geworden, waardoor hij niet samen verder wil. Hij vertelde achteraf dat hij hier al 3 maanden mee liep en niks heeft willen zeggen, om mij niet te kwetsen maar ook omdat hij dit zelf erg moeilijk vond.

Vechten, proberen, dat was niet meer aan de orde. Hij wilde niets meer terwijl het voor de tijd zo goed ging tussen ons…

Ik weet gewoon echt even niet wat ik nu moet. Mijn complete toekomstplan is overhoop gehaald en ik mis hem gewoon gigantisch. Ik heb even geen idee hoe ik nu verder moet en wil, ik zag ons gewoon samen in de toekomst…

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: En dan heb je plotseling niets meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 06:06

Relatie die stuk loopt is altijd heel verdrietig heb je vriendinnen waar je bij terecht kunt?

Suzanne F.

Berichten: 49202
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 07:09

Dat zijn hele vervelende dingen, wat sneu voor je. Dat kan een heel rouwproces zijn. Sommige mensen gaan daar beter mee om dan anderen. Ik ken vrouwen die het verwerkten en na een paar maanden een andere vriend hadden waarmee ze gelukkig werden. Anderen blijven hier jaren mee lopen en zijn nooit meer toe aan een nieuwe relatie. Neem je tijd en vooral tijd voor jezelf. Ga op zoek naar wie je zelf bent, wat maakt jou gelukkig, wat wil je echt? Je bent ook een persoon zonder diegene en die moet je eerst weer terugvinden. Diegene wordt vaak een invulling van jouzelf en geen aanvulling. Als diegene dan wegvalt, valt ook een deel van jezelf weg. Neem de tijd om jezelf letterlijk heel te maken.

maras

Berichten: 2341
Geregistreerd: 04-06-06

Re: En dan heb je plotseling niets meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 07:32

Mooi verwoord Suzanne F! Veel sterkte Frost, probeer afleiding te vinden in dingen doen waar je je fijn bij voelt maar laat het verdriet er ook zijn!

Frost

Berichten: 804
Geregistreerd: 09-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-21 08:23

Suzanne F. schreef:
Dat zijn hele vervelende dingen, wat sneu voor je. Dat kan een heel rouwproces zijn. Sommige mensen gaan daar beter mee om dan anderen. Ik ken vrouwen die het verwerkten en na een paar maanden een andere vriend hadden waarmee ze gelukkig werden. Anderen blijven hier jaren mee lopen en zijn nooit meer toe aan een nieuwe relatie. Neem je tijd en vooral tijd voor jezelf. Ga op zoek naar wie je zelf bent, wat maakt jou gelukkig, wat wil je echt? Je bent ook een persoon zonder diegene en die moet je eerst weer terugvinden. Diegene wordt vaak een invulling van jouzelf en geen aanvulling. Als diegene dan wegvalt, valt ook een deel van jezelf weg. Neem de tijd om jezelf letterlijk heel te maken.


Dat is het precies inderdaad. Ik vind die tijd nemen alleen zo lastig.
Ik weet niet wat ik écht wil, wat ik echt wil is een leuk huisje voor mezelf en een paar goede vrienden, maar een huis voor mezelf is met de huidige prijzen gewoon niet te doen alleen.

Het liefst wil ik natuurlijk met hem verder, daarom is het ook zo moeilijk..

lies_sparkle

Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Re: En dan heb je plotseling niets meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 08:35

Wat verdrietig meid, juist omdat je het ook niet aan had zien komen.
Je moet nu door een rouwproces heen, jij bent iemand verloren van wie je houdt.
Neem de tijd, wees lief voor jezelf <3

MarliesV

Berichten: 15178
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 08:36

Ach wat een rot gevoel he, liefdesverdriet.

Echt even aan jezelf gaan denken, met chocola en thee op de bank, janken als je daar behoefte aan hebt, bellen/praten met vriendinnen enz.

Dat je nu niet weet wat je wilt, en geen toekomst persectief hebt is logisch. Alles was gebouwd rondom je relatie.
Maar hoe ver het ook weg lijkt, dit wordt anders.

Ga huilen/boos zijn/verdrietig zijn enz en daarna jezelf ontdekken, dat je een mooi mens bent, dat je het waard bent om geliefd te zijn, dat je prima voor jezelf kan zorgen en dat een relatie een aanvulling is in je leven en geen invulling.

Sherivey
Berichten: 8615
Geregistreerd: 06-11-15

Re: En dan heb je plotseling niets meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 08:43

Voor nu huilen, bakken ijs/repen chocolade eten en erover praten met vrienden/vriendinnen of familie.

Daarna jezelf herpakken, leuke dingen gaan doen en beseffen dat, hoe cliché het ook klinkt, het wel goed komt.

En niet denken dat je misschien iets anders had kunnen doen om dit te voorkomen. Geen schuldgevoel proberen te hebben. Heel hard gezegd, het is nu eenmaal zo dat het voor jullie samen niet werkte.

boemel

Berichten: 8384
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: En dan heb je plotseling niets meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 09:09

Verdrietig zijn mag en hoort er helaas bij, want een relatiebreuk is gewoon hartstikke pijnlijk.

Maar, het is vast niet zo dat je niets meer hebt, behalve je relatie.
Geef je verdriet ruimte, maar geef ook ruimte voor mooie nieuwe dingen en bestaande dingen waar je positieve energie uit haalt.
Sterkte!

Lynnepinny

Berichten: 2700
Geregistreerd: 14-03-10

Re: En dan heb je plotseling niets meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 10:04

Maar... wat verwacht hij dan na 1,5 jaar? Verliefdheid is niet iets dat je voor altijd zult blijven voelen, meestal verandert dit geleidelijk in 'houden van'. Ik vind het niet zo realistisch dat hij dat als reden heeft gegeven. Ik bedoel, als het na een maandje al gebeurd, okay. Maar 1,5 jaar? Tja, dat gebeurt gewoon. Of bedoelt hij eerder dat hij het als een soort vriendschap is gaan zien? Ik had dat een beetje met m'n eerste relatie, en het kan wel zeker in de weg gaan zitten als romantische gevoelens er niet meer zijn.
Maar super rot voor jou natuurlijk. Ik had vorig jaar iets overeenkomends, waarbij ik er nog helemaal in zat en hij niet meer. Het voelt alsof het nooit meer goed komt, maar geloof me, dat komt het wel.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: En dan heb je plotseling niets meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 10:25

Als ik voor mijzelf mag spreken, motieven of beweegredenen zoeken achter zijn gedrag helpt niet. Dan kom je alleen maar tot de conclusie dat jullie toch wel echt bij elkaar passen.

De realiteit is dat hij niet meer verder wil samen. Waarom hij dat niet meer wil, doet er niet toe.

Jij verdient iemand die wél de rest van zijn leven met jou wil spenderen!

Zoek afleiding, ga leuke dingen doen, spreek af met je vriendinnen! Doe de dingen die je misschien minder deed toen jullie samen waren. Probeer langzaamaan de dingen die van jullie twee waren (vb bepaalde muziek, films, activiteiten, herinneringen) terug te 'claimen' zodat het van jou zelf wordt.

Het meest vervelende vond ik dat je het 'tijd moet geven'. Je wil helemaal niet dat het tijd kost om eroverheen te raken, en je kan je tegeliik niet voorstellen dat het zal slijten.

De enige oplossing is dingen gaan doen, al is het maar een lekker slechte romantische komedie bekijken. Uiteindelijk zal je merken dat hij steeds iets minder in je hoofd zit.

XiiaaooNaa

Berichten: 2865
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 10:31

Lynnepinny schreef:
Maar... wat verwacht hij dan na 1,5 jaar? Verliefdheid is niet iets dat je voor altijd zult blijven voelen, meestal verandert dit geleidelijk in 'houden van'. Ik vind het niet zo realistisch dat hij dat als reden heeft gegeven. Ik bedoel, als het na een maandje al gebeurd, okay. Maar 1,5 jaar? Tja, dat gebeurt gewoon. Of bedoelt hij eerder dat hij het als een soort vriendschap is gaan zien? Ik had dat een beetje met m'n eerste relatie, en het kan wel zeker in de weg gaan zitten als romantische gevoelens er niet meer zijn.


Dit! Ik ben allang niet meer ‘verliefd’ op mijn vriend. Dat is jaren geleden al verhuisd naar ‘houden van’.
Zat er niet meer achter vraag ik mij dan af, zie de reden die hij geeft namelijk niet als een reden een relatie te stoppen. Hoewel ik aanraad het te laten gaan en het een plekje te geven. Dit is kennelijk zijn reden.

Voor nu, heel veel sterkte! Wat iedereen inderdaad zegt, lekker jezelf verwennen en lekker met vriendinnen dingen gaan doen nu dat weer gelukkig kan!

Je kan altijd terecht in dit topic:
[LZP] tranen, breakups & liefdesverdriet

BigOne
Berichten: 38209
Geregistreerd: 03-08-09

Re: En dan heb je plotseling niets meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 10:40

Dit is altijd heftig, laatst in familie meegemaakt. Na zeven jaar ook einde aan relatie, ondanks goede wil er van twee kanten uit te komen maar voor de één betekende dat zijn complete opgebouwde sociale leven opgeven incl werk om haar ter wille te zijn. Na een jaar twijfel en praten heeft hij toch de relatie met veel verdriet beëindigd. Nu vier maanden later overheerst opluchting en merkt hij dat ze dus echt niet bij elkaar pasten en het in de toekomst niet had gewerkt, hij voelt zich bevrijd ipv beperkt .

Palmera

Berichten: 9454
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 10:43

Aan jezelf gaan werken. Jouw toekomst, jouw plekje creeëren, jij bent het belangrijkste op deze wereld. Jouw geluk staat bovenaan, werk daarnaar toe. Creeër je eigen gelukkige leven.

Dit heeft niet zo mogen zijn, dat is verdrietig.
Daarom nu tijd om aan jezelf te werken. Dat bij een volgende, als dat wegvalt, jij nog steeds van jezelf houd en je eigen geluk hebt. Dan doet het mog wel pijn, maar val je nooit meer in dít gat.
Je bent zelf verantwoordelijk, leg die verantwoordimg nooit bij eem ander neer.
Sterkte!

Suzanne F.

Berichten: 49202
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 11:41

Palmera schreef:
Aan jezelf gaan werken. Jouw toekomst, jouw plekje creeëren, jij bent het belangrijkste op deze wereld. Jouw geluk staat bovenaan, werk daarnaar toe. Creeër je eigen gelukkige leven.

Dit heeft niet zo mogen zijn, dat is verdrietig.
Daarom nu tijd om aan jezelf te werken. Dat bij een volgende, als dat wegvalt, jij nog steeds van jezelf houd en je eigen geluk hebt. Dan doet het mog wel pijn, maar val je nooit meer in dít gat.
Je bent zelf verantwoordelijk, leg die verantwoordimg nooit bij eem ander neer.
Sterkte!


Eens. Dat gebeurt mij ook nooit meer.

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 12:34

Palmera schreef:
Aan jezelf gaan werken. Jouw toekomst, jouw plekje creeëren, jij bent het belangrijkste op deze wereld. Jouw geluk staat bovenaan, werk daarnaar toe. Creeër je eigen gelukkige leven.

Dit heeft niet zo mogen zijn, dat is verdrietig.
Daarom nu tijd om aan jezelf te werken. Dat bij een volgende, als dat wegvalt, jij nog steeds van jezelf houd en je eigen geluk hebt. Dan doet het mog wel pijn, maar val je nooit meer in dít gat.
Je bent zelf verantwoordelijk, leg die verantwoordimg nooit bij eem ander neer.
Sterkte!



Hier sluit ik me volledig bij aan!


TO, heel verdrietig, liefdesverdriet is echt poedersuiker :knuffel: Maar alle clichés zijn waar en het komt mettertijd echt, echt, écht goed. Wees een beetje lief voor jezelf!

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 12:58

Lynnepinny schreef:
Maar... wat verwacht hij dan na 1,5 jaar? Verliefdheid is niet iets dat je voor altijd zult blijven voelen, meestal verandert dit geleidelijk in 'houden van'. Ik vind het niet zo realistisch dat hij dat als reden heeft gegeven. Ik bedoel, als het na een maandje al gebeurd, okay. Maar 1,5 jaar? Tja, dat gebeurt gewoon. Of bedoelt hij eerder dat hij het als een soort vriendschap is gaan zien? Ik had dat een beetje met m'n eerste relatie, en het kan wel zeker in de weg gaan zitten als romantische gevoelens er niet meer zijn.
Maar super rot voor jou natuurlijk. Ik had vorig jaar iets overeenkomends, waarbij ik er nog helemaal in zat en hij niet meer. Het voelt alsof het nooit meer goed komt, maar geloof me, dat komt het wel.


Verliefdheid gaat inderdaad meestal over in 'houden van', maar soms is het niet genoeg. Als hij de vlinders mist, en niet goed weet wat hij met het 'houden van' aan moet, dan komt hij wel weer terug. Zo niet, dan is het 'houden van' niet groot genoeg en dat is enorm poedersuiker voor jou.
Wat anderen al zeggen, wees lief voor jezelf. Vandaag en morgen mag je verdrietig zijn, daarna stof je jezelf af, sta je op, kin omhoog en loop je weer verder door het leven.

Frost

Berichten: 804
Geregistreerd: 09-01-10

Re: En dan heb je plotseling niets meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-21 13:27

Dankjulliewel voor de lieve reacties! Ik heb het er gewoon echt even heel moeilijk mee.

We hebben nu afgesproken om over een paar weken te gaan praten en te kijken of er nog iets veranderd is, zoniet dan heb ik het voor mijn gevoel even geprobeerd en kan ik het makkelijker achter me laten.

Ik probeer inderdaad veel te bellen met vriendinnen en afleiding te zoeken, dat is alleen erg lastig aangezien de meesten al samenwonen en ik heel veel tijd met mijn vriend doorbracht.
We hadden veel gezamenlijke hobbies, dezelfde muzieksmaak etc. waardoor veel gewoon lastig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 14:01

Palmera schreef:
Aan jezelf gaan werken. Jouw toekomst, jouw plekje creeëren, jij bent het belangrijkste op deze wereld. Jouw geluk staat bovenaan, werk daarnaar toe. Creeër je eigen gelukkige leven.

Dit heeft niet zo mogen zijn, dat is verdrietig.
Daarom nu tijd om aan jezelf te werken. Dat bij een volgende, als dat wegvalt, jij nog steeds van jezelf houd en je eigen geluk hebt. Dan doet het mog wel pijn, maar val je nooit meer in dít gat.
Je bent zelf verantwoordelijk, leg die verantwoordimg nooit bij eem ander neer.
Sterkte!


Dit! Toen ik de titel las dacht ik O jee, wat is er allemaal gebeurd en het blijkt dat er alleen maar een relatie over is gegaan. Voor de duidelijkheid, dat is ontzettend moeilijk en kl*te en ik snap ook dat je even niet meer weet wat je ermee moet, maar zeggen dat je niets meer hebt vind ik wel heel zwaar uitgedrukt.

Popstra
Berichten: 13726
Geregistreerd: 21-06-08

Re: En dan heb je plotseling niets meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 14:05

Ehm, verliefdheid gaat toch altijd over in ,houden van, in een relatie of heb ik dat verkeerd!?
Je kan toch niet altijd maar verwachten verliefd te blijven!?

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 14:26

Popstra schreef:
Ehm, verliefdheid gaat toch altijd over in ,houden van, in een relatie of heb ik dat verkeerd!?
Je kan toch niet altijd maar verwachten verliefd te blijven!?


Soms is het houden van niet groot genoeg, en soms zijn mannen (en vrouwen) enorme eikels en zeggen ze niet dat de koek gewoon op is.

Palmera

Berichten: 9454
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: En dan heb je plotseling niets meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 14:30

Waarom zijn het nou meteen weer eikels? %)

De relatie is toch netjes verbroken?

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 14:34

Ik bedoel dat ze de waarheid niet durven zeggen.
Dat ze dus zeggen dat het is overgegaan in houden van, maar dat ze eigenlijk gewoon geen gevoelens meer hebben.

Palmera

Berichten: 9454
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: En dan heb je plotseling niets meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 14:38

Maar wie zegt dat dat zo is? Waarom word het in twijfel getrokken?

MarliesV

Berichten: 15178
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 14:40

Tja houden van doe ik niet alleen van mijn partner, maar ook van een goede vriend, mijn beste vriendin, mijn ouders enz.

Houden van kan ook prima te weinig zijn om een relatie te behouden. Je moet wel iets meer voelen vind ik dan alleen maar vriendschap. Als je niet meer warm wordt van je partner dan is het soms beter om uit elkaar te gaan.

TS, klamp je niet teveel vast aan het gesprek binnenkort. Dan krijg je nog een keer een klap misschien.
We fijn dat jullie gewoon on speaking terms zijn.
En vergeet niet dat het rot is he en dat je best je slecht mag voelen nu. Er is licht aan de horizon, maar die is nu nog voor jou zo ver weg.