Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 85 van de 209 [ 5225 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88 ... 209  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ergernis in het verkeer

 
Profiel   

Ineke dat is schrikken.
Ben jij behalve geschrokken in orde?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 19:19 



 
Profiel   

luuntje schreef
Ineke dat is schrikken.
Ben jij behalve geschrokken in orde?

Ja alles gelukkig in orde. De komende tijd zal ik die rotonde wel erg spannend blijven vinden geloof ik… In de spits is het daar altijd druk en iedereen heeft haast pff ruimte genoeg wel als je correct stuurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 19:25 



 
Profiel   

Dat is echt schrikken Ineke!

Vandaag reed ik op een 70km weg die overging in snelweg. Dus iedereen vaart maken, ineens op de rem. Blijkbaar een auto of 5 voor me (reed rechts, twee baan) auto stil. Die voor mij haalde hem in en zette hem ervoor om (zeer ws) te helpen. Ik reed erlangs en kreeg daar echt een warm gevoel van, maar ook een schuldgevoel: ik reed nl door.

Wist wel dat ik niet kon helpen, maar was zo blij dat de persoon in de gestrande auto meteen hulp kreeg! Dat iemand gewoon meteen actie onderneemt <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 15:30 



 
Profiel   

Ineke gelukkig dat jij en je auto in orde zijn.

Marocje juist goed om door te rijden.
Anders krijg je helemaal een verkeersopstopping. En er was al hulp.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 17:25 



 
Profiel   

luuntje schreef
Ineke gelukkig dat jij en je auto in orde zijn.

Marocje juist goed om door te rijden.
Anders krijg je helemaal een verkeersopstopping. En er was al hulp.

Ja dat is zeker zo! Maar was even een besef momentje dat ik ws ook door gereden was wanneer er niemand stopte, om dan vervolgens heel erg te balen dat ik niks heb gedaan. Maar het gevoel van trots overheerste gelukkig naar die lieve persoon die meteen handelde <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 17:53 



 
Profiel   

Ik herken het gevoel Marocje! 2 jaar 's avonds laat op de A15 moesten we van 140 ineens vol in de ankers naar 0. Vlak voor ons vloog er 1 uit de bocht van de oprit, die crashte vol tegen de vangrail en pilaar van het viaduct. Een stuk of 3 auto's zijn toen aan de kant gegaan om te helpen. Twijfelde zelf ook heel even, maar ben toch doorgereden. Ik heb geen ehbo cursus gedaan dus zou niet kunnen helpen behalve 112 bellen en dat was al gedaan :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 19:04 



 
Profiel   

Ik erger mij aan die schijnheilige mensen die zodra er politie is opeens 10 km onder Max snelheid gaan rijden. Reed net door centrum Den Haag en er was ontzettend veel politie, motoragenten die auto’s meenamen, maar dan hoef je niet opeens als een slak te gaan rijden... ik reed achter motoragent en bleef gewoon doorrijden zoals ik altijd doe, zolang je maar geen gekke dingen doet...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 22:13 



 

Rennie89 schreef
Ik erger mij aan die schijnheilige mensen die zodra er politie is opeens 10 km onder Max snelheid gaan rijden. Reed net door centrum Den Haag en er was ontzettend veel politie, motoragenten die auto’s meenamen, maar dan hoef je niet opeens als een slak te gaan rijden... ik reed achter motoragent en bleef gewoon doorrijden zoals ik altijd doe, zolang je maar geen gekke dingen doet...


Ik ga dan altijd op de teller rijden. Heb ook wel gehad dat ik op de teller 20 te hard Reed zonder gordel me een agent tegemoet kwam en me gewoon liet rijden. Nu moet ik zeggen dat je met een bus wel een voordeel hebt daarin

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 00:28 



 
Profiel   

Agenten halen alleen mensen aan de kant die verdacht of idioot rijden, of je hebt te maken met profiling en dan hebben ze een patserbak controle (wat ik absurd vind maar goed, zijn alleen maar nederlanders met een niet Kaukasische uitstraling om het maar zo te zeggen die ze aan de kant zetten). Ik ben als wit persoon in totaal 2 x aan de kant gezet. 1 x voor alcohol controle en 1 x voor zogenaamd 50 km te hard rijden, wat achteraf uiteraard niet het geval was. Zo fanatiek ben ik ook al weer niet :+ maar als ik dan kijk naar vrienden van mij die gewoon om de haverklap aan de kant worden gezet, is gewoon banketstaaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 00:38 



 
Profiel   

Marije_1997 schreef
Rennie89 schreef
Ik erger mij aan die schijnheilige mensen die zodra er politie is opeens 10 km onder Max snelheid gaan rijden. Reed net door centrum Den Haag en er was ontzettend veel politie, motoragenten die auto’s meenamen, maar dan hoef je niet opeens als een slak te gaan rijden... ik reed achter motoragent en bleef gewoon doorrijden zoals ik altijd doe, zolang je maar geen gekke dingen doet...


Ik ga dan altijd op de teller rijden. Heb ook wel gehad dat ik op de teller 20 te hard Reed zonder gordel me een agent tegemoet kwam en me gewoon liet rijden. Nu moet ik zeggen dat je met een bus wel een voordeel hebt daarin


Hoe vaak ga je nog stoer doen met levensgevaarlijk gedrag?

Het is echt niet cool of interessant hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 08:32 



 
Profiel   

Werkelijk Marije.
Het valt me vaker op dat je erg laconiek denkt over rijden in het verkeer. Of dat nu gaat om het aanhouden van de maximum snelheid, het gebruik van een telefoon achter het stuur of het rijden zonder gordel.

Dat jij nu voor je werk veel op de weg rijdt, betekent niet dat jij de waarheid in pacht hebt of spontaan een expert bent als het gaat over autorijden, autotechniek of benzine.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 08:48 



 
Profiel   

Sommige mensen zijn gewoon verkeershufters en hebben blijkbaar de capaciteiten niet om dat zelf in te zien en blijven dus doen wat ze altijd doen. Het is altijd maar hopen dat je zo'n hufter niet op het verkeerde moment treft want ze leren pas als het te laat is. Je ziet ook hier aan haar reacties dat het haar echt niets boeit. Hopelijk bedoelt ze met bus geen passagiersbus. Je zult maar overgeleverd zijn aan zo'n mafklapper.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 08:51 



 
Profiel   

Enige wat ik er over kan zeggen is, arm paard, zodra ze de weg op gaat met de trailer. :x

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 08:55 



 
Profiel   

Je moet verantwoordelijkheid nemen voor je “tekortkomingen” om het maar zo te zeggen. Ik rijd standaard te hard, maar ik weet dat en daarom pas ik mijn rijgedrag ook daar op aan want je moet rekening houden met zoveel factoren als je dat doet. Ik rijd zeker niet perfect, maar mij zal je niet met een telefoon zien in mijn handen en al helemaal niet zonderen gordel. Ik verplicht mijn passagiers ook altijd om gordel te dragen. Als ik zelf naast iemand zit met telefoon in handen spreek ik diegene er ook op aan.dit gaat over jouw veiligheid en de rest van het verkeer

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 09:00 



 
Profiel   

Ik heb altijd drie huisregels in mijn auto als ik passagiers krijg:

1. Er wordt niet gereden voordat iedereen zijn gordel om heeft
2. Er wordt niet gerookt
3. Je blijft met je handen uit de buurt van mijn stuur, anders zet ik je eruit.

:+

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 09:26 



 
Profiel   

xPabloBokt schreef
Ik heb altijd drie huisregels in mijn auto als ik passagiers krijg:

1. Er wordt niet gereden voordat iedereen zijn gordel om heeft
2. Er wordt niet gerookt
3. Je blijft met je handen uit de buurt van mijn stuur, anders zet ik je eruit.

:+

Oh ja deze beaam ik :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 09:30 



 
Profiel   

Mensen die last minute bedenken dat ze die afslag ook moeten hebben en daardoor over verdrijvingsvlakken heen rijden :roll: .
Of mensen die perse iemand moeten inhalen vlak voordat ze die afslag moeten hebben en daardoor helemaal van links naar rechts moeten. . Die 25 seconden doen t m ook echt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 09:32 



 
Profiel   

Zojuist: banketstaaf in dikke RAM met aanhanger met de telefoon tegen zijn kop gedrukt en ondertussen niet door hebben dat zijn tokkiebak op de automaat naar voren blijft rollen. Moet ik vol op de toeter om te voorkomen dat de compensatie voor zijn minuscule penis tegen mijn auto aan rolt. En dan ook nog gebaren dat mijn getoeter stoort bij zijn gesprek. -:(-

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 10:23 



 
Profiel   

Net een kerel die een obstakel op zijn weghelft had, maar gewoon heel bewust stug doorreed en ons bijna raakte. “Je ken toch wel effe wachte of niet!”, uit het raampje blèrend.
Zo heerlijk, wonen op het rustieke platteland dat overspoeld wordt door bejaarde toeristen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 10:26 



 
Profiel   

Rennie89 schreef
Ik erger mij aan die schijnheilige mensen die zodra er politie is opeens 10 km onder Max snelheid gaan rijden. Reed net door centrum Den Haag en er was ontzettend veel politie, motoragenten die auto’s meenamen, maar dan hoef je niet opeens als een slak te gaan rijden... ik reed achter motoragent en bleef gewoon doorrijden zoals ik altijd doe, zolang je maar geen gekke dingen doet...

Oh de horror! Ik had dat laatst op de A9, ik tuf daar lekker op mijn gemakje 105/110, tweebaans stukje en ik reed op de linkerbaan. Ineens allemaal auto’s voor me VOL op de rem en snel naar rechts want ja… Er reed een politieauto op de rechterbaan en niemand durfde er kennelijk voorbij ofzo? Heel vaag. Ik ben er met mijn 105/110 km/u gewoon voorbij getuft en naar rechts gegaan. Die mensen gaan je ècht niet aan de kant zetten voor 5-10 km te hard rijden, ze hebben al werk genoeg zeg maar.

Maar om terug te komen op de ergernis: de reactie die mensen hebben op een (insert hulpverleningsvoertuig) is echt levensgevaarlijk soms. Díé mensen zouden ze eens aan de kant mogen zetten wat mij betreft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 11:22 



 
Profiel   

xPabloBokt schreef
Ik heb altijd drie huisregels in mijn auto als ik passagiers krijg:

1. Er wordt niet gereden voordat iedereen zijn gordel om heeft
2. Er wordt niet gerookt
3. Je blijft met je handen uit de buurt van mijn stuur, anders zet ik je eruit.

:+

Zo, die nummer 3 inderdaad. Maar die wil ik ook nog aanvullen met: niet zeiken over mijn rijgedrag (tenzij terecht, wat dus niet voorkomt want ik rij gewoon netjes. Vlot, maar netjes) want ik zet je eruit. En dat doe ik ook echt.

Heb een keer gehad dat ik zó pissig werd op mijn passagier (bemoeien met schakelmoment, bemoeien met inhalen, bemoeien met de route, dan was de auto weer niet goed, weet ik het allemaal) dat ik de auto keihard aan de kant heb gezet (tandjes in het dashboard zegmaar, uiteraard eerst gecheckt of dat kon: geen achteropkomend verkeer) over diegene heen de deur heb opengetrapt, gordel losgeklikt en hem zó de auto uitgeduwd. Echt, als je het dan allemaal beter weet ga je zelf maar voor een auto zorgen en rijden.

Heb ook wel eens gehad dat ik met de bus ergens heen moest en mijn vriend om dezelfde tijd met de auto. Ik kon vanaf de bushalte alles zien dus :+. Vriendlief had wat haast, parkeert uit, rijdt weg en er komt bij de rotonde aan het eind van de straat een motoragent naast hem staan. Raampje open, kort gesprek, motoragent wijst naar het klikding van de autogordel die buiten de deur hangt begint KEIHARD te lachen en rijdt weg :') _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 11:30 



 
Profiel   

Nou ik had laatst een aso van de week hoor.. Kan echt genieten van die filmpjes op Youtube. Maargoed ik rij in de bocht die van A28 naar A27 gaat, zo'n vrije scherpe bocht daarom advies snelheid 70.

Maargoed, ik rijd wel wat harder want geen filevorming/spits. Rijd links want rechts veel verkeer en moet na de bocht uitvoegen naar de A27. Rijd iemand achter me die liever met 120 de bocht neemt, lekker aan het bumperkleven. Ik zag zijn voorlampen amper nog in mijn spiegel. Was ook echt een Toyota Aygo, maargoed ik rijd niet onnodig links dus niet mijn probleem dat je zo bent. Ik blijf ook links, want moet over 100 meter uitvoegen (naar links).

Aygo gaat rechts, tracht mij rechts in te halen. Maarja, rijd gewoon een auto voor me dus dat gaat niet. Wat doet Aygo.. nog een baan naar rechts en inhalen via de vluchtstrook. Wtf?!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 11:38 



 
Profiel   

Ik had er gisteren op de A12 een die vond dat het mini stukje langzaam rijdend verkeer dusdanig storend was, dat hij met minimaal 80 over de uitvoegstrook vloog, over het terrein van het tankstation (tussen de pompen door dus) en zo vol gas de invoegstrook op om daar weer in te voegen in dezelfde file :? Ik weet niet of het te zien is op mijn dashcam, heb het filmpje er nog niet vanaf gehaald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 11:43 



 
Profiel   

Jemig dat is ook wel extreem

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 11:46 



 
Profiel   

xPabloBokt schreef
Ik heb altijd drie huisregels in mijn auto als ik passagiers krijg:

1. Er wordt niet gereden voordat iedereen zijn gordel om heeft
2. Er wordt niet gerookt
3. Je blijft met je handen uit de buurt van mijn stuur, anders zet ik je eruit.

:+

Heel herkenbaar!

Ik heb er nog een andere regel bij... chauffeur bepaald de radiozender.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 11:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 85 van de 209 [ 5225 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88 ... 209  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen