Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ben jij een dochter van je moeder/zoon van je vader?

 
Profiel   

Of dochter van je vader, en zoon van je moeder, dan kan natuurlijk ook!

Ik leg het even uit :+ Uiterlijk ben ik mijn vader, en is mijn broer mijn moeder.
Qua karakter ben ik een mengeling, mijn broer is meer mijn moeder dan mijn vader.

Het grappigste zijn de karaktertrekjes die je in elkaar herkent!

Ik en mijn moeder bijvoorbeeld zijn beide nogal klunzig aangelegd. En vergeetachtig, doordat we altijd snel willen zijn. Je wilt gewoon niet weten hoe vaak wij, door ons snelsnel om te kleden, op het werk een bobbel op enkelhoogte in onze jeans voelen, en daar dan een onderbroek of sok van de dag ervoor vinden :+ Of hoe vaak blijkt (meestal als we al op het werk zijn) dat we een kledingstuk binnenstebuiten aanhebben...
Eten is ook altijd lachen bij ons - omdat we wéten dat we makkelijk morsen, zijn we extra voorzichtig. Wat het alleen maar erger maakt natuurlijk :+

Verder doen we gewoon onszelf vaak per ongeluk zeer, weer door snel te willen zijn. Of gewoon omdat we nogal klunzig zijn, en niet het beste evenwicht hebben :+
Eerder deze week bijvoorbeeld ging ik onze nieuwe grasmaaier testen. Standaard ding met een "stuur' onder het echte stuur, dat moet je dan indrukken in combinatie met een knop om het ding gestart te krijgen. Ik stond dat zo geconcentreerd uit te vogelen (alsof het moeilijk is haha), waarbij ik ondertussen eerder aan de zijkant stond dan achter het ding. Toen ik dan eindelijk de stuurhendel naar het stuur toe kneep, zat mijn tiet daar tussen :+

En Jezus, hoe vaak ik en mijn moeder onszelf buiten sluiten door onze sleutels thuis te vergeten! Ik had het gisteren nog voor... Ook proberen ik en mijn moeder zo weinig mogelijk autostrade te rijden. Wij rijden rustig een uur om, als we er zo ook geraken :+ Onze omgeving zegt dat ik en mijn moeder (en grootmoeder, de moeder van mijn moeder) nogal "ongefilterd" zijn aangelegd - wij ontkennen dat natuurlijk altijd steevast.

Door altijd zo snel te willen zijn, vergissen we ons ook wel eens. In plaats van ruitenreiniger op de badkamerspiegel te sprayen, gebruiken we per ongeluk deodorant. Of komen we thuis met babymelk in plaats van gewone melk, en peper met citroen in plaats van gewone peper. Of met mayo met citroen in plaats van met ei.

Ook zijn wij allemaal vrij klein. We lijken net een oempa-loempa familie, je kan een meetlat op onze hoofden leggen - we schelen allemaal geen 5cm met elkaar. Ik ben de kleinste - 1.58m. Mijn broer is de grootste. Niemand is van de melkboer bij ons haha.

Van mijn vader heb ik het extreme vloeken in de auto. Echt niet om aan te horen hoor. En helemaal niet toen ik nog met mijn cabrio reed :+ Ook zijn ik en mijn vader beide nogal luidruchtig aangelegd, ook al proberen we dat niet te zijn :+ En mijn spijsvertering haha - wij zijn zo van die mensen die al tijdens het eten naar de wc moeten rennen :+ Ook hebben ik en mijn broer onze vader zijn velletje - zet ons 1x in de zon, en wij bruinen meteen als een gek. Mijn broer zijn haarlijn wijkt nu al terug (hij is 30 jaar) terwijl ik al bijna 15 jaar (ik ben 32 jaar) grijs ben. Helemaal onze ouders :+

Het nieuwste trekje is dat ik en mijn broer sinds vorig jaar plots dezelfde blaasjeseczeem hebben. Het is een niet-besmettelijke variant, dus we hebben elkaar niet besmet. Blijkt dat onze vader dezelfde eczeem had toen hij onze leeftijd had!

Lijk je op je ouders? Of op één van je ouders? En je broers/zussen? En op welke manier(en)?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 20:31 



 

Ik ben mijn vader, maar dan 20cm korter en vrouw. :') Zowel qua bouw als uiterlijk als karakter. :P

Mijn zusje is meer m'n moeder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 20:34 



 
Profiel   

Ik ben echt een volledige mengeling. :+

Hazel ogen van mijn vader, maar inplaats van blauw heb ik groen..

Dit:
[ img ]

Dan heb ik weer de kaaklijn van mijn vader en mijn hoofdvorm van mijn moeder.
Haar is ook weer mengeling. Dikte en slag van mijn vader en de kleur van mijn moeder 8-)

Karakter totale mengeling, laat ik daar niet over beginnen }>
Dan krijgen we snel een tweede bladzijde als er 3 mensen erbij reageren :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 20:37 



 
Profiel   

Appeltje_1 schreef
Ik ben echt een volledige mengeling. :+

Hazel ogen van mijn vader, maar inplaats van blauw heb ik groen..

Dit:
[ [url=m/ZVXYrw.png]Afbeelding[/url] ]

Dan heb ik weer de kaaklijn van mijn vader en mijn hoofdvorm van mijn moeder.
Haar is ook weer mengeling. Dikte en slag van mijn vader en de kleur van mijn moeder 8-)

Karakter totale mengeling, laat ik daar niet over beginnen }>
Dan krijgen we snel een tweede bladzijde als er 3 mensen erbij reageren :+


Ah leuk toch! :D
Ik bedenk me net dat ik, mijn broer en onze vader dezelfde duimen hebben :+ Het is dat ik lange(re) nagels heb haha, anders zouden we wel een spelletje "wie is het" kunnen spelen :+ Onze tenen zijn een mengeling - onze hamerteen hebben we van onze moeder, de overige tenen zijn van onze vader haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 20:40 



 
Profiel   

Volgens mijn moeder ben ik 2 druppels water van mijn tante. Uiterlijk en innerlijk. Ze was toch zeker dat zij degene was met een dochter, :')
Mijn ogen heb ik van mijn moeder, het dikke haar van mijn vader, innerlijk zou ik niet weten, ik ken mijn vader niet goed. Het stugge, droge en t' ''boerenverstand'' heb ik van wel van mijn vader. Mijn moeder kan heel goed voor zichzelf of andere opkomen en zo ben ik ook opgevoed, dat heb ik wel van haar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 20:46 



 
Profiel   

Ik ben kwa karakter een kind van mn vader, absoluut. Ben ook echt een papa's kindje.

Kwa uiterlijk zeggen ze mijn moeder. En schijn echt heel erg op een nicht van mijn moeder (die aan de andere kant van de wereld woont) te lijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 20:48 



 
Profiel   

Ik ben een echt mengelmoesje denk ik. Ik heb sommige dingen echt van mijn moeder maar in andere dingen ben ik precies mijn vader. Qua uiterlijk lijk ik ook wel op mijn tante en een beetje op mijn moeder van vroeger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 20:48 



 
Profiel   

Mkango schreef
Ik ben mijn vader, maar dan 20cm korter en vrouw. :') Zowel qua bouw als uiterlijk als karakter. :P

Mijn zusje is meer m'n moeder.

Same. Zowel mijn broer als ik lijken volledig op ons vader. Mijn broer is alleen 20cm groter dan papa en ik 20cm kleiner. _O-
Heb ook papa zijn bouw kwa spieren opbouwen en kracht. Mijn broer net zo al ben ik nog iets peziger dan mijn broer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 20:51 



 
Profiel   

Ik lijk op mijn vader (en zijn moeder) qua uiterlijk, meer op zijn moeder (mijn oma dus) qua karakter. En qua model van lijf op mijn moeder.


Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 24-06-21 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 20:53 



 
Profiel   

Ik ben op heel veel vlakken mijn vader. :) Uiterlijk lijk ik op hem (mijn zus en broer juist op mijn moeder), qua karakter ook veel overeenkomsten (perfectionist, bemiddelaar, rustig, kat uit de boom kijker). Mijn moeder is feller, dat komt er bij mij uit in uiterste situaties. :+
Ik kan niks weggooien, ben pragmatisch, tikkeltje chaotisch, altijd bezig, echt mijn vader. :))

Mijn moeder is heel georganiseerd, mijn zus is precies zo. Grappig die verschillen :j

Ik schijn uiterlijk twee druppels water met de oma van mijn vader te zijn. We vonden met leeghalen van het huis stokoude portretfoto's, en dat was een jonge ik in
kledij van vroeg 20e eeuw. Zo apart!
Geen twijfel dus of ik niet van de melkboer ben :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 20:55 



 
Profiel   

Oké hier komt mn lange karakter uitleg :+ :+
Dit is even snel bedacht he, het kan in langere lijnen.


Eigenwijs: nergens in de familie is het niet te vinden, bij beide kanten
Beetje koppig (ik zweer niet heel erg ;) ): uh ik denk van mijn moeder
Anderen voor jezelf zetten: moeder
Nieuwsgierigheid: beide
Doorzettings vermogen (als ik het leuk vind :+ ): vader
Af en toe vergeetachtig: moeder
onhandig: zeker beide :j
Lekker doen wat ik wil: moeder

En dan nog wat dingen...


Btw :

Wimpers heb ik van mijn vader. We hebben beide enorm lange, zwarte wimpers...
En mijn ouders zijn beide gemiddeld, terwijl ik nu (13 he) 1.58 ben...


Laatst bijgewerkt door Appeltje_1 op 24-06-21 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 20:56 



 

Ayasha schreef
Mkango schreef
Ik ben mijn vader, maar dan 20cm korter en vrouw. :') Zowel qua bouw als uiterlijk als karakter. :P

Mijn zusje is meer m'n moeder.

Same. Zowel mijn broer als ik lijken volledig op ons vader. Mijn broer is alleen 20cm groter dan papa en ik 20cm kleiner. _O-
Heb ook papa zijn bouw kwa spieren opbouwen en kracht. Mijn broer net zo al ben ik nog iets peziger dan mijn broer.

Haha, ja, same! Mijn vader en ik zijn echt twee stijve harken, maar wel heel atletisch met brede schouders en veel spiermassa, en we kunnen beiden ook goed hardlopen. Mijn moeder en zusje zijn juist weer heel lenig, en hebben een veel rechter figuur.

Wat trouwens ook heel grappig is bij ons thuis, is dat m’n vader altijd nog zes keer terug naar binnen komt als hij ergens heen moet om nog dingen te pakken. Ik heb PRECIES hetzelfde, zelfs als ik van tevoren klaarleg wat ik mee moet nemen etc. heb ik onderweg naar de auto altijd nog dingen die me te binnen schieten. :') Als ik bij m’n ouders ben, roept m’n moeder ook altijd “ja, *naam vader*!” als ik weer binnen kom stampen om nog wat te pakken. _O-

Mijn handen zijn dan wel weer een mengelmoes. :)) M’n ringvingers en pinken lijken op die van m’n moeder, terwijl m’n wijs- en middelvingers veel meer op die van m’n vader lijken.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-06-21 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 20:57 



 
Profiel   

Figuur van mijn ma en de eigenwijsheid van mijn pa en verder ben ik mezelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 20:57 



 
Profiel   

Uiterlijk zeggen mensen vaak dat ik heel erg op mijn moeder lijk, maar dan met de donkere ogen van mijn vader.
Lengte heb ik niet van mijn moeder, die is bijna 10 cm groter dan ik.

Lichaamsbouw ook van mijn moeder. Ben absoluut geen tenger poppetje, vrij breed bij mijn schouders ook.

Qua karakter heb ik het koppige, eigewijze en doorzettingsvermogen van mijn moeder.
Helaas heb ik wat ongeduldige trekken van mijn vader geërft :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 21:03 



 
Profiel   

Mkango schreef
Ayasha schreef
Same. Zowel mijn broer als ik lijken volledig op ons vader. Mijn broer is alleen 20cm groter dan papa en ik 20cm kleiner. _O-
Heb ook papa zijn bouw kwa spieren opbouwen en kracht. Mijn broer net zo al ben ik nog iets peziger dan mijn broer.

Haha, ja, same! Mijn vader en ik zijn echt twee stijve harken, maar wel heel atletisch met brede schouders en veel spiermassa, en we kunnen beiden ook goed hardlopen. Mijn moeder en zusje zijn juist weer heel lenig, en hebben een veel rechter figuur.

Wat trouwens ook heel grappig is bij ons thuis, is dat m’n vader altijd nog zes keer terug naar binnen komt als hij ergens heen moet om nog dingen te pakken. Ik heb PRECIES hetzelfde, zelfs als ik van tevoren klaarleg wat ik mee moet nemen etc. heb ik onderweg naar de auto altijd nog dingen die me te binnen schieten. :') Als ik bij m’n ouders ben, roept m’n moeder ook altijd “ja, *naam vader*!” als ik weer binnen kom stampen om nog wat te pakken. _O-

Mijn handen zijn dan wel weer een mengelmoes. :)) M’n ringvingers en pinken lijken op die van m’n moeder, terwijl m’n wijs- en middelvingers veel meer op die van m’n vader lijken.

Fysiek bouwen wij drie snel spieren op die ook snel zichtbaar zijn. Alledrie van nature ook veel kracht in ons lijf. Waar mijn moeder dat niet heeft.
Eigenzinnig zijn ze allebei dus dat kunnen we van twee kanten hebben.
Maar mijn broer, mijn vader en ik hebben dezelfde denkpatronen. Onze hersenen lijken anders te werken waardoor weinig mensen ons kunnen volgen. Elkaar bij elkaar hebben we dan weer aan een half woord genoeg. :)
Net als papa zijn we tegelijk chaotisch en heel erg ‘Pietje precies.’
Wat we doen moet perfect zijn en als dat niet kan beginnen we er niet aan of raken we gefrustreerd op onszelf. Maar als ons hoofd niet vast stond waren we dat regelmatig kwijt. _O- erg moeilijke karakter eigenschappen om te combineren. :j

Als ik mijn vader hoor vertellen zeg ik ‘oh dus dat heb ik van jou >;)
Andersom zegt mijn vader dus ook altijd als hij mij iets ziet doen of hoort vertellen van ‘dat zou ik ook doen.’
Mijn stiefmoeder zegt altijd dat er echt geen twijfel mogelijk kan zijn over wie mijn vader is. _O- Het heeft helaas niet alleen maar voordelen. Mijn ouders zijn met een reden gescheiden en mijn moeder kan niet altijd even goed om met hoe erg ik op papa lijk... Bij mijn broer lijkt ze daar minder last van te hebben. Maar die heeft ook nog wel een paar eigenschappen van haar kwa karakter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 21:07 



 
Profiel   

Ik val compleet buiten de boot ik ben praktisch een kopie van de moeder van mij vader in mij doen en laten en lijk ook nog is op mij oma alleen in de jongere versie.
Enige wat ik weg heb van mij ouders is de bouw van mij lichaam, het dikke haar, oogkleur

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 21:19 



 
Profiel   

Wat een leuk topic! Leuk om te lezen allemaal :j

Ik ben een kind van beide ouders haha! Ik kom meestal super nuchter over, mijn vader is ook nuchter. Maak me niet zo snel ergens druk om, over bijv te laat komen, ineens andere plannen, ineens visite oid. Hoe makkelijker je zelf bent, hoe makkelijker het leven :+ Waar mijn moeder altijd snel gestresst is, heb ik stiekem ook wel toch iets van. Ik ben van binnen echt een denker en kan heel lang met 1 onderwerp bezig blijven. Ben een echte binnenvetter, net als mijn moeder.

Ik ben klein, net als mijn vader. Mijn moeder is overigens ook niet lang maar voor een vrouw niet heel kort. (Iedereen is bij ons rond de 1.65/1.70, ik 1.63.

Bij ons hebben de meeste hun oren een tikkeltje naar buiten staan. Gelukkig valt bij mij mijn haar er overheen en valt het nooit iemand op :+ Bij mijn broers en vader zie je het wat beter, bij mijn neefjes overigens ook!

Verder, gewoon lekker nuchter in het leven. Geldzaken, vooral lekker sparen maar je mag ook genieten. En als je iets goeds koopt, koop het dan ook goed, dat heb ik van mijn vader. Dus dure uitgaven niet 'de goedkoopste' maar het moet ook goed zijn. Betekent overig niet dat ik verwend ben of mijn vader, maar vroeger was het altijd het goedkoopste en dat ging snel kapot dus dat heeft hij erg geleerd en dat geeft hij aan mij weer mee. Maar wel altijd geleerd dat ik ook moet sparen. En daar ben ik blij mee :)

Ook lijk ik op mijn vader omdat ik alles zelf moet doen :') Mijn vader probeert alles eerst zelf en het lukt hem nog ook. Ik woon nog thuis maar sta in de winter zelf mijn banden te wisselen, mijn vader heeft het 1 keer laten zien en toen moest ik het zelf zien.

En eigenwijs van mijn moeder, ook wel een beetje de felheid in een discussie. Oh en nooit toe kunnen geven, dat hebben mijn moeder en ik beide. Verklaart ook waarom we soms botsen denk ik.

Ik en m'n vader zijn overigens 2 handen op 1 buik.


Laatst bijgewerkt door Amado7 op 24-06-21 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 22:22 



 
Profiel   

Uiterlijk zowel moeder als vader. Karakter echt m’n vader. Dominant, koppig, eigenwijs, leergierig, creatief, sterke persoonlijkheid, hou van rust en me-time, geniet van natuur, zelfstandig... Heb wel wat dingetjes van m’n moeder maar qua karakter ben ik wel meer echt m’n vader.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 22:29 



 
Profiel   

Uiterlijk beide. Karakter 100% mijn vader.
Mijn broertje uiterlijk beide. Karakter 100% mijn moeder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 22:32 



 
Profiel   

Ik lijk kwa uiterlijk enorm op mijn vader. Mijn broer en moeder hebben bruine ogen en haar, mijn vader en ik zijn allebei blond met blauwe ogen. Ook heb ik zijn vingers en tenen. Ik lijk kwa bouw ook niet op mijn moeder, veel langere benen en andere heupen. Karakter is toch wel een mengelmoesje. Het koppige en "Ik steek mijn kop in het zand" van mijn vader en de duidelijk mening van mijn moeder

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 22:34 



 
Profiel   

Nee, ik lijk op mijn tante. En mijn nichtje op mijn moeder :+

Ik had als kind mn driftigheid van mijn vader. Creativiteit weet ik niet van wie ik dat heb. Muzikaliteit van moeder denk ik.
Ik heeb echt liefde voor dieren.. Mijn ouders beide niet enorm.
Ondernemersdrive heb ik van geen van beiden. Heb hoger gestudeerd. Of eigenlijk hebben zij beide niet gestudeerd. Mn vader is technisch, maar mn tante ook. Ik ben verder vrij open. Mn moeder totaal niet.
Ben geen allemans vriend en dat herken ik van mn moeder.
Loyaliteit op bepaalde vlakken ken ik wel van mn moeder.
Zelfrespect en vertrouwen ook van mn moeder. Daarin lijk ik niet op mn tante.
Maar qua dingen die ik vroeger flikte, net als bepaalde houding in het leven... Het je niet druk kunnen maken om anderen, ook dat hebben mn tante en ik beiden. Mam, tante en ik hebben allemaal dezelfde bruine ogen. Echter is moeder blond en ik kastanjebruin. Vader is ginger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 22:37 



 
Profiel   

Nou hoe zal ik het zeggen...
Het kan niet duidelijker toch? Als je zelfs in je eigen dorp wordt nageroepen "daar gaan de 2 zussen" en ik dan gewoon met mijn moeder ben :+ qu'à uiterlijk lijk ik dus heel erg op mijn moeder, heb de ogen (diepte en wenkbrauwen) van mijn grootmoeder (mama's moeder) en de oogkleur hazel met wat groen erin afhankelijk hoe het licht erin schijnt. Papa heeft donkere ogen, mama groenblauwe ogen.

Haarkleur, haardikte en type ook van mijn moeder.

Karakter? Ik denk veel van mijn moeder eigenlijk. Al let ik wel op want er zijn karaktertrekken die ik echt niet wil overnemen bij bepaalde momenten.

Ik heb 2 zussen, die zijn eerder papa's kant (of zus van papa) qua uiterlijk. En ook qua haarstijl, zij hebben krullend of kroezig en dik haar waar ik gewoon stijl futloos en dun haar heb, net als mama.
Karakter hebben we alle 3 wel ongeveer hetzelfde dus mama's kant overheerst daarin wel.

Liefde voor dieren komt sowieso van mijn moeder. Paardenmicrobe ook van moeder. Zij heeft als kind ook al paard gereden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 00:47 



 
Profiel   

Mijn vader was gemiddelde lengte en heel slank. Pikzwart haar en groene ogen.
Mijn moeder is klein en rond, middenblond en fel blauwe ogen.
Beiden totaal andere karakters.

Ik ben niet lang, erg slank, donker blond haar, dik haar en echt mega veel krullen. Blauwe ogen, maar de huid van mijn vader.

Vroeger vond iedereen me op mijn vader lijken of mijn jongste tante of oma.

Maar toen iedereen ouder werd, zag je dat alle vrouwen aan mn moedsr kant, op elkaar lijken. Die opa nooit gekend....

Qua karakter zei iedereen dat ik op mn vader leek. Later merkte ik ook wel dat ik wat trekjes van mn moeder had. Mijn vader had wat problemen, maar denk dat ik wel op mijn vader lijk, zonder die problemen.
Maar ook heel sterk op mn oma lijk.

Vroeger dacht iedereen dat mijn iets vollere nichtje bij mijn moeder hoorde en ik bij mn tante. Ik was gek op mn tante en iedereen vond ons qua uiterlijk ook lang op elkaar lijken, maar qua karakter vind ik juist helemaal niet meer.

Het leven doet ook dingen........

Mijn oudste nichtje is vrij donker, maar je ziet nu dat zij ook dat familie gezicht heeft.

Maar............Ga je naar mijn vaders kant kijken, ben ik ook precies die kant. De zus van mijn vader heeft halfbloed kinderen met bruine huidskleur en echt kroeshaar. Toch zie je het echt dat we heel erg op elkaar lijken.
Mijn oudste nicht heeft een zoon met bruinde huidskleur en eentje niet. Die laatste en onze zoon zijn weer sprekend hetzelfde.

Mijn man is Indisch, donker bruin haar en hele donkere ogen. Onze zoon is middelblond met blauwe ogen. Maar elke Indo die je tegenkomt pikt het eruit bij hem. Maar vrienden die zijn vader voor het eerst zagen, vroegen altijdl is dat je echte vader.
En daarna; Je lijkt echt heel erg op je vader.
Maar zien ze onze zoon met mij, dan zegt iedereen dat hij heel erg op mij lijkt.
Maar hij heeft het haar van mn broer. We weten alleen niet van wie hij zijn haar had. Waarschijnlijk dan de onbekende opa van moeders kant.

Onze zoon is qua karakter ook echt een mix van ons. Mijn man en ik zijn verschillend, maar onze karakters sluiten wel op elkaar aan zeg maar. Soms heeft onze zoon dus een dubbel portie van iets; gesloten, koppig, erg afgepast. Maar hart wel op de goede plek voor de juiste mensen.

Ik heb wel wat zelf kennis, dus heb wel wat aan mezelf kunnen verbeteren en ook wel met mn zoon over dingen gehad en kunnen leren relativeren.

Wij hebben dit bij de dieren ook. Hondjes zijn broer en zus. En buiten staan moeder zoon en dochter. Zo leuk om de verschillen den gelijkenissen te zien....

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 01:26 



 
Profiel   

Oh hier kan ik ook een boek over schrijven :')

Toen ik onder de 10 jaar was, leek ik qua uiterlijk heel erg op mijm moeder toen ze jong was. Met de wallen onder mn ogen en het karakter van mn vader. Hoe ouder ik word, hoe meer ik op mijn vader begin te lijken qua uiterlijk en karakter. Ik ben voor een vrouw breed gebouwd en maak heel snel spiermassa aan, dus geef mij een paar weken sportschool en ik kweek een sixpack :') Dat heb ik ook van pa haha!

Maar er zijn dingen in mijn karakter en doen en laten die niemand kan plaatsen. Mijn liefde voor paarden, de zelfstandigheid, handigheid.. Mijn moeder is totaal niet handig. Ze kan een lamp vervangen en dat was het. Mijn vader wel, maar die is vooral bouw-handig. Ik ben technisch handig. Geef mij een motorblok en ik trek 'm uit elkaar en zet 'm weer in elkaar zonder schroefjes over te houden.
Qua zelfstandigheid zijn mijn beide ouders nogal huismussen en 'wat de boer niet kent..', dat gaat ook door mijn invloed al wel heel wat beter :D
Ik ben ook geen familiemens. Gek op mijn oma, maar een familiedag voelt voor mij als een verplicht nummertje en kan mij niet snel genoeg afgelopen zijn, terwijl mijn ouders echt al weken uitkijken naar die dag haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 02:19 



 
Profiel   

100% mijn vader, qua karakter ed vooral, maar ook uiterlijk het meeste van hem. Ook al zeggen veel mensen ook wel dat ik op mijn moeder lijkt, beetje combi van beide.

Ik kon vroeger ook enorm knallen met mijn vader omdat we beide super ongeduldig en kort voor de kop zijn.. Nu kunnen we echt lezen en schrijven met elkaar terwijl ik met mijn moeder wat vaker irritaties heb. Mijn moeder heeft echt engelengeduld en neemt overal zooooo lang de tijd voor, dan word ik gewoon geïrriteerd van ongeduld en vind zij me weer te kort door de bocht :+

Mijn zusje is daarin veel meer mijn moeder en daarom boteren mijn zusje en ik ook totaal niet, zij kan altijd zo uitweiden over onderwerpen die haar interesseren, dan merk je dat mijn vader en ik halverwege al zijn afgehaakt waar mijn moeder nog heel geïnteresseerd zit te luisteren :')

Het zelfstandige en goed kunnen leren heb ik dan wel weer meer van mijn moeder, mijn vader en mijn zusje doen echt niks alleen en hebben wat meer moeite met leren..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 08:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen