Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
Exitium schreef:AmyII schreef:Onzin. Er ontstaan ongelukken omdat mensen rechts in gaan halen. Het is niet voor niets verboden tenslotte.
Mensen halen rechts in omdat iemand anders onnodig links rijdt, wat ook verboden is.
Rechts inhalen is in de regel gevaarlijker dan onnodig links rijden, maar als je er niet direct rechts voorbij schiet maar eerst kijkt en eventueel een keertje seint (kan zijn dat iemand niet door heeft dat je achter hem/haar zit) voor je er voorbij gaat is er niet heel veel aan de hand, dan kun je prima inschatten of iemand nog naar rechts komt of niet. Het is gewoon enorm irritant om daar achter te blijven hangen, zeker als er dan ook nog een stuk onder de maximumsnelheid gereden wordt.
Hier vlakbij heb ik bijvoorbeeld een stuk van zo'n 2 km van de snelweg de stad in. Daar mag je 80, en de laatste 150 meter 50 (want bebouwde kom). Dan kom je bij stoplichten. Het gebeurt zeer regelmatig dat mensen bij de stoplichten bij de snelweg besluiten dat ze bij de stoplichten 2 km verderop af linksaf moeten slaan en dan met 50-60 op de linkerbaan naar de stoplichten rijden. Prima dat hier dan mensen zijn die daar achter willen blijven plakken, maar ik ga er dan echt wel voorbij.
Ineke2 schreef:Zo vind ik motorrijders die nu in korte broek en t-shirt rijden ook zo dom. Net als gewoon in een spijkerbroek. Echt als het mis gaat moet je dus letterlijk asfalt van en uit je huid schrapen.
JPitty schreef:@Ineke, in dat kader keek ik afgelopen week verbaasd naar een brommer met helmplicht (geel kenteken) waarbij de bestuurder wel een helm droeg maar de passagier achterop niet. Dat snap ik dus ook niet he... Als je met zo'n snelheid met je hoofd zonder helm op het asfalt of de klinkers klapt, zit je wel de rest van je leven met NAH.
Ineke2 schreef:@cowboy dan toch zeker niet bedoeld om daaronder dan een stuk blote enkel te zien
@Jpitty ook zoiets ja, waar zit je verstand denk ik dan.
Ongelukken kunnen altijd gebeuren, maar de kans op ( ernstig ) letsel verkleinen is toch wel iets om op te letten. Nouja ik doe dat voor mezelf in elk geval maar wel zoveel als mogelijk.
Cowboy55 schreef:Marocje schreef:Amy, Cowboy bedoelt alleen maar dat ze het met jou eens is, dat het ontzettend dom is (korte broek op de motor/brommer.
Dit dus. Ik schrijf nog: we zijn het eens. Maar laat maar verder…..
_xManadisx_ schreef:Ik heb vorige week een boze mail gestuurd naar een bedrijf over rijgedrag van een werknemer. We stonden in de file voor een brug, enkele rijstrook. Was een ongeluk gebeurd op de brug, dus stonden echt stil(ambu, politie, bergers kwamen voorbij) Toen kwam er ineens een auto die 3 auto’s achter ons reed die over de doorgetrokken streep inhaalde (stilstaand verkeer). Deze wilde voor ons invoegen, mijn vader moest wel want er kwamen tegenliggers aan dus zou een botsing worden als mijn vader zou weigeren. 30 m verder komt er een invoegstrook, daar ging hij dus weer er langs en voegde zo 100m verderop weer in. Grappige was dat de file daar net oploste en wij dus 30 sec later al op hetzelfde punt waren. Helaas voor deze persoon website er op, was een apotheek. Die heb ik maar even een situatieschets gedaan.
Optiwolk schreef:Gisteren op de Antwerpse ring.
Drie rijstroken + twee rijstroken wisselaar volledig file.
Eerste twee rijstroken zijn uiteraard volledig bezet met vrachtwagens.
Wil er een auto van volledig rechts naar volledig links.
Ipv strook per strook op te schuiven, gaat hij haaks op alle rijstroken rijden.
Dat hij met z’n ultra-lage bmw dan ook niet zichtbaar is voor vrachtwagens zo knal voor hun neus, leverde hem wat toetertjes op.
Gaat hij eerst steeds remmen voor de vrachtwagen, daarna boos zijn dat mensen voor hem inschuiven want ja, door de vrachtwagen te hinderen liet hij een gat vallen.
Kwam uiteindelijk achter mij uit, was de hele tijd in zijn vak links-rechts aan het weven.
Heeft dat nog 4km volgehouden, tot ik naar rechts moest richting volgende afrit, ging dan weven bij de auto voor me.
Kan je dus nog zo haastig zijn, in de file heb je toch pech precies.
AmyII schreef:Onzin. Er ontstaan ongelukken omdat mensen rechts in gaan halen. Het is niet voor niets verboden tenslotte.
Rennie89 schreef:AmyII schreef:Onzin. Er ontstaan ongelukken omdat mensen rechts in gaan halen. Het is niet voor niets verboden tenslotte.
En onnodig links rijden is niet “verboden”?
Rennie89 schreef:Marjo, dat het overkomt dat ik laconiek ermee omga is jammer. Ik rij vaak genoeg op de snelweg en zie een hoop dingen fout gaan. Hetgeen wat het meest gevaarlijk is is telefoon gebruik (slingeren etc) en van baan wisselen zonder richting aanwijzen aan of te kijken. Ik praat rechts inhalen zeker niet goed maar soms kan je niet anders ter bevordering van de doorstroom van het verkeer
Rennie89 schreef:Marjo, dat het overkomt dat ik laconiek ermee omga is jammer. Ik rij vaak genoeg op de snelweg en zie een hoop dingen fout gaan. Hetgeen wat het meest gevaarlijk is is telefoon gebruik (slingeren , de hele tijd remmen, links blijven rijden etc) en van baan wisselen zonder richting aanwijzer aan, of veel te vroeg al naar links te gaan (onverwachte bijzondere verrichting) of te kijken. Ik praat rechts inhalen zeker niet goed maar soms kan je niet anders ter bevordering van de doorstroom van het verkeer
(Even wat aangepast)
Ineke2 schreef:Zo vind ik motorrijders die nu in korte broek en t-shirt rijden ook zo dom. Net als gewoon in een spijkerbroek. Echt als het mis gaat moet je dus letterlijk asfalt van en uit je huid schrapen.