Ergernis in het verkeer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AmyJamess

Berichten: 2118
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 11:22

Soms ben ik ook heel erg benieuwd wat er bij mensen in hun hoofd omgaat waardoor ze bepaalde keuzes maken.

Donderdag toen ik op de snelweg reed naar huis was het lekker rustig op de weg.
2 banen, voor mij op de rechterbaan reed een fiatje 500, ik ga netjes naar links om de fiat in te halen. op de linkerbaan reden al 3 andere auto's dus sluit ik daar achter aan. op het moment dat ik de fiat voorbij ben wil ik weer naar rechts aangezien er voor de fiat een zee aan ruimte was. Dus gooi mijn knipperlicht aan, en schuif naar rechts. De andere 3 auto's waren onder tussen alweer aan de horizon vertrokken.
Terwijl ik naar rechts ga zie ik in mijn spiegels dat de fiat in 1x naar links gaat.
Mijn grote vraag waarom? :o?
mij ging ze niet inhalen aangezien zij maar 100 reed en ik 110. Achter mij was geen auto te bekennen dus een andere auto inhalen was het ook niet.
Maar ze bleef ook echt een paar minuten op linker baan, en uit eindelijkis ze toch maar weer naar rechts gegaan.
Ik had zo graag willen weten waarom ze die keuze maakte :')

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 11:23

AmyII schreef:
Ik probeer onnodig linksrijders er inderdaad altijd even op te attenderen, hetzij door seinen, hetzij door een toetertje of knippertje. Soms ga ik rechts in hun ‘achterscherm’ rijden en ze een soort van ‘opduwen’ dat werkt nog bijzonder vaak ook.


Je kunt rennie afbranden op haar rijgedrag en dan nog provocerend vragen hoe lang zij haar rijbewijs heeft, maar jij bent ook zeker niet het toonbeeld van hoe het wel moet. Integendeel; lekker een auto 'opduwen' en seinen en toeteren, hoe asociaal en gevaarlijk wil je het hebben.
Je kan bij mij komen toeteren en duwen wat je wil, maar ik zal er enkel langzamer van gaan rijden.

Dat gezegd hebbende; onnodig links rijden is gruwelijk irritant. Zowel seinen als duwen als rechts inhalen is allemaal niet de bedoeling. Ik denk dat we in zo'n situatie allemaal doen wat we op dat moment inschatten als de beste optie. Als de bestuurder daadwerkelijk al links gaat rijden om voor te sorteren zou ik er ook rechts langs gaan, want dan zal hij niet ineens naar rechts komen.
Als iemand links blijft rijden op een verder lege snelweg omdat hij te dom is om te kakken, dan zal ik ook even kort seinen (maar nooit toeteren of duwen), maar niet rechts inhalen.
Dan maar iets meer geduld (en ergernissen, maar die kan je dan hier in dit topic weer kwijt :+ )
Laatst bijgewerkt door Goof op 24-07-21 11:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 11:26

Van de week trouwens een bizarre en onnodige situatie;
Ik ben op de Veluwe op vakantie en mijn man en ik gingen in de avond nog een rondje rijden om te kijken of we nog wat wild konden spotten. We reden op een rustige weg waar we een groep zwijnen in de hei rechts naast de weg zagen lopen en stopten in de berm. Twee andere auto's zagen ons staan en stopten ook in de berm om te kijken. Verder was het doodstil.
Opeens komen er ons 3 motorrijders tegemoet, 3 jonge mannen op crossmotoren die 3 auto's zagen staan, vervolgens de zwijnen zien en 1 van die gasten duikt de hei op met zijn motor, geeft een peut gas bij en jaagt die volledige groep zwijnen over de zeik.
Werkelijk kansloos. Ik was echt in staat om die gast zijn benen te breken en ter plekke achter te laten. Wat voor idioot ben je dan joh.

Marjo

Berichten: 37214
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 11:28

Goof schreef:
AmyII schreef:
Ik probeer onnodig linksrijders er inderdaad altijd even op te attenderen, hetzij door seinen, hetzij door een toetertje of knippertje. Soms ga ik rechts in hun ‘achterscherm’ rijden en ze een soort van ‘opduwen’ dat werkt nog bijzonder vaak ook.


Je kunt rennie afbranden op haar rijgedrag en dan nog provocerend vragen hoe lang zij haar rijbewijs hebt, maar jij bent ook zeker niet het toonbeeld van hoe het wel moet. Integendeel; lekker een auto 'opduwen' en seinen en toeteren, hoe asociaal en gevaarlijk wil je het hebben.
Je kan bij mij komen toeteren en duwen wat je wil, maar ik zal er enkel langzamer van gaan rijden.

Dat gezegd hebbende; onnodig linksnrijden is gruwelijk irritant. Zowel seinen als duwen als rechts inhalen is allemaal niet de bedoeling. Ik denk dat we in zo'n situatie allemaal doen wat we op dat moment inschatten als de beste optie. Als de bestuurder daadwerkelijk al links gaat rijden om voor te sorteren zou ik er ook rechts langs gaan, want dan zal hij niet ineens naar rechts komen.
Als iemand links blijft rijden op een verder lege snelweg omdat hij te dom is om te kakken, dan zal ik ook even kort seinen (maar nooit toeteren of duwen), maar niet rechts inhalen.
Dan maar iets meer geduld (en ergernissen, maar die kan je dan hier in dit topic weer kwijt :+ )


Toeteren en duwen doe ik ook eigenlijk nooit, maar seinen wel.. Zeker bij onnodig linksrijders wil ik wel eens knipperen met de lampen. En wat ik soms ook doe, aangezien ik overdag niet altijd mijn verlichting aan heb, de lampen aan zetten als ze opzij moeten of even moeten opletten O:) .


Goof schreef:
Van de week trouwens een bizarre en onnodige situatie;
Ik ben op de Veluwe op vakantie en mijn man en ik gingen in de avond nog een rondje rijden om te kijken of we nog wat wild konden spotten. We reden op een rustige weg waar we een groep zwijnen in de hei rechts naast de weg zagen lopen en stopten in de berm. Twee andere auto's zagen ons staan en stopten ook in de berm om te kijken. Verder was het doodstil.
Opeens komen er ons 3 motorrijders tegemoet, 3 jonge mannen op crossmotoren die 3 auto's zagen staan, vervolgens de zwijnen zien en 1 van die gasten duikt de hei op met zijn motor, geeft een peut gas bij en jaagt die volledige groep zwijnen over de zeik.
Werkelijk kansloos. Ik was echt in staat om die gast zijn benen te breken en ter plekke achter te laten. Wat voor idioot ben je dan joh.


Hier had ik persoonlijk de politie voor gebeld... Man instrueren dat hij het kenteken opschrijft en politie bellen. Wat een idioot gedrag zeg :=

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 11:31

Goof schreef:
AmyII schreef:
Ik probeer onnodig linksrijders er inderdaad altijd even op te attenderen, hetzij door seinen, hetzij door een toetertje of knippertje. Soms ga ik rechts in hun ‘achterscherm’ rijden en ze een soort van ‘opduwen’ dat werkt nog bijzonder vaak ook.


[b]Je kunt rennie afbranden op haar rijgedrag en dan nog provocerend vragen hoe lang zij haar rijbewijs hebt, maar jij bent ook zeker niet het toonbeeld van hoe het wel moet. Integendeel; lekker een auto 'opduwen' en seinen en toeteren, hoe asociaal en gevaarlijk wil je het hebben.
Je kan bij mij komen toeteren en duwen wat je wil, maar ik zal er enkel langzamer van gaan rijden.[\b]

Dat gezegd hebbende; onnodig linksnrijden is gruwelijk irritant. Zowel seinen als duwen als rechts inhalen is allemaal niet de bedoeling. Ik denk dat we in zo'n situatie allemaal doen wat we op dat moment inschatten als de beste optie. Als de bestuurder daadwerkelijk al links gaat rijden om voor te sorteren zou ik er ook rechts langs gaan, want dan zal hij niet ineens naar rechts komen.
Als iemand links blijft rijden op een verder lege snelweg omdat hij te dom is om te kakken, dan zal ik ook even kort seinen (maar nooit toeteren of duwen), maar niet rechts inhalen.
Dan maar iets meer geduld (en ergernissen, maar die kan je dan hier in dit topic weer kwijt :+ )


Met alle respect, je benoemt onder het dikgedrukte notabene zelf dat je het gruwelijk irritant vindt als mensen onnodig links rijden en dat je even een seintje geeft, maar ik heb het in mijn post over mensen die (serieus!) met een Km of 70/u op een linkerbaan op de A9 (100-130Km/u) rijden. Ja, dan ga ik wel proberen (beleefd) iets van leven erin te krijgen ja. Even die mensen ‘wakkerschudden’ zonder te kleven (waar je die vandaan hebt?) zonder schade te veroorzaken. Werkt dat niet, dan niet. Dan zal ik mijn geduld moeten aanspreken/ het door een ander (op een minder chique manier) laten oplossen.

Rijdt iemand 105 waar je 100 mag op de linkerbaan, tsja, dan spreek ik mijn geduld aan en wacht ik gewoon rustig af. Je lijkt er na het lezen van mijn bericht ervan uit te gaan dat ik een of andere hardrijdende tokkie ben, je chargeert mijn bericht wel erg makkelijk!

Marjo

Berichten: 37214
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 11:33

AmyII schreef:
Met alle respect, je benoemt onder het dikgedrukte notabene zelf dat je het gruwelijk irritant vindt als mensen onnodig links rijden en dat je even een seintje geeft, maar ik heb het in mijn post over mensen die (serieus!) met een Km of 70/u op een linkerbaan op de A9 (100-130Km/u) rijden. Ja, dan ga ik wel proberen (beleefd) iets van leven erin te krijgen ja. Even die mensen ‘wakkerschudden’ zonder te kleven (waar je die vandaan hebt?) zonder schade te veroorzaken. Werkt dat niet, dan niet. Dan zal ik mijn geduld moeten aanspreken/ het door een ander (op een minder chique manier) laten oplossen.

Rijdt iemand 105 waar je 100 mag op de linkerbaan, tsja, dan spreek ik mijn geduld aan en wacht ik gewoon rustig af. Je lijkt er na het lezen van mijn bericht ervan uit te gaan dat ik een of andere hardrijdende tokkie ben, je chargeert mijn bericht wel erg makkelijk!


Iemand irritant vinden heeft niets te maken met hoe je daarop reageert he. Ik moet Goof gelijk geven dat het enigszins hypocriet is dat je belerend reageert op Rennie, maar dat je zelf toegeeft ook asociaal gedrag vertoont.

Drukken, duwen, toeteren etc is namelijk allesbehalve beleefd. En of je daar geen schade mee veroorzaakt valt te bezien, als iemand plots op de rem gaat voor iets wat jij niet hebt kunnen zien kun je toch aardig smerig in de kreukels belanden ;)

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 11:37

Zwarte zaterdag en allemaal mensen die met een sleurhut rijden en echt de meest bijzondere en onverstandige constructies bouwen. Lading verkeerd plaatsen waardoor sleurhut hen en weer beweegt. :=

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 11:38

Ik zeg toch nergens dat ik kleef of duw/ druk?

Ik omschrijf dat ik dan rechts achter de persoon ga rijden, schuin erachter ‘alsof ik ‘m wil inhalen’. Dat doe ik niet, ik kom er ook niet naast dus die persoon kan prima zijn rem intrappen (of naar rechts gaan, dan is het probleem opgelost) heeft alleen degene achter hem daar last van.

En ja, een toetertje of seintje geef ik wel als iemand links rijdt met 70Km/u op de A9. Da’s namelijk een heel stuk tweebaans en dan ga ik er ècht niet rechts voorbij.

Edit: kleven zou in mijn geval super onverstandig zijn want ik heb 2 oude autootjes met amper kreukelzone. Dus als ik kleef en daardoor op de snelweg achterop iemand kom, overleef ik het sowieso niet.

Marjo

Berichten: 37214
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 11:42

AmyII schreef:
Ik zeg toch nergens dat ik kleef of duw/ druk?

Ik omschrijf dat ik dan rechts achter de persoon ga rijden, schuin erachter ‘alsof ik ‘m wil inhalen’. Dat doe ik niet, ik kom er ook niet naast dus die persoon kan prima zijn rem intrappen, heeft alleen degene achter hem daar last van.

En ja, een toetertje of seintje geef ik wel als iemand links rijdt met 70Km/u op de A9. Da’s namelijk een heel stuk tweebaans en dan ga ik er ècht niet rechts voorbij.


Hier geef je wel het idee dat je loopt te duwen/drukken:
AmyII schreef:
Ik probeer onnodig linksrijders er inderdaad altijd even op te attenderen, hetzij door seinen, hetzij door een toetertje of knippertje. Soms ga ik rechts in hun ‘achterscherm’ rijden en ze een soort van ‘opduwen’ dat werkt nog bijzonder vaak ook.

Maar dan is dat wellicht een miscommunicatie :j

Toeteren vind ik ook niet sjiek overigens en kan je fikse boetes opleveren als dat geen goede reden heeft. Plus dat mensen daar ook best van kunnen schrikken dus daar zou ik wel echt mee oppassen, zeker iemand die 70 rijdt op de snelweg, daar blijf ik het liefst zo ver mogelijk van verwijderd zeg maar :+

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 11:43

Marjo schreef:
Goof schreef:
Van de week trouwens een bizarre en onnodige situatie;
Ik ben op de Veluwe op vakantie en mijn man en ik gingen in de avond nog een rondje rijden om te kijken of we nog wat wild konden spotten. We reden op een rustige weg waar we een groep zwijnen in de hei rechts naast de weg zagen lopen en stopten in de berm. Twee andere auto's zagen ons staan en stopten ook in de berm om te kijken. Verder was het doodstil.
Opeens komen er ons 3 motorrijders tegemoet, 3 jonge mannen op crossmotoren die 3 auto's zagen staan, vervolgens de zwijnen zien en 1 van die gasten duikt de hei op met zijn motor, geeft een peut gas bij en jaagt die volledige groep zwijnen over de zeik.
Werkelijk kansloos. Ik was echt in staat om die gast zijn benen te breken en ter plekke achter te laten. Wat voor idioot ben je dan joh.


Hier had ik persoonlijk de politie voor gebeld... Man instrueren dat hij het kenteken opschrijft en politie bellen. Wat een idioot gedrag zeg :=


Ja, dat had ik inderdaad willen doen, maar op het moment dat die gast de hei op reed kon ik al geen nummerbord zien. Als die er überhaupt al op zat.....
Als ik hem had gezien had ik direct gebeld. Randdebiel.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 11:44

Marjo schreef:
AmyII schreef:
Ik zeg toch nergens dat ik kleef of duw/ druk?

Ik omschrijf dat ik dan rechts achter de persoon ga rijden, schuin erachter ‘alsof ik ‘m wil inhalen’. Dat doe ik niet, ik kom er ook niet naast dus die persoon kan prima zijn rem intrappen, heeft alleen degene achter hem daar last van.

En ja, een toetertje of seintje geef ik wel als iemand links rijdt met 70Km/u op de A9. Da’s namelijk een heel stuk tweebaans en dan ga ik er ècht niet rechts voorbij.


Hier geef je wel het idee dat je loopt te duwen/drukken:
AmyII schreef:
Ik probeer onnodig linksrijders er inderdaad altijd even op te attenderen, hetzij door seinen, hetzij door een toetertje of knippertje. Soms ga ik rechts in hun ‘achterscherm’ rijden en ze een soort van ‘opduwen’ dat werkt nog bijzonder vaak ook.

Maar dan is dat wellicht een miscommunicatie :j

Toeteren vind ik ook niet sjiek overigens en kan je fikse boetes opleveren als dat geen goede reden heeft. Plus dat mensen daar ook best van kunnen schrikken dus daar zou ik wel echt mee oppassen, zeker iemand die 70 rijdt op de snelweg, daar blijf ik het liefst zo ver mogelijk van verwijderd zeg maar :+

Maar hoe zie je dit voor je dan? Door er met 60Km/u afstand van te nemen? Op een tweebaans weg ga ik er niet rechts voorbij. Óók niet als er een vluchtstrook naast ligt.

Marjo

Berichten: 37214
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 11:46

Toch op die rechterbaan blijven, en er achter blijven. En dan de politie bellen ;)

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 11:48

Mijn ergernis vandaag is dat de A73 deels afgesloten is door werkzaamheden en ik moet naar Sittard om iets op te halen. Nu moet ik een heel eind omrijden :+ En het is al 1.5 uur rijden -O- :')

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 11:49

Politie bellen al rijdend gaat wat lastig in mijn oude gebakjes. Ik gebruik mijn telefoon in de auto nooit, omdat handsfree niet kan en de telefoon in een houder bedienen invloed heeft op mijn rijstijl. Daarbij is het probleem dan niet al te vlot opgelost, terwijl er andere auto’s met +-100-130Km/u achterop me komen.

Marjo

Berichten: 37214
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 11:54

AmyII schreef:
Politie bellen al rijdend gaat wat lastig in mijn oude gebakjes. Ik gebruik mijn telefoon in de auto nooit, omdat handsfree niet kan en de telefoon in een houder bedienen invloed heeft op mijn rijstijl. Daarbij is het probleem dan niet al te vlot opgelost, terwijl er andere auto’s met +-100-130Km/u achterop me komen.


En dan nog zul je de politie moeten bellen omdat het gewoon een gevaarlijke situatie is. Als je niet handsfree kan bellen zou ik de auto aan de kant zetten.

Je weet gewoon niet wat zo iemand doet, als hij zich al gek gedraagt en met 70km op de snelweg zit, wie zegt dan dat ie niet ook idioot gaat slingeren als je een toeter geeft of andere dingen uithaalt?

Handsfree bellen kan overigens ook in oude auto's wel. Je kan je telefoon in een houder zetten en via de speaker stand bellen, je kan een oortje indoen, of een parrot aanschaffen. Genoeg dingen te bedenken hoor :) En je telefoon mag je gewoon bedienen, zolang die in de houder zit.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 11:58

Dat iets mag, hoeft niet te betekenen dat ik het MOET. Het bedienen van een telefoon, ook in een houder beïnvloed mijn rijstijl, dus doe ik het niet.

Enneh… De auto aan de kant, ja ik zal ‘m in het vervolg op de vluchtstrook stilzetten, want dat heeft verder geen enkele invloed op het overige verkeer…

Je hebt gelijk dat je zegt dat je niet weet wat zo iemand doet, echter is het vaker iemand die niet met het verkeer bezig is/ niet doorheeft hoe hard hij mag/ niet doorheeft hoe langzaam hij rijdt.
Op afstand achter zo iemand rijden en dan een seintje met de lampen of een toetertje geven, maakt iemand vaak ‘wakker’ waardoor ze of snelheid gaan maken of naar rechts gaan.

En even ter verduidelijking: nee ik zit dan niet TUUUUTTTUUUUUUUUUUTUUUUUT!!!! Erachter, gewoon een kort toetertje. ‘Toet!’

Marjo

Berichten: 37214
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 12:01

Jemig je maakt er wel een enorm drama van zeg. Er zijn genoeg parkeerplaatsen, benzinestations etc te vinden waar je dan gewoon kan stoppen.

112 bellen in een rijdende auto is niet zo moeilijk hoor, zeker niet als het rustig is. Die kun je ook gewoon als sneltoets instellen. Lijkt me toch handig als je leert hoe je dat goed doet, zeker ook als er ongelukken etc voor je op de weg gebeuren.
Veel telefoons kun je ook met stem bedienen etc.

[edit] Je mag het uiteraard zelf weten, maar het is ook in oudere auto's mogelijk om handsfree te bellen. Ik zou alleen enorm oppassen met mensen 'wakker maken'. Je weet nooit hoe ze reageren en dan kies ik er zelf liever voor om afstand te houden en 112 te bellen voor zo iemand.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 12:05

Prima Marjo, let’s agree to disagree. Ik vermoed eigenlijk dat je het stuk A9 waar ik het over heb niet kent. Dan had je nl de parkeerplaatsen en benzinestations niet genoemd.

Ik ‘maak’ er een probleem van omdat o.a. jij mij beticht van asociaal rijgedrag. Als je daar serieus wat over te zeggen wil hebben, nodig ik je uit om eens een paar keer met me mee te rijden.

En ja, in een noodsituatie bel ik echt wel 112, maar is iemand die 70 rijdt op de snelweg reden om 112 te bellen? Ik zou dan voorkeur hebben voor 0900-8844.

Marjo

Berichten: 37214
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 12:08

Zoals ik in mijn edit al zei, je mag het uiteraard helemaal zelf weten. Het asociale rijgedrag kwam bij mij vooral voort uit het feit dat je in een eerder bericht het had over opduwen, wat bij mij overkomt als bumperkleven/ te dicht er achter. Dat bedoelde je anders, soit, miscommunicatie.

Voor gevaarlijke situaties op de weg mag je zeker 112 bellen, en naar mijn mening geld iemand die 70 rijdt daar ook onder.

Exitium

Berichten: 7141
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 12:15

Goof schreef:
Dat gezegd hebbende; onnodig links rijden is gruwelijk irritant. Zowel seinen als duwen als rechts inhalen is allemaal niet de bedoeling. Ik denk dat we in zo'n situatie allemaal doen wat we op dat moment inschatten als de beste optie. Als de bestuurder daadwerkelijk al links gaat rijden om voor te sorteren zou ik er ook rechts langs gaan, want dan zal hij niet ineens naar rechts komen.
Als iemand links blijft rijden op een verder lege snelweg omdat hij te dom is om te kakken, dan zal ik ook even kort seinen (maar nooit toeteren of duwen), maar niet rechts inhalen.
Dan maar iets meer geduld (en ergernissen, maar die kan je dan hier in dit topic weer kwijt :+ )

Bij een linksrijder (en dan wel als er ruimte is om naar rechts te gaan en we niet in een treintje rijden) is mijn standaard eerst een seconde of tien wachten of er beweging in komt. Zo niet, dan een keer seinen en weer een seconde of tien wachten. Gaat hij/zij niet naar rechts, dan een keer kort toeteren en weer een seconde of tien wachten. Als er dan nog geen beweging in komt, ga ik er rechts voorbij. Als iemand in een halve minuut niet besloten heeft om naar rechts te gaan, gaat dat in die paar seconden dat ik er voorbij ga ook niet meer gebeuren.

Ik toeter overigens ook als iemand bij een stoplicht nog steeds met z'n remmen ingedrukt staat als het al 3-5 seconden groen is. Dat komt ook verbazingwekkend veel voor :x


Ghostattack schreef:
Mijn ergernis vandaag is dat de A73 deels afgesloten is door werkzaamheden en ik moet naar Sittard om iets op te halen. Nu moet ik een heel eind omrijden :+ En het is al 1.5 uur rijden -O- :')

A2? :') A73 hoef je niet aan te raken die kant op :+

Marjo

Berichten: 37214
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 12:17

Ik toeter dus echt bijna nooit. Mja, uit mijn Altootje komt ook echt meer een "miep" dan een goede toeter :')

Ik moet er eigenlijk een scheepshoorn op zetten ofzo :')

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 12:19

Die ‘miep’ is herkenbaar met mijn Swiftje :')

Mijn polootje doet een ‘moep’ _O- ook niet heel overtuigend.

Ik reed eens met de volvo van mijn ouders, vrij grote bak (zeker voor mijn doen!) en toen toeterde ik naar een voetganger die (bij hem door rood) de oprit van de snelweg overstak waar ik groen had, ik schrok mezelf een hoedje :+

Marjo

Berichten: 37214
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 12:20

Lol ja dat is wel even wat anders indd :')

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 12:22

De voetganger schrok overigens niet, zal wel wat gewend zijn geweest :')

Marjo

Berichten: 37214
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 12:24

Verkeerd effect dus, jammer weer.