Ergernis in het verkeer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25289
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 12:30

Ik had net weer iemand die nog geen 60 reed op 80km weg. Wat is dat toch? Eerste stuk reed hij of zij dat wel bijna, 75 oid. Is een hele lange n weg van de ene snelweg langs verschillende dorpen naar volgende snelweg. Paar stoplichten, maar tussendoor overal 80. En dat stuk gewoon elke keer mensen die 60 gaan rijden...

Stuk daarvoor 2 rijbanen maar diegene reed links, toen nog 75 oid en bleef schuin achter een caravan hangen. Die ging rechtsaf maar ik kon er niet langs zonder asociaal af te snijden. Dus eerst zorg je ervoor dat ik er niet langs kan, blijf je links rijden terwijl je naar rechts kan en vervolgens ga je langzamer rijden. Stoplicht daarna weer links staan, dus ik bleef rechts maar meer auto's voor me. Haalt hij wel paar auto's in maar weer 60 rijden :+

Marjo

Berichten: 37214
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 12:32

Oh die kom ik ook regelmatig tegen... Op de Doornseweg tussen de A28 en de A12... Maar sommigen lijken ook wel te jojo'en tussen verkeerslichten. Die trekken dan heel langzaam op, gaan vervolgens 60 rijden. Dus dan denk ik bij het volgende stoplicht; ik ga ze voorbij.

Trekken ze ineens keihard op en stuiven ze weg met 100km/u.
WHY -O-

MyWishMax

Berichten: 25289
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 12:36

Zo irritant! Hier dus wel links staan, vlot optrekken en dan gewoon zo traag gaan rijden.

Op terugweg ook degene die achter mij reed, die kwam links naast me staan. Met optrekken moest ik gas los laten om ruimte te houden, want echt optrekken deed hij niet. Ik trok al langzamer als normaal op, want hij zal er wel langs willen. Maar trek dan vlot op aub. :+ maar goed, die reed wel gewoon de snelheid dus minder vervelend.

Marjo

Berichten: 37214
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 12:39

Ohja, van die knullo's die dan keihard optrekken, hard wegrijden en dan vervolgens voor je précies de snelheid rijden of zelfs langzamer 8)7

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 12:44

Misschien is dat ook nog wel het irritantste, dat onvoorspelbare rijgedrag mbt. snelheid.

Had er laatst ook een op de A9, na 19.00uur, dus je mag er 130 maar dat word er vaak niet eens gereden. Lekker rustig op de weg dus ik rij op de rechterbaan met zo’n 120Km/u (harder had gekund, was niet nodig). Komt er een groenige cactus (Citroën, red.) keihard voorbij, helemaal prima want dat mocht en kan daar). Wordt het ter hoogte van afslag Heemskerk wat drukker, dus ik ook wat auto’s inhalen en ik krijg die cactus weer in het vizier, dus ik denk: oh, daar kan ik wel achter, die reed net ook vlot.
Niet dus |o. Was hij, ondanks dat er voor hem niks meer reed (want rustig) ondertussen 90Km/u gaan rijden.

Heb nog even naar binnen gekeken want stel dat er iets met de bestuurder is, maar hij zat gezellig in gesprek incl. handen van het stuur voor gebaren :')

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 16:46

Ik moet nog even het filmpje van mijn dashcam halen, maar vandaag een Fiatje 500 die gestoord hard aan kwam rijden. Iedereen reed netjes 100-110 en er waren wat mensen een caravan aan het inhalen. Figuur in Fiat denkt duuuuuuurt laaaang, trekt hem naar rechts, hoppa over de vluchtstrook langs de rij auto's en trekt hem vervolgens helemaal terug naar de linkerbaan.

Oke dan. Zit er bijna aan te denken de video naar politie te sturen, omdat zijn kenteken er mooi leesbaar op staat :+

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 17:08

Ghostattack schreef:
Ik moet nog even het filmpje van mijn dashcam halen, maar vandaag een Fiatje 500 die gestoord hard aan kwam rijden. Iedereen reed netjes 100-110 en er waren wat mensen een caravan aan het inhalen. Figuur in Fiat denkt duuuuuuurt laaaang, trekt hem naar rechts, hoppa over de vluchtstrook langs de rij auto's en trekt hem vervolgens helemaal terug naar de linkerbaan.

Oke dan. Zit er bijna aan te denken de video naar politie te sturen, omdat zijn kenteken er mooi leesbaar op staat :+

Je kan er wel een melding van maken. Als ze deze persoon dan een keer aanhouden, nemen ze je melding ook mee in een eventuele beslissing.

luuntje

Berichten: 13969
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 17:19

Nayomie, goede tip.
Maar wat een mafklapper.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 18:01

Ghostattack schreef:
Ik moet nog even het filmpje van mijn dashcam halen, maar vandaag een Fiatje 500 die gestoord hard aan kwam rijden. Iedereen reed netjes 100-110 en er waren wat mensen een caravan aan het inhalen. Figuur in Fiat denkt duuuuuuurt laaaang, trekt hem naar rechts, hoppa over de vluchtstrook langs de rij auto's en trekt hem vervolgens helemaal terug naar de linkerbaan.

Oke dan. Zit er bijna aan te denken de video naar politie te sturen, omdat zijn kenteken er mooi leesbaar op staat :+

:oo! Wat een aso!

Idd wat Nayomie zegt: melding van maken, aangeven dat je beelden hebt en vragen of ze die willen hebben. Dit incident wordt dan meegenomen in een eventuele latere beslissing, kan me nl niet voorstellen dat deze persoon niet nog eens de fout in gaat.

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 19:47

AmyII schreef:
Rennie89 schreef:
Marjo, dat het overkomt dat ik laconiek ermee omga is jammer. Ik rij vaak genoeg op de snelweg en zie een hoop dingen fout gaan. Hetgeen wat het meest gevaarlijk is is telefoon gebruik (slingeren , de hele tijd remmen, links blijven rijden etc) en van baan wisselen zonder richting aanwijzer aan, of veel te vroeg al naar links te gaan (onverwachte bijzondere verrichting) of te kijken. Ik praat rechts inhalen zeker niet goed maar soms kan je niet anders ter bevordering van de doorstroom van het verkeer ;)

(Even wat aangepast)

Het was rustig, schreef je. Dus als jij je geduld had kunnen opbrengen op ten minste tot de blokmarkering achter de linksrijder te blijven, zou dat geen enkele invloed op de doorstroming hebben gehad.
Ik vind je er bijzonder laconiek mee omspringen. Mag ik vragen: hoe lang heb jij je rijbewijs?


Leuk dat je zo praat, heb mijn rijbewijs ca 10 jaar en rijd 50.000 km oer jaar gemiddeld en ik rijd in de randstad, dus rustig voor mij is druk voor iemand van de Veluwe ;) fijn die dat vooroordelen ;)

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-21 20:59

Bij de Veluwe heb je ook drukke snelwegen. En het is nou niet bepaald het rustigste stukje Nederland als je een vooroordeel uit de wereld wil helpen. Volgens mij woont Amy trouwens niet op of bij de Veluwe dus ik mis je punt hierin wel een beetje.

Het maakt niet uit of rustig is of niet, rechts inhalen blijft gevaarlijker dan onnodig linksrijden. Dat het irritant is, dat is een ding wat zeker is.

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 21:27

Ineke2 schreef:
Bij de Veluwe heb je ook drukke snelwegen. En het is nou niet bepaald het rustigste stukje Nederland als je een vooroordeel uit de wereld wil helpen. Volgens mij woont Amy trouwens niet op of bij de Veluwe dus ik mis je punt hierin wel een beetje.

Het maakt niet uit of rustig is of niet, rechts inhalen blijft gevaarlijker dan onnodig linksrijden. Dat het irritant is, dat is een ding wat zeker is.

Ik zeg ook niet dat zij daar woont ;) ik woon in Den Haag wat toch wel aardig bekend staat om drukte, midden in de nacht kom je nog veel verkeer tegen, zowel in de stad als op de snelweg (A4). Rustig is in mijn ogen dat je door kan rijden zonder de hele tijd te moeten wachten. Dat is zeker anders dan de drukke wegen in de Veluwe, want ja, daar ben ik ook bekend ;)

Er word tegen mij gebruikt dat ik zeg dat het rustig is, alsof er geen verkeer is. Nee er was geen verkeer voor ons, gezien zij als een slak op de linkerbaan reed, maar genoeg verkeer achter ons ;)

Ik ben niet van het rechts inhalen, doe het alleen in uiterste situaties. Zoals mensen die stug links blijven rijden omdat ze over paar km naar links moeten. Die weg staat daar bekend om. Dus ja, dan haal je wel eens rechts in. Ik ga niet kilometers lang achter iemand hangen die het vertikt om pas aan het einde naar links te gaan maar besluit om meteen vanaf stoplicht al links te rijden. Ik sein normaal met mijn richting, daarna groot licht en als dat niet werkt en de auto geen aanstalten maakt ga ik idd rechts inhalen, gelukkig gebeurt dat niet vaak.

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-21 21:37

Maar dat is toch nog steeds geen reden om zelf dan maar rechts in te halen? Je hebt zo te lezen wel veel mazzel dat er tot nu toe geen politie in de buurt is.
Ik weet wat het is om in de randstad te moeten rijden overigens :D Ik ben dagelijks op de A15 en, de A13 en de A4 te vinden en regelmatig op de A29.
En behalve tijdens een file wanneer dat is toegestaan haal ik echt zelf niet rechts in. Hoe ergerlijk het gedrag soms ook kan zijn. Juist in de randstad scheelt eventjes moeten wachten echt niet zo vreselijk veel extra tijd.

Elke dag in de file omdat er “ tunneldosering” is vind ik erger.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 22:15

Ik vind rechts inhalen omdat iemand links blijft plakken vergelijkbaar met iemand tijdens het inhalen afsnijden omdat er iemand achter je loopt te bumperkleven: dat iemand anders asociaal rijdt geeft jou geen vrijbrief om dat ook te doen.

Vandaag op en neer van Groningen naar Zeeland gereden er weer genoeg domme acties gezien. Toevallig vooral gevaarlijke situaties gecreëerd door mensen die rechts proberen in te halen. Ook bijna van de weg gereden door een Belg die ons in aan het halen was (reden met een aanhanger dus rustig 90-94 op de rechter rijbaan) en die halverwege het inhalen ineens stopte met versnellen, naast ons bleef hangen en ineens de auto naar rechts gooide terwijl wij daar nog reden. Gelukkig konden wij uitwijken naar de vluchtstrook maar de tandjes, wat een idioot.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 22:18

Ik rijd wel eens savonds over de A12, vierbaans vanaf Lunetten tot Bunnik, maar echt hoe vaak mensen daar op de derde baan blijven hangen, niet te tellen. Dus ja, als ik dan op de eerste baan rijd en iemand op de derde, ga ik echt niet eerst naar de vierde om in te halen.

Rechts inhalen kan alleen maar als iemand onnodig links rijdt en soms gebeurt het gewoon omdat je rechts met de stroom mee gaat terwijl er iemand links eenzaam aan het rijden is.
Is niet goed, maar is wat het is.

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 23:09

verootjoo schreef:
Ik rijd wel eens savonds over de A12, vierbaans vanaf Lunetten tot Bunnik, maar echt hoe vaak mensen daar op de derde baan blijven hangen, niet te tellen. Dus ja, als ik dan op de eerste baan rijd en iemand op de derde, ga ik echt niet eerst naar de vierde om in te halen.

Rechts inhalen kan alleen maar als iemand onnodig links rijdt en soms gebeurt het gewoon omdat je rechts met de stroom mee gaat terwijl er iemand links eenzaam aan het rijden is.
Is niet goed, maar is wat het is.


Weet precies welk stuk je bedoelt; daar haal ik ook wel eens rechts in, idd met een baan er tussen. Daar gaan mensen soms zo bizar langzaam op de derde baan. Maar om met de stroom mee te gaan rechts moet je bijna wel idd.

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 23:55

Maar waarom is met een baan ertussen rechts inhalen opeens wel geaccepteerd? Als jij van veraf al iemand links ziet rijden zonder verkeer naast of voor zich dan kan je wedden dat daar niet opeens verandering in zal komen als jij in de buurt komt. Tuurlijk sein je eerst even maar krijg je geen reactie dan is het tjalla ik ben weg, en nee, niet om asociaal te doen, maar ik heb wel iets beters te doen dan in een treintje te rijden omdat iemand anders besluit langzaam links te rijden.

Vandaag ook, A12 vanaf Den Haag naar Den Haag zuid afslag, je hebt dan op een gegeven moment 4 banen, 2 linker gaan richting Utrecht, die daarnaast naar Amsterdam en de compleet rechter naar Den Haag en rotterdam. Maar dan gaan mensen ook al kilometers daarvoor voorsorteren, ik rijd braaf op rechterbaan die dan sneller gaat dan de banen ernaast. Ga dan echt niet helemaal er om heen om dan weer helemaal naar rechts te moeten voor mijn afslag. Ik haal niet in maar rij gewoon de toegestane snelheid (traject) en vaak ook nog langzamer. En soms heb je dus mensen die niet op de rechterbaan voorbij de baan ernaast willen gaan want oeee je haalt rechts in.., gaan ze keihard remmen, want op die baan ernaast rijden ze 70 (mag 100, traject). Ja dat is lekker veilig :+

Ben net thuisgekomen, hoewel het rustig was op de weg is het nog steeds ontzettend druk voor het tijdstip, overal waren nog steeds auto’s :+ maar dan geen file haha.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 01:04

Rennie89 schreef:
AmyII schreef:
Het was rustig, schreef je. Dus als jij je geduld had kunnen opbrengen op ten minste tot de blokmarkering achter de linksrijder te blijven, zou dat geen enkele invloed op de doorstroming hebben gehad.
Ik vind je er bijzonder laconiek mee omspringen. Mag ik vragen: hoe lang heb jij je rijbewijs?


Leuk dat je zo praat, heb mijn rijbewijs ca 10 jaar en rijd 50.000 km oer jaar gemiddeld en ik rijd in de randstad, dus rustig voor mij is druk voor iemand van de Veluwe ;) fijn die dat vooroordelen ;)

Grappig dat je denkt dat ik van de Veluwe of vanuit een ander luw gebied kom. Waar denk je dat ik van ben? 50.000 per jaar is niet bijzonder spannend hoor, dus waar je nu over op aan het scheppen bent? :')

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 01:42

Waar zie je mij zeggen dat JIJ daar vandaan komt? Heel eerlijk, zal mij een worst wezen waar je woont. Maakte de vergelijking ter illustratie over het algemeen.

En hoor je mij zeggen dat 50.000 per jaar spannend is? Alleen wel dat ik voldoende rij-ervaring heb ;) wat overigens ook ver boven het gemiddelde aantal km per jaar is dan van de gemiddelde Nederlander (13.000 km per jaar is het gemiddelde) dus niet eens gek dat ik het benoem.

jammer dat jij wel andere persoonlijk mag aanvallen maar zodra je het gevoel hebt dat andere het naar jou doen (wat niet eens zo is) dan mag dat weer niet?

De toon maakt de muziek zeggen ze maar jouw toon begon al met herrie toen je met “hoe Lang heb je je rijbewijs” kwam. Goed bezig ;)

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 02:24

:')

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand…

Flying_Angel

Berichten: 15714
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 07:27

Misschien kunnen jullie je beter verplaatsen naar het ergernissentopic :)) Laat elkaar lekker met rust, het is geen wedstrijd. En dan kunnen we hier weer ontopic!

Zometeen weer een rit van 206 km voor de boeg. Ben benieuwd wat we tegenkomen :))

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 08:38

Gisteren 246km heen en einde van de dag ook weer terug gemaakt. En op een paar mensen die met inhalen verkeerd inschatten en m ineens voor mijn auto gooien, waardoor ik even moest remmen, viel het me ontzettend mee! Heb wel een slingerende caravan gezien (die ook veel te hard reed, ik reed 110 op de teller en die liep op me uit), maar ja er waren dan ook heel veel caravans op de weg.

Ik heb echt geen gekke dingen zien gebeuren!

Dus applaus :+

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 08:47

Het lijkt ook wel alsof er dit jaar meer caravans zijn dan voorgaande jaren door de corona pandemie :+ Ik heb me gisteren ook verbaasd over de vele caravans die ik voorbij kwam.

Mijn rit gisteren was 260 km en op die Fiat over de vluchtstrook na ook niks geks gezien :))

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 09:24

Afbeelding

Zag gisteren deze actie. Auto met aanhanger moest invoegen, dus geeft netjes knipperlicht aan en rijdt voor de Mitsubishi. Die Mitsubishi wilde pertinent geen ruimte geven. Die ging nog liever de berm in dan ruimte geven. Waar zit je dan met je asociale hoofd? :=

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 09:41

AmyII schreef:
:')

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand…


Houd eens op met jullie sneue spelletje.

Terug naar verkeersergernissen.