Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 5 [ 105 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ex wil huis niet uit

 
Profiel   

knollentuin schreef
Stevige vriend uitnodigen en op de bank zetten, voorstellen als de nieuwe liefde en tas in de gang, sloten vervangen en tabé

Nee, da's echt een goed plan. Gewoon terugdreigen met geweld, voorliegen en je medebewoner onrechtmatig buitensluiten. Als je dat doet, begint de ellende pas serieus.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 16:00 



 
Profiel   

Hopelijk heeft ze een lange adem. Ik heb precies hetzelfde meegemaakt alleen was mijn geluk dat ik de enige huurder op papier was. Aangezien haar ex medehuurder is heeft hij ook rechten. Sloten vervangen wat ik hier lees kan in die situatie niet. Het is op papier net zo goed zijn woning. Het juridisch loket bellen is idd een goede eerste stap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 16:11 



 
Profiel   

stitchlover schreef
Rennie89 schreef
Heb haar even gesproken, woningbouw doet niks zegt ze, ze zal de wijkagent opzoeken. Ik heb geopperd dat ze hier kan komen maar dat wil ze niet. Ze heeft ook een kat en die dreigt hij ook mee te nemen, het is gewoon heel banketstaaf allemaal


Wie heeft de kat betaald? Als het dier haar eigendom is, zou dat diefstal zijn.

Is haar kat, altijd ook voor gezorgd, hij heeft nooit iets voor dat beestje gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 16:15 



 
Profiel   

Kan de kat niet tijdelijk naar jou? Hij gebruikt het diertje nu om haar mee te manipuleren en bang te maken. En zo te zien lukt dat aardig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 16:16 



 
Profiel   

Ik ben allergisch, is niet echt een optie. Heb vroeger katten gehad maar naast de allergie werd ik ook gek van het sloop gedrag en haren overal :+ dus bij mij liever niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 16:17 



 
Profiel   

Dit is ongeveer wat mijn nichtje heeft meegemaakt.
Ze zal in contact moeten raken met de politie. Deze gaan dan het gesprek aan en kunnen hem eventueel dwangmatig het huis uit zetten.

Mijn nichtje is met huisdieren destijds tijdelijk bij mn tante terug ingetrokken omdat de politie hem tot het weekend gaf of zelfstandig het huis te verlaten. Mocht hij dit niet zelfstandig doen, zou hij door het politie het huis worden uitgezet. Ja, en ook bij haar kwam er fysiek geweld aan te pas wat de politie dat besluit heeft doen zetten.

Hij is zelfstandig vertrokken en heeft in verschillende hotels geslapen tot hij een oplossing had.
Hotels kosten duur dus toen had tie zelf ook wel de urgentie door om iets te zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 16:19 



 
Profiel   

musiqolog schreef
knollentuin schreef
Stevige vriend uitnodigen en op de bank zetten, voorstellen als de nieuwe liefde en tas in de gang, sloten vervangen en tabé

Nee, da's echt een goed plan. Gewoon terugdreigen met geweld, voorliegen en je medebewoner onrechtmatig buitensluiten. Als je dat doet, begint de ellende pas serieus.

Precies.. als je geen strafblad wilt zul je dit soort grapjes niet moeten uithalen.
Je mag niet iemand illegaal buitensluiten, hij heeft nl recht om daar binnen te komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 16:21 



 
Profiel   

De politie zal hem vast niet zomaar het huis uit zetten aangezien hij op papier als huurder staat? Maar het is sowieso handig om de situatie te melden. Dan maken ze een aantekening dat als hij agressief wordt oid er meteen een auto gestuurd wordt naar het adres.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 16:22 



 
Profiel   

@Rambogirl
Dat kan alleen als:
a- degene geen medehuurder is
b- er evt een gerechtelijk bevel is dat degene het huis moet verlaten.

Staan beide mensen op het huurcontract kan niet de 1 de ander er uit laten zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 16:23 



 
Profiel   

Toch heeft de politie bij mn nichtje het wel gedaan.
Vergis je niet dat ze meerdere keren melding heeft gedaan van fysiek geweld.
De politie heeft gewoon rechter gespeeld in haar geval.
En hij kan wel als medehuurder vermeld staan, maar als niet hij, maar zij de huur betaald, staat ze alleen maar sterker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 16:25 



 
Profiel   

Ik het geval van echt onveilige situaties kan de burgemeester een huisverbod opleggen voor bepaalde tijd, maar dit is geen permanente oplossing en gebeurt natuurlijk niet zomaar.


Laatst bijgewerkt door Judass op 29-07-21 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 16:28 



 
Profiel   

Rambogirl schreef
Toch heeft de politie bij mn nichtje het wel gedaan.
Vergis je niet dat ze meerdere keren melding heeft gedaan van fysiek geweld.
De politie heeft gewoon rechter gespeeld in haar geval.
En hij kan wel als medehuurder vermeld staan, maar als niet hij, maar zij de huur betaald, staat ze alleen maar sterker.

Zo werkt dat echt niet.. bij huiselijk geweld kunnen dingen echt wat anders liggen, maar dan wordt meestal het slachtoffer (tijdelijk) ergens onder gebracht op een veilige plek.
Ook politie kan echt niet iemand uit huis zetten, wel met spoed (tijdelijk) het pand te verlaten, maar degene houdt altijd recht op het huis (indien hij ook op het contract staat).
Het maakt geen reet uit wie de huur betaald, het is niet zo van; ik betaal dus jij moet eruit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 16:29 



 
Profiel   

Hij moet eruit, kan niets vinden omdat ie laks is. Zij kan er niet uit omdat er gewoon geen woningen zijn..

Vraag me af of het wel realistisch is wat er nu van hem verwacht wordt. Zo te horen heeft hij een laag inkomen, wat het al erg moeilijk maakt om een huis te vinden en daarnaast is de markt ontzettend beroerd. Hij kan moelijk onder een brug gaan zitten toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 16:33 



 
Profiel   

Wil ze uit de situatie zal ze zelf moeten vertrekken. Koste wat het kost blijven zitten gaat haar niet helpen het huis op haar naam te krijgen en hem het huis uit.

Ze zou wel de woningbouw kunnen vragen wat ze moet doen om het huis op haar naam te krijgen of wat er moet gebeuren om hem eruit te krijgen.

Maar goed, ze zit mentaal vast, hij heeft haar aan alle kanten klem en ze weet niet hoe ze eruit moet komen omdat ze in een cirkeltje blijft rondlopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 18:35 



 
Profiel   

Ik wil nog als tip meegeven, werkgever inlichten. Ik heb toen ik nog in Nederland woonde behoorlijke problemen gehad met mijn nu ex schoonfamilie. Niet zo erg als de vriendin van TS maar.. Ik heb er voor gekozen om mijn baas hierover in te lichten. Mijn baas reageerde hier positief op. Ik werkte toendertijd bij de post, mocht ook geen strafblad hebben. Mijn ex schoonfamilie heeft wel het een en ander geprobeerd te doen, maar dat heeft geen gevolgen voor mij gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 19:17 



 
Profiel   

Ik zou als allereerste de poes op een veilig plekje zetten voordat hij daar wraak op neemt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 19:25 



 
Profiel   

In zo'n geval kan alleen de rechter uitspraak doen over wie het huis mag blijven huren en wie moet vertrekken. De rechter bekijkt elk geval afzonderlijk en komt vervolgens tot een uitspraak.

Maar misschien kunnen ze er met een mediator uitkomen en zal een gang naar de rechter niet nodig zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 19:34 



 
Profiel   

Even een opmerking: in sommige gevallen is het onverstandig om zelf het huis te verlaten omdat je een zwakkere juridische positie kan krijgen.

Dus zo kort door de bocht als ik enkele opmerkingen zag, is het niet.

Kanttekening; dit was bij koop, ik durf niet te zeggen hoe het zit qua huren.

—-

ze kan contact opnemen met veilig thuis en ook met de huisarts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 20:59 



 
Profiel   

Rennie89 schreef
Deze situatie speelt al een jaar, ik heb haar een jaar geleden al gezegd weg te gaan en toen ging het even stabiel en toen weer niet toen weer iets beter en nu escaleert het weer. Zij wil haar huis niet kwijt maar omdat het op beide namen staat van wat ik begrepen heb is dat lastig, ik weet niet of zij als hoofdhuurder word beschreven want dan heeft ze nog wel enige kans dat zij kan blijven maar het is niet de oplossing van de huidige situatie. Ik heb zelf ook ondervonden hoe hij kan zijn, zij is ook niet op haar mondje gevallen maar zij kan fysiek hem niks maken, zij heeft daar letterlijk de kracht niet voor gezien haar gezondheid.

Ik probeer haar straks te bellen, evt vanavond ophalen als ze het toelaat, mijn logeerkamer staat in elk geval klaar voor haar. Het is gewoon echt een schikt situatie, en speelt al veel te lang en als buitenstaander denk ik echt van waarom ga je niet gewoon weg, maar zo simpel zal het wel niet zijn.



Dit speelt al een jaar. En ze is nu nog bezig met hoe ze het kan aanpakken?
Volgens mij moet zij ook aan de bak, keuzes maken, prioriteiten stellen en actie. Maar hardnekkig willen blijven wonen en strijden voor dat huis zal haar gezondheid niet ten goede komen. Is vooral overleven ipv leven. Kies je strijd. Dit achterlaten en weer een leven opbouwen of nog een aantal jaar moe doorstrijden en je leven op pauze zetten.

Zij moet aan de bak. Laat je niet mee slepen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 21:46 



 
Profiel   

Ik vind het altijd wel bijzonder om te zien hoe mensen als eerst noemen naar de woningcorporatie te gaan. De woningcorporatie verhuurt een woning aan de mensen die op het contract staan en dat is het. Een woningcorporatie doet daarnaast zijn best om de buurt leefbaar te houden en de staat van de woningen in orde te houden, maar ze zijn geen mediators. Dit zijn echt dingen voor advocaten helaas, wanneer je er samen niet uit komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 22:25 



 
Profiel   

Vertrekken moet ze zelf doen… dat kan niemand anders voor haar.

Ik hoop dat ze het zelf inziet voor het uit de hand loopt.
Ik weet dat ik toen hard op heb uitgesproken. Nog 1 x en ik vertrek. Is een paar maanden goed gegaan.
Tot hij weer zijn handen uit stak.
Ik heb mijn hond genomen. En naar mijn ouderd gebracht.
De rest zag ik dan wel…
Maar ze moet het zelf willen ….

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 23:04 



 
Profiel   

Ze moet zorgen dat ze zelf haar zaken goed regelt en dan zoekt hij het maar uit met dat huis :roll:

Ik heb zelf in een situatie gezeten met een koophuis en ex-partner die niets wilde etc. Het was een erg lastig jaar dat 1e jaar maar het was veel lastiger geweest als ik daar was blijven wonen, zeker ivm mijn eigen (geestelijke) gezondheid... wachten totdat die ex zou meewerken. Want dat had hij never nooit niet gedaan.

Dus uithuilen en opnieuw beginnen denk dat dat gewoon het beste is. Ook al is het maar één kamer die je hebt, die is dan van jezelf. Ik had 2 kamers :+ ivm ook nog 2 honden... en een toen 16 jarig kind :o en ja het heeft m'n spaarrekening gekost en ik heb er keihard voor moeten werken maar ik kon wel verder. Dat lukt anders echt niet al je energie gaat zitten in een situatie wat toch hopeloos is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 23:17 



 
Profiel   

Melding maken van huiselijk geweld bij de politie en Veilig Thuis. Dit kan het netwerk of een professional ook doen, zodat er meer meldingen gedaan worden.

Ik zou ook contact opnemen met de gemeente om te kijken of zij urgentie kan krijgen. Als er sprake is van huiselijk geweld is het mogelijk dat dit toegekend wordt.

Staat ze ingeschreven bij de woningbouw? Ga er wel vanuit aangezien ex partner bijstand heeft. Dan krijgen ze dus een aanvulling. Inschrijven voor andere woningen. Op Facebook staan ook best regelmatig woningen aangeboden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 23:25 



 
Profiel   

Rambogirl schreef
Toch heeft de politie bij mn nichtje het wel gedaan.
Vergis je niet dat ze meerdere keren melding heeft gedaan van fysiek geweld.
De politie heeft gewoon rechter gespeeld in haar geval.
En hij kan wel als medehuurder vermeld staan, maar als niet hij, maar zij de huur betaald, staat ze alleen maar sterker.


Sorry hoor maar hier klopt iets niet ...
De politie zal nooit eigen rechter spelen en al helemaal niet in zo een kwestie.
Dit is namelijk puur civiel.

Zelfs als er sprake is van fysiek geweld kan de politie iemand zijn huis niet uitzetten.
Waarschijnlijk heeft hij een straat/contactverbod gekregen. Dit is meestal voor de duur van 10 dagen en wordt verleend door de burgemeester op aanwijzen van de politie. Als hij dit overtreed kan hij aangehouden worden. Denk dus dat je eerder zoiets bedoeld dan dat de polite iemand zijn huis uit zet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 04:00 



 
Profiel   

96Laura schreef
Ik vind het altijd wel bijzonder om te zien hoe mensen als eerst noemen naar de woningcorporatie te gaan. De woningcorporatie verhuurt een woning aan de mensen die op het contract staan en dat is het. Een woningcorporatie doet daarnaast zijn best om de buurt leefbaar te houden en de staat van de woningen in orde te houden, maar ze zijn geen mediators. Dit zijn echt dingen voor advocaten helaas, wanneer je er samen niet uit komt.

Omdat het de eerste is waar je aan kunt vragen hoe het nu werkelijk geregeld is qua contract en wat je kunt doen om het anders te krijgen. Daarnaast is het absoluut handig als ze weten wat er speelt juist omdat ze er zijn om de buurt leefbaar te houden.
Ze kunnen alleen advies geven dat klopt, maar het is dus zeker wel handig om contact met hun op te nemen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 05:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 5 [ 105 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen