Ergernis in het verkeer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-21 23:25

Pff gelukkig ben jezelf niet gevallen zeg. Die mevrouw liep vast in dromenland ofzo.

Een week of 2 geleden alweer reed ik naar mijn stage en dan moet ik op een gegeven moment uitvoegen om van de snelweg af te komen. Het is heel druk. Die uitvoegstrook is tegelijk ook een invoegstrook én een stuk verderop splitst die uitvoegstrook ook nog in 2 delen. Links gaat dan weer een snelweg op en rechts voegt daadwerkelijk uit de snelweg af.

Naast de eerste uitvoegstrook zijn nog 3 banen snelweg.

Zoals gezegd is het heel druk en waren er al matrixborden met 50. Ik zag een gaatje om uit te voegen doe mijn knipperlicht aan en begin met uitvoegen, echter gaat de boel op de uitvoegstrook opeens flink remmen dus ik moet ook remmen. Hoor ik achter mij ineens getoeter }:0
Ik heb het genegeerd… Wat wil je dat ik doe dan? Vroeg mij echt af.

In zo’n situatie wanneer je niet hoeft uit te voegen en je hebt ook niet heel even geduld in de drukte, gaan dan naar links, dan rijd je elkaar ook niet in de weg.

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 23:46

Gast in een hele vette Audi R8 die zijn bak over een dubbele doorgetrokken streep om 2 auto’s heen slingerde. Mooie auto, minuscule p*nis. Je wederhelft heeft mijn sympathie.

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 20:32

Ik reed over een vrij small weg vanuit hondentraining.
Er zijn fietsstroken met onderbroken lijnen aan beide zijdes van de weg.

Er werd aan de weg gewerkt en dmv een extra verkeerslicht moest je wachten.
Tussen de stippellijnen gaan staan is leuk maar hindert het tegemoetkomend verkeer.
Dus op de fietsstrook gaan staan.
Een fietser heel pissig roepend tegen mij het is een fietspad.
Eh nee.
En anders staan ging niet ivm tegemoetkomend verkeer.
Kwam een a,bulance achterop met sirenes aan dus iedereen ging nog meer naar rechts de fietsstrook op.


Afbeelding

Shadow0

Berichten: 43502
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 21:05

Dat zijn inderdaad lastige wegen waar je altijd wel iemand in de weg zit. Beetje geven en nemen, ook voor fietsers.

Vandaag toch een onversneden ergernis: op een al heel erg onoverzichtelijk kruispunt waar je vanuit stilstand op een 80km-weg komt, sorteerde ik voor naar rechts. Gaat er iemand naast staan om naar links te gaan, waardoor er helemaal geen zicht meer is op het verkeer dat eraankomt... Gebeurt vaker, dat vind ik echt wel een lastige. (En de auto naar links staat er waarschijnlijk langer, en wellicht sta ik ook in zijn zicht, zodat het voor iedereen langer duurt en onveiliger is.)

Merexa

Berichten: 1164
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 21:24

Vandaag heb ik 2x lopen schelden op de fiets. Ik ben echt helemaal klaar met scholieren die niet uitkijken en ik maar elke keer degene zijn die vol op de rem moet. Vanmorgen kwam iemand mij tegemoet in een straat en ging echt pal voor mij langs, naar (haar) links het plein van een school op. Geen hand uitsteken, niks. Dus ik vol op de rem en ze keek niet op of om, dus ik heb 'Trut!' nageroepen en ik scheld niet snel. Maar ja hoor, ik kwam uit mijn werk en 3 scholieren die naast elkaar fietsten haalde ik in, die niet aan de kant gingen toen ik belde en zonder te kijken of hun hand uit te steken sloegen ze ineens een straatje naar links in waardoor ze dus bijna tegen mij op botsten toen ik ze inhaalde. Dus ik pissig en gezegd dat ze uit moesten kijken. Toen zeiden ze ook wel sorry, maar mensen letten echt niet op en vooral als ze in groepjes of met hun gedachten ergens anders zijn.

mick75

Berichten: 4544
Geregistreerd: 18-04-08
Woonplaats: In Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 21:30

De complete hersenloze die voor z’n voorruit een ipad had geinstalleerd, recht boven het stuur, en een James Bond film zat te kijken. Ik zit in mn busje iets hoger en het scherm was zo groot dat hij misschien nog een spleet van 10 cm of zo had om doorheen naar de weg te kijken, en ik op normale afstand erachter bij het stoplicht wachtend de fillm kon herkennen… was bij de Mall of the Netherlands dus ook niet in een uitgestorven gebied of zo.

ikke

Berichten: 37544
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 21:34

Merexa schreef:
Vandaag heb ik 2x lopen schelden op de fiets. Ik ben echt helemaal klaar met scholieren die niet uitkijken en ik maar elke keer degene zijn die vol op de rem moet. Vanmorgen kwam iemand mij tegemoet in een straat en ging echt pal voor mij langs, naar (haar) links het plein van een school op. Geen hand uitsteken, niks. Dus ik vol op de rem en ze keek niet op of om, dus ik heb 'Trut!' nageroepen en ik scheld niet snel. Maar ja hoor, ik kwam uit mijn werk en 3 scholieren die naast elkaar fietsten haalde ik in, die niet aan de kant gingen toen ik belde en zonder te kijken of hun hand uit te steken sloegen ze ineens een straatje naar links in waardoor ze dus bijna tegen mij op botsten toen ik ze inhaalde. Dus ik pissig en gezegd dat ze uit moesten kijken. Toen zeiden ze ook wel sorry, maar mensen letten echt niet op en vooral als ze in groepjes of met hun gedachten ergens anders zijn.

Ik lees zo af en toe mee hier, maar dat "scholierenprobleem" heb ik wel een oplossing voor.

Je koopt een oude omafiets, zoeentje met remmen met stangetjes, lekker ouderwets :j en met zo'n hoog stuur.
Zorgen dat ie wel versnellingen heeft en je tandwielen een beetje tactisch kiezen, zodat je flink tempo kunt maken.
Vervolgens passeer je die scholieren zo rakelings dat jouw stuur over hun stuur gaat. Dan krijgen ze die handrem over hun handen en dat doet flink zeer }:)

Namira542

Berichten: 1061
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 09:15

Heel simpel en kort vandaag. DE OCHTENDSPITS... -:(-

Merexa

Berichten: 1164
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 09:56

ikke schreef:
Merexa schreef:
Vandaag heb ik 2x lopen schelden op de fiets. Ik ben echt helemaal klaar met scholieren die niet uitkijken en ik maar elke keer degene zijn die vol op de rem moet. Vanmorgen kwam iemand mij tegemoet in een straat en ging echt pal voor mij langs, naar (haar) links het plein van een school op. Geen hand uitsteken, niks. Dus ik vol op de rem en ze keek niet op of om, dus ik heb 'Trut!' nageroepen en ik scheld niet snel. Maar ja hoor, ik kwam uit mijn werk en 3 scholieren die naast elkaar fietsten haalde ik in, die niet aan de kant gingen toen ik belde en zonder te kijken of hun hand uit te steken sloegen ze ineens een straatje naar links in waardoor ze dus bijna tegen mij op botsten toen ik ze inhaalde. Dus ik pissig en gezegd dat ze uit moesten kijken. Toen zeiden ze ook wel sorry, maar mensen letten echt niet op en vooral als ze in groepjes of met hun gedachten ergens anders zijn.

Ik lees zo af en toe mee hier, maar dat "scholierenprobleem" heb ik wel een oplossing voor.

Je koopt een oude omafiets, zoeentje met remmen met stangetjes, lekker ouderwets :j en met zo'n hoog stuur.
Zorgen dat ie wel versnellingen heeft en je tandwielen een beetje tactisch kiezen, zodat je flink tempo kunt maken.
Vervolgens passeer je die scholieren zo rakelings dat jouw stuur over hun stuur gaat. Dan krijgen ze die handrem over hun handen en dat doet flink zeer }:)


Met de kans dat ik ook onderuit ga, haha. Ook moet ik een aardig stuk fietsen naar mijn werk (heb nu een elektrische, maar in de stad fiets ik altijd rustig en niet 25km/u trouwens) en ondanks ik ze soms echt vervloek wil ik ook niet opzettelijk iemand pijn doen.
Als ik rem schrikken ze ook wel eens wat die van mij maken best veel lawaai als ik hard rem (en sta dan ook in 1x stil) waardoor al een keer iemand bijna onderuit ging.
Vanmorgen ging het echter goed, maar ze mogen op scholen echt wel aandacht besteden op verkeersveiligheid. De wegen worden echt te druk (er zijn gewoon te veel mensen) en met de Corona tijd was het toch wel een beetje een verademing dat het zo rustig was op straat.

MyWishMax

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 10:00

Bij ons werd er wel aandacht besteed aan verkeer, zelfs een examen op de fiets. Dat zie ik hier in het dorp nog steeds gebeuren. Maar dat is heel wat anders als het in het echte leven ook doen. Daar gaat school niks aan veranderen.

Ik kwam er pas achter hoe gevaarlijk bepaalde dingen waren of hoe storend toen ik auto ging rijden of de andere partij was :+

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 10:00

Mensen die met 95Km/u in gaan halen over de linkerbaan waar je 100 mag (die komen dus nergens voorbij :')) en als ze dan weer naar rechts gegaan zijn, 100Km/u gaan rijden.

Edit:
MWM: hier ook op de basisschool verkeersles gehad met de fiets, had wel altijd braaf licht op enzo als het donker was e.d. maar vergat nog wel eens een handje uit te steken. Vanaf het moment dat ik auto ben gaan rijden heb ik gezorgd voor beter zichtbare verlichting en steek ik altijd en overal mijn hand uit. Pas toen kwam ik erachter hoe lastig fietsers te zien zijn/ in te schatten zijn.

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 10:08

Fietsexamens en verkeerslessen krijgende scholieren in ons dorp ook op de basisschool.
Maar eenmaal naar het voortgezet onderwijs zijn alle lessen vergeten.

Mick, wat een idioot om film te kijken achter het stuur.

Ik vond iemand voor mij met 1/6 van het raam van de bestuurderskant volgeplakt met vignetten al onhandig.
Ik peuter de vignetten na de vakantie van mijn raam af.

ikke

Berichten: 37544
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 11:16

AmyII schreef:
Mensen die met 95Km/u in gaan halen over de linkerbaan waar je 100 mag (die komen dus nergens voorbij :')) en als ze dan weer naar rechts gegaan zijn, 100Km/u gaan rijden.

Edit:
MWM: hier ook op de basisschool verkeersles gehad met de fiets, had wel altijd braaf licht op enzo als het donker was e.d. maar vergat nog wel eens een handje uit te steken. Vanaf het moment dat ik auto ben gaan rijden heb ik gezorgd voor beter zichtbare verlichting en steek ik altijd en overal mijn hand uit. Pas toen kwam ik erachter hoe lastig fietsers te zien zijn/ in te schatten zijn.

Je weet toch dat vrachtwagens inhalen levensgevaarlijk is!!

Naar mijn werk een situatie met twee rijbanen voor uitvoegend verkeer en twee rijbanen voor doorgaand. Als je dan uitvoegt op de linkerbaan, kan het dus zijn dat je tussen twee vrachtwagens door moet. Hoeveel mensen dat niet durven.......


@Merexa: dan rijdt je niet hard genoeg.
Ik had dat als ik naar school fietste. Reden ze gerust 3 naast elkaar en niet aan de kant gaan. Dan reed ik gewoon door maar omdat mijn stuur dus hoger zat dan gemiddeld, kon heel krap inhalen. Dat diegene dan klem kwam onder mijn handrem was een vervelende bijkomstigheid voor diegene.....

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-21 11:20

Moet zeggen dat ik het ook altijd wel spannend vind tussen 2 vrachtwagens door, máár ik geef juist extra gas als de situatie dat toelaat om er zo snel mogelijk weg te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 11:25

Ineke2 schreef:
Moet zeggen dat ik het ook altijd wel spannend vind tussen 2 vrachtwagens door, máár ik geef juist extra gas als de situatie dat toelaat om er zo snel mogelijk weg te zijn.


Nooit, maar dan ook nooit tussen 2 vrachtwagens gaan hangen. Levens gevaarlijk. Die dingen hebben namelijk een noodrem. En das geen pretje kan ik je vertellen (vliegende koffie, eventueel mensen die gesandiwched kunnen worden)

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-21 11:28

Marije_1997 schreef:
Ineke2 schreef:
Moet zeggen dat ik het ook altijd wel spannend vind tussen 2 vrachtwagens door, máár ik geef juist extra gas als de situatie dat toelaat om er zo snel mogelijk weg te zijn.


Nooit, maar dan ook nooit tussen 2 vrachtwagens gaan hangen. Levens gevaarlijk. Die dingen hebben namelijk een noodrem. En das geen pretje kan ik je vertellen (vliegende koffie, eventueel mensen die gesandiwched kunnen worden)

Heb geen keuze he als rechts een vrachtwagen rijd en links van mij ook ( met blokmarkering) en ik ertussen op de linkerbaan rijd.
Ik ga niet op de rechterbaan achter een vrachtwagen blijven hangen als dat niet nodig is.

Anoniem

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 11:30

En hoe kan het dat een vrachtwagen jou links inhaalt? Op dus de 3de baan waar hij officieel niet mag komen. Dan rijd ie dus max 90 en kun je net zo goed vrachtwagen hangen.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-21 11:42

Je snapt de situatie niet helemaal denk ik. Tussen de vrachtwagen links en mij zit een blokmarkering. De vrachtwagen links rijd “ gewoon” op de rechterbaan en ik rijd op de linkerbaan op de weg die uiteindelijk met een bocht overgaat naar een ander stuk snelweg.

Ik haal op dat moment dus zowel de vrachtwagen links als de vrachtwagen rechts van mij in.
Liever niet, maar het gebeurd op dat punt regelmatig.

ikke

Berichten: 37544
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 11:55

Marije_1997 schreef:
Ineke2 schreef:
Moet zeggen dat ik het ook altijd wel spannend vind tussen 2 vrachtwagens door, máár ik geef juist extra gas als de situatie dat toelaat om er zo snel mogelijk weg te zijn.


Nooit, maar dan ook nooit tussen 2 vrachtwagens gaan hangen. Levens gevaarlijk. Die dingen hebben namelijk een noodrem. En das geen pretje kan ik je vertellen (vliegende koffie, eventueel mensen die gesandiwched kunnen worden)

Vrachtwagens hebben een noodrem?? Nou heb ik al 25 jaar m'n groot rijbewijs maar deze ben ik nog nooit tegen gekomen.....

Ik heb op mijn huidige wagen een voetrem, een motorrem en een handrem maar een noodrem staat nergens in het instructieboekje beschreven.

Exitium

Berichten: 7143
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 12:18

ikke schreef:
AmyII schreef:
Mensen die met 95Km/u in gaan halen over de linkerbaan waar je 100 mag (die komen dus nergens voorbij :')) en als ze dan weer naar rechts gegaan zijn, 100Km/u gaan rijden.

Edit:
MWM: hier ook op de basisschool verkeersles gehad met de fiets, had wel altijd braaf licht op enzo als het donker was e.d. maar vergat nog wel eens een handje uit te steken. Vanaf het moment dat ik auto ben gaan rijden heb ik gezorgd voor beter zichtbare verlichting en steek ik altijd en overal mijn hand uit. Pas toen kwam ik erachter hoe lastig fietsers te zien zijn/ in te schatten zijn.

Je weet toch dat vrachtwagens inhalen levensgevaarlijk is!!

Naar mijn werk een situatie met twee rijbanen voor uitvoegend verkeer en twee rijbanen voor doorgaand. Als je dan uitvoegt op de linkerbaan, kan het dus zijn dat je tussen twee vrachtwagens door moet. Hoeveel mensen dat niet durven.......

Hier op de brug van de A27 is de linkerrijbaan smaller (2 meter), daar durft een flink deel ook niet in te halen inderdaad :')

Marije_1997 schreef:
En hoe kan het dat een vrachtwagen jou links inhaalt? Op dus de 3de baan waar hij officieel niet mag komen. Dan rijd ie dus max 90 en kun je net zo goed vrachtwagen hangen.

Blokmarkering werd toch gezegd? Krijg je zoiets :)

Afbeelding

hagelslag
Berichten: 9025
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 13:18

@ikke noodrem assistent....
En ja die bestaat echt
Als die ingrijpt schrik je toch wel even

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 13:26

Ineke2 schreef:
Moet zeggen dat ik het ook altijd wel spannend vind tussen 2 vrachtwagens door, máár ik geef juist extra gas als de situatie dat toelaat om er zo snel mogelijk weg te zijn.


Ik ook. Maar ik heb dan ook al jaren het voordeel (gehad) dat ik zelf lease-auto’s mocht kiezen. Tussensprint-/acceleratie van 90-130 heb ik altijd belangrijk gevonden. Als ik er niet meer ben kun je me niet raken.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 13:44

ikke schreef:
AmyII schreef:
Mensen die met 95Km/u in gaan halen over de linkerbaan waar je 100 mag (die komen dus nergens voorbij :')) en als ze dan weer naar rechts gegaan zijn, 100Km/u gaan rijden.

Edit:
MWM: hier ook op de basisschool verkeersles gehad met de fiets, had wel altijd braaf licht op enzo als het donker was e.d. maar vergat nog wel eens een handje uit te steken. Vanaf het moment dat ik auto ben gaan rijden heb ik gezorgd voor beter zichtbare verlichting en steek ik altijd en overal mijn hand uit. Pas toen kwam ik erachter hoe lastig fietsers te zien zijn/ in te schatten zijn.

Je weet toch dat vrachtwagens inhalen levensgevaarlijk is!!

Naar mijn werk een situatie met twee rijbanen voor uitvoegend verkeer en twee rijbanen voor doorgaand. Als je dan uitvoegt op de linkerbaan, kan het dus zijn dat je tussen twee vrachtwagens door moet. Hoeveel mensen dat niet durven.......
Ooohh ja! Vreselijk! Vrachtwagens zijn ook zooooo eng!!!! :')

@Merexa: dan rijdt je niet hard genoeg.
Ik had dat als ik naar school fietste. Reden ze gerust 3 naast elkaar en niet aan de kant gaan. Dan reed ik gewoon door maar omdat mijn stuur dus hoger zat dan gemiddeld, kon heel krap inhalen. Dat diegene dan klem kwam onder mijn handrem was een vervelende bijkomstigheid voor diegene.....


hagelslag schreef:
@ikke noodrem assistent....
En ja die bestaat echt
Als die ingrijpt schrik je toch wel even

Klopt, mijn zwager wordt er schijtziek van als je weer zo’n slimmerik hebt die veel te vroeg terug naar rechts komt/ snijdt. Is niet heel lollig als de noodrem erop gaat bij een goedgevulde trekker/trailercombi.

hagelslag
Berichten: 9025
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 13:47

Ik had het laatst door een verkeersheuvel die vol stond met bloemen waar je zonder hinder met 50 omheen kunt.
Maar mijn vrachtauto zag het als een obstakel...
Nou, in schrok wel even.
Nu weet ik dat het kan gebeuren maar alsnog

ikke

Berichten: 37544
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 15:37

hagelslag schreef:
Ik had het laatst door een verkeersheuvel die vol stond met bloemen waar je zonder hinder met 50 omheen kunt.
Maar mijn vrachtauto zag het als een obstakel...
Nou, in schrok wel even.
Nu weet ik dat het kan gebeuren maar alsnog

Electronica is leuk, maar het lastige is dat het niet na kan denken.

Maar als jij op de rechterbaan rijdt, jouw collega op de derde baan en ik haal jullie in door er tussendoor te gaan in een situatie zoals hierboven beschreven, wat heeft dat te maken met automatische beremming??