Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Karlijn
Berichten: 6462
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 15:56

Morrie schreef:
weet iemand of About You een betrouwbare website is? Ik heb er schoenen besteld, maar wacht al heel lang, krijg wel steeds mailtjes met track&trace codes van Postnl, die dan vervolgens bij Postnl niet te vinden zijn.

Ik heb echt een halve kledingkast gevuld met kleding van About You en nooit moeilijkheden gehad. Het is een van de grootste/bekendste kledingwebshops. Denk dat het probleem eerder bij PostNL ligt.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 16:00

_Karlijn schreef:
Morrie schreef:
weet iemand of About You een betrouwbare website is? Ik heb er schoenen besteld, maar wacht al heel lang, krijg wel steeds mailtjes met track&trace codes van Postnl, die dan vervolgens bij Postnl niet te vinden zijn.

Ik heb echt een halve kledingkast gevuld met kleding van About You en nooit moeilijkheden gehad. Het is een van de grootste/bekendste kledingwebshops. Denk dat het probleem eerder bij PostNL ligt.

ok, tnx! Ik had nog nooit van About You gehoord (ben dan ook bejaard) maar alleen zij hadden de schoenen nog die ik graag wil hebben

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 07:59

Janine1990 schreef:
Ik las toevallig laatst een artikel van een zwarte vrouw die haar Kroes haar niet mocht dragen zoals het was voor haar baan in Nederland, omdat het niet professioneel/representatief genoeg was.

Dit komt dus helaas ook hier voor. Er zat bij dat artikel ook een uitleg bij uit de slavernij tijd, die voor mij heel helder was.
Daarnaast wordt het haar van vele zwarte meisjes al vanaf jonge leeftijd gerelaxed (chemisch ontkrullen) omdat de moeders verwachten dat hun kinderen door ze aan deze norm te laten voldoen meer kansgelijkheid zouden ervaren.


Tja, is los haar überhaupt niet toegestaan? Vooral binnen de hogere loonschalen willen ze toch een bepaald plaatje zien. Dus met je manbun heb je ook kans dat je wat anders moet. Tattoo of piercings moeten ook uit het zicht.

Ik kan me voorstellen dat er onderliggend zeer is. Maar op zulke functies wordt het echt niet gedaan ivm oude vooroordelen/eisen, maar meer het ridicule stramme plaatje waar men zich aan moet conformeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 08:38

Ik weet niet of je daar gelijk in hebt Riddershow. Mijns inziens is geen natuurlijk haar mogen dragen als zwarte vrouw net zoiets als dat vrouwen met krullen verplicht hun haar zouden moeten stijlen. Niet zoiets als het verschil tussen los en vast dragen. Natuurlijk kies je een net/representatief kapsel, maar dat mag wel met je natuurlijke haar lijkt mij.


edit: Overigens valt me in deze lijst van topvrouwen ook op dat de dames vrijwel allemaal hun haar los hebben, is blijkbaar toch representatiever dan ik dacht! https://managementscope.nl/top/machtigste-vrouwen

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 09:41

Riddershow schreef:
Tja, is los haar überhaupt niet toegestaan? Vooral binnen de hogere loonschalen willen ze toch een bepaald plaatje zien. Dus met je manbun heb je ook kans dat je wat anders moet. Tattoo of piercings moeten ook uit het zicht.

Ik kan me voorstellen dat er onderliggend zeer is. Maar op zulke functies wordt het echt niet gedaan ivm oude vooroordelen/eisen, maar meer het ridicule stramme plaatje waar men zich aan moet conformeren.


Dat stond er niet bij, dus ik ga er vanuit dat dat prima is.
Maar wat zou je dan moeten als je haar zo kort is dat het niet vast kan? :')
Lijkt me dus een bijzonder vreemde regel die enorm uit de tijd is. Getuige ook de link die Blijheid plaatst...

De enige reden om haar vast te verplichten zijn veiligheid en food defense in mijn ogen, en in een productie omgeving zie je dan ook dat je (man en vrouw) een haarnetje draagt, bij ons zelfs een stootcap.

Daarbuiten moet iedereen vooral zelf leren aanvoelen wat wel en niet past in zijn/haar functie. Zeker op hoger niveau krijg je dat wel mee tijdens een opleiding.

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 14:43

Blijheid schreef:
Ik weet niet of je daar gelijk in hebt Riddershow. Mijns inziens is geen natuurlijk haar mogen dragen als zwarte vrouw net zoiets als dat vrouwen met krullen verplicht hun haar zouden moeten stijlen. Niet zoiets als het verschil tussen los en vast dragen. Natuurlijk kies je een net/representatief kapsel, maar dat mag wel met je natuurlijke haar lijkt mij.


edit: Overigens valt me in deze lijst van topvrouwen ook op dat de dames vrijwel allemaal hun haar los hebben, is blijkbaar toch representatiever dan ik dacht! https://managementscope.nl/top/machtigste-vrouwen


Er is natuurlijk wel een verschil tussen vrouwen aan de top (met bijna alleen maar loszittend haar zie ik) en vrouwen die nog aan de top moeten of willen komen. Als je er eenmaal bent kun je meer je eigen ding doen omdat je je al bewezen hebt en mensen niet meer om je heen kunnen. Ben je nog groeiende, dan moet je je conformeren anders kan dan invloed hebben op je carrière. (hoe krom wij dat met zijn alleen kunnen vinden)

Ik heb natuurlijk geen idee hoe haar haar zit, behalve dat ze kroeshaar heeft en dat zegt nog niet eens iets. Maken ze echt verschil (binnen de organisatie), dan ja, dan ben ik het er helemaal mee eens dat het ongehoord is. En dan mag ze prima op die ongelijkheid gooien. Alleen het wil natuurlijk niet zeggen dat de reden dat het niet mag, iets te maken heeft met het slavernij verleden. Maar gewoon vooroordelen op het type haar. Dat is natuurlijk absurd.

[quote=Janine1990]Daarbuiten moet iedereen vooral zelf leren aanvoelen wat wel en niet past in zijn/haar functie. Zeker op hoger niveau krijg je dat wel mee tijdens een opleiding.[/quote]
Ja, maar daarnaast kan iemand vinden dat hij zich kleed/uitstraalt wat bij de functie past, maar kan de algemene opinie in de lagen nog steeds vinden van niet. En daar moet je in balanceren.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 15:39

Ik denk niet dat onze ideeën hierover overeen komen Riddershow, dus ik laat het hier maar bij.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 17:58

Dat zijn ook foto’s op hun beste moment e. Hebben vast ook vaak hun haar dicht.
Ik heb zelf in bedrijven gewerkt met uniform, en voorschriften qua make up, nagels, sieraden, tattoos, piercings en ook kapsel. Maar kroeshaar mocht gewoon en dat lijkt me ook duidelijk. Dat is gewoon ronduit discriminerend want je viseert echt een bepaalde groep mensen.

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 18:59

The red hot chili peppers komen naar Nederland. Ik wil kaartjes scoren, maar de vorige keer was alles zo weg. Heeft iemand tips? (Die niet elders vermeld staan.)
Welke sites zijn betrouwbaar en waar heb je sneller beet?

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 19:04

dejavu schreef:
The red hot chili peppers komen naar Nederland. Ik wil kaartjes scoren, maar de vorige keer was alles zo weg. Heeft iemand tips? (Die niet elders vermeld staan.)
Welke sites zijn betrouwbaar en waar heb je sneller beet?


Ticketmaster.nl, geen andere vage sites proberen. Voor de voorverkoop al ingelogd zijn op de website op meerdere devices.

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 10:21

Ghostattack schreef:
dejavu schreef:
The red hot chili peppers komen naar Nederland. Ik wil kaartjes scoren, maar de vorige keer was alles zo weg. Heeft iemand tips? (Die niet elders vermeld staan.)
Welke sites zijn betrouwbaar en waar heb je sneller beet?


Ticketmaster.nl, geen andere vage sites proberen. Voor de voorverkoop al ingelogd zijn op de website op meerdere devices.


GELUKT! Ik heb kaartjes gescoord voor mij en mijn vriend. Zo gaaf! Via Ticketmaster en ik zat hier met 3 apparaten klaar. Haha. Bedankt voor de tips! :D

Anoniem

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 10:35

Wat tof! Veel plezier alvast! :D

Wpaard

Berichten: 470
Geregistreerd: 08-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 12:05

Misschien weet iemand het hier wel.

Mag een drachtige merrie een zandweg kuurtje krijgen? Ze is 4 maanden drachtig.

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 12:47

Volgens mij kan dat gewoon, psylliumvezels worden verder niet opgenomen in het lichaam. De slijmerige brij en de vezels zorgen voor zandafvoer en stimuleren de darmwerking. Zoals altijd geldt wel: de juiste dosering aanhouden, niet te lang voeren en bij grotere en/of terugkerende problemen een dierenarts raadplegen.

Wpaard

Berichten: 470
Geregistreerd: 08-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 17:05

Ja uiteraard. Dankjewel voor je reactie :)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 21:28

Ben ik de enige die bijzonder veel plezier haalt uit het schoonmaken van de oren van de hond? <3
Hond vindt het zelf ook top! :=

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 23:14

Weet iemand waarom ik steeds dubbele letters krijg op facebook (en hoe kom ik er af). De eerste letters/tekens/cijfers zijn steeds dubbel. Dus inplaats van E staat er EE. De G is helemaal raar, die is dubbel en roze.

silvericathy

Berichten: 1917
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 07:47

Iemand ervaring met pakketten ontvangen uit het buitenland? In dit geval Polen- Nederland....via DPD geleverd. Ik heb geen 14 cijferige code maar alleen de code via de poolse pakketpost, die volg ik via de Track17 app.

Ik vraag me af waar mijn pakket uithangt... Wordt het geleverd of is het ergens af gegeven en moet ik het ophalen?

Afbeelding

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 08:19

Kan dpd Nederland je hiermee niet helpen?

silvericathy

Berichten: 1917
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 08:27

DuoPenotti schreef:
Kan dpd Nederland je hiermee niet helpen?


Die zijn alleen bereikbaar van maandag tm vrijdag 8-17 u. Dus dan moet ik wachten tot maandag voordat ik daarmee contact zou kunnen zoeken. Maar misschien is er een bokker die regelmatig iets besteld uit het buitenland via dpd en mij duidelijkheid kan geven omtrent de informatie die ik via deze app door krijg. Kan het op z'n minst proberen :+

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 08:29

Ja zeker. Bedoelde daarmee ook niet dat je het hier niet mag vragen.
En sommige bedrijven hebben ook klantservice op zaterdag maar. Maar dpd dus niet. Balen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 09:43

Ik denk dat hij onderweg is naar een ander depot. Meestal staat er “out for delivery” als ze echt op pad zijn naar je.

Het is niet dat die pakketten aankomen in een groot depot en van daaruit met die kekke witte busjes door heel Nederland gereden worden, ze worden eerst vanuit dat grote centrum naar kleinere in de regio gebracht voordat ze bij jou terechtkomen.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 10:52

Hoe ruikt houdbare melk die al meer dan een jaar over datum is maar nog steeds in afgesloten pak zit? :')

Ik ben aan het afwegen of ik dit afval ga scheiden of het gewoon vol in de kliko gooi :')

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 10:56

Janine1990 schreef:
Hoe ruikt houdbare melk die al meer dan een jaar over datum is maar nog steeds in afgesloten pak zit? :')

Ik ben aan het afwegen of ik dit afval ga scheiden of het gewoon vol in de kliko gooi :')


Ik denk dat je het misschien zelfs nog zou kunnen drinken dus ik zou het pak gewoon open durven maken om leeg te gooien.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 10:59

Daar neig ik dus ook naar, maar ik heb ooit (ik denk 20 jaar geleden) één keer zure melk geroken én gedronken... en daar ben ik nog niet helemaal overheen :')