Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 376 van de 500 [ 12497 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 373, 374, 375, 376, 377, 378, 379 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Rare mensen op marktplaats deel 8

 
Profiel   

Ze heeft hem bekeken aan huis, sorry maar waarom moet jij nu nog water bij de wijn doen? Ze heeft al 10 euro minder betaald.

Mijn ervaring is dat als dat lukt dat ze soms inderdaad daarna nog meer korting proberen te regelen. Ik zou gewoon aangeven dat ze de deken bij jou uitvoerig heeft bekeken en dat dat is hoe hij is meegegaan en dat je er verder niks meer aan kan veranderen.

Vooral bij het verwijderen niet verkocht via Marktplaats aanvinken zou ik zeggen.. :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 13:06 



 
Profiel   

Gini schreef
Ik zou de optie aanbieden dat ze de deken kan terugbrengen en jij haar 70 euro teruggeeft.
Op de korting ingaan zou ik niet opnieuw doen, uit onzekerheid over waar het stopt. Ik snap wel dat je als koper secuur wilt zijn op paardendekens, maar als je van jezelf weet dat je te secuur bent en ieder gebruiksspoor een doorn in het oog is, dan is een nieuwaankoop misschien veiliger.

Waarom terugnemen? Je bent geen winkel.. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 13:06 



 
Profiel   

Omwille van twee redenen:
1. Als het oprecht een teleurgestelde koper is, geef je haar de kans om zich alsnog van een ongewenste aankoop te ontdoen zonder dat iemand er financieel (nog meer) onder lijdt.
2. Als het een opportunist is die denkt telkens gemakkelijk korting te scoren, zal die ook ontmoedigd worden door de moeite die het kost. De deken zal dan waarschijnlijk toch ineens goed genoeg zijn en ze kan je ook niet verwijten dat je een stugge verkoper bent die een probleem niet wilt oplossen. Je wilt het probleem wel oplossen, alleen niet op haar manier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 13:15 



 
Profiel   

Maar stel dat ze die scheur er zelf in heeft gemaakt omdat ze ergens achter bleef haken?

ik ben toch ook wel meer voor, wil je garantie moet je bij een winkel zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 13:16 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Maar stel dat ze die scheur er zelf in heeft gemaakt omdat ze ergens achter bleef haken?

ik ben toch ook wel meer voor, wil je garantie moet je bij een winkel zijn



Dit dus. Ze heeft hem opgehaald en bekeken . Het houdt een keer op hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 13:20 



 
Profiel   

Ik probeer de staat van spullen die ik verkoop zo goed mogelijk in kaart te brengen. Zeker scheurtjes en andere van die standaard gebruikerssporen probeer ik echt zo goed mogelijk zelf al te zien, zodat ik eigenlijk wel met zekerheid kan zeggen of iets al was of niet. Als ik het niet zeker weet, dan zou het dus kunnen zijn, en dan neem ik als verkoper mijn "verlies" wanneer dit zo snel na aankoop gemeld wordt. Na twee weken zou je bij mij ook niet meer moeten afkomen hoor.
Wanneer het een opportunist is die eigenlijk wel gewoon blij is met de deken, maar nog wat wilde afpingelen, zal die hoogstwaarschijnlijk de moeite niet nemen om de deken terug te komen brengen.

Maar uiteraard is dit gewoon een advies, iets wat ik zou doen en iets wat ik als koper zou waarderen als ik daadwerkelijk een deken met scheur heb gekocht. Ieder ander is uiteraard vrij om het anders (en daarom niet meteen slechter) aan te pakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 13:25 



 
Profiel   

Ja dat probeer ik ook altijd, echt goed kijken.
Eventuele plekjes, scheurtjes of wat ook duidelijk op de foto zodat het vooraf ook al duidelijk is.

Maar zo heb ik ook eens een motorbroek verkocht, waar ik zeker weet dat de rits heel was.
Maar had dat niet precies op de foto staan.
Bleek volgens madam dus kapot.
Ben toen ook zo aardig geweest het terug te nemen. Maar heeft mij wel flik gekost daar een nieuwe rits in te zetten. Terwijl ik eigenlijk weet dat hij heel was.

daar heb ik wel van geleerd idd. Alles op de foto, elk hoekje. Zodat ik ook niet in twijfel kan komen en het ook kan hard maken.
Maar vind het wel erg dat het zo moet.

Maar dan gaat het dus over versturen...deze dame had ook zelf kunnen kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 13:31 



 
Profiel   

Nou.... de update is: klant vind dat ik haar heb misleid en schakelt haar rechtsbijstandverzekering in. :=

Heel bijzonder dit.

Ik wacht het rustig af, want hoe ongelukkig ook, zij heeft volledig zelf bepaald om te kopen nadat ze alle gelegenheid heeft gehad de deken voorafgaand te onderzoeken. Wat mij betreft is het gewoon verkocht. En met deze wending werk ik nergens meer aan mee. Kom maar op met die advocaat :D


Wel grappig dat ze al een 5* review had gegeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 14:30 



 
Profiel   

LOL... die heb je alvast mooi binnen. Print hem uit en neem die mee naar de rechtzaak ;)
Edit: typo


Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 22-10-21 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 14:38 



 
Profiel   

Ok, dat valt onder het kopje 'that escalated quickly'. -O- Uiteraard valt het te begrijpen dat enige coulance nu wel weg is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 14:41 



 
Profiel   

Dees schreef
Nou.... de update is: klant vind dat ik haar heb misleid en schakelt haar rechtsbijstandverzekering in. :=

Heel bijzonder dit.

Ik wacht het rustig af, want hoe ongelukkig ook, zij heeft volledig zelf bepaald om te kopen nadat ze alle gelegenheid heeft gehad de deken voorafgaand te onderzoeken. Wat mij betreft is het gewoon verkocht. En met deze wending werk ik nergens meer aan mee. Kom maar op met die advocaat :D


Wel grappig dat ze al een 5* review had gegeven.


HAHAHA. Sommige mensen .... :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 14:52 



 
Profiel   

:')

Zou wat zijn als rechtsbijstand iets gaat doen. Hoor je nooit meer wat van verwacht ik.

Ik zorg altijd gewoon dat ik foto's maak van alles zodat ik niet dit soort ongein krijg.. Terugnemen doe ik dan ook niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 14:56 



 
Profiel   

Dat is echt een laatste kneep tot chantage :')

Ik zou terug sturen "Doe ze meteen de groeten".

Wat een mens zeg, afdingen op roest e dan een dag erna wéér proberen?! die was mijn coulance al lang kwijt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 15:42 



 
Profiel   

Ik dacht dat de meeste rechtsbijstandverzekeraars een hoger minimumbedrag hebben dan €70. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 17:36 



 
Profiel   

Rechtsbijstand doet hier niets mee... Behalve informeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 17:59 



 
Profiel   

Ik had wel een komische van de week. Had een bepaalde beach-cruiser (fiets) gezien en die wou ik wel graag hebben. Was hier in de buurt, dus ik erheen met de auto (toch wel met vaders, want een fiets in de auto tillen alleen vind ik wel wat interessant).

Bij aankomst was het een soort tweede hands opkoop winkel, waarbij de fiets blijkbaar in de schuur zou staan. Wij naar achter, schuur waar het slot eerst niet van open wou en de beste man zegt 'Nou, de fiets staat achterin!', geen licht in de schuur, allemaal spullen ervoor en ik stond echt 'Eh'? :')

Resultaat: Wij die fiets uit de berging gehaald, ik durfde eerst niet naar binnen want ik dacht echt ik kom hier nooit meer levend weg. Fiets meegenomen voor minder dan wat gevraagd werd (wat wel netjes was gezien de staat). Maar het heeft nogal wat til/hijs/opzij zet werk gekost. Beste man stond buiten z'n sigaar te roken en vroeg af en toe of het lukte, maar dat was het ook. Zo kan het ook :Y)

Ach, wij blij, zij van de fiets af. Vond het wel komisch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 18:12 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Ja dat probeer ik ook altijd, echt goed kijken.
Eventuele plekjes, scheurtjes of wat ook duidelijk op de foto zodat het vooraf ook al duidelijk is.

Maar zo heb ik ook eens een motorbroek verkocht, waar ik zeker weet dat de rits heel was.
Maar had dat niet precies op de foto staan.
Bleek volgens madam dus kapot.
Ben toen ook zo aardig geweest het terug te nemen. Maar heeft mij wel flik gekost daar een nieuwe rits in te zetten. Terwijl ik eigenlijk weet dat hij heel was.

daar heb ik wel van geleerd idd. Alles op de foto, elk hoekje. Zodat ik ook niet in twijfel kan komen en het ook kan hard maken.
Maar vind het wel erg dat het zo moet.

Maar dan gaat het dus over versturen...deze dame had ook zelf kunnen kijken.


Ik heb dit ritsgezeik nu met een jas gekocht via Vinted. En heb een nog best wel stevige prijs voor een winterjas betaald.
Ik krijg m binnen en pak ‘m uit, rits kapot.
Dus ik meld dit aan de verkoopster en zij zegt; oh bij mij ging ie nog wel dicht en als ik m terug neem zit ik met een kapotte jas.
Ja en ik heb nu een jas die ik niet aankan omdat ie kapot is aangekomen. Verkoopster stuurt foto van de jas die op tafel ligt met de rits dicht (en dan moet ik er maar vanuit gaan dat dat net voor het inpakken is), maar feit blijft wel dat ie kapot bij mij aangekomen is en ik net zo goed niks met de jas kan.

Dus vind dit echt een hele lastige.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 18:14 



 
Profiel   

Wat kost het maken van een rits?
Die korting vragen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 18:16 



 
Profiel   

Kledingmaker gaf aan €30. (Dubbel deelbare rits en tis een jas op kuitlengte, dus lange rits)
Schrok zelf nogal van de prijs moet ik eerlijk zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 18:33 



 
Profiel   

Ja rits inzetten is heel duur.

Ik begrijp je helemaal dat je baalt.
Zou ik in jou plaats ook doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 18:37 



 
Profiel   

Bij Vinted kan je eventueel terugsturen toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 18:42 



 
Profiel   

Afgelopen week zag ik advertentie voorbij komen met items die ik zoek dus gelijk bericht gestuurd en gevraagd of ik het voor de vraagprijs over mag nemen en dat ik het een week later op kom halen,ik wou ook wel een aanbetaling doen.

Verkoper reageerde heel vlot en ze wou het wel reserveren voor mij en een aanbetaling was niet nodig.

Hartstikke leuk en lief.

Kreeg ik eergisteren bericht dat ze een uitvaart hebben en dat ze het buiten ergens neerzetten of ik alvast wou betalen.

Geen probleem, gelijk betaald en morgen haal ik het op maar toch vind ik het spannend _O-

Overlijden is zo vaak een excuus :oo
Moet er wel 50 kilometer enkele reis voor rijden :=

Morgen gaan we het meemaken :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 19:49 



 
Profiel   

Daan13 schreef
Afgelopen week zag ik advertentie voorbij komen met items die ik zoek dus gelijk bericht gestuurd en gevraagd of ik het voor de vraagprijs over mag nemen en dat ik het een week later op kom halen,ik wou ook wel een aanbetaling doen.

Verkoper reageerde heel vlot en ze wou het wel reserveren voor mij en een aanbetaling was niet nodig.

Hartstikke leuk en lief.

Kreeg ik eergisteren bericht dat ze een uitvaart hebben en dat ze het buiten ergens neerzetten of ik alvast wou betalen.

Geen probleem, gelijk betaald en morgen haal ik het op maar toch vind ik het spannend _O-

Overlijden is zo vaak een excuus :oo
Moet er wel 50 kilometer enkele reis voor rijden :=

Morgen gaan we het meemaken :+


Het is helaas niet altijd een excuus...

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 22:58 



 
Profiel   

Toevallig heb ik ook een begrafenis vandaag… het ergste “excuus” wat er is… hopelijk voldoet het product naar je verwachtingen! Snap dat het wel vervelend kan zijn dat je nu even 100km in de auto moet zitten…

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 08:20 



 
Profiel   

Jolliegirl schreef
Wat kost het maken van een rits?
Die korting vragen?


Je kan toch terugsturen bij Vinted of niet? Ik zou niet akkoord gaan met een kapotte rits.
Dit is echt kostbaar om te vervangen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 08:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 376 van de 500 [ 12497 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 373, 374, 375, 376, 377, 378, 379 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen