Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 305 van de 417 [ 10414 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 302, 303, 304, 305, 306, 307, 308 ... 417  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Homesteading/zelfvoorzienend leven

 
Profiel   

Fijn century!
Duimen dat ze het zo goed blijft doen, en dat de boosdoener weg blijft.
En leuk, nieuwe kipjes.
Ik wil ook :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 17:39 



 

Wat fijn dat het beter gaat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 18:15 



 
Profiel   

De buurman kwam net wel zeggen dat hij kippen verloren is geraakt aan een roofvogel... Hij heeft hem/haar zien zitten, zei dat het een sperwer is maar ik denk eigenlijk dat hij een havik bedoelt. Dus die is nog wel in de buurt... kippen zijn nog steeds erg alert maar twijfel nu wel wat te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 18:32 



 
Profiel   

Century schreef
De buurman kwam net wel zeggen dat hij kippen verloren is geraakt aan een roofvogel... Hij heeft hem/haar zien zitten, zei dat het een sperwer is maar ik denk eigenlijk dat hij een havik bedoelt. Dus die is nog wel in de buurt... kippen zijn nog steeds erg alert maar twijfel nu wel wat te doen.


kun je ze niet afschermen? in een overdekte ren oid. Ik dacht dat de kippen ivm vogelgriep sowieso afgeschermd moesten worden, of is die regel weer voorbij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 19:28 



 
Profiel   

Nee, die regel is er inderdaad. Ik heb alleen niet zomaar die mogelijkheid, aangezien ze in een tuin lopen van 900m2. Dus ze lopen nog wel los. Ik kan ze hoogstens in een tunnelkas zetten van 12m2, maar dat vind ik wel erg klein voor negen kippen... Dus het is erg lastig voor me om nu aan de regel te voldoen :\ dus ik weet ook niet zo goed wat te doen, want ik wil me natuurlijk wel aan de regels houden. De bedoeling is om een stal te maken met een afgeschermde uitloop voor dit soort situaties, en dat ik ze los kan laten als het mag. Maar dat staat er ook niet morgen. Toen ik begon aan kippen was ik niet zo bekend met de afschermplicht voor particulieren en dat die ook maanden kon duren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 19:38 



 
Profiel   

https://www.youtube.com/watch?v=NUpT5PV9JBY

misschien dan toch een 'waak'geit erbij ? :) ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 19:47 



 
Profiel   

Oh dat filmpje ken ik!
Dubbele is dat ik inderdaad graag geiten wil maar daar moet de stal dan ook voor gebouwd worden. Lekker afhankelijk van elkaar allemaal dus.
Ik hoop dat de stal er volgend jaar staat :) Scheelt een boel zorgen in dit soort situaties. Bedankt voor het meedenken in ieder geval!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 19:49 



 
Profiel   

En een container stal huren/kopen weet of dat een oplossing is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 19:51 



 
Profiel   

Ik snap je hoor!
Wij hadden ook een kippenren van 100m2 als het niet groter was. Daarin stonden 2 eiken, en direct naast het hok, net buiten de ren, nog 1. Daar liet de buizerd zich gewoon uit vallen bovenop de kippen die eronder liepen of lagen. Wij hebben uiteindelijk al die drie bomen gekapt met vergunning. In de toekomst wilden we nog een nieuw hok bouwen met overdekte uitloop, maar zover kwamen we helaas niet. Toen we de boel daar verkochten hadden we nog maar 2 hennen over. De haan had een hartstilstand en de derde overgebleven hen kreeg marek.

Ik vind het echt geweldige beesten, ik mis ze echt enorm.
Maar al die zorgen er omheen... dat niet ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 20:37 



 
Profiel   

Ja, het gaat zo in tegen mijn idee van hoe ik kippen wil houden om ze 'op te sluiten'. Ik ga er goed over nadenken :j.
Hoe gaat het verder met iedereen?


Laatst bijgewerkt door Century op 27-11-21 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 20:38 



 
Profiel   

Rustig. Ik hoop op een stuk meer drukte in 2022 :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 20:38 



 
Profiel   

Haha, wat zijn je plannen?
Mijn nieuwe Welsumers:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 20:39 



 
Profiel   

Een huis kopen met grond, tel uit je winst :D
Kippen, een hond, moestuin, kas, als het kan paarden, hydroponics, microgreens, paddenstoelen.
En als het kan regenwater systeem voor in huis, zonnepanelen, en een pellet- of hout-cv.
Om zo even wat te noemen :)

Leuke kipjes die welsumers! Zijn ze allemaal zo bleek op de kam?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 20:43 



 
Profiel   

Dat zijn zeker wat plannen!

Was me nog niet opgevallen, ik zal eens opletten morgen. Ik heb wel het idee dat jonge hennen wel vaker wat bleker zijn. Ze zijn in ieder geval goed actief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 20:48 



 
Profiel   

Het is meestal gewoon een kwestie van vaker buiten lopen, dan worden ze meestal vanzelf wat roder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 20:50 



 
Profiel   

Ik kreeg de indruk dat ze inderdaad niet echt gewend waren buiten te lopen. Dan komt het vanzelf wel goed. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 20:56 



 
Profiel   

Zeker.
In de industrie was dit altijd een goede richtlijn om te kijken hoeveel kippen er ongeveer echt buiten kwamen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 21:00 



 
Profiel   

Interessant. Wat zou ervoor zorgen dat ze dan roder worden?
Ze schrokken in het begin van echt alles, inclusief mussen en blaadjes, was ergens ook wel grappig om te zien. Maar ze wenden ook heel snel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 21:11 



 
Profiel   

Zonlicht :D
Een beetje net als dat wij ook een kleurtje krijgen in de zon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 21:15 



 
Profiel   

Mijn kippen kunnen buiten lopen, maar willen niet (te nat). :')

Vandaag eindelijk echt de tomaten/paprika planten opgeruimd. :+ De groene tomaten liggen in een papieren zak met bananen schillen ben benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 21:38 



 

Century schreef
Ja, het gaat zo in tegen mijn idee van hoe ik kippen wil houden om ze 'op te sluiten'. Ik ga er goed over nadenken :j.
Hoe gaat het verder met iedereen?


Prima. Woensdag komen ze beton storten, zaterdag stalinrichting erin en dan is alles net op tijd klaar.

Deze week een volwassenen ooi verloren. Na een lange werkdag ga ik hooi geven. Ze lag apart van de rest dus het viel mij wel op. Tegen dat ik bij haar was had ze haar laatste adem al uitgeblazen. Buik helemaal opgezwollen. Duidelijk gas. Nog mijn man gebeld dat hij NU moest komen maar het mocht niet meer baten.
We geven nu pakjes mais van 25 kilo. Daar doen wij 3 dagen mee. We zagen kort daarna dat er een plek schimmel zat. Waarschijnlijk niet gezien bij het geven in het semi donker. Maar we kunnen enkel gissen. Ontzettend zonde. Ze was nog maar 3.

Ik snap het dilemma over opsluiten. Onze kippen liepen tot een maand terug ook los. Toen stond er iemand aan de deur dat hun dochtertje was gevallen. De kip kwam uit de gras rand (niet op straat, op onze grond) maar ze was zo verschoten van iets dat uit het gras kwam dat ze was gevallen. Ze waren niet boos, maar of wij er toch wat aan wouden doen. Hebben wij dus maar gedaan. Het zijn namelijk dichte buren en de bouwvergunning moet nog goedgekeurd worden :')

Echt ongelofelijk mooie kippen! Over de bleke kammen: Ik heb geleerd dat het dus een soort van vitamine D te kort is, dus het betert met buiten te lopen. Kan ook een teken zijn van bloedluis dus misschien even controleren.

Judith: Stevige plannen! Lijkt Frankrijk het eindstation te zijn?

Marcella: Zo, die zijn lang mee gegaan!


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-11-21 22:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 21:44 



 
Profiel   

Heb van de week nog handje struikbonen geoogst, maar die staan in de lage bak met ernaast in het hoekje mest voor de extra warmte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 21:48 



 
Profiel   

Hoi,
Mag ik me bij de groep aansluiten?

Wij hebben vorig jaar een boerderij gekocht. Nu de verbouwing van de boerderij zo goed als klaar is ben ik voorzichtig aan aan het kijken hoe we hier richting zelfvoorzienend kunnen gaan. Helemaal zelfvoorzienend gaat niet lukken ben ik bang.

We hebben op dit moment naast onze paarden een 20tal kippen (serama en kruising kriel) met de bedoeling dit uit te breiden met een ras wat goed is voor zowel eieren als vlees.
We zijn bezig om een verblijf te maken voor wat varkens en melkgeiten en schapen.

We hebben al wat fruit en notenbomen geplaatst en willen van het voorjaar gaan starten met de moestuin.

Ik ga proberen wat terug te lezen, maar dat zal wat selectief worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 22:44 



 
Profiel   

Welkom

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 22:51 



 
Profiel   

Welkom, Mistic!

Wat doen jullie tegen bloedluis?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 23:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 305 van de 417 [ 10414 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 302, 303, 304, 305, 306, 307, 308 ... 417  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen