Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 12:43

sureido schreef:
Vrouwen hebben denk ik meer angst.


Dat denk ik ook. Het zijn vaak de vrouwen die rare acties uitvoeren op de snelweg, de mannen meer aso acties

DuoPenotti

Berichten: 29478
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 12:44

is dat nog steeds zo dat vrouwen minder rijden?
Of is dat ook nog steeds een jaren70 uitspraak? :)

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 12:45

DuoPenotti schreef:
is dat nog steeds zo dat vrouwen minder rijden?
Of is dat ook nog steeds een jaren70 uitspraak? :)


Nou bijvoorbeeld mijn moeder en een paar collega's van mij rijden liever zelf niet.
Die raken ook helemaal in de stress als er een moment aankomt dat ze auto moeten rijden.

1 collega heeft pas haar relatie na 20 jaar verbroken en heeft nu op 50 jarige leeftijd voor het eerst in haar leven zelf getankt :=

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 12:48

Ik had een mannelijke collega die geen rijbewijs had en een andere mannelijke collega die altijd met de bus kwam (van heel ver) omdat zijn vrouw de auto nodig had voor het werk (thuisverpleegster).
Zo, zijn de statistieken ook weer rechtgetrokken. :D Grapje natuurlijk!

DuoPenotti

Berichten: 29478
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 12:49

ooh, das best ernstig zeg... niet verwacht.

Ik ben zelf ook geen autorijder voor de fun, maar voor werk reed ik eerst toch wel 20.000 in een jaar en dan kwam prive er nog bij.
En aangezien de meeste vrouwen toch werken itt vroeger...

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 12:55

Ja mijn collega’s zijn wel vrouwen die in de jaren 70 al in leven waren zeg maar := en mijn moeder natuurlijk ook, dus ik weet niet of dat er wat mee te maken heeft.
En ze rijden wel als het moet, maar liever niet. Als ze bijvoorbeeld naar een feestje gaan en hun man wil drinken, dan zijn ze dagen van te voren al bezig met kijken hoe ze moeten rijden, wat ze tegenkomen en waar ze moeten parkeren. Naar het werk gaan ze ook op de fiets.

Maar op de snelweg ook, als ik iemand iets geks zie doen, dan is het vaak wel een vrouw. Dan zijn dat wel van die dingen die je uit onzekerheid kunt doen. Bijvoorbeeld een vrachtwagen inhalen met 81 en daarna pas weer gas geven. Of met een trage snelheid invoegen. Dat is 9/10 keer een vrouw.

Het afsnijden, hard rijden, inhalen tussen 2 auto’s die al vrij kort op elkaar rijden, dat soort dingen zijn vaak weer mannen.
Dus ik denk dat de statistieken van vrouwen die minder ongelukken maken komt door de gemiddelde voorzichtigheid.
En dat is ook niet erg natuurlijk, maar het valt wel op

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 12:57

Ik denk dat ik dan stiekem een man ben :+

_Karlijn
Berichten: 6462
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 12:57

Mijn unpopular opinion: gloednieuwe schoenen zijn niet mooi. Ze moeten er een beetje ingelopen uitzien. Ook weer niet afgetrapt en uitgelopen natuurlijk, maar helemaal glimmend en zonder een enkel krasje vind ik schoenen niet mooi :+

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 12:58

sureido schreef:
Ik denk dat ik dan stiekem een man ben :+


Ik zeg ook vaak, niet altijd _O-

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 12:59

DuoPenotti schreef:
ooh, das best ernstig zeg... niet verwacht.

Ik ben zelf ook geen autorijder voor de fun, maar voor werk reed ik eerst toch wel 20.000 in een jaar en dan kwam prive er nog bij.
En aangezien de meeste vrouwen toch werken itt vroeger...

We zijn met z'n allen meer gaan rijden.
Ik heb jarenlang 70 - 80k per jaar gedaan. In de serviceverlening zie je nog steeds vooral mannen. En ja, met de huidige technologie zou ik dat werk wellicht met 60k per jaar gedaan kunnen hebben (betere planning) maar dan nog.

Ik zit weer wat meer over de dag op de weg voor m'n werk en dan valt het op dat er erg veel bedrijfsbussen rond rijden waar toch echt 98% mannen in zitten. Vrouwelijke vrachtwagenchauffeurs zijn ook nog steeds geen regelmatige verschijning.

DuoPenotti

Berichten: 29478
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 13:01

mijn vriend is dan vrachtwagenchauffeur, maar reed in de auto minder dan ik. :+

Doelde dus eigenlijk ook op auto rijden voor woon-werk-prive, niet als werk.

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 13:06

DuoPenotti schreef:
mijn vriend is dan vrachtwagenchauffeur, maar reed in de auto minder dan ik. :+

Doelde dus eigenlijk ook op auto rijden voor woon-werk-prive, niet als werk.

Waarom zouden vrachtwagenkilometers niet mee mogen tellen?

Voor sommige mensen zou het goed zijn dat ze verplicht hun C-rijbewijs zouden moeten halen en elk jaar een paar dagen met zo'n 40-tonner rondrijden.


Maar als je jezelf echt niet populair wil maken moet je zeggen dat de hele energietransitie nergens op slaat }>
Dat is in zekere zin ook zo, in de context dat wat we op dit moment doen helemaal niks met transitie te maken heeft. We zijn nog gewoon aan het engineeren, voorbereiden en ontdekken. Niet meer en niet minder.

Mars

Berichten: 33263
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 13:09

Mijn vader reed voor werk met vrachtwagens, toen ik mijn motorrijbewijs ging halen heeft ie mij in de cabine gezet en is er zelf op diverse plekken omheen gaan staan met zijn motor om me te laten zien wat je in een vrachtwagen ziet. Erg leerzaam vond ik dat.

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 13:12

Mars schreef:
Mijn vader reed voor werk met vrachtwagens, toen ik mijn motorrijbewijs ging halen heeft ie mij in de cabine gezet en is er zelf op diverse plekken omheen gaan staan met zijn motor om me te laten zien wat je in een vrachtwagen ziet. Erg leerzaam vond ik dat.



Oh dat is slim!

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 13:12

Mars schreef:
Mijn vader reed voor werk met vrachtwagens, toen ik mijn motorrijbewijs ging halen heeft ie mij in de cabine gezet en is er zelf op diverse plekken omheen gaan staan met zijn motor om me te laten zien wat je in een vrachtwagen ziet. Erg leerzaam vond ik dat.

Wat ik erger vind: weet je wat het kost dat de chauffeur die motorrijder (of welke verkeersdeelnemer dan ook) wel kan zien?

In die context heeft de overheid echt geen flauw idee met hun stomme gel*l over spiegeltjes overal; waar het echt om gaat, zie je dan nog steeds niet, en wat je moet zien ook niet meer, want zit zo'n stomme spiegel in de weg!
Laatst bijgewerkt door ikke op 28-11-21 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 29478
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 13:13

Bij mijn vriend zeggen we wel eens dat hij zijn voer ook wel met de kruiwagen kan gaan lossen omdat het weer zo dichtbij is :+

Maar soms heeft hij wel ritten van enkel 2,5 uur.

Ja inzicht in wat vrachtwagenchauffeurs zien zou voor vele wel goed zijn ja. :j
Of als ze ineens invoegen recht voor de vrachtwagen dat die tegenwoordig automatisch op de rem vliegt, ook niet fijn...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 13:16

Ik heb totaal GEEN zin in kerst. Weet eigenlijk ook niet waarom niet. Gewoon geen zin in.
De kerstboom hoeft van mij ook helemaal niet op :+
In mijn omgeving vinden ze dat echt schokkend, want iedereen heeft toch zin in kerst :?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 13:24

Cayenne schreef:
Ik heb totaal GEEN zin in kerst. Weet eigenlijk ook niet waarom niet. Gewoon geen zin in.
De kerstboom hoeft van mij ook helemaal niet op :+
In mijn omgeving vinden ze dat echt schokkend, want iedereen heeft toch zin in kerst :?

Er is volgens mij een topic op bokt voor de mensen die geen zin in kerst hebben!

HopeMyDay

Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 13:24

Ik heb ook een hekel aan kerst! Vooral de muziek eigenlijk :')

Verder vind ik veel-te-grote witte schoenen echt ontzettend lelijk. Ik snap niet dat dat ooit een trend is geworden..

Raineri
Berichten: 6233
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 13:25

Iemand noemde kep italia al maar ik vind de meeste horse fashion gewoon echt een soort opgewaardeerde tokkie style. Al dat lak, steentjes en dierenprintjes := Ben best van de mode en mooie dingen maar in dit soort spullen wil ik nog niet dood gevonden worden.

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 13:25

Ik vind kerst alleen leuk omdat het dan rustig op de weg en op werk is

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 13:34

sureido schreef:
Cayenne schreef:
Ik heb totaal GEEN zin in kerst. Weet eigenlijk ook niet waarom niet. Gewoon geen zin in.
De kerstboom hoeft van mij ook helemaal niet op :+
In mijn omgeving vinden ze dat echt schokkend, want iedereen heeft toch zin in kerst :?

Er is volgens mij een topic op bokt voor de mensen die geen zin in kerst hebben!


Ah mooi, daar moet ik zijn! :D
Normaal gesproken heb ik er wel zin in, maar nu dus totaal niet :=

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 13:40

Mars schreef:
Kep italia vind ik echt zo lelijk.


Eens!

Ashleytjuhh schreef:
ik denk dat hij hier wel unpopulair is
maar veel vrouwen kunnen gewoon echt niet autorijden :o ( Ja ik ben zelf een vrouw) maar op de weg maken ze rare bewegingen , zitten erg dicht op het stuur en over inparken nog maar niet te spreken :n


Ook mee eens! Mijn moeder is ook zo’n vrouw die eigenlijk geen rijbewijs zou moeten hebben.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 13:47

Mars schreef:
Mijn vader reed voor werk met vrachtwagens, toen ik mijn motorrijbewijs ging halen heeft ie mij in de cabine gezet en is er zelf op diverse plekken omheen gaan staan met zijn motor om me te laten zien wat je in een vrachtwagen ziet. Erg leerzaam vond ik dat.


Dit doen ze op school ook, tenminste op die waar mijn zoontje op zit.
Is een onderdeel van het programma van anwb streetwise. In de hogere groepen gaan ze dan idd om de beurt in de vrachtwagen zitten en moet de groep op verschillende plekken rond de vrachtwagen gaan staan.
Ik denk de enige manier om echt bewust te worden van het zicht vanuit een vrachtwagen.

Mars

Berichten: 33263
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 13:54

Danique_G schreef:
Iemand noemde kep italia al maar ik vind de meeste horse fashion gewoon echt een soort opgewaardeerde tokkie style. Al dat lak, steentjes en dierenprintjes := Ben best van de mode en mooie dingen maar in dit soort spullen wil ik nog niet dood gevonden worden.


Eens!

En ik vind t ook jammer hoe het tegenwoordig gepromoot wordt. Met van die zandloper dames, sexy poses, de standaard insta wenkbrauw etc.