Heel erg statisch, wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Lois_

Berichten: 3284
Geregistreerd: 02-09-08

Heel erg statisch, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-21 22:08

Elk jaar rond oktober/november begint het weer, dan gaat alles knetteren :+
Met name mijn bank, waar ik buiten de winter om gewoon prettig op zit, zorgt dat ik enorm geladen ben.
Ook heb ik een fleece deken die als ik hem oppak al helemaal knettert :')

Wat kan ik hieraan doen? Mijn vriend en ik geven elkaar regelmatig schokken en soms nog hard ook :+
Ook heb ik wel eens als ik vanaf de bank het draadje van een oplader wil pakken ik een tik krijg van de stekkerdoos :=

Zijn er met mij nog meer mensen die elke winter statisch zijn, en zo ja, is er wat tegen te doen? _/-\o_

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Heel erg statisch, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 22:10

Luchtvochtigheid verhogen! Bakjes op de verwarming of een luchtbevochtiger.

En in de winter raak ik vaak de muur even aan voor ik iets van metaal aanraak. (Werkt vast ook voor je andere mensen aanraakt :) )

Popstra
Berichten: 13733
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 22:13

Ik heb er ook last van. Heel irritant. Ook als ik de auto aan raak, m’n honden een zoentje geef of m’n paarden aan raak en m’n man uiteraard :D
Komt idd door de droge lucht in huis Door de verwarming en de koude buiten.
Echter hebben wij enkel vloer verwarming. Ik kan dus niet van die handige bakjes aan de radiatoren hangen.

Evelyne79

Berichten: 4001
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 22:28

Popstra schreef:
Echter hebben wij enkel vloer verwarming. Ik kan dus niet van die handige bakjes aan de radiatoren hangen.


Luchtbevochtiger neerzetten ;)

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 22:35

Het helpt als je de fleecedeken wast en dan de maximale dosis wasverzachter gebruikt.
Je bank is waarschijnlijk ook bekleed met een synthetische stof. Daar heb ik geen oplossing voor, behalve inruilen voor een bank van echt leer, want die knettert niet :o
Er zijn ook luchtbevochtigers (apparaat) te koop.

_Lois_

Berichten: 3284
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-21 22:39

Shadow0 schreef:
Luchtvochtigheid verhogen! Bakjes op de verwarming of een luchtbevochtiger.

En in de winter raak ik vaak de muur even aan voor ik iets van metaal aanraak. (Werkt vast ook voor je andere mensen aanraakt :) )


Goeie, maar eens op zoek naar zo'n ding :j
Goeie tip van de muur :D

Popstra schreef:
Ik heb er ook last van. Heel irritant. Ook als ik de auto aan raak, m’n honden een zoentje geef of m’n paarden aan raak en m’n man uiteraard :D
Komt idd door de droge lucht in huis Door de verwarming en de koude buiten.
Echter hebben wij enkel vloer verwarming. Ik kan dus niet van die handige bakjes aan de radiatoren hangen.


Ja via de auto is dan wel raar toch, als je dan al buiten bent en toch nog een schok krijgt... of ligt het dan aan je schoenen ofzo dat je niet ontlaad? :=

Kaplaars

Berichten: 1546
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 22:53

Ik heb dit ook!! Maar dan alleen op mijn werk, ik geef zelfs mijn leerlingen inmiddels schokken :')
Bij alles wat ik aanraak krijg ik een schok, maar vooral deurklinken, het stalen rekje dat als postvakje fungeert en het bord en alles daar in de buurt. Knettergek :+ word ik ervan.

_Lois_

Berichten: 3284
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-21 23:43

Kaplaars schreef:
Ik heb dit ook!! Maar dan alleen op mijn werk, ik geef zelfs mijn leerlingen inmiddels schokken :')
Bij alles wat ik aanraak krijg ik een schok, maar vooral deurklinken, het stalen rekje dat als postvakje fungeert en het bord en alles daar in de buurt. Knettergek :+ word ik ervan.


Oh ja nu je het zegt, bij mijn vorige werk had ik dat ook soms dat ik kindjes een schok gaf _O-
Heel vervelend he :=

Ik zit te kijken naar luchtbevochtigers, alleen heb ik cavia's. En ik zie dat een ultrasone niet geschikt is voor huisdieren, maar ik kom er niet zo goed achter welke je dan wel gewoon kan gebruiken. Iemand die dat weet of er eentje heeft met huisdieren in huis?

Eloya

Berichten: 5189
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Heel erg statisch, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 23:48

haha ik knetter ook enorm op mijn werk XD
Vooral de metalen verbandkast en de persoonlijke metalen laatjes werken goed :P

Het is wel op de ene afdeling stuk erger dan op de andere.

snorkel1986

Berichten: 3008
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 23:49

Meer planten in huis help ook goed en voor de auto.. zn strip onder je auto die sleept ( wat een geweldig ding voor nog geen 10,-)

noviceh

Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 00:22

Hier is dé oplossing een lederen bankstel en een katoenen deken. Ook zijn de sierkussens op de bank van katoen. Op de vloer liggen plavuizen, ook dat scheelt!

herr_balou
Berichten: 1449
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Re: Heel erg statisch, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 00:43

Het is wel raar. Mijn vriend is altijd heel erg statisch - winter iets meer dan zomer - en ik heb er eigenljk nooit last van behalve als ik heel veel syntetische kleding draag.

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 03:41

Aluminiumfolie :D stop een stukje aluminiumfolie tussen de bankkussens, een stukje in je broekzak, stukjes in de hondenkussens, onder de deurmat, om de bureaustoelpoot en voila weg statische schokken 8-)

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Heel erg statisch, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 09:25

De schoenen die je draagt kan ook invloed hebben.
En inderdaad: luchtvochtigheid, dus de was laten drogen in de woonkamer kan bv veel schelen.