Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 5 [ 113 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Help, mijn Buur is klusser

 
Profiel   

wemkelover schreef
Pfff wat ben ik blij dat wij in een verdraagzaam buurtje wonen zeg. Nooit geen geklaag over wat dan ook. Wij niet over hun, hun niet over ons. Lijkt wel of mensen steeds korter lontje hebben.

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Je rust kunnen pakken is voor je mentale gezondheid erg belangrijk. Als je dan iemand naast je hebt wonen die dag in dag uit aan het klussen is, dan gaat dat op je zenuwen werken.

De meeste APV's hebben niet voor niets tijdstippen en decibels opgenomen, om juist ook nachtrust te kunnen waarborgen.

Daarnaast vind ik het ook een stukje rekening houden met :). Het kan je hobby zijn, maar voor veel mensen is het geluid van een boormachine of cirkelzaag heel erg vervelend, het gaat door merg en been. Probeer dat soort geluiden dan ook te beperken, ben ik van mening.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 08:22 



 
Profiel   

Onze buren klussen ook.
Toen ze er kwamen wonen is de hele slaap verdieping gestript en opnieuw opgebouwd.
Van het voorjaar hebben ze een hele aanbouw beneden aan het huis gemaakt met nieuwe keuken. Toen even pauze en nu is de woonkamer aan de beurt.
Hij doet alles zelf, is opgeleid als timmerman en werkt nu voor de brandweer.
Tja, soms is het ff irritant als er veel geluiden van hakken en breken komen.
Van het voorjaar bij het breken zaten ze ineens op het stucwerk in onze schuur.
Bleek een heel klein stukje van de muur maar eenzijdig te staan...
Is keurig opgelost, hij heeft het netjes gerepareerd en toen zijn keuken uiteindelijk gestuct werd heeft hij dat bedrijf ook onze schuur mee laten stucen.
En nu ook, als ik een online overleg heb, vraag ik of hij even een uur of 1,5 niet wil boren of hakken en breken en daar houdt hij rekening mee.
Maar ja, toen de keuken geïnstalleerd werd door het keukenbedrijf, kon dat natuurlijk niet. Die begonnen om 7m3p s morgens en moesten in paar dagen tijd alles gemonteerd hebben, dat weet je, dat zit je ff in de herrie, het zij zo.

Gewoon even met elkaar blijven praten is hoe het hier gaat.

Ik had meer last van het afbreken van het politiebureau, die lui begonnen om 7 uur s morgens en gingen gestaag door door 16.30 en daarin is helemaal geen overleg mogelijk.
Raam dicht houden (van de zomer, echt niet fijn) en koptelefoon op was dan t enige wat werkte om t geluid buiten te sluiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 08:29 



 
Profiel   

Janine1990 schreef
Overdag is er niemand aan het werk hoor... Wij zijn doe het zelvers...



Dus...omdat er overdag niemand bij je aan het werk is, is het oké om tot half 10 door te gaan? Omdat het jouw hobby is? Mijn hobby is vioolspelen, maar dat doe ik ook niet meer na 8 uur uit respect voor de buren :+
Als ik een dag gewerkt heb, hoef ik 's avonds niet elke keer in de boorgeluiden van de buren te zitten. Een keer is natuurlijk niet erg, en als de net verhuisd zijn ook heel logisch, maar stelselmatig...dan word je er behoorlijk gek van.

Heb je ooit bedacht dat jouw buren het gewoon niet zeggen hoe irritant ze je geklus vinden, juist omdat ze de goede relatie niet willen verpesten? Zeker de wat oudere mensen, die slikken vaak meer. Dat betekent niet dat ze zich er niet aan storen. Zij zouden ook niet degene moeten zijn die aangeeft dat ze tot half 10 's avonds wel erg laat vinden. Jij zou uit jezelf zo rond 8 uur moeten stoppen, gewoon uit respect voor de buren, en als er kleine kinderen moeten slapen rond 7 uur maar dat is bij jou niet het geval begrijp ik. Maar tot half 10 door en dan regelmatig...ik ben blij dat ik jouw buren niet ben :+ en nee, ik had het ook niet zo snel gezegd, je wil de goede burenrelatie niet onder druk zetten. Maar neemt niet weg dat het bloedirritant is na een dag werken. Fijn dat het jouw hobby is, maar daar zijn de weekenden voor en anders van die garages waar je kunt klussen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 08:38 



 
Profiel   

@zelda , ik weet niet wat ik moet zeggen. Maar dit is diep triest.
Er is een regel tot wanneer je lawaai mag maken.
Het is niet omdat zij kinders kweken dat je je daarop moet aanpassen.
Als dat bij ons zo was 1 gyproc plaat per dag en je kon al stoppen -O-
En dan klagen mensen dat je jaren blijft verbouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 10:05 



 
Profiel   

Maar daarom mag je nog wel rekening ermee houden als iemand kleine kinderen heeft!
Ik vind sommige mensen zó egoïstisch, als hun zaakjes maar gedaan worden en maling aan anderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 10:08 



 
Profiel   

Ik ben ook klusser, woon in een huis uit 1900, heb een full time baan en een paard, dus alles komt op de avonduren/weekenden uit.

En ik houd best enigzins rekening met de buren, maar klussen moeten ook gewoon soms een keer af en dan is een keer doortrekken wel nodig.

Ik hou van oude huizen en die opknappen. Ik heb altijd in oude stadswijken gewoond waar heel veel geklust wordt, gewoon omdat er aan huizen van meer dan 100 jaar oud altijd wel iets te doen is. Ik heb nog nooit meegemaakt dat het dag in dag uit tot 's avonds enorme herrie is. Gebeurt wel eens, soms ook wel een paar dagen achter elkaar omdat mensen een grote klus zijn begonnen (ergste was toen de buren leidingen in de muur tussen hun en mijn huis gingen frezen voor dagenlang, dat is echt oorverdovend), maar geen weken/maanden dag in dag uit.

Maar iedereen heeft een ander soort prikkel waar ie zich aan stoort. Ik erger me veel meer aan gezinnen met het geluid van maar doorjengelende kinderen die niet een keer een grens worden aangegeven, of als er een trampoline in een stadstuintje wordt geplaatst. Maar goed, ik vind, als je in een (binnen)stad gaat wonen, horen daar omgevingsgeluiden bij, hetzij van een klusser, hetzij van een jankend of spelend kind, hetzij van een studentenfeestje waar de muziek een keer wat harder gaat. Dus nee ik klaag niet naar mijn buren, niet uit beleefdheid maar gewoon omdat ik vind dat het er een beetje bijhoort. En ondanks dat ik ook wel eens tot 22.00 doorklus (bij uitzondering) krijg ik ook nooit klachten. Wij gaan in de buurt allemaal goed met elkaar om en het is een beetje geven en nemen. Leven en laten leven en je vooral niet gaan ergeren. Hoe meer je je ergert, hoe erger het voor jezelf wordt en het verandert niets aan de situatie dat jouw buren gewoon het recht hebben hun huis op te knappen binnen de daarvoor gestelde wettelijke tijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 11:16 



 
Profiel   

Ik denk dat het ook te maken heeft met wat je verwacht van wonen in een woonwijk. Je verwacht echt dat er zo nu en dan verbouwd wordt, maar niet dat dat maanden onafgebroken doorgaat. Je verwacht dat iemand eens een tafel of een stoel schuurt, maar niet dat dat ieder weekend is. Je verwacht dat er eens een plank opgehangen moet worden, maar niet dat dat zaterdag ochtend om 8 uur moet. Je verwacht dat kinderen zo nu en dan luidruchtig spelen, maar niet dat dat iedere dag urenlang is. Je verwacht dat de buurjongen een brommertje koopt, niet dat het er 5 worden en hij daar het hele weekend met ronkende motoren aan sleutelt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 12:45 



 
Profiel   

Hier hebben ze op één of andere manier de perfecte timing om luidruchtig te gaan klussen als ik net met migraine in bed lig. :+
Buiten dat hoor ik weleens wat, maar ik schaar het onder gewone leefgeluiden.
De hond van verderop die midden in de nacht in de tuin de hele boel bij elkaar keft daar zeg ik wel wat van op dat moment en niet te vriendelijk ook. :x

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 13:01 



 
Profiel   

Hier een oude boerderij van 150 jaar oud en zo’n beetje iedere avond en hele weekend aan de klus.
Ben zo blij dat ik vrijstaand woon want in een woonwijk zouden wij de herrieschoppers zijn.
En als je alles zelf doet is het logisch dat het maanden of jaren duurt .

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 13:02 



 
Profiel   

Klusgeluiden van anderen kunnen je helemaal tot wanhoop drijven als het maar door en door en door en door en door gaat. Lang geleden een buurman die schilderij lijstjes maakte. Als je dat maar lang genoeg aanhoort wordt je er aardig grrr van. Tik tik tik tik. Stilte, tik tik tik tik stilte afgewisseld met gezaag en dat jaren achter elkaar 5 avonden per week van 1830/2130.

Hier twee huizen verkocht. De een waren de klusgeluiden gewoon te doen. Niet te vaak of te lang of op rare tijden. Echter de andere maanden lang bezig geweest van 7.00/7.30 tot rustig rond 2200 nog hakken, zagen, schreeuwen, harde muziel, frezen, boren timmeren en ook gewoon 7 dagen per weer. Heel soms was het even stil en dan dag later hupla ging het weer. Niks gemeld aan buren of wat ook. Dat is in mijn ogen niet sociaal.

Bij iemand anders is de achterbuurman een chronische klusser. Die zaagt, boort en timmert meest 6 dagen per week van 10.00 tot 18.00. Zowaar de afgelopen weken was het stil kwa klusgeluiden maar is het hige druk spuit en bladblazer op dezelfde tijden. Maar gelukkig alleen overdag.

Dus leuk als je een klushobby hebt maar het anderen iedere dag of ieder weekend continue aandoen is geen pretje voor je omgeving. De een zal er sneller over klagen dan de ander. Maar geen stil klus geluiden vrij weekend hebben voor heel lange tijd achter elkaar is geen feest. :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 13:14 



 
Profiel   

Ach zit nu in het achterstallig onderhoud van de woningbouw van 07.00 t/m 16.00 uur. Maar woningen moet verkocht worden woningbouw wil alle huizen hier afstoten/verkopen.

Nadeel van klussen op de moestuin ben voor een deel afhankelijk van het weer. Maar wel al kleine verbeteringen aan het aanbrengen betreffende kippenhok.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 14:10 



 
Profiel   

Vjestagirl schreef
Ik denk dat het ook te maken heeft met wat je verwacht van wonen in een woonwijk. Je verwacht echt dat er zo nu en dan verbouwd wordt, maar niet dat dat maanden onafgebroken doorgaat. Je verwacht dat iemand eens een tafel of een stoel schuurt, maar niet dat dat ieder weekend is. Je verwacht dat er eens een plank opgehangen moet worden, maar niet dat dat zaterdag ochtend om 8 uur moet. Je verwacht dat kinderen zo nu en dan luidruchtig spelen, maar niet dat dat iedere dag urenlang is. Je verwacht dat de buurjongen een brommertje koopt, niet dat het er 5 worden en hij daar het hele weekend met ronkende motoren aan sleutelt...

Nou dat hangt er helemaal vanaf wat voor woonwijk.
In een nieuwbouwwijk verwacht je weinig grote klussen.
In een jaren 80 wijk, waarin heel veel vinex locaties zijn ontstaan, weet je dat ongeveer de hele wijk aan het eerste echt grote onderhoud toe gaat zijn
In een binnenstad wijk met allemaal huizen van 100 jaar en ouder is het eerder een uitzondering als er nergens klusgeluiden zijn of als er niet ergens een steiger en of container 3 parkeerplekken staat in te nemen.

In een nieuwbouwwijk in de middenklasse woningen, weet je bijna zeker dat het huis aan huis jonge kinderen zijn en veel tuinen met trampolines. In zo'n wijk zou ik echt nooit willen/kunnen wonen want dan zou mijn bloeddruk enorm stijgen van ergenis. Maar in mijn >100 jaar oude binnenstadswijk waar altijd geklust wordt, waar af en toe studentenfeestjes op straat zijn etc, slaap ik met de ramen open en irriteer me nergens aan.

Maar goed, als je je wel ergert aan een veel klussende buur, dan kun je in een vriendelijk gesprek vragen hoe lang het gaat duren, en of ze rekening willen houden met. Maar dikke kans dat als die buur stopt, dat de andere buur begint :+ Zeker met de huizenmarkt die op slot zit, gaan mensen toch eerder wat aan hun huis verbouwen/aanbouwen als dat ze gaan verhuizen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 14:37 



 
Profiel   

Maar jullie doe nu net of alle klusjes die je doet veel overlast geven.
Vaak is het begin van een klus een hoop takke herrie. En beperkt het zich daarna tot het doorzagen van een plank hier en daar. Dat zijn wel allemaal heel verschillende niveaus van overlast.

Maar goed ben opeens nog een keer blij dat we vrijstaand wonen met dat eeuwige klus huis van ons.
Als mensen 10 uur in de ochtend al te vroeg vinden om te beginnen komt het werk hier nooit klaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 15:10 



 
Profiel   

pol013 schreef
Maar jullie doe nu net of alle klusjes die je doet veel overlast geven.
Vaak is het begin van een klus een hoop takke herrie. En beperkt het zich daarna tot het doorzagen van een plank hier en daar. Dat zijn wel allemaal heel verschillende niveaus van overlast.

Maar goed ben opeens nog een keer blij dat we vrijstaand wonen met dat eeuwige klus huis van ons.
Als mensen 10 uur in de ochtend al te vroeg vinden om te beginnen komt het werk hier nooit klaar.

Oh, 10 uur is prima. Hier liepen de buren zondagochtend half acht in de muren te boren.

Dan mag je van mij met blote voeten op een legoblokje gaan staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 15:13 



 
Profiel   

_San87_ schreef
Dan mag je van mij met blote voeten op een legoblokje gaan staan.


:')

pol013 schreef
Maar jullie doe nu net of alle klusjes die je doet veel overlast geven.
Vaak is het begin van een klus een hoop takke herrie. En beperkt het zich daarna tot het doorzagen van een plank hier en daar. Dat zijn wel allemaal heel verschillende niveaus van overlast.


Klopt! Een keer een plank doorzagen is prima, dat moet kunnen (net als de plank vervolgens schuren, schilderen, en ophangen trouwens). Ik heb hier ook het pallet waarin mijn haardhout geleverd werd staan verzagen tot stukjes die in mijn openhaard passen, toen was ik ook een uurtje met een decoupeerzaag bezig.

Maar als jij ieder weekend van 's morgens vroeg tot 's avonds laat planken staat te zagen, schuren en schilderen omdat jouw hobby is om gezaagde, geschuurde en geschilderde planken te maken, dan is het denk ik niet zo gek als de buurvrouw wiens hobby vogelgeluiden luisteren is, daar op een gegeven moment wat minder blij van wordt.

Dan kun je als mens zeggen "dan moet de buurvrouw maar langskomen", maar ik vind dat wel heel simplistisch. Van sommige dingen weet je gewoon dat het overlast kan geven, dan kun je ook zeggen "ik ga komend weekend geen planken zagen" of "ik ga eens naar de buren om te vragen hoe zij dit ervaren".

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 15:31 



 
Profiel   

Het lijkt wel of ze overal bezig zijn :P Komt door thuiswerken en geld extra omdat men niet op vakantie kan, denk ik.

Eind 2018 ben ik in een dorp komen wonen en tegenover het huis was/kwam een nieuwbouwwoning. De overbuurman had het skelet toen net staan en ze woonden nog in de camper op de oprit. Nu is hij nog een beetje de laatste puntjes op de i aan het zetten maar we hebben wel ruim 2 jaar tegen een woning aangekeken die niet af was want hij deed het zelf en werkte toen ook nog. Maar ze zijn super aardig en we hebben er ook nooit wat van gezegd, ondanks een woning ernaast kant en klaar was en in een week stond. Toch hoop je soms ook wel even in huis te kunnen zitten zonder iets te horen denk ik dan, voor hen die buren direct naast zich hebben. Bij ons is verder alles klaar al willen we volgend jaar misschien een houten overkapping achter het huis in plaats van een glazen serre. Maar dan moeten we eerst even kijken wat de houtprijzen doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 15:33 



 
Profiel   

Maar hier zijn allemaal paardenmensen: Ik voer de paarden in de ochtend. Soms om 6 uur, soms pas om 8 uur. Daarbij zijn we niet altijd fluisterstil. Maar ik moet een paar klusjes gedaan hebben voor ik kan gaan werken.
Is dat óók asociaal dan? Of is dat dan ineens anders?

Overigens woon ik hier gelukkig in een buurt waar niet geklaagd wordt. Niet over onze klussen. Niet over een middagje kettingzagen. Niet over de bladblazer van de buren. Niet over de lammetjes, niet over de haan en niet over de paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 15:37 



 
Profiel   

pol013 schreef
Maar hier zijn allemaal paardenmensen: Ik voer de paarden in de ochtend. Soms om 6 uur, soms pas om 8 uur. Daarbij zijn we niet altijd fluisterstil. Maar ik moet een paar klusjes gedaan hebben voor ik kan gaan werken.
Is dat óók asociaal dan? Of is dat dan ineens anders?

Overigens woon ik hier gelukkig in een buurt waar niet geklaagd wordt. Niet over onze klussen. Niet over een middagje kettingzagen. Niet over de bladblazer van de buren. Niet over de lammetjes, niet over de haan en niet over de paarden.


Als jij schreeuwend en rammelend en fluitend en stampend met je klompen je paarden van achteruit het land roept om vervolgens je brokken met een rotzwaai in een metalen bak te gooien: ja dat is asociaal. Als je wat hooinetten vult en ophangt en wat voeremmers neerzet: nee dat is niet asociaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 15:41 



 
Profiel   

Als ik dit zo lees dan ben ik weer zoooo dankbaar we nu vrijstaand wonen met de buren op enige afstand.

Toen we hiervoor nog in een 7 onder 1 kapper woonden (waarbij de vloerplaten van alle huizen met elkaar verbonden waren), was het echt af en toe vervelend qua geluidsoverlast.
Wij woonden precies in het midden en we hebben een keer een hele boze buur aan de deur gehad omdat we tijdens het klussen zo ontzettend veel lawaai maakten en zo belachelijk lang doorgingen, echter waren wij helemaal niet aan het klussen, maar waren het de buren van de laatste woning in de rij….. :o
Het was zo gehorig dat iedereen van de 7 woningen heerlijk kon meegenieten van de klusser. En met 7 woningen op rij heb je altijd wel last van íemand. Zo hadden we een aspirant zanger, die vre-se-lijk vals zong. Een vader en moeder die de hele dag hun autistische zoon toeschreeuwden. Een buurman die aan SM deed ~~}> en een moeder die continu ruzie had met haar puberdochter.

Ben dus wel blij dat we er nu niet meer wonen, want thuiswerken vanwege Corona was dan echt niet lollig geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 16:25 



 
Profiel   

Blij dat ik op het platteland woon :D
Als de loonwerkers aan het bikkelen zijn 's avonds laat dan is dat niet altijd leuk, maar wel noodzakelijk. Onze buurman had er een handje van om als hij 's ochtends naar z'n werk ging (voor 6 uur al), even te claxonneren ...dat vond ik wat minder. Gelukkig heeft hij een andere baan. En ik ken iemand die een relatie kreeg met een boer en begon te mopperen dat de melkmachine aan stond...of dat niet wat later kon :D
Iedereen houdt hier wel rekening met elkaar, ondanks dat er veel ruimte tussen de huizen zit, er is eigenlijk nooit lawaai 's avonds

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 16:53 



 
Profiel   

Nou ja , als mijn buren kwamen om door te geven we gaan dan en dan klussen maakt veel lawaai en duurt wel 2 dagen vindt ik het anders. Dan weet je het en kun je erbij neerleggen.

Maar met mijn agressieve buurman valt echt niet te praten. Meneer voelt zichzelf de koning en alles wat hij wil doen op welk moment ook gebeurd. Zo heeft hij de halve straat als eens zo gek gekregen dat ze dienst moesten bellen om het water onder het huis weg te laten pompen omdat meneer water onder het huis had. Hij gaf eerst ons de schuld ervan , maar kreeg zijn zin niet en ging toen de rest van de straat commanderen dat het moest. En een aantal gingen er ook nog in mee ook. De halve straat heeft een hekel aan die vent... maar er valt niet mee te praten. Hij kleineert je en staat een potje te schelden en te schreeuwen. Nee die laat ik maar links liggen , maar ik vindt dat geklus soms wel schijt irritant.

En dan heb ik het nog niet gehad over de buurtkinderen die ook een zomer gehad hebben van 8 tot 8 buiten met geschreeuw. Hun tuin staat recht tegenover onze tuin en dat hoor je dus heel goed. Maar die zijn nu eindelijk een stukje ouder dus hebben andere interesses gekregen ( of een telefoon :+ ). Maar weer wat huizen verderop woont een mevrouw met 2 kinderen die het voor elkaar krijgt om dat kind 6x per dag te laten janken. En als ze plezier hebben , doet mevrouw letterlijk mee en daarbij hoort een heel irritant lachje dat ik wel eens wil zeggen hou even je fiets met je gegil.

Maar goed ik lees hier dat dan vanaf half 10 wordt toegestaan. Dus ik ga ook maar eens op zondag ochtend mijn elektrische gitaar aansluiten op de versterker want dat wordt dus gedoogd hier :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 17:03 



 
Profiel   

Zelda_Link schreef
Janine1990 schreef
Overdag is er niemand aan het werk hoor... Wij zijn doe het zelvers...



Dus...omdat er overdag niemand bij je aan het werk is, is het oké om tot half 10 door te gaan? Omdat het jouw hobby is? Mijn hobby is vioolspelen, maar dat doe ik ook niet meer na 8 uur uit respect voor de buren :+
Als ik een dag gewerkt heb, hoef ik 's avonds niet elke keer in de boorgeluiden van de buren te zitten. Een keer is natuurlijk niet erg, en als de net verhuisd zijn ook heel logisch, maar stelselmatig...dan word je er behoorlijk gek van.

Heb je ooit bedacht dat jouw buren het gewoon niet zeggen hoe irritant ze je geklus vinden, juist omdat ze de goede relatie niet willen verpesten? Zeker de wat oudere mensen, die slikken vaak meer. Dat betekent niet dat ze zich er niet aan storen. Zij zouden ook niet degene moeten zijn die aangeeft dat ze tot half 10 's avonds wel erg laat vinden. Jij zou uit jezelf zo rond 8 uur moeten stoppen, gewoon uit respect voor de buren, en als er kleine kinderen moeten slapen rond 7 uur maar dat is bij jou niet het geval begrijp ik. Maar tot half 10 door en dan regelmatig...ik ben blij dat ik jouw buren niet ben :+ en nee, ik had het ook niet zo snel gezegd, je wil de goede burenrelatie niet onder druk zetten. Maar neemt niet weg dat het bloedirritant is na een dag werken. Fijn dat het jouw hobby is, maar daar zijn de weekenden voor en anders van die garages waar je kunt klussen.


Ik weet het niet hoor... Maar ik heb een beetje het gevoel, kan er naast zitten, dat je je eigen ideëen hierover aan het projecteren bent op mijn buren...

Zoals hier gezegd wordt is het klussen niet constant herrie... Dat ten eerste...
Dan wat betreft mijn relatie met mijn buren... Euh tsjah... moet ik iets delen om je gerust te stellen?
Behalve wat je al kon lezen, dat ik met mijn andere buren naar de andere kant van de wereld ben gevlogen? En dat ik die oudjes blij maak met af en toe even een uurtje kletsen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 18:27 



 
Profiel   

wemkelover schreef
Pfff wat ben ik blij dat wij in een verdraagzaam buurtje wonen zeg. Nooit geen geklaag over wat dan ook. Wij niet over hun, hun niet over ons. Lijkt wel of mensen steeds korter lontje hebben.


Ik denk dat ik hetzelfde geluk heb getroffen als jij. Een super gezellig dorpje waar mensen nog met elkaar praten in plaats van over elkaar. Met uitzondering van één buurman die toevallig in mijn blok zit. Hij klaagt altijd over geluidsoverlast en belt ook gerust de politie.
Maar vergeet dat hij met oud en nieuw doodleuk een fles bier op straat kapot gooit, z'n vriendin/vrouw ten overstaande van anderen buitensluit en/of uitscheld (ik ben er al eens om in huis gegaan omdat ik er best wel angstig van werd :') ) en dan niet te vergeten als gevolg van zijn PTSS elke ochtend om 4 uur met allerlei deuren slaat waar zelfs ik (er zit een huis tussen) wakker van wordt. Hij gaat dan zijn stress er uit fietsen... Ohja en dat hij zijn buren die ook bij de woningbouw huren (hij is de enige in mijn blok met een huurwoning, de rest is verkocht) constant loopt te filmen en dan weer contact opneemt met de woningbouwstichting is ook wat irritant...

En er is niemand in de hele buurt die hem dat allemaal kwalijk neemt.
Het begint wel een beetje irritant te worden dat hij heel raar doet over/tegen mijn zwarte buurvrouw. Maargoed, zolang zij zijn herrie irritanter vindt dan zijn gedrag naar haar is het prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 18:32 



 
Profiel   

Wij vinden onze buren ontzettend aardig! En we nodigen elkaar ook gezellig uit. En als er ooit wat is (overlast) zeggen we dat gewoon!
Maar soms zijn we er zo klaar mee. Wij wonen in oude huizen in de binnenstad. Waarbij we snappen dat er eens wat aangepast moet worden. Alleen is dat wat vervelden als het gebeurd om 7 uur s' ochtends op een zondag :+

We hebben ook al heel wat weg geslikt hoor. Zij vast ook van ons!
En als er echt wat groots is zeggen ze het wel. Maar dat is alleen als ze ook mensen inhuren.

Bij de laatste verbouwing werd ik er echt gek van :+ . Toen waren ze in plaats van 2 weken 2 maanden bezig, daar hebben we niks van gezegd.

Betekent niet dat we het nooit irritant hebben gevonden.

Bij iedereen is het denk ik anders. En het ligt denk ik ook aan de relatie met je buren ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 19:24 



 
Profiel   

Als ik ooit nog een keer verhuis dan is dat naar een vrijstaand huisje. Maar goed, dan nog kan je buren hebben waar je het geluid van hoort. Bosmaaieren ofzo. Of je zal een aannemer/timmerman als buur hebben. Dat zaaggeluid draagt ook ver dus dan kan je wel vrijstaand wonen maar eigenlijk moet je gewoon in de middle of nowhere gaan zitten wil je geen geluiden hebben.

Mijn moeder woonde echt heel afgelegen maar als er werd gemaaid, gehooid of de boomgaard werd bespoten dan had je soms ook flink lawaai.
Maar even lawaai is het probleem niet. Het zijn de structurele klussers die altijd/jarenlang aan het timmeren en zagen en boren zijn. En die zijn er helaas echt. Hierachter woont er eentje. Ik heb serieus medelijden met de directe buren.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 19:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 5 [ 113 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen