Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 6 [ 127 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Echt goede winterschoenen (casual, niet voor op stal)

 
Profiel   

Suusjepluus schreef
karin1994 schreef
Van de week was er een actie van Panama Jack, heb de bambina laarzen kunnen scoren voor €85 euro IPV 200 bij Zalando!

Hoe dan :wow: _/-\o_


Ik kreeg een mail van Zalando dat een van mij favorieten was afgeprijsd,maar mijn maat zat daar niet meer bij, nog een keer gegaan voor de mail als hij weer op voorraad was, en na een kwartier was hij er weer in mijn maat, en meteen besteld.

Het loont wel om ze op je favo lijstje te zetten <3
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 21:02 



 
Profiel   

siskeh schreef
Nouu ik verslijt lowa renegade's ze zijn wel aardig oke, maar echt 100% niet hoor.
Lang gras, helemaal als het regelmatig is zijn ze echt vrij snel niet meer super-waterdicht.


Hmm, dat is wel gek. Ik heb meerdere gore-tex-wandelschoenen gehad en ook een paar van Lowa en die waren echt helemaal waterdicht. Bij nat gras heb ik ze niet zo heel veel uitgeprobeerd trouwens, maar wel in stromende regen, in de sneeuw en onder water in modderplassen en dat zijn wel situaties waarin je de gaatjes vrij snel opmerkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 21:20 



 
Profiel   

Tegen nat gras is bijna geen schoen echt bestand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 09:34 



 
Profiel   

Even een vraagje voor degene die allemaal zweren bij de Panama jack’s moet je deze schoenen nog echt inlopen?
Ik heb ze inmiddels binnen maar rechts zit gelijk prima maar links lijkt strakker vooral bij de hiel.
Dus ik twijfel of een maat groter als dat ik normaal heb of rechts is een pas schoen en links moet nog uitgelopen worden....

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 10:21 



 
Profiel   

In mijn geval: aandoen en meteen 2 uur op pad door de duinen van Schiermonnikoog.
Geen centje pijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 10:27 



 
Profiel   

Hier ook meteen goed op kunnen lopen. Inlopen was echt niet nodig.
Kan het zijn dat je schoenen hebt gekregen die al door anderen zijn gepast? Wat je inderdaad zelf ook al schrijft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 10:34 



 
Profiel   

Ik heb ze wel ruim gekocht, meestal pas ik 37 maar heb hier na veel passen en twijfelen toch voor 38 gekozen. Ze liepen vanaf het eerste moment heerlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 11:37 



 
Profiel   

Ik hoef ze ook nooit in te lopen, ze vallen wel iets krap voor mijn gevoel, ik heb altijd 1 maatje groter dan bij mijn andere schoenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 11:39 



 
Profiel   

Thanks!
Ik ben er mee naar de winkel gegaan en gevraagd of ze kleiner vielen maar haar antwoord was nee dus een maat groter gepast maar die was echt veel te ruim.
Ze gaf me een andere paar in de maat die ik besteld had en daar zat juist weer de rechter heel strak dus ze heeft de linker en rechter die ik fijn vond zitten samen in een doos gedaan en nu heb ik 2 fijn zittende schoenen dus helemaal blij!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 13:01 



 
Profiel   

Shadow0 schreef
siskeh schreef
Nouu ik verslijt lowa renegade's ze zijn wel aardig oke, maar echt 100% niet hoor.
Lang gras, helemaal als het regelmatig is zijn ze echt vrij snel niet meer super-waterdicht.


Hmm, dat is wel gek. Ik heb meerdere gore-tex-wandelschoenen gehad en ook een paar van Lowa en die waren echt helemaal waterdicht. Bij nat gras heb ik ze niet zo heel veel uitgeprobeerd trouwens, maar wel in stromende regen, in de sneeuw en onder water in modderplassen en dat zijn wel situaties waarin je de gaatjes vrij snel opmerkt.


Ja, en dat gaat eigenlijk ook altijd prima, maar nat gras is een ander verhaal :+ :+ :+
Het gaat dan volgens mij ook niet om een gaatje, maar meer over dat het allemaal gewoon verzadigd is en naden toch een zwakkere punt zijn.
Als je dan misschien je schoenen volledig verzorgt, waterdichtspray én goed creme/vet/whatever én 100% droog hebt, dan heb je wel de grootste kans dat je het lang vol houd, maar wanneer je dagelijks veel door nat gras loopt, tja dat werkt gewoonweg niet. Het verschilt wel per paar, ik heb paren waarbij het héél snel mis is, maar ook schoenen waarbij het echt wel lang goed gaat.
Mijn Dubarry laarzen houden dan het nog langer vol, waarschijnlijk omdat er dan geen naden over je voet enz. lopen.

Ik "loop" ook altijd veel zand tussen mijn voering en de schoen in, ook dit schijnt normaal te zijn heb ik begrepen. Maar dat is alleen bij "uitzonderlijke" mishandeling om het zo te noemen, normaal is dat iets waar mensen die er mee in woestijn lopen er last van hebben, ik heb het dus omdat ik altijd door de rijbak loop en door paddocks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 13:06 



 
Profiel   

cinniz123 schreef
Thanks!
Ik ben er mee naar de winkel gegaan en gevraagd of ze kleiner vielen maar haar antwoord was nee dus een maat groter gepast maar die was echt veel te ruim.
Ze gaf me een andere paar in de maat die ik besteld had en daar zat juist weer de rechter heel strak dus ze heeft de linker en rechter die ik fijn vond zitten samen in een doos gedaan en nu heb ik 2 fijn zittende schoenen dus helemaal blij!


Dat is wel super service!

Ik heb dit weekend een mooi, nagenoeg nieuw paar gescoord op marktplaats. Blij. Kwam door dit topic, ik werd er hebberig van :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 17:14 



 
Profiel   

Leuk Dees, welke heb je gescoord?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 19:15 



 
Profiel   

Singapur, lekker voor de winter *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 19:28 



 
Profiel   

Ik zweer ook echt bij panama jack. Altijd koude voeten met wintertenen tot gevolg. Tot ik panama jack schoenen ben gaan dragen en ik heb nu in de winter nooit meer last van koude voeten en wintertenen!
Vorige maand via Best Secret mijn tweede paar gekocht. Mijn eerste paar zit nog helemaal prima, maar het leer is echt heel kaal en ze zien er niet meer zo mooi uit. Ze zitten nog steeds heerlijk warm maar voor het nette toch nieuwe gekocht ( https://www.panamajack.nl/dames/schoeisel/frisia-b1 ).
Met mijn vorige paar heb ik ruim 7 jaar gelopen en ze zijn, op het kale leer na, nog steeds niet op. Het is even een buts geld, maar je haalt het er met gemak uit doordat je zo lang op deze schoenen kan blijven lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 19:36 



 
Profiel   

Ik zou mijne nu het liefste al dragen, heb ook steeds zulke koude tenen. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 19:55 



 
Profiel   

Ohh dit is een goed topic voor mijn winter :D Ik heb nu veterlaarsjes van Bullboxer, bevallen qua pasvorm erg goed, maar ik twijfel of ze slecht weer en kou goed kunnen hebben.
Ik had eigenlijk Chelsea boots van Timberland op het oog: https://www.timberland.nl/shop/nl/tbl-n ... e-a1rrk929

Zijn er mensen met ervaring met beide, timberland en Panama jack en advies kunnen geven? Schoenen moet ik ook op het werk kunnen dragen, daar maakt de stijl niet uit, maar staat de kachel wel aan dus liever geen schoenen die dan heel warm blijven..

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 20:02 



 
Profiel   

siskeh schreef
Het gaat dan volgens mij ook niet om een gaatje, maar meer over dat het allemaal gewoon verzadigd is en naden toch een zwakkere punt zijn.
Maaar goretex heeft toch geen naden? Volgens mij is de binnenschoen 1 geheel. Verzorgen heb ik nooit gedaan. Ik vraag me dan af of het geen condensvocht is, in plaats van niet waterdicht?
(Dat lijkt me ook lastiger om tegen te gaan. Dat was vroeger al zo'n gedoe bij die plastic-rubber laarzen. Komt geen druppel vocht doorheen, maar er gaat ook niets uit.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 20:13 



 
Profiel   

Shadow0 schreef
siskeh schreef
Het gaat dan volgens mij ook niet om een gaatje, maar meer over dat het allemaal gewoon verzadigd is en naden toch een zwakkere punt zijn.
Maaar goretex heeft toch geen naden? Volgens mij is de binnenschoen 1 geheel. Verzorgen heb ik nooit gedaan. Ik vraag me dan af of het geen condensvocht is, in plaats van niet waterdicht?
(Dat lijkt me ook lastiger om tegen te gaan. Dat was vroeger al zo'n gedoe bij die plastic-rubber laarzen. Komt geen druppel vocht doorheen, maar er gaat ook niets uit.)


Neuhhh soppende voeten hoor je voelt het water er gewoon doorheen "sijpelen"
wat je zegt met rubberlaarzen herken ik, die moeten ook regelmatig gedroogd worden, zeker als ze goed aansluiten bij je kuit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 20:40 



 
Profiel   

Geen ervaring met nat gras dat overal doorheen drupt. Maar misschien zijn deze sokken dan wat; https://www.compass24.nl/accessoires/so ... M&c=118306
Ik gebruik ze met zeilen en dat zijn ze a) warm en b) waterdicht. Je kunt ze twee dagen achter elkaar aan als je geen erge zweetvoeten hebt trouwens

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 21:11 



 
Profiel   

Ik had fijne waterdichte laarzen van de anwb liepen ook lekker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 22:03 



 
Profiel   

marleen_88 schreef
Ik zou mijne nu het liefste al dragen, heb ook steeds zulke koude tenen. :=


Waarom niet?
Ik had de mijne in de zomervakantie nog bij, en heb ze gedragen ook. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 22:19 



 
Profiel   

tones schreef
marleen_88 schreef
Ik zou mijne nu het liefste al dragen, heb ook steeds zulke koude tenen. :=


Waarom niet?
Ik had de mijne in de zomervakantie nog bij, en heb ze gedragen ook. :D


Het is nog geen winter. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 22:25 



 
Profiel   

Nou en? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 22:46 



 
Profiel   

Ik heb deze van Panama Jack gekocht. Heerlijk warm.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 23:24 



 
Profiel   

Ik loop er nu ook altijd op hoor :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 08:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 6 [ 127 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen