Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 18:30

2,50 schijnt echt een wereld van verschil te maken voor sommige mensen - en dan bedoel ik nu mensen die wel geld over hebben voor luxe artikelen- ;)

Madam wil wat kopen dus ik stuur een betaalverzoek.
Geeft ze aan dat ze het liever als briefpost wil laten versturen... >;)

Waarop ik antwoord dat de kans groot is dat het in niet meer in zijn originele model aan komt..

Toch doen.... :roll:

Ok, niet mijn verantwoordelijkheid meer,ik heb het aangeven en ook gezegd dat ik er niet verantwoordelijk voor ben.

Ik ben benieuwd hoe dit nu weer afloopt.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 18:35

Ashleytjuhh schreef:
Verkopen A merk Caps een beetje op mp?


Ik ben vrij extreem gespamd tijdens de verkoop van mijn Kep. :')

_Mir
Berichten: 1358
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 22:28

Ff een vraagje aan jullie...

Ik heb via de marktplaats app een 'zoekertje' opgeslagen. Dus als er nieuwe advertenties zijn met dat artikel hoor ik dus direct een melding te krijgen. Maar dat werkt echt voor geen meter, hierdoor ben ik al een paar keer iets misgelopen. Meer mensen last van? Ik krijg niet direct melding en ooit in een keer heel veel.

Jis_

Berichten: 11580
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 23:23

Nog nooit iets geks meegemaakt via marktplaats maar mijn partner kwam deze tegen en moest gelijk aan dit topic denken.
Afbeelding

x_ankieee

Berichten: 1299
Geregistreerd: 23-02-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 00:10

_Mir schreef:
Ff een vraagje aan jullie...

Ik heb via de marktplaats app een 'zoekertje' opgeslagen. Dus als er nieuwe advertenties zijn met dat artikel hoor ik dus direct een melding te krijgen. Maar dat werkt echt voor geen meter, hierdoor ben ik al een paar keer iets misgelopen. Meer mensen last van? Ik krijg niet direct melding en ooit in een keer heel veel.


Volgens mij krijg je iedere 24 uur een melding, dus als je om 16:00 uur de zoek opdracht hebt bewaard krijg je iedere dag rond 16:00 ook een mail (en niet iedere keer een losse melding als er iets is geplaatst). Ik kijk als ik naar iets specifieks op zoek ben gewoon iedere dag even op MP, klik op ‘sorteer’ en dan ‘datum’ en dan ‘aflopend’ en dan komen de nieuwste advertenties naar boven :j

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 09:50

Idd zoals Ankie zegt is het met zoekopdrachten :)

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 10:22

@jis: wat een droeftoeter.

_Mir
Berichten: 1358
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 10:46

x_ankieee schreef:
_Mir schreef:
Ff een vraagje aan jullie...

Ik heb via de marktplaats app een 'zoekertje' opgeslagen. Dus als er nieuwe advertenties zijn met dat artikel hoor ik dus direct een melding te krijgen. Maar dat werkt echt voor geen meter, hierdoor ben ik al een paar keer iets misgelopen. Meer mensen last van? Ik krijg niet direct melding en ooit in een keer heel veel.


Volgens mij krijg je iedere 24 uur een melding, dus als je om 16:00 uur de zoek opdracht hebt bewaard krijg je iedere dag rond 16:00 ook een mail (en niet iedere keer een losse melding als er iets is geplaatst). Ik kijk als ik naar iets specifieks op zoek ben gewoon iedere dag even op MP, klik op ‘sorteer’ en dan ‘datum’ en dan ‘aflopend’ en dan komen de nieuwste advertenties naar boven :j


Aha, bedankt voor de uitleg!

Ik had overigens gereageerd op een item. Gevraagd naar de prijs, ik gaf meteen aan is akkoord en of ik het kan betalen. Hoor je niks meer... zo frustrerend, wil dan het liefst sturen: ik ben inmiddels al voorzien. :')

_Mir
Berichten: 1358
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 12:26

Dit is helemaal vreemd of jammer.. ik stuur dus dat ik inmiddels andere heb gevonden (is ook zo, nog een betere prijs ook :)) en toen reageerde de verkoper wel direct... binnen enkele seconden. Oke? :')

Love_Laugh
Berichten: 837
Geregistreerd: 21-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 01:36

Mensen die je nummer willen hebben voor iets van een paar euro op te halen, net of ik mijn nummer aan iedereen op marktplaats ga geven. :wave:

_Nadia_

Berichten: 2651
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 13:23

Nou ja maakt me niet uit voor wat, ik vraag ook altijd om een telefoon nummer. Ik wil kunnen bellen als ik t niet kan vinden, of als er niet open gedaan wordt.

anca

Berichten: 1779
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 14:12

Ik zou van de week ook een goedkoop speelgoedje ophalen. Nieuwbouw. Nog niet op de navigatie. Tijden afgesproken voor of na mijn oppas moment. Prima.
Kom ik daar in de buurt weg afgesloten voor bouwverkeer en maar 2 ingangen die wijk in. Bleek achteraf. Ik heb geen internet op mijn telefoon . Dus had op dat moment graag even kunnen bellen over hoe en wat. Nu moest ik later in het donker die wijk nog eens in. Echt een puzzel. Gelukkig heb ik het gevonden *\o/*

Jis_

Berichten: 11580
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 20:45

DubbelFun schreef:
@jis: wat een droeftoeter.


Echt! Heel raar..

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 22:59

Pff ik wil iets kopen, maar die verkoper reageert na 2 dagen 1x waarop ik een tegen vraag stel en vervolgens leest ze wel maar reageert niet meer. Heb nu maar gezegd dat ik ervan af zie. Zet dan niets op mp joh!!

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 23:01

Iemand wil wat ophalen maar de gemiddelde wachttijd van een berichtje is 4 dagen....

Gaat om € 3,50 dus ik steek daar echt geen moeite in.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 23:52

Caira, dat is ook zo frustrerend he, snap ik ook niet hoor.

Hier ook een stel whappies op mp, gereageerd op een advertentie voor meerdere es dekjes, geen foto’s erbij, stond in de advertentie teveel om op te noemen, stuur maar berichtje wat je zoekt, allen maat full dressuur.
Dus ik gevraagd naar een aantal kleuren en vp, krijg ik terug welke ze heeft. Maar alleen als sets weg gaan, dus ik vraag welke maat de oornetjes, beschermers en shirts zijn en nogmaals naar de vp waar ik geen antwoord op kreeg.
Krijg ik mij toch een arrogant bericht terug, ja staat toch in de advertentie!
Ik dus: ja full dressuur, maar ging uit dat dat om de dekjes gaan aangezien je geen dressuur of spring oornetjes etc hebt toch.
Nou mevrouw beledigd, kreeg mij toch een reactie terug, sloeg echt nergens op.
Heb maar gezegd dat ik van haar niks wil kopen als ze zo een arrogante toon aan slaat.

Laatste tijd sowieso behoorlijk wat mensen met een winterdip ofzo…

_Mir
Berichten: 1358
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 19:28

Gratis kast op marktplaats gezet, krijg ik een bericht of ik hem kan brengen. :')

DuoPenotti

Berichten: 29430
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 19:31

Bereken je tijd en kilometers ruim, misschien vinden ze dat dan toch prima :j

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 19:34

DuoPenotti schreef:
Bereken je tijd en kilometers ruim, misschien vinden ze dat dan toch prima :j


Ja 100 euro verzendkosten?

DuoPenotti

Berichten: 29430
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 19:45

Ligt natuurlijk aan hoe ver ze weg wonen :D
Maar misschien zitten ze maar een dorp verderop maar geen auto.

_Mir
Berichten: 1358
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 20:24

DuoPenotti schreef:
Bereken je tijd en kilometers ruim, misschien vinden ze dat dan toch prima :j


Daar dacht ik ook aan, maar ik heb geen busje en het past niet in de auto.. plus wie helpt mee inladen?

DuoPenotti

Berichten: 29430
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 20:27

Dan is dat voor jou inderdaad geen optie. :)

Maar dat de eventuele koper het vraagt, dat vind ik zo gek nog niet. Als het zo ongeveer eisen werd, of perse gratis, ja dan is het anders natuurlijk.
Maar wie niet vraagt wie niet wint.

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 08:15

Ik heb ook geen auto ofzo waar dat in zou passen. In eerste instantie zou ik dan wel vragen of dat een mogelijkheid is.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 09:43

Ik heb al 2x wat gebracht met aanhanger.

Een kippenhok waar ik een mooie prijs voor ving en was vlakbij. Niks extra gerekend, wel vooraf laten betalen en ze mochten m zelf de tuin in sjouwen.

En een tafel, was verder weg maar was niet ver om naar waar we de nieuwe tafel gingen halen, geloof 15 euro voor brandstof gevraagd ze waren heel erg blij en ik was er gelijk vanaf dus ik ook blij.

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 09:44

Dat is een simpele ja-nee vraag stellen, dit is geen rare mens op Marktplaats.