Post NL frustratie!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 21:51

Mijn dochter verwachtte een pakket (via dhl) en zou aankomende dinsdag volgens de track and trace code bezorgd worden.
Gisteravond (zaterdag) om 20.30 de bel, kwamen het al brengen.
Vanmorgen (zondag) reden we een rondje polder met de paardjes en kwamen een busje van DHL tegen welke gewoon aan het bezorgen was.

Wat belachelijk Biebz

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 21:53

Hier vandaag met mijn wandelrondje ook verschillende PostNL en DHL busjes gezien.

Helaas zelf ook schuldig. Gisteren kon mijn pakket niet bezorgd worden, er waren wel mensen thuis maar buiten bezig dus geen bel gehoord. Kwamen het opnieuw vandaag brengen :)

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 21:59

Ik kon vandaag een zeiknat pakketje onder de vrachtwagen vandaan halen. Wij waren weg sinds donderdag dus briefje op de deur gehangen om te bellen naar ons nummer. Ik verwachte het pakketje woensdag al maar helaas vertraging bij DPD. Kom ik dus vanmiddag thuis ligt er een briefje in de bus met alleen de tekst: achterband links. Dus gekeken, ja achter de linkerband onder de vrachtwagen. Hoelang het daar gelegen heeft weet ik niet maar het was zeiknat. Er is dus niet gebeld want dan hadden we het ergens anders laten neerleggen

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 23:06

Siersma schreef:
Ik kon vandaag een zeiknat pakketje onder de vrachtwagen vandaan halen. Wij waren weg sinds donderdag dus briefje op de deur gehangen om te bellen naar ons nummer. Ik verwachte het pakketje woensdag al maar helaas vertraging bij DPD. Kom ik dus vanmiddag thuis ligt er een briefje in de bus met alleen de tekst: achterband links. Dus gekeken, ja achter de linkerband onder de vrachtwagen. Hoelang het daar gelegen heeft weet ik niet maar het was zeiknat. Er is dus niet gebeld want dan hadden we het ergens anders laten neerleggen


Als zo’n chauffeur iedereen moet bellen dan schiet het ook niet op hè…

Froukje
Forever young

Berichten: 10839
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 23:10

Ik wou net zeggen, dat weigerde ik pertinent toen ik nog zelf nog bezorger was. Als ik mensen moet gaan bellen om een pakketje af te leveren hebben ze gewoon pech en nam ik hem weer mee..

Wel mee eens dat hij hem niet onder de vrachtwagen had mogen leggen, dan had hij hem gewoon op niet thuis moeten zetten en naar een pakketpunt moeten sturen.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 23:37

Verwachten dat de bezorger je belt vind ik ook wel heel bijzonder. Laat het dan bij een punt afleveren als je zelf niet thuis bent.

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 23:38

Ik kreeg van dhl bericht we komen tussen 9-18 uur ok lekker stipt … maar half 3 zag ik de auto stoppen dus ik ga vast voor bij de deur staan zodat hij niet aan hoefde te bellen zie ik hem naar de buren lopen … ok kan zijn dat hun ook iets hebben dus ik wacht stapt hij in en rijdt weg en tegelijk krijg ik een mail dat mijn pakket bezorgd is. Niet waar het bezorgd is of zo. Gelukkig ken ik mijn buren en hij had bij de poort geroepen ik heb een pakket dus de buurman aangenomen en zag dat het niet voor hem was. Vorige week kreeg ik ook al een pakket van dhl voor andere buren die ook gewoon thuis waren …. Krijgen ze extra of zo als ze bij de buren afleveren …

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 00:58

Ik word ook niet betaald om iedereen te bellen. Daar begin ik ook niet aan. Dan is er morgen nog een dag, of een afleverpunt.

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 09:34

Hier doen ze dat dus wel altijd, gaat prima. Vandaar dat het briefje op de deur hangt. Dpd heeft geen afleverpunt zover ik weet

M_D_H
Berichten: 17476
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 10:14

Siersma schreef:
Hier doen ze dat dus wel altijd, gaat prima. Vandaar dat het briefje op de deur hangt. Dpd heeft geen afleverpunt zover ik weet

Ja wel hoor :j
DPD heeft zeker afleverpunten :j

Ik had ook niet gebeld, die mensen hebben het al druk zat.
Als je al weet dat je niet thuis bent laat je hem ergens anders afleveren.
Als je dan het idee hebt dat er geen afleverpunten zijn, dan laat je het toch bezorgen bij de buren, of bij familie/vrienden?

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 10:30

Gister werd er bezorgd door post.nl
Moest wel ff knipperen maar vind het fantastisch

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 21:53

Gisteren nog positief over DHL maar vandaag belande ze echt wel in een diepte punt.
Bel gaat, doe de beneden deur open. Gebeurt niets. Bel gaat opnieuw, wederom deur open. Begint er een hysterische vrouw beneden te bleren als een dame die vis verkoopt.
Nou hallo gaat het niet of zo. Niet eens de kans om naar beneden te lopen. Terwijl dat ik naar beneden hoor blijft ze maar bleren en bleren tegen de (uitstaande) intercom _O-
Hoorde niets anders dan "ik mag niet tillen, ik mag niet tillen, ik mag niet tillen".
Vervolgens lag het pakketje buiten op straat, letterlijk zo uit de auto gesmeten.
En ze reed al volgas weg

Exitium

Berichten: 7142
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 22:18

Misschien heb je dan het verkeerde beroep gekozen :')

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 09:40

Haha dat zeiden wij dus ook al.

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 11:41

Haha wat apart Kiki :')
Wat had je besteld, een bank? _O-

Hier is DHL niet meer geweest dit weekend, ondanks dat verkoper dat wel met ze had afgesproken, ik had het niet meer verwacht.
Verkoper heeft het product nu nogmaals verstuurd maar nu naar het afleverpunt hier verderop, hopelijk we de bezorger die wel te vinden _O-

DPD kwam gister wel keurig hier aan de deur & PostNL kan het ook gewoon vinden :+

Binnenkort krijg ik iets bezorgt met Budbee? Had er nog nooit van gehoord, ben benieuwd.

juval

Berichten: 13208
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 12:02

vorige week een bezorger van dhl komt het erf opgereden, terwijl we in de bak met ons jonge paard bezig zijn begint ie te toeteren en roepen... durfde de auto niet uit omdat er een hond rondloopt.. was ie bang voor.
Lastig in zo'n beroep lijkt me.

gelukkig gaat het meestal wel goed en weten de meeste bezorgers ook dat ze het gewoon voor de deur mogen leggen. We zijn ook vrijwel altijd thuis, maar buiten op het erf bezig, dus dan heeft aanbellen niet veel zin. Een aantal bezorgers bellen ook braaf naar het nummer op het briefje op de deur.

Enige frustratie is inderdaad als ze pakjes niet bezorgen en direct bij en ophaalpunt leggen zonder te proberen. We wonen achteraf, dus ik snap dat het lastig is, maar toch, frustrerend wel.

Froukje
Forever young

Berichten: 10839
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 12:30

Honden is een geval apart.

Ik heb helaas héle nare wonden gezien bij een collega die meermaals is gepakt door een hond tijdens het bezorgen. En daardoor stap ik ook niet meer zomaar uit als er ergens een hond los loopt die ik niet ken.

Heb 2x zelf tandjes in mijn arm mogen voelen, ik geloof het niet meer als mensen zeggen "dat doet ie anders noooooit."

Anoniem

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 12:38

Ik ben gek van honden maar ik zou ook nooit zomaar een erf op gaan of uitstappen als er voor mij een ongekende hond rondloopt.

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 13:16

Ik stap dan ook niet uit. Normaal toeter ik dan ook, maargoed als ik een paard in de bak zie doe ik dat natuurlijk niet :+

Ik heb zelf een hekel aan honden, ben er ook nog eens vaak bang van. Te vaak naar m’n auto moeten rennen :')

Ik weet op bepaalde adressen stap ik zo uit ondanks hond. Maar vreemde of de meeste doe ik dat toch echt niet.
Maar ik kom alleen maar op bedrijven/boerderijen

En ze zeggen allemaal aaah hij is zoooo lief. Tuurlijk. Tot een vreemde hond kei hard op jouw af gestormd komt met ontblote tanden, maar nee normaaaaaa doet hij dat niet :+
1 x gehad dat ipv waar ik normaal draai op z’n erf nu iets verder moest draaien ivm obstakel, dat triggerde de hond, waarvan ik er al jaren kwam en nooit geweten van heb. Die kwam echt uit het niets mega mega hard op mij af. Hartje zomer, ramen naar beneden. Je weet niet hoe snel je dan je raam naar boven probeert te doen met een rottweiler die op je af komt }:0

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 13:17

M’n pakket van PostNL is overigens naar morgen verplaatst. Bus zal vast vol zitten. Het is gekkenhuis.

Als het goed is komt dhl vanmiddag nog langs met twee pakketten :)

MizzMontana

Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 13:45

Als ik al deze verhalen lees ben ik weer extra tevreden met onze vaste bezorger. Altijd vrolijk en even net die extra moeite doen om een pakket ergens neer te leggen als we er niet zijn. Hij is ook nog eens dol op onze honden en heeft vaak een koekje voor ze mee.

Toch doe ik onze honden standaard even in de kennel als er onbekende bezorgers komen. Ze hebben hier wel de functie erfbewaker, en als een angstig iemand verdacht doet, in de ogen van de hond, blijven het dieren.

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 14:11

Koekjes heb ik ook standaard in de auto.. dan vinden ze mij vaak liever :+

Nou PostNL zou vandaag dus niet meer komen, maar stond dus net wel aan de deur met m’n pakket. *\o/*

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 15:00

Ik heb hier inderdaad twee vaste PostNL en DHL bezorgers (overdag) - degene die in de avond komen zijn hier niet 'vast' en die halen nog wel eens wat rare dingen uit. Over de andere twee heb ik nooit een verkeerd woord, weten exact dat ze de pakketten neer mogen zetten bij de buren. Doen hun best, zijn netjes op tijd, prima gasten. Echt dikke complimenten, hoop dat ze hier nog lang blijven lopen.

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 20:36

Op dit moment geen PostNL frustratie, maar wel een frustratie naar mensen die klagen over PostNL. Werk bij een webshop, PostNL geeft aan dat het druk is en dat er vertraging kan zijn, en dan nog zoveel ongeduldige mensen...

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 21:01

DoretteK schreef:
Op dit moment geen PostNL frustratie, maar wel een frustratie naar mensen die klagen over PostNL. Werk bij een webshop, PostNL geeft aan dat het druk is en dat er vertraging kan zijn, en dan nog zoveel ongeduldige mensen...


Herkenbaar *D Alle mededelingen en notes dat het druk is gelden gelukkig niet voor hunzelf dus ze mogen wel zeuren.