Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 22:34

Aangezien dat plastic is vraag ik me sterk af of het te repareren is...

Maar wel verstandig dat je op tijd bent!!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 23:53

Indy_Mouse_9 schreef:
poes schreef:
Ik vraag me af: als ik drie wensen mag doen en eentje ervan is de beste zangeres ter wereld worden.

Gaat de geest dan mijn stem beter maken of alle andere stemmen verslechteren indien nodig tot iedereen slechter zingt dan ik?

Ik kan daar wakker van liggen.


Briljant :')
Ik denk dat het ligt aan de geest. Tref je een aardige / goede gebeurt het eerste, tref je een kwade / slechte die iets tegen de mensheid heeft, dan het tweede.

Het klinkt als een mooie aanzet voor een verhaal trouwens :) heb al ff zitten denken, maar het gebeurt in geen van de boeken die ik ken.



Ja vaak gaat het toch mis met wensen omdat je ze net niet genoeg specificeert haha. Stel je voor, kan je een beetje maat en toon houden maar verder niets en ben je gewoon de grootste zangeres ter wereld. Zouden mensen daar geld voor geven? Zoveel vragen in het leven.

Kookaburra

Berichten: 5387
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 23:58

Ik denk dat je dan een dosis techniek, ritmegevoel, fijne stem en 'manier van jezelf presenteren op een podium' zult krijgen ;)

Dat bedenk ik mij nu met in mijn achterhoofd Floor Jansen.
Naast gewoon een 'goede stem' is er zoveel meer wat iemand een goede artiest maakt.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 07:21

Ook waar. Wat dansles zou wel nodig zijn haha :D

Independence
Berichten: 1378
Geregistreerd: 05-01-14

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 12:01

Mijn telefoon is afgelopen week, na 7 jaar plezier, gecrasht. Ik heb nu een nieuwe telefoon en gelukkig stonden veel bestanden op mijn sd-kaart of op onedrive. Maar niet alles. Is er een mogelijkheid om bestanden van de opslag van mijn oude telefoon te halen? Hij gaat niet meer aan.

Anoniem

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 12:23

Ik zou hem even wegbrengen dan en niet zelf gaan prutsen. :)

Nikass

Berichten: 16681
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 14:03

Kun je clipmyhorse streamen naar de tv?

Piekosjj

Berichten: 5451
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 18:52

Iemand hier verstand van statistiek? Ik wil iets heel simpels doen maar ik kom er nou maar niet uit hoe het moet :')

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 19:33

Piekosjj schreef:
Iemand hier verstand van statistiek? Ik wil iets heel simpels doen maar ik kom er nou maar niet uit hoe het moet :')

Niet heel veel, maar er is vast wel iemand die je kan helpen!

Roodvos

Berichten: 6657
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 21:40

Nikass schreef:
Kun je clipmyhorse streamen naar de tv?

Vanaf tablet of telefoon? Ja, waarschijnlijk wel. Maar het hoe is afhankelijk van wat voor soort tv je hebt.
En met bijvoorbeeld een Apple telefoon naar een Samsung televisie kan extra ingewikkeld zijn


Piekosjj schreef:
Iemand hier verstand van statistiek? Ik wil iets heel simpels doen maar ik kom er nou maar niet uit hoe het moet :')
Ik wil wel een poging doen. Stuur maar een PB.

Nikass

Berichten: 16681
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 22:02

Vanaf telefoon. Kan je iets meer toelichten waar het vanaf hangt? Ik mis een "tv-tje" in de rechter bovenhoek.

En hoeveel mensen kun je gebruik laten maken van je inloggegevens?

Roodvos

Berichten: 6657
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 22:25

Nikass schreef:
Vanaf telefoon. Kan je iets meer toelichten waar het vanaf hangt? Ik mis een "tv-tje" in de rechter bovenhoek.

En hoeveel mensen kun je gebruik laten maken van je inloggegevens?

Of je wel of geen smart tv hebt bijvoorbeeld. Die heb ik niet en stream via een Chromecast. Dat werkt vrij simpel vanaf zowel mijn iPhone als mijn Android tablet.

Mijn vader heeft een Samsung smart tv en als ik daarop iets wil streamen met mijn iPhone is dat altijd een hele zoektocht in het menu van de tv.

Overigens kan je sommige dingen niet streamen. Ik wilde een keer iets terug kijken op, ik denk, de NPO app. En dat kon ook niet gestreamd worden. Nou kan mijn tablet zelf streamen en kon het via die route. Maar niet via de app.

En tot slot bestaat nog de mogelijkheid dat je telefoon dat niet kan.

Kortom, er is niet echt een eenduidig antwoord.

Nikass

Berichten: 16681
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 22:32

Wij streamen alles via een Chromecast; Netflix, npo, Videoland etc. Maar bij clipmyhorse heb ik niet dat tv-tje, dus vraag ik me af of het bij cmh überhaupt kan..

_Karlijn
Berichten: 6458
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 11:00

Het ging hier laatst over verzorging op de intensive care, met een linkje met wat uitleg over verschillende onderwerpen. Dat was interessant :j

Nu stond ik mij net af te vragen tijdens het tandenpoetsen (ja je moet wat tijdens die 2 minuten), wordt er ook aan gebitsverzorging gedaan op de IC, als mensen langere tijd niet wakker zijn?

Jessy_luna
Berichten: 294
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 12:51

Bij mijn zwager die zo goed als 4 maanden in coma heeft gelegen werd dat niet gedaan door de verpleging

_Karlijn schreef:
Het ging hier laatst over verzorging op de intensive care, met een linkje met wat uitleg over verschillende onderwerpen. Dat was interessant :j

Nu stond ik mij net af te vragen tijdens het tandenpoetsen (ja je moet wat tijdens die 2 minuten), wordt er ook aan gebitsverzorging gedaan op de IC, als mensen langere tijd niet wakker zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 12:57

Is tanden poetsen eigenlijk wel nodig? Je eet of drinkt immers niet (gaat via infuus) dus je tanden krijgen ook niet te maken met suiker/zuren etc.
Mogelijk is het ook lastig als je geïntubeerd bent?

Het voelt alleen niet zo fris :=

leintje_

Berichten: 4200
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 13:16

Van wat ik me kan herinneren van mijn opleiding vpk (maar dat is al 10 jaar geleden en ik heb het niet afgemaakt, dus correct me if I'm wrong) wordt de mond schoongemaakt met een speciaal sponsje. Mondhygiëne bij mensen die niet eten (of dat nou komt door een coma of door een maagsonde) is heel belangrijk omdat er ook minder speeksel wordt geproduceerd en schimmels en je daardoor een grotere kans hebt op schimmelinfecties in de mond. Verdere gebitsreiniging staat me niks van bij, maar dat kan ik door de jaren heen ook zijn vergeten.

c_alsemgeest

Berichten: 20663
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-21 14:15

_Karlijn schreef:
Het ging hier laatst over verzorging op de intensive care, met een linkje met wat uitleg over verschillende onderwerpen. Dat was interessant :j

Nu stond ik mij net af te vragen tijdens het tandenpoetsen (ja je moet wat tijdens die 2 minuten), wordt er ook aan gebitsverzorging gedaan op de IC, als mensen langere tijd niet wakker zijn?


Er wordt niet gegeten of gedronken.
(Behalve als mensen bij kennis zijn natuurlijk, maar dan kunnen ze vaak ook zelfpoetsen of kan het goed gedaan worden).

Verder wordt vooral de mond vochtig gemaakt, er zijn wattenstaafjes, speciale sponsjes etc voor en speciale vloeistoffen en gels.

Anomien

Berichten: 7379
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 17:08

Blijheid schreef:
Is tanden poetsen eigenlijk wel nodig? Je eet of drinkt immers niet (gaat via infuus) dus je tanden krijgen ook niet te maken met suiker/zuren etc.
Mogelijk is het ook lastig als je geïntubeerd bent?

Het voelt alleen niet zo fris :=


Ze mond zal droog worden. Je tanden doen het wel degelijk slechter als je geintubeerd bent.

Mijn directe familie lid kreeg daarom een soort lolly sponsje om haar mond vochtig te houden.

Ze rook idd niet zo fris. Poetsen deed ze ook niet. Maar haar tanden werden er ook niet beter op kan ik je vertellen.

Nikass

Berichten: 16681
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 18:35

Nikass schreef:
Wij streamen alles via een Chromecast; Netflix, npo, Videoland etc. Maar bij clipmyhorse heb ik niet dat tv-tje, dus vraag ik me af of het bij cmh überhaupt kan..


Volgens mij kan het nog niet.
Weet iemand hoe je dan je telefoon kan aansluiten op de tv via een kabel? Wat voor kabel? Wat moet je doen op de tv?

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 18:45

Heb je geen Tech helpdesk thuis? Of wellicht kun je dit googlen? Screen mirroring is nog een optie, maar Google maar even over hoe je dat moet doen :)

Nikass

Berichten: 16681
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 20:55

Ik ben inmiddels iets wijzer: streamen vanaf de telefoon kan nog niet. Vanaf de computer wel. Niet ideaal, maar het kán.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 22:08

Met telefoon kan het vaak wel via Chrome internet browser.

Myka

Berichten: 698
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 23:32

Jessy_luna schreef:
Bij mijn zwager die zo goed als 4 maanden in coma heeft gelegen werd dat niet gedaan door de verpleging

_Karlijn schreef:
Het ging hier laatst over verzorging op de intensive care, met een linkje met wat uitleg over verschillende onderwerpen. Dat was interessant :j

Nu stond ik mij net af te vragen tijdens het tandenpoetsen (ja je moet wat tijdens die 2 minuten), wordt er ook aan gebitsverzorging gedaan op de IC, als mensen langere tijd niet wakker zijn?

Ik kan me haast niet voorstellen dat ze dat niet doen :=
Op de IC hebben ze speciale zachte tandenborstels met een zuigertje waarbij het speeksel en water gelijk kan worden afgezogen, dus ook heel geschikt voor geïntubeerde patiënten. Ook worden er inderdaad vaak swabs gebruikt (al dan niet met chloorhexidine).
Juist mondzorg is erg belangrijk, door de droge mond kunnen er juist ontstekingen ontstaan met alle gevolgen van dien, anders ontstaan er VAP's (ventilator associated pneumonia)

Dat je tanden er niet per se beter van worden kan ik me wel voorstellen, maar dat ze dat niet doen.. die ervaring heb ik (als verpleegkundige) niet.

xColorCross

Berichten: 1663
Geregistreerd: 16-02-12

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 10:51

Interessant, Myka