Post NL frustratie!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Froukje
Forever young

Berichten: 10837
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 21:16

Wij hebben vandaag 244 pakketten moeten laten staan bij PostNL omdat we er simpelweg geen personeel voor hebben, de vaste leidinggevende is vanmorgen letterlijk omgevallen van de stress. Mensen die nu zeuren dat ze een dag langer op hun pakketje moeten wachten kan ik niet eens meer vriendelijk tegen blijven ~~}>

Mensen zijn tegenwoordig veel te veel verwend met de "vandaag besteld morgen in huis cultuur". Als je het echt zo dringend nodig hebt ga je het maar halen in de winkel.

Sinds ik in de wondere wereld van de pakketten werk vind ik de decembermaand ineens veel minder leuk _O-

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 21:28

Ik heb t ook weer overal verkondigd, gelukkig snappen de meeste klanten het prima.
Het is gewoon enorm druk. Bijna al mn pakketten hebben vertraging, so be it. Wat niet gaat, gaat niet.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 21:32

Vertraging kan ik mij dus echt geen zorgen om maken, zeker met dingen als Black Friday ertussen. Zolang het maar arriveert, voor de rest hoor je mij niet :Y) Als je je na een dag wachten al zorgen maakt dat iets (nog) niet geleverd is heb je echt niks beters te doen. Niks kan zulke noodzaak zijn wat je niet in een normale winkel kan halen wat je per direct moet hebben. Als dat wel zo is, had je eerder moeten bestellen. Maar blijkbaar is dat een hele rare gedachtegang.

Exitium

Berichten: 7142
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 21:49

Moet zeggen dat ik in de media eigenlijk niets lees over topdrukte, terwijl daar vorig jaar elke week wel wat over te lezen viel. Sterker nog, paar weken terug las ik juist een artikel dat ze enorm goed voorbereid waren op de decembergekte.

Zelf heb ik alle kerstcadeautjes al ruim drie weken terug besteld en binnen enkele dagen allemaal binnen. Ben de drukte met onzekere levertijden enzo graag voor :+ Enige wat ik sinds die tijd nog besteld heb is een Google Nest mini omdat ik het teveel moeite vond om het licht op de slaapkamer via de app aan en uit te moeten doen :')

MyWishMax

Berichten: 25295
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 21:55

Ik had dus serieus iets besteld vrijdag en verwacht dat het vandaag zou komen. Dat kwam dus zaterdag (waar ik dan weer geen melding van gehad had). Dat was zo snel dat ik het niet verwacht had en dus niet thuis was. Dat vond ik dan weer slecht van mezelf, maar zonder melding kan ik het niet weten.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 23:19

Mijn pakketje dat morgen zou komen was er vandaag al.
Mag ook wel eens gezegd worden :j

Yessy

Berichten: 23023
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 23:34

Hier gaat het eigenlijk altijd goed. Ik ben meestal thuis en anders wordt het achter gezet nadat ik een keer heb aangegeven dat dat kan. Maar nu door die extreme drukte helaas mis, en extreem onhandig ook. Vrij groot en zwaar pakket wat eerst gister zou komen, toen vandaag en over de dag heen ging ie van ‘komt later’ naar ‘komt op een ander moment’ naar ‘morgen ophalen bij het pakketpunt’. Ik weet nog niet goed hoe ze dat voor zich zien want je kan daar niet in de buurt parkeren (of komen met de auto) en het is te groot en zwaar om zo’n eind te sjouwen. Extra suf is dat het helemaal geen haast heeft dus ik had liever dat ze het over een paar dagen nog eens zouden proberen.

Froukje
Forever young

Berichten: 10837
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 23:39

Kan best zijn dat ze hem later deze week alsnog thuis aanbieden.

Door alle vertraging kan het systeem het ook niet allemaal meer bij houden.

Yessy

Berichten: 23023
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 23:57

Ik hoop het! Er staat nu dat het morgen vanaf 15:00 op te halen is. Is het verstandig om morgenochtend even contact op te nemen met de klantenservice of heeft dat geen zin?

Froukje
Forever young

Berichten: 10837
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 00:12

Dat heeft helaas weinig zin. Kun je met de track and trace geen nieuwe tijd of plaats kiezen?

Yessy

Berichten: 23023
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 00:19

Helaas niet gek genoeg, dat is normaal wel het geval inderdaad. De app heeft nu aan dat ik de bezorger gemist heb en het pakket naar het pakketpunt gaat. Ik wacht het even af en anders moet ik misschien maar overwegen om het terug naar de verzender te laten sturen en opnieuw te bestellen. Zonde maar op dat pakketpunt afhalen is niet echt een optie..

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 00:24

Ik heb een pakketje die vandaag op Postnl kwam. Maar staat "bezorgtijd nog niet bekend" maar ik kan wel de tijd veranderen _O-

Zou het dan morgen overdag kunnen komen denken jullie?

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 09:48

Sinds wij een klacht hebben ingediend bij DHL wacht de bezorger altijd netjes tot er de deur open doen. Eerder reed hij al weg en lag er een pakketje heeel zielig alleen op straat. Heeft wel geholpen!

Ashleytjuhh

Berichten: 6659
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 09:59

Froukje schreef:
Wij hebben vandaag 244 pakketten moeten laten staan bij PostNL omdat we er simpelweg geen personeel voor hebben, de vaste leidinggevende is vanmorgen letterlijk omgevallen van de stress. Mensen die nu zeuren dat ze een dag langer op hun pakketje moeten wachten kan ik niet eens meer vriendelijk tegen blijven ~~}>

Mensen zijn tegenwoordig veel te veel verwend met de "vandaag besteld morgen in huis cultuur". Als je het echt zo dringend nodig hebt ga je het maar halen in de winkel.

Sinds ik in de wondere wereld van de pakketten werk vind ik de decembermaand ineens veel minder leuk _O-



Dit snap ik ook niet :n
Als je snel iets nodig hebt dan moet je het maar zelf gaan halen. Tuurlijk mag je wel eens balen dat iets langer duurt als dat je hoopt, maar om daar over te klagen :n


Ik moet wel zeggen dat het postnl zou sieren om altijd te kunnen kiezen voor naar het postnl punt te laten gaan. Ik heb vaak pakketen dan weet ik al dat ik niet thuis ben( omdat ze de dag aanpassen) maar kan het niet aanpassen om naar het postnl punt te laten gaan. Zo zonde voor de chauffeur vind ik dat, dat ze dan alsnog langs moeten gaan

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 10:00

Yessy schreef:
Ik hoop het! Er staat nu dat het morgen vanaf 15:00 op te halen is. Is het verstandig om morgenochtend even contact op te nemen met de klantenservice of heeft dat geen zin?


Gewoon je track trace bekijken. Ligt het bij een ophaalpunt dan zie je dat wel.

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 10:02

Hier zegt ie nu vanaf 15 uur bezorgen _O-

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 10:03

Froukje schreef:
Wij hebben vandaag 244 pakketten moeten laten staan bij PostNL omdat we er simpelweg geen personeel voor hebben, de vaste leidinggevende is vanmorgen letterlijk omgevallen van de stress. Mensen die nu zeuren dat ze een dag langer op hun pakketje moeten wachten kan ik niet eens meer vriendelijk tegen blijven ~~}>

Mensen zijn tegenwoordig veel te veel verwend met de "vandaag besteld morgen in huis cultuur". Als je het echt zo dringend nodig hebt ga je het maar halen in de winkel.

Sinds ik in de wondere wereld van de pakketten werk vind ik de decembermaand ineens veel minder leuk _O-


Wat ik storender vind is dat ik voor elk pakket een toeslag betaal vanwege de drukte. Zogenaamd omdat ze extra kosten maken, ja hallo je hebt ook veel meer pakketten en dus omzet/winst.

En dan hebben de pakketten gewoon vertraging… dus waarom doe toeslag dan is is mij een raadsel.

juval

Berichten: 13205
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 10:39

Ashleytjuhh schreef:
Froukje schreef:
Wij hebben vandaag 244 pakketten moeten laten staan bij PostNL omdat we er simpelweg geen personeel voor hebben, de vaste leidinggevende is vanmorgen letterlijk omgevallen van de stress. Mensen die nu zeuren dat ze een dag langer op hun pakketje moeten wachten kan ik niet eens meer vriendelijk tegen blijven ~~}>

Mensen zijn tegenwoordig veel te veel verwend met de "vandaag besteld morgen in huis cultuur". Als je het echt zo dringend nodig hebt ga je het maar halen in de winkel.

Sinds ik in de wondere wereld van de pakketten werk vind ik de decembermaand ineens veel minder leuk _O-



Dit snap ik ook niet :n
Als je snel iets nodig hebt dan moet je het maar zelf gaan halen. Tuurlijk mag je wel eens balen dat iets langer duurt als dat je hoopt, maar om daar over te klagen :n


Ik moet wel zeggen dat het postnl zou sieren om altijd te kunnen kiezen voor naar het postnl punt te laten gaan. Ik heb vaak pakketen dan weet ik al dat ik niet thuis ben( omdat ze de dag aanpassen) maar kan het niet aanpassen om naar het postnl punt te laten gaan. Zo zonde voor de chauffeur vind ik dat, dat ze dan alsnog langs moeten gaan


Dat vind ik inderdaad heel handig van dhl, daar kan je tijdens het bezorgtraject nog aangeven waar het geleverd mag worden.

Heb bij dhl ook wel eens gehad dat ze zeiden dat een pakket geleverd was, maar ik kon het niet vinden. Toen konden ze bij de klantenservice mij precies vertellen waar het lag (onlogisch onder een bankkussen onder het afdak). Kennelijk maakt de bezorger een foto van het afleverplekje... ook voor de eigen controle uiteraard.

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 12:30

Ergernis:

Bezorgmoment: vandaag

Maar de zending blijft hangen op "zending ontvangen door PostNL"

Gaat dus niet meer vandaag komen.

Drukte snap ik niet, aangezien postnl zélf heeft aangegeven zoveel opgeschaald te zijn, dat ze alle drukte goed aan zouden kunnen.

En anders hebben ze wéér niets geleerd van de afgelopen jaren, want het is élk jaar gezeik rond deze tijd....


En zelf halen, gaat wat lastig als de enigste paar webshops die het artikel verkopen aan de andere kant van Nederland zitten...

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 13:04

mvdende schreef:
Ergernis:

Bezorgmoment: vandaag

Maar de zending blijft hangen op "zending ontvangen door PostNL"

Gaat dus niet meer vandaag komen.

Drukte snap ik niet, aangezien postnl zélf heeft aangegeven zoveel opgeschaald te zijn, dat ze alle drukte goed aan zouden kunnen.

En anders hebben ze wéér niets geleerd van de afgelopen jaren, want het is élk jaar gezeik rond deze tijd....


En zelf halen, gaat wat lastig als de enigste paar webshops die het artikel verkopen aan de andere kant van Nederland zitten...

Daar kan post.nl niet altijd iets aan doen hoor.
Er zijn genoeg punten waar ze 1x per dag de pakketten ophalen om een bepaalde tijd.
Als je pakket is afgeleverd na die bepaalde tijd wordt het pas een dag later meegenomen en blijft het zo in het systeem staan

Anoniem

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 13:06

Vandaag komt hier PostNL extra @ home met ons nieuwe matras. Ben benieuwd! Ze mogen het alleen bij de deur afzetten omdat we een isolatiehuis zijn nu met covid.

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 13:08

DoretteK schreef:
Op dit moment geen PostNL frustratie, maar wel een frustratie naar mensen die klagen over PostNL. Werk bij een webshop, PostNL geeft aan dat het druk is en dat er vertraging kan zijn, en dan nog zoveel ongeduldige mensen...


Dit.. -O-
We hebben zoveel vragen over orders die al verzonden zijn, maar een dag langer onderweg zijn.

Al die tijd die nodig is om deze vragen te beantwoorden kunnen we bijna beter gaan besteden aan zelf bezorgen :')

Depende

Berichten: 3513
Geregistreerd: 19-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 13:18

Yessy schreef:
Hier gaat het eigenlijk altijd goed. Ik ben meestal thuis en anders wordt het achter gezet nadat ik een keer heb aangegeven dat dat kan. Maar nu door die extreme drukte helaas mis, en extreem onhandig ook. Vrij groot en zwaar pakket wat eerst gister zou komen, toen vandaag en over de dag heen ging ie van ‘komt later’ naar ‘komt op een ander moment’ naar ‘morgen ophalen bij het pakketpunt’. Ik weet nog niet goed hoe ze dat voor zich zien want je kan daar niet in de buurt parkeren (of komen met de auto) en het is te groot en zwaar om zo’n eind te sjouwen. Extra suf is dat het helemaal geen haast heeft dus ik had liever dat ze het over een paar dagen nog eens zouden proberen.

Dit had ik ook dit weekend. Vrijdag zou het bezorgd worden, tijd verplaats en nog eens verplaatst en daarna ‘we hebben je gemist’ -> naar een pakketpunt. Een voor mij onbekend pakketpunt in een sportschool die in het weekend alleen ‘s ochtends open is. Dus daarna nog 2x een mail dat ze een gesloten verklaring hadden ontvangen want ‘s middag bezorgen en het later nog eens zouden proberen. Gister is het dan eindelijk bezorgd op het pakketpunt. Nu nog even bedenken wanneer ik het ga halen want ja sportschool is natuurlijk om 17 uur dicht.

Meestal gaat het hier prima. Alle bezorgers zetten de pakketjes onder het afdak, maar dat vind ik helemaal prima.

Froukje
Forever young

Berichten: 10837
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 14:10

mvdende schreef:
Ergernis:

Bezorgmoment: vandaag

Maar de zending blijft hangen op "zending ontvangen door PostNL"

Gaat dus niet meer vandaag komen.

Drukte snap ik niet, aangezien postnl zélf heeft aangegeven zoveel opgeschaald te zijn, dat ze alle drukte goed aan zouden kunnen.

En anders hebben ze wéér niets geleerd van de afgelopen jaren, want het is élk jaar gezeik rond deze tijd....


En zelf halen, gaat wat lastig als de enigste paar webshops die het artikel verkopen aan de andere kant van Nederland zitten...

Ja want personeel ligt ook echt voor het oprapen nu :evaw: En het personeel wat er is is ook allemaal gezond enzo, corona bestaat niet meer..

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 14:20

Ik heb er alleen begrip voor kwa drukte wat ik wel heel kwalijk vind is dat ze soms uit gemakzucht bij een pakketpunt afleveren. Er zijn oudere die niet naar z’n punt kunnen komen of als je in quarantaine zit heb je een probleem. Na 7 dagen gaat het retour afzender en heb je dubbele kosten terwijl je er voor betaald dat het thuis afgeleverd wordt.