Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 11:42

Ik heb nu een paar keer een reclame gezien van zo'n band die je om je borst doet, zodat je een film of game beter ervaart. Nu ik er naar op zoek wil gaan kan ik die natuurlijk niet meer vinden. :Y) Weet iemand hoe het heet? Als ik zoek op internet kom ik het niet tegen, en bij bijv. de Mediamarkt lijken ze het niet te verkopen?
Edit: found it! Moest even in het Engels googlen!

fleurtjeuh
Berichten: 10309
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 15:33

Hoe krijg je glijmiddel van de vloer af?
Is op siliconen basis :')

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 15:36

fleurtjeuh schreef:
Hoe krijg je glijmiddel van de vloer af?
Is op siliconen basis :')

Dasty.

Don't ask. :')

Sherivey
Berichten: 8604
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 15:54

MarlindeRooz schreef:
fleurtjeuh schreef:
Hoe krijg je glijmiddel van de vloer af?
Is op siliconen basis :')

Dasty.

Don't ask. :')

Met Dasty krijg je alles overal af.

Zelfs aangekoekte stront en pis in een paardenvrachtwagen die al een week stond te wachten tot stagiair (ik) kwam. :+

Nyaleti

Berichten: 6111
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 17:47

Dilan :=

Iemand ideeën voor een lekker receptje met flespompoen op de gourmet (grillplaat)?
Van te voren wel al even koken denk ik? Zomers gooi ik zoete aardappel met rozemarijn en feta op de BBQ maar dat heb ik dus genoeg op van de zomer.

NoTwixLeft
Berichten: 593
Geregistreerd: 06-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 08:12

Ik videobel nooit (meer) en wilde daarom google duo van m'n telefoon verwijderen. Nu kan dat uiteraard niet volledig ( _-:( ), want het is een google app. Maar het is ook de enige app, die elke keer zelfstandig besluit om toch de updates uit te voeren. De overige apps "wachten" netjes tot ik toestemming geef om te updaten.
Iemand enig idee hoe dit komt en hoe dit uit te schakelen is?

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 08:53

NoTwixLeft schreef:
Ik videobel nooit (meer) en wilde daarom google duo van m'n telefoon verwijderen. Nu kan dat uiteraard niet volledig ( _-:( ), want het is een google app. Maar het is ook de enige app, die elke keer zelfstandig besluit om toch de updates uit te voeren. De overige apps "wachten" netjes tot ik toestemming geef om te updaten.
Iemand enig idee hoe dit komt en hoe dit uit te schakelen is?

Op mijn (Android) telefoon: Instelling > Apps > Alle apps weergeven > [betreffende app] > Uitschakelen

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 13:42

Stel je rijdt iemand aan, de auto zit onder het bloed/smurrie en je gaat naar een wasstraat. Mogen ze dan je weigeren te helpen en zijn ze dan verplicht de politie te bellen?

Ik vraag dit voor een vriend.


Grapje natuurlijk :') Maar vroeg het me zo ineens af..

Mizora

Berichten: 18090
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 13:50

Als je auto dusdanig ondergesmeerd zit, is er over het algemeen ook veel schade aan je auto, o.a. de voorruit kapot. Daarnaast mogen ze je altijd weigeren, daar hoeven ze geen reden voor aan te geven. Je bent klant, geen eigenaar.

Veel bloedvlekken zijn overigens na een paar uur indrogen lastig te herkennen als bloed op de meeste kleuren auto's. Met slachten gebruik ik de (schoongespoten) verzinkte kruiwagen om de kippen in te laten stuipen onder een emmer en na het bloed eruit gieten geef ik hem een vlugge spoelbeurt zodat het ergste bloed eraf is, maar de rest maak ik vaak de volgende dag pas schoon. Dan ziet er voornamelijk uit als gewoon vuil. Totdat je het goed nat maakt, maar dan sta je als het goed is al in de wasstraat en is eruit vissen een stuk lastiger.

Kookaburra

Berichten: 5382
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 14:15

Als het een dusdanig verdachte situatie is. Bellen ze ongetwijfeld de politie.

Gini
Berichten: 17898
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 15:04

Captain schreef:
Stel je rijdt iemand aan, de auto zit onder het bloed/smurrie en je gaat naar een wasstraat. Mogen ze dan je weigeren te helpen en zijn ze dan verplicht de politie te bellen?


Ik denk dat als je met smurrie menselijke stukjes lichaam bedoelt dat ze dan zeker de politie bellen en jou niet lekker de wasstraat door laten gaan. :D

NoTwixLeft
Berichten: 593
Geregistreerd: 06-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 17:04

Steeph schreef:
NoTwixLeft schreef:
Ik videobel nooit (meer) en wilde daarom google duo van m'n telefoon verwijderen. Nu kan dat uiteraard niet volledig ( _-:( ), want het is een google app. Maar het is ook de enige app, die elke keer zelfstandig besluit om toch de updates uit te voeren. De overige apps "wachten" netjes tot ik toestemming geef om te updaten.
Iemand enig idee hoe dit komt en hoe dit uit te schakelen is?

Op mijn (Android) telefoon: Instelling > Apps > Alle apps weergeven > [betreffende app] > Uitschakelen


Ga dit proberen zodra hij zich weer heeft geupdate :')

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 22:27

Captain schreef:
Stel je rijdt iemand aan, de auto zit onder het bloed/smurrie en je gaat naar een wasstraat. Mogen ze dan je weigeren te helpen en zijn ze dan verplicht de politie te bellen?

Ik vraag dit voor een vriend.


Grapje natuurlijk :') Maar vroeg het me zo ineens af..



Ik heb dit meegemaakt. Als je het opmerkt: auto uit de wasstraat en gelijk politie bellen.

Realiteit met automatische wasstraten : helaas. Soms zie je zo weinig. Parket staat er en alle bewijs is weg.

Lins_Vetra

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-06-05
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 23:12


fjordjes

Berichten: 12022
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 23:18

Lins_Vetra schreef:
Hoe zouden jullie dit in het Nederlands noemen? Roede met haken, extra roede in kledingkast, dit soort dingen heb ik geprobeerd maar geen hits op bol.com ofzo

Het gaat om dit product https://www.amazon.com/dp/B01K07MY1K?tag=bfkayla-20&ascsubtag=6109899%2C25%2C41%2Cm%2C0%2C0%2Cbffbbuzzfeedniftyscience%2C776%3A1%3B962%3A1%3B901%3A2%3B900%3A2%3B974%3A2%3B994%3A3%2C17515470%2C0

En het heet (Adjustable) Closet Hanging Rod Doubler


Misschien niet helemaal hetzelfde maar dit lijkt er wel wat op https://www.bol.com/nl/p/multihanger-zo ... androidapp

Wyb_ster

Berichten: 784
Geregistreerd: 22-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 23:23


DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 09:45


Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 10:59

Ik heb even een filosofisch 'loopje' in mijn hoofd. Ik ben best vrij opgevoed in de zin van; iedereen is gelijk en kan/ mag doen, denken of geloven wat hij of zij wil. Zou ik hier ook zo over denken als ik 100 of 200 jaar geleden was geboren. Nature vs nurture... waarom denkt mijn hoofd aan dit soort dingen :')

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 12:51

Rytir schreef:
Ik heb even een filosofisch 'loopje' in mijn hoofd. Ik ben best vrij opgevoed in de zin van; iedereen is gelijk en kan/ mag doen, denken of geloven wat hij of zij wil. Zou ik hier ook zo over denken als ik 100 of 200 jaar geleden was geboren. Nature vs nurture... waarom denkt mijn hoofd aan dit soort dingen :')


Ik ben hier laatst nog flink mee geconfronteerd wbt mezelf, iemand (ik leg de relatie even niet uit, te persoonlijk) blijkt polyamorisch te zijn en ik merk dat ik daar dus bv wel moeite mee heb. Misschien omdat ik niet geloof dat mensen er niet gekwetst uit kunnen komen en, zolang je geen driehoeksrelatie hebt, er altijd eentje is die zich achtergesteld zou kunnen gaan voelen.

marley93

Berichten: 6029
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 18:58

Ik zit My 600-lb life te kijken, en ik vraag me dus af... Die mensen moeten bizar veel afvallen willen ze niet doodgaan aan de gevolgen van hun overgewicht. Dat willen veel van die kandidaten duidelijk graag, maar toch gaat het ontzettend moeizaam en vallen ze vaak weer in hun oude gewoonten van veel suiker eten en niet bewegen. Niet verassend, want ze zijn (denk ik ten minste) ontzettend verslaafd aan eten.
Krijgen die mensen wel psychologische begeleiding bij dat proces? Dat is toch ook gewoon hard nodig buiten een dokter die met zijn vinger zwaait en zegt: "je mag geen suiker meer eten en je moet gaan bewegen, en met een maand moet je dan 36kg afvallen"?

Ik snap dat het TLC is en er moet sensatie en drama zijn, maar toch.

Kookaburra

Berichten: 5382
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 19:20

Ik zag het in 1 van de afleveringen wel dat ze naar een therapeut gingen. Maar of daar standaard naar wordt gekeken? Geen idee. Het is mij in andere afleveringen niet opgevallen.

Maar dat zou toch niet zonder psychologische hulp kunnen? Sommige verhalen zijn zo schrijnend waarom ze zijn gaan eten. Stress, verdriet, zelfbeeld... You name it. Zolang je de oorzaak van het eten niet aanpakt, is de kans dat de persoon in het oude gedrag valt denk ik veels te groot.

marley93

Berichten: 6029
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 19:37

Nou ja, dat dacht ik dus ook... Ik zie nu wel dat er een diëtiste langskomt die laat zien waar het fout gaat in het dieet van een jongen die echt heel erg zijn best doet, maar niet genoeg afvalt, dus dat is iets, I guess.

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 20:52

Volgens mij is tegenwoordig in de nieuwe afleveringen ook een therapeut opgenomen. Kijken ze naar het verleden en waarom ze zoveel eten. Ik kan me herinneren dat dat in het begin met Lola was, volgens mij is het inmiddels een andere therapeut.

marley93

Berichten: 6029
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 21:28

Ah oké, dat is fijn! :) Dat maakt het voor mijn idee ook wat realistischer dan het standaard format wat ze steeds een beetje lijken te volgen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 23:07

Er is altijd een therapeut en ik hoop dat dat verder gaat dan die ene sessie die ze altijd laten zien. Het succeslevel van dat programma ligt ontzettend laag overigens. Heel schrijnend.