Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 454 van de 500 [ 12493 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 451, 452, 453, 454, 455, 456, 457 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

 
Profiel   

Dat hebben wij in België in het begin van covid gehad: maximaal 30min/persoon, je moest alleen komen, maximaal X aantal personen tegelijk in de winkel afhankelijk van de oppervlakte en lang niet meer zo laat open. Rijen die hier toen stonden, abnormaal := Blijk toe dat we daar voorlopig niet naar terug lijken te gaan. Er was toen ook een "ouderenuur" ingelast zodat ouderen op hun gemak konden gaan, die mochten dan wel 1 begeleider mee. Kon je al raden dat de supermarkt dan alsnog al vol liep met jongere garde "want dat past gewoon beter in mijn planning". Terwijl het hele land toen op slot zat en iedereen gewoon tussen zijn 4 muren moest blijven zitten. Kon je als verpleegkundige nog oplossingen gaan zoeken als je net moest werken tijdens de openingsuren van de supermarkt en anders kon je mee 2u in de rij gaan staan eer je binnen kon.

Want jawel, hier stonden echt rijen van honderden meters :x
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 16:15 



 
Profiel   

Ik ben maar weer eens blij geen kinderwens te hebben. Heb mijn eisprong en dat doet zo verrekte zeer :x Hoe kun je dan nog denken aan baby bouwen? Hóe?! De eerste de beste die naar mij wijst krijgt een mep.

Nu met nieuwe verkering én van de pil af zit ik toch wel te kijken naar alternatieven. Spiraaltje wil ik niet, terug naar de pil ook niet.. Sterilisatie komt steeds vaker in me op. Ik weet dat er hier meerdere zijn die dat hebben laten doen, hoe zijn jullie dat traject gestart? Welke verzekering heb je er voor afgesloten zodat het (deels) vergoed wordt? Ik ben nu 34, dus ik vrees dat het nog wel een uitdaging wordt.. Maar goed, wil wel meer informatie gaan verzamelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 18:58 



 
Profiel   

Ik heb Zilveren Kruis aanvullend 1 ster en anticonceptie wordt vanaf volgend jaar 100% vergoed.

Ik denk dat je met 34 een goede kans hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 19:01 



 
Profiel   

Oh! En een sterilisatie valt daar ook onder? Ik ga dat direct eens even door laten rekenen, wat me dat zou kosten.

Ja denk je wel? Ik dacht dat je minstens 35 moest zijn := of liever nog 40+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 19:05 



 
Profiel   

Berdien schreef
Oh! En een sterilisatie valt daar ook onder? Ik ga dat direct eens even door laten rekenen, wat me dat zou kosten.

Ja denk je wel? Ik dacht dat je minstens 35 moest zijn := of liever nog 40+


Ik heb op mijn 29ste de goedkeuring gekregen, mits ik een attest van de huisdokter waar ik al heel mijn leven liep kon voorleggen, omdat die mij heel goed kent - in tegenstelling tot de gynae. HA moest verklaren dat ik altijd al heel stabiel ben geweest in mijn niet-kinderwens. En dan wilde de gynae het wel doen :j

Ik heb dat attest toen gekregen, maar mijn lichaam was toen ZO van slag door een allergische reactie op het hormonaal spiraal dat ik dat de tijd wilde gunnen daar van bij te komen. Daarna in een sukkelstraatje geraakt, en eigenlijk nog steeds, met anticonceptie.

Ik heb een beetje bang van de kosten, om eerlijk te zijn.

Maar - het kan dus, de goedkeuring krijgen, op jonge leeftijd :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 20:04 



 
Profiel   

Berdien schreef
Oh! En een sterilisatie valt daar ook onder? Ik ga dat direct eens even door laten rekenen, wat me dat zou kosten.

Ja denk je wel? Ik dacht dat je minstens 35 moest zijn := of liever nog 40+

Ik ben niet 100% zeker dat sterilisatie daaronder valt. Het is een anticonceptiemiddel en staat, voor zover ik kon vinden, niet uitgesloten. Ik krijg deze week mijn nieuwe polisblad, dan zal ik het nog eens nakijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 20:05 



 
Profiel   

Ik ben afgelopen mei gesteriliseerd, ik had een aanvullende verzekering van interpolis die het helemaal vergoedde.
Met 34 maak je best wat kans hoor, ik was 29. (28 toen ik de doorverwijzing kreeg van de HA)
Het lukt niet altijd direct, maar als je een goede lijst met redenen hebt ben je al een heel eind :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 20:07 



 
Profiel   

Univé vergoedt het in ieder geval wel :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 20:07 



 
Profiel   

Bij zilveren kruis heb je minimaal drie sterren AV nodig: https://www.zilverenkruis.nl/consumente ... erilisatie

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 20:22 



 
Profiel   

Mews schreef
Bij zilveren kruis heb je minimaal drie sterren AV nodig: https://www.zilverenkruis.nl/consumente ... erilisatie

Aah banketstaaf's. Sterilisatie is ook anticonceptie, en anticonceptie wordt vanaf aanvullend 1 ster wel vergoed :)).

Maar goed. Jammer weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 20:45 



 
Profiel   

Wat kost sterilisatie eigenlijk? Bij mijn verzekering zit maximaal 75 procent tot 1250 euro.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 21:32 



 
Profiel   

Tussen de 1500 en 2000 euro heb ik me laten vertellen. Ziekenhuisshoppen helpt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 21:41 



 
Profiel   

Zijn er ook priveklinieken die dat doen? Ik haat ziekenhuizen. Ik heb ooit lang geleden een kijkoperatie in privekliniek gehad, werd gewoon volledig vergoed maar beviel mij velen malen beter...

Als ik het zo lees is eileiders weghalen mi de meest logische optie. Of weet iemand redenen om voor wat anders te kiezen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 21:43 



 
Profiel   

Vast wel. Misschien de kliniek waar je eens bent geweest contacteren en een 'offerte' vragen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 21:45 



 
Profiel   

Denk dat je even goed naar je verzekeringspolis moet kijken. Bij een natura polis wordt alleen bij aangesloten zorgverleners vergoed, als je dan naar een niet aangesloten zou gaan moet je een groot deel zelf betalen. Je kan beter voor een restitutie polis gaan (zeker nou tegen het einde van het jaar dat je je verzekering kan omzetten) . Die zijn iets duurder maar vergoeden volgens mij wel alle zorgverleners (weet niet of daar privé klinieken ook onder vallen). En bij de meeste valt sterilisatie niet onder de basis en moet je alsnog een extra pakket erbij pakken.

Ik heb vorig jaar een extra pakket afgesloten voor sterilisatie, alleen ivm medische achtergrond niet doorgezet. Had wel goedkeuring van de gyn maar d'r zitten behoorlijk wat risico's aan een buikoperatie voor mij. Ik ga dus mooi m'n dure polis aanpassen voor volgend jaar, betaal nou bijna 180 euro per maand -O- heb nou toch een abbo bij de gynaecoloog voor een niet goede uitslag van het uitstrijkje, wie weet mag alsnog de hele broedstoof eruit :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 21:59 



 
Profiel   

Als dat klopt -en internet gelijk heeft met de kosten van een sterilisatie bij een vrouw- dan is je aanvullende verzekering (aangenomen dat je die voor minimaal een jaar hebt) duurder dan 'gewoon zelf betalen'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 22:03 



 
Profiel   

corinep schreef
Zijn er ook priveklinieken die dat doen? Ik haat ziekenhuizen. Ik heb ooit lang geleden een kijkoperatie in privekliniek gehad, werd gewoon volledig vergoed maar beviel mij velen malen beter...

Als ik het zo lees is eileiders weghalen mi de meest logische optie. Of weet iemand redenen om voor wat anders te kiezen?


Bergman clinics is misschien een optie, maar die sterilieert sowieso pas vanaf 30

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 22:04 



 

Ligt er natuurlijk aan wat je er nog meer uit gebruikt. Ik ga ook regelmatig naar de fysio bijvoorbeeld _O-

Vandaag op werk een kindvrije collega: ze moeten gewoon iedereen een verlof pakket geven aan begin werkcarriere. Ik jaaaa en dan gaan wij ervan op vakantie ipv 2 koters fokken. De collega's met koters vonden het uiteraard heel vreemd. Typisch :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 22:06 



 
Profiel   

Laurora schreef
corinep schreef
Zijn er ook priveklinieken die dat doen? Ik haat ziekenhuizen. Ik heb ooit lang geleden een kijkoperatie in privekliniek gehad, werd gewoon volledig vergoed maar beviel mij velen malen beter...

Als ik het zo lees is eileiders weghalen mi de meest logische optie. Of weet iemand redenen om voor wat anders te kiezen?


Bergman clinics is misschien een optie, maar die sterilieert sowieso pas vanaf 30


Ik ben 34 en heb al 4 van die snotneuzen rondlopen/kruipen dus ik denk dat ze me zonder problemen overal wel willen helpen.

Toendertijd had ik een naturapolis. Nu al jaren zorg vrij. Mijn AV vergoed meer dan dat ie kost(alternatieve geneeswijze, tandarts, fysio/oefentherapie en nog wat dingetjes. Heb eigenlijk al jaren dezelfde mede door een leuk kortingspercentage door een collectieve die niet meer bestaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 22:34 



 
Profiel   

_San87_ schreef
Berdien schreef
Oh! En een sterilisatie valt daar ook onder? Ik ga dat direct eens even door laten rekenen, wat me dat zou kosten.

Ja denk je wel? Ik dacht dat je minstens 35 moest zijn := of liever nog 40+

Ik ben niet 100% zeker dat sterilisatie daaronder valt. Het is een anticonceptiemiddel en staat, voor zover ik kon vinden, niet uitgesloten. Ik krijg deze week mijn nieuwe polisblad, dan zal ik het nog eens nakijken.


Ik zit bij zilveren kruis, heb ook een uitgebreid pakket waar ac in gaat vallen...
Maar een sterilisatie moet je gewoon zelf betalen.
Prijzen wisselen een beetje per moment en per ziekenhuis. Schommelt meestal tussen de 1000 en 2500 euro.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 00:44 



 
Profiel   

Vinden jullie dat niet eng? Zelfs bij sterilisatie worden er nog 5 van de 1000 zwanger...

Andere anticonceptie is nog minder betrouwbaar maar toch bizar dat de kans niet gewoon 0 is...

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 01:29 



 
Profiel   

corinep schreef
Vinden jullie dat niet eng? Zelfs bij sterilisatie worden er nog 5 van de 1000 zwanger...

Andere anticonceptie is nog minder betrouwbaar maar toch bizar dat de kans niet gewoon 0 is...


Doodeng :')
Ben ook nog gewoon aan de pil, ik wil daar op enig moment wel mee stoppen eigenlijk, maar ik hik er om deze reden wel een beetje tegenaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 01:58 



 

Nee, want ik wil niet ongesteld worden, dus dan zou ik sowieso de pil nog slikken.

Anticonceptie en sterilisatie worden altijd los benoemd zover ik weet bij verzekeringen. Ook goed lezen of ze het enkel bij sterilisatie hebben over mannen of beide.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 09:27 



 
Profiel   

corinep schreef
Vinden jullie dat niet eng? Zelfs bij sterilisatie worden er nog 5 van de 1000 zwanger...

Andere anticonceptie is nog minder betrouwbaar maar toch bizar dat de kans niet gewoon 0 is...

Ik doe met de pil ook elke maand een test zodat ik op tijd erbij ben. Maar dat zou ik dus ook doen na sterilisatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 09:27 



 
Profiel   

Ik krijg gewoon reclame van pampers onderaan dit topic ;(
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 09:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 454 van de 500 [ 12493 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 451, 452, 453, 454, 455, 456, 457 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen