Wandelen met asielhonden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-21 09:55

Damelza schreef:
Mijn moeder is opzoek naar een klein hondje, dus heb hem alvast doorgestuurd..


Dank je. Ik zou het echt ontzettend gaaf vinden als hij via dit topic een huisje vindt. Dat hoop ik uiteraard ook voor Mambo.

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-21 16:18

Wij hebben vandaag met Phoebe gewandeld. Een 4 jarige Mechelse Herder. Wat een energie maar echt super lief.
Erg onzeker en zenuwachtig. Zit wel wat werk in maar lijkt me echt een top hond.
Ze was ook erg goed met andere honden. Het asiel wist dit nog niet. Maar ja als je wandelt in een hondenbos dan kom je die wel tegen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mambo heeft een nieuw huisje en is gisteren opgehaald. Super fijn voor hem en hopelijk wordt hij niet weer teruggebracht.
Laatst bijgewerkt door Sure_lee op 02-12-21 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Snippergroen

Berichten: 6680
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 16:22

Wat een ontzettend fijn topic dit :+: heel leuk om te zien! En wat een prachtige omgeving zeg!

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 17:34

Zo heerlijk dit topic. <3
Een ding snap ik niet: jullie wandelen met een flex. Terwijl in het asiel nog niet alles bekend is van de honden. Als je de honden meeneemt aan een lange (longeer)lijn kan je veel sneller een hond naar je toehalen, zeker met een krachtige hond als deze mooie herder. Is het een bewuste keuze?

Goof

Berichten: 28782
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 17:40

Ik word blij van dit topic <3

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-21 17:49

Ceetje_bokt schreef:
Zo heerlijk dit topic. <3
Een ding snap ik niet: jullie wandelen met een flex. Terwijl in het asiel nog niet alles bekend is van de honden. Als je de honden meeneemt aan een lange (longeer)lijn kan je veel sneller een hond naar je toehalen, zeker met een krachtige hond als deze mooie herder. Is het een bewuste keuze?

Thanks!
Ze hebben gewoon meerdere riemen die ze voor de honden gebruiken. We konden kiezen uit een vaste korte lijn of deze.
Hiervoor gegaan zodat ze wat meer bewegingsvrijheid had.

De omgeving is inderdaad tof. We hebben met haar 2 uur gewandeld door het bos en later samen nog even over de hei.
Afbeelding

Afbeelding

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 18:09

Oh als de keuze korte vaste lijn of flex is, begrijp ik het.

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 18:27

Wat ontzettend leuk en goed dat jullie dit doen!

anca

Berichten: 1780
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 18:28

Flex aan een halsband zou niet mijn keuze zijn. Hebben ze geen tuigjes in het asiel. Dit is wel een neKbreker zo. Maar ik weet dat jullie ervaring hebben dus ook goed opletten hiermee.

Maar zo fijn dat jullie je inzetten hiervoor

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-21 18:40

Eens hoor. Het is voor ons ook allemaal nieuw en deze combi vond ik ook niet ideaal. Ik heb geen grote maat tuigjes zien hangen. George had wel een tuigje.

Zal het de volgende keer eens vragen.
Ik vind het bijvoorbeeld ook geen enkel probleem om iets passends te kopen en vervolgens te doneren. Maar wil dat wel eerst met het asiel overleggen.

Anoniem

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 20:05

Kan echt geen kwaad hoor halsband + flex. Ik zou in ieder geval niet speciaal een tuigje gaan kopen.

Anoniem

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 20:19

Als je wilt investeren zou ik dan liever gaan voor een vaste lange lijn, die kun je bij alle honden gebruiken :)

anca

Berichten: 1780
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 21:15

AMCM schreef:
Kan echt geen kwaad hoor halsband + flex.


Ik snap echt niet dat je dit durft te zeggen

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 22:31

Buiten dat de combinatie flex halsband voor flinke klappen op de nek kan zorgen, kan ook als de hond schrikt de halsband over de kop schieten. En dan heb je een probleem.
Als je een leuke donatie wilt doen zou ik ze een aantal verschillende maten tuigjes cadeau doen!

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 22:44

Tuigjes kunnen ze ook weer zo uit klimmen, dan moet je weer een 3 punts kopen. Overal valt wel wat voor te zeggen. Alle voordelen hebben zijn nadelen en andersom.

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 22:49

De meeste honden komen echt niet zo makkelijk uit een y-tuig en die zijn vrij gangbaar. Ik vind een halsband gewoon niet geschikt voor trekkende honden en al helemaal niet met een flexi, komt zoveel kracht op de gevoelige nek en strottenhoofd.

silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 23:10

TS, als je Facebook hebt en het niet erg vindt om de moeite te doen dan zou je George op de pagina van de Poedelbemiddeling kunnen zetten, ook zulke oudjes zijn ontzettend geliefd en gewild. :o (ik heb zelf geen Facebook)

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 23:58

wat een leuk topic, ik volg!

josewoos

Berichten: 4813
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 01:04

Wat een heerlijk topic om te volgen <3

Ik heb 2 jaar geleden ook eens geïnformeerd bij asiel hier in de buurt, ze verwezen me naar hun site om in te schrijven.
Ik kon alleen het solliciteren vinden op die site voor bepaalde uren. Toen ik nog eens vroeg waar ik het op de site kon vinden, bedoelde hun inderdaad dat ik dan mijn cv moest insturen en kon solliciteren.
Nou toen ben ik afgehaakt, behalve dat ik niet snap wat mijn cv ermee te maken heeft, was het ook niet mijn intentie om me er dagelijks of wekelijks eraan vast te leggen.

Dat het bij jou zo makkelijk gaat is echt een wereld van verschil!

dierenfan
Berichten: 9613
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 06:57

anca schreef:
AMCM schreef:
Kan echt geen kwaad hoor halsband + flex.


Ik snap echt niet dat je dit durft te zeggen


Kom op doe ik al tientallen jaren zowel bij asiel, pension als eugen roedel. Regelmatig meerdere rollijnen tegelijk en zelden tuigen. Nog nooit, echt nooit een blessure bij een hond had door gebruik rollijn met halsband.

dierenfan
Berichten: 9613
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 07:01

Anna79 schreef:
Buiten dat de combinatie flex halsband voor flinke klappen op de nek kan zorgen, kan ook als de hond schrikt de halsband over de kop schieten. En dan heb je een probleem.
Als je een leuke donatie wilt doen zou ik ze een aantal verschillende maten tuigjes cadeau doen!


Slipband komen ze niet uit. De gemiddelde tuigen komen vele honden wel uit. Voor onze houdini hisky gebruiken we tre ponti forza tuig. Daar komt ze absoluut niet uit omdat deze op de rug strak trekt. Zij brak namelijk zelfs nog uit een werkend team sledehonden toen we langs kinderboerderij kwamen... Halsband en tuig uit terwijl we zo'n 25 a 20 kilometer per uur hard gingen..

In vele asiel jaren ook altijd halsbanden met slip functie gebruikt. Verreweg de veiligste oplossing qua mogelijk ontsnappen. Of anders wel tuig die ook aan slip halsband bevestigd was en dan tuig gebruiken maar mochten ze eruit komen dat je back up halsband hebt.



Super TS dat jullie dit doen!!

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 08:32

Ik zie het topic nu pas, maar dit is zo leuk om te volgen. Al die leuke honden en verhaaltjes erover <3

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 08:53

Hier (Tilburg) mag je ook absoluut niet bij de honden komen of laat staan met de honden wandelen. Dat vind ik zo ontzettend jammer. Had t anders graag gedaan.

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 08:58

Heb net even gekeken, maar bij mij in de buurt mag je ook niet wandelen met asielhonden helaas.

dierenfan
Berichten: 9613
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 09:03

Wij hadden vroeger moeite om aan genoeg vrijwilligers te komen. Bij ons kon dus ook niet alleen gewandeld worden. Ik was in dienst en liet juist vaak vrijwilligers en stagiaires wandelen. Ik nam zelf enkel de moeilijke honden.
Nu poets ik graag zelf omdat ik daar veel plezier en handigheid in heb haha dus moest altijd opletten dat ik zeker stagiaires ook genoeg liet poetsen naast knuffelen en spelen met de dieren. Ik ben zelf totaal geen knuffwkaar en hou van uitdagingen. Zo was het werk voor iedereen leuk en de dieren waren ook altijd tevreden