Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 482 van de 499 [ 12464 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 479, 480, 481, 482, 483, 484, 485 ... 499  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[18+] Bijzonder luguber

 
Profiel   

Wij hadden dat met iemand die was overleden aan oa darmkanker. Die geven blijkbaar ook een typische geur af. De begrafenisondernemer (of nouja, haar man, hij deed de ontvangst terwijl zij wat papieren ging halen) zei gelijk al toen de familie binnenstapte "nou meneer is overleden aan de darmen zeker? Dat ruikt altijd zo bijzonder, die pikken we er zo uit".

Ahum :Y)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 13:41 



 
Profiel   

Ergens een neus voor hebben krijgt spontaan een andere betekenis :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 13:50 



 
Profiel   

haha, inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 14:19 



 
Profiel   

Varekaj schreef
Wij hadden dat met iemand die was overleden aan oa darmkanker. Die geven blijkbaar ook een typische geur af. De begrafenisondernemer (of nouja, haar man, hij deed de ontvangst terwijl zij wat papieren ging halen) zei gelijk al toen de familie binnenstapte "nou meneer is overleden aan de darmen zeker? Dat ruikt altijd zo bijzonder, die pikken we er zo uit".

Ahum :Y)

Die lucht heb ik eergisteren ook weer mogen besnuffelen
Chemo is echt troep en heeft inderdaad invloed op de tijd dat een overledene "goed" blijft bij een thuis opbaring. Ook is het vaak oppassen met kleden want deze geven ook heel vaak nog over en wat eruit komt is gewoon zwart en een lucht komt eraf :r Doe mij dan maar de zoetige, weëe lijkenlucht, oef (ik mis een emoticon die de neus dichtknijpt)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 17:57 



 
Profiel   

Zeg, ik weet dat we in een luguber topic zitten, maar ik moet nog eten :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 18:32 



 
Profiel   

Kanker heeft sowieso een hele nare bijzondere lucht. Ik weet wel dat als ik die geur ooit nog een keer ruik, ik precies weet wat het is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 20:09 



 
Profiel   

Noisy schreef
Varekaj schreef
Wij hadden dat met iemand die was overleden aan oa darmkanker. Die geven blijkbaar ook een typische geur af. De begrafenisondernemer (of nouja, haar man, hij deed de ontvangst terwijl zij wat papieren ging halen) zei gelijk al toen de familie binnenstapte "nou meneer is overleden aan de darmen zeker? Dat ruikt altijd zo bijzonder, die pikken we er zo uit".

Ahum :Y)

Die lucht heb ik eergisteren ook weer mogen besnuffelen
Chemo is echt troep en heeft inderdaad invloed op de tijd dat een overledene "goed" blijft bij een thuis opbaring. Ook is het vaak oppassen met kleden want deze geven ook heel vaak nog over en wat eruit komt is gewoon zwart en een lucht komt eraf :r Doe mij dan maar de zoetige, weëe lijkenlucht, oef (ik mis een emoticon die de neus dichtknijpt)


Oh wauw totaan het evt overgeven aan toe. Bijzonder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 23:40 



 
Profiel   

Hoe kan dat, dat een lijk overgeeft? Dat is dan weer mijn lugubere interesse, hoe dat lichamelijk kan :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 23:44 



 
Profiel   

ruitje schreef
Hoe kan dat, dat een lijk overgeeft? Dat is dan weer mijn lugubere interesse, hoe dat lichamelijk kan :+


Gas in de maag

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 04:58 



 

Ik kijk hier in België naar De Villamoord, waarbij 9 mannen onterecht zijn veroordeeld voor een moord in Gelderland. 1 heeft er zelfmoord door gepleegd. Vind dat ook wel luguber dat je gewoon jaren onschuldig kunt vastzitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 09:04 



 
Profiel   

Moestuin schreef
Ik kijk hier in België naar De Villamoord, waarbij 9 mannen onterecht zijn veroordeeld voor een moord in Gelderland. 1 heeft er zelfmoord door gepleegd. Vind dat ook wel luguber dat je gewoon jaren onschuldig kunt vastzitten.


Bekijk dan ook eens deventermoord zaak

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 09:10 



 
Profiel   

Rivendell schreef
ruitje schreef
Hoe kan dat, dat een lijk overgeeft? Dat is dan weer mijn lugubere interesse, hoe dat lichamelijk kan :+


Gas in de maag

Dat inderdaad en omdat bij het kleden het lichaam gedraaid wordt zodat je ook op de rug de kleding goed kan doen, kan het dus opborrelen.

Laatst ook 1, kwam alleen lucht maar ik had het even niet in de gaten. Die ging even over de longen :r :') Ik had gelijk gegeten en gedronken :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 13:08 



 
Profiel   

Ik moet zeggen dat nu ik hier steeds wat lees over lijkverzorging ik dat ook steeds luguberder vind. Ook al lees ik dat het heel respectvol gaat.

Dichtnaaien van monden, wassen en aankleden, denk dat ik liever heb dat ze mn lichaam gewoon " as is " in een gesloten kist kieperen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 13:15 



 
Profiel   

corinep schreef
Ik moet zeggen dat nu ik hier steeds wat lees over lijkverzorging ik dat ook steeds luguberder vind. Ook al lees ik dat het heel respectvol gaat.

Dichtnaaien van monden, wassen en aankleden, denk dat ik liever heb dat ze mn lichaam gewoon " as is " in een gesloten kist kieperen...


Dat kan een wens zijn... maar sommige mensen willen er 'mooi' bij liggen. Of de nabestaanden willen het graag.
Mijn vader hebben wij zelf al meerendeel gewassen voor hij opgehaald werd.
Ik vond het een prettiger idee dat hij "lekker schoon" mee ging ipv helemaal onder het bloed.
Maar ik heb er ook geen probleem mee om het te doen. Kwam in mijn vorige werk veelvuldig in aanmerking met overleden mensen, en niet altijd op een leuke manier als we ze vonden.

En het dichtnaaien gebeurt ook niet altijd (al is het imo wel vaak mooier :') )
Soms blijft het op elkaar, soms plakken en ik dacht dat er nu zelfs iets van een bitje oid was? Maar daar kunnen de mensen die het doen hier uit het topic denk ik beter op aanvullen.

Wel was ik blij toen we er niks meer van vette watten 'in' hoefden te stoppen, wanneer men bij ons op eigen afdeling opgebaard werden. Maar dat we daar daarna na leegdrukken er speciale tena pants dingen voor hadden.
Het voelde niet echt respectvol naar de overledene toe.

Daar ben ik nog wel benieuwd naar hoe dit in het rouwcentrum gaat tegenwoordig? Neem aan ook iets van met een tena oid?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 13:57 



 
Profiel   

Ik vraag me wel al tijden af; een overledene krijgt een inco aan word die nog vernieuwd? :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 14:16 



 
Profiel   

Bij ons is het in ieder geval nooit nodig geweest.
Maar wij hadden niet heel vaak mensen/jongeren die op de afdeling opgebaard wilden worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 14:18 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Kanker heeft sowieso een hele nare bijzondere lucht. Ik weet wel dat als ik die geur ooit nog een keer ruik, ik precies weet wat het is.


Ook een van de redenen dat honden kunnen afgericht worden op het opsporen van kanker. De verandering van geurbeeld in de urine of van de persoon is heel specifiek. Ook honden die een suikerdip kunnen ruiken zijn levensreddend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 14:23 



 
Profiel   

De persoon met darmkanker waar ik het over had is niet meer behandeld met chemo, was al veel te ver gevorderd en uitgezaaid (overal, van elke hersencel tot topje van zijn tenen).

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 14:59 



 
Profiel   

Worden mensen dan ook met luier aan begraven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 15:10 



 
Profiel   

corinep schreef
Worden mensen dan ook met luier aan begraven?

Ja, net als met de rest van de kleding etc.
Je gaat iemand op het laatst niet weer helemaal uitkleden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 15:12 



 
Profiel   

Maar bij mijn vader toen hij nog diabeet was, kon je de hypo’s ook echt wel ruiken.
Hele specifieke geur is dat..

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 15:16 



 
Profiel   

Wij gaven ook altijd een inco aan, daar deden we geurkorrels in en hoefden we niet te verschonen.
Dichtnaaien is echt veel mooier dan niet doen, wat wel heel naar is, is dat soms de gebitsprotheses niet meer passen en dat je dan echt moet frommelen om het mooi te krijgen. Soms doe je dan maar 1 prothese in en dan vult dat toch op. De lippen laten we aan elkaar kleven met wat vaseline.
Het opvullen met watten wordt ook gedaan, met fluff en met watten. Daar kun je hele mooie resultaten bij behalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 16:46 



 
Profiel   

Sanet schreef
Maar bij mijn vader toen hij nog diabeet was, kon je de hypo’s ook echt wel ruiken.
Hele specifieke geur is dat..

Ik vond toen ik nog bloedprikte in het ziekenhuis, suikerpatienten altijd wel typisch ruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 19:19 



 
Profiel   

Bijzonder al die geuren.
Eigenlijk begrijp ik nu wel meer dat er honden zijn die een beginnende kanker al op kunnen sporen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 19:21 



 
Profiel   

Mijn Duitse herder drukte haar neus altijd op de plekken van de uitzaaiingen bij m’n vader
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 19:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 482 van de 499 [ 12464 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 479, 480, 481, 482, 483, 484, 485 ... 499  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen