Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 64 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Weiland kapot gereden en zonder toestemming betreden

 
Profiel   

Vjestagirl schreef
josien_m_ schreef
Ik heb het topic wel gelezen en geef antwoord op de vraag die ze stelde.

Als je het echt gelezen had dan had je gezien dat de vraag al beantwoord was, en dat het antwoord iets anders was dan jij zei


Ik zeg alleen iets over mijn eigen situatie en of mijn aanname klopt, weet ik niet zeker. Ik reageerde op de vraag in haar openingspost over wie dat ook heeft meegemaakt.

Je leest zelf geloof ik niet helemaal juist.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 16:40 



 
Profiel   

Zo gaat het hier al jaren, zonder aankondiging.
Ik weet niet hoeveel stroomdraden het me al gekost heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 17:38 



 
Profiel   

Echt?! Wat bizar!!

Met paarden in het land en..?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 17:58 



 
Profiel   

josien_m_ schreef
Ja, ik heb dat ook ieder jaar meegemaakt. Zonder aankondiging vooraf... De watergang op de foto lijkt ook te breed om maar vanaf 1 kant uit te halen of ze kunnen er onvoldoende bij door begroeiing. Het is jammer maar ja, waterafvoer is wel van belang natuurlijk. Maar ik was ook altijd laaiend hoor als ik het bij thuiskomen zo vond. Blijkbaar hebben ze gewoon het recht om het zo te doen, was mijn conclusie bij navraag aan de buren.


Dat is heel vervelend, vooral als het bij de aankoop van je woning niet besproken is. Als het een schouw pad is hoort dat wel zo.
Hier heb ik een schouw pad helemaal achterin het land, maar daar ga ik vanaf nu hooien. Boeren die percelen naast mij hebben maken er ook gebruik van en 1 van mijn pony's is afgelopen zomer een keer door het hek mee geglipt en dat gedonder wil ik niet weer. Gelukkig heb ik ook genoeg gras in de zomer, maar dit dit deel van mijn weiland was dus ook de wei dat bewaard is gebleven en nu is het voor bijna de helft kapot gereden.
Het is overigens zo met de sloot dat het ene jaar de ene helft leeg moet en het jaar er op de andere helft. Volgend jaar moet de andere helft dus leeg. Het gaat om de plant Krabbescheer die dit jaar explosief in aantallen toegenomen is doordat de sloot vorig jaar niet aangeraakt is. Hierdoor groeide deze oppervlakte dicht en begon het water ook te stinken. Volgend jaar gaat de andere helft er uit en het jaar daarna laat ik het weer doen, als het dus droger is en als er geen paarden lopen. Een kraan kan dat wel doen, 50% er uit halen. Dan doet de loonwerker het die ik altijd inhuur met de eigenaren van land naast de mijne. Het ene jaar laat ik de gezamenlijke sloten uitmaaien zoals dit jaar en het andere jaar doen zij het.
Ik ga morgen als het lukt naar het loonbedrijf bellen in ieder geval, gisteren kwam ik er niet aan toe en toen ik uit mijn werk kwam heb ik nieuws gekregen waar ik behoorlijk van slag over ben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 17:58 



 
Profiel   

Birdie60 schreef
Zo gaat het hier al jaren, zonder aankondiging.
Ik weet niet hoeveel stroomdraden het me al gekost heeft.


Jeetje zeg.. Ik weet niet hoe het er bij jou uit ziet of hoe het loopt, maar als het een schouw pad is mag het.. Anders hebben ze er niks te zoeken en anders zou ik het zelf laten doen of de bedrading anders doen. Het is toch van het zotte.. Iemand in het dorp heeft een sloot langs haar wei en aan de andere kant van deze wei staan huizen dus ze moeten wel bij haar over het weiland, maar dit word altijd aangekondigd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 18:01 



 
Profiel   

Fijn dat de gemeente dit toch ook niet normaal vond. Ik zou alle belofte nog wel even laten bevestigen via de mail.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 21:55 



 
Profiel   

Ik heb Donderdagmiddag maar een mailtje naar het loonbedrijf gestuurd. Helaas nog geen reactie. Ik wil het inderdaad ook zwart op wit hebben en bijt mij hier ook stevig in vast. Ik heb de namen even weggehaald.

''Vrijdag 12 November zijn werknemers in opdracht van de Gemeente geweest om sloten leeg te halen. Hier is iets fout gegaan; werknemers zijn bij mij het erf en weiland opgereden zonder toestemming en zonder aankondiging. Ook is het geen schouw pad en ook zijn de paarden die hier liepen in paniek geraakt. Gelukkig is er niks fout gegaan, maar dit had wel gekund! Nadat ik hierover naar jullie heb gebeld is -(eigenaar loonwerkersbedrijf)- Dinsdagmiddag 16 November bij mij geweest. Hier heeft hij toegezegd het wel opnieuw in te willen zaaien in het voorjaar, waar ik wel blij mee ben. Ook zou hij naar de gemeente mailen en mij meenemen in een CC om te voorkomen dat dit niet weer gebeurd. Afgelopen Maandag, 29 November, heb ik nog niks ontvangen en heb zelf met -(werknemer v.d. gemeente)- gebeld. Zijn naam is aan mij doorgegeven als de opdrachtgever. Dit bleek hij echter niet te zijn, maar -(andere naam werkgever gemeente)-. Met allebei heb ik gesproken en ook allebei hebben ze geen E-mail gekregen hierover namens -(eigenaar loonwerkersbedrijf)-. Ook hebben ze mij verteld dat ze nooit hebben toegezegd dat het erf bij mij betreden mocht worden. De sloot had vanaf de andere kant schoongemaakt moeten worden met de kraan. Ze vonden het een kwalijke zaak en hebben ook toegezegd dat het opnieuw ingezaaid gaat worden. Bij deze wil ik dit ook zwart op wit bevestigd krijgen in plaats van telefonisch, zodat dit niet weer gebeurd en dat de schade ook daadwerkelijk hersteld word. Graag wil ik dus dat dit tussen beide partijen word kortgesloten en dat ik in het voorjaar contact op kan nemen om de schade te herstellen. Ook ben ik van mening dat het bij werknemers duidelijk gemaakt moet worden dat men niet met groot materieel bij paarden in de wei gereden moet worden bij een kleine zoals de mijne. Als het een heel groot weiland is waar paarden op afstand kunnen blijven is het een ander verhaal naar mijn mening. Paarden kunnen blessures krijgen wat in de duizenden euro's aan dierenartskosten op kunnen lopen. En dan nog uiteraard de emotionele schade.
Ik zie graag een reactie tegemoet. Bij deze nog wat foto's die ik bij het aantreffen heb gemaakt:''
-(de foto's uit OP)-

Ik ben er nog steeds narrig over. Het voelt gewoon heel vervelend dat mensen zomaar op het erf zijn geweest en de paarden in gevaar hebben gebracht en kan het maar moeilijk loslaten. Het is wel vaker gebeurd dat ik ongewenst bezoek heb gehad, vandaar dat ik bordjes op heb gehangen met 'Niet voeren' en 'Verboden toegang'. Het hek is ook verzakt doordat kinderen op/over het hek klimmen en word vervangen/gemaakt en dan komt er ook een goed slot op. Ook zit ik te kijken naar een paar Camera's. Allemaal niet nodig, dacht ik.. Maar ik wou dat ik het al wel had. Dan had ik ook bewijs, maar mijn overbuurman die veel thuis is heeft ze ook gezien. Maar ook wel vaker andere mensen (voornamelijk van buiten het dorp) om even te loeren of paardje te aaien.
Verder voel ik mij wel veilig hier en is het ook een heel fijn dorp gelukkig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 10:38 



 
Profiel   

Merexa, ik weet niet wat voor gras je in je weiland hebt staan, maar ik zou ook nog zwart op wit willen hebben met wat voor graszaad ze gaan inzaaien.
Voor je het weet heb je een heel stuk met Engelse Raai.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 11:08 



 
Profiel   

Goed dat je het zegt! Begin 2019 heb ik de paddock aan laten leggen en de aarde over het stuk wat nu verreden is uit laten rijden. Daar heb ik 2 van deze zakken voor gebruikt: https://www.welkoop.nl/horsemax-paarden ... uQQAvD_BwE

Wat voor gras de rest precies is weet ik niet. Voor ik hier kwam wonen liepen hier Alpaca's en koeien en is een beetje het standaard gras. Zolang het maar niet giftig is :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 11:39 



 
Profiel   

Als het van het voorjaar straks 3 weken mooi weer is dan is je weiland weer groen. Van het voorjaar even de weidesleep over het perceel en het is allemaal weer vlak en netjes.

Ik weet niet wat je wilt gaan inzaaien? Die sporen zit gewoon zode in en is zo weer groen.

Als je het hele stuk opnieuw wil gaan inzaaien dan zit je maanden met een onbruikbaar stuk weide.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 12:07 



 
Profiel   

Het word idd wel weer groen maar of het nu mag of niet, vind het zowiezo asociaal ze gewoon de weide in gaan terwijl er paarden lopen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 12:18 



 
Profiel   

Gelukkig heb ik nog 1 stuk van 4558m2 en 1 van 3785 m2 maar het laatste stuk wil ik in het voorjaar laten hooien. Daar lopen de Shetlanders nu en het grotere stuk kan in principe in het voorjaar weer gebruikt worden, maar het voorste stuk was bewaard voor de winter als het goed droog is. Het trekt wel een beetje bij inderdaad, maar niet helemaal. Achterin zijn ze gaan draaien en daar zit wel een diep spoor. Dit land gebruiken we in de zomer ook als rijwei en er zitten ook allemaal gaten doordat de paarden zo in paniek zijn geweest. Normaal staan de merries wel redelijk rustig en het is ook nat/vies geworden doordat ze met de maaibak de plantjes in een kieper achter een trekker hebben geleegd. Het slootwater is op het land gekomen. Bovendien heb ik geen weidesleep, dus ze mogen het weer netjes komen maken. Hoe dan ook, ik wil gewoon een beetje gerechtigheid voor deze stomme actie en weer een strakke wei zoals op deze foto.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 13:44 



 
Profiel   

Kunnen ze er voor die tijd niet met een wals overheen? Dan ben je in elk geval de sporen kwijt. Ook belangrijk als het op zeker moment gaat vriezen, dan is een vlak stuk modder beter te doen dan van die sporen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 14:40 



 
Profiel   

Ik zie dat het opnieuw ingezaaid wordt... geef even aan dat het ingezaaid moet worden net graszaad voor paarden... voor je het wee krijg je gazongras of gras voor koeien.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 16:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 64 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen