Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 391 van de 500 [ 12497 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 388, 389, 390, 391, 392, 393, 394 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Rare mensen op marktplaats deel 8

 
Profiel   

Maar vraag je nou 30 euro of is het gratis af te halen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 09:01 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Maar vraag je nou 30 euro of is het gratis af te halen?


De vraagprijs was 30 euro, het staat al een tijdje te koop en niemand wil het daarvoor hebben. De man wilde het wel ruilen tegen een tree verse scharreleieren, waarop ik zei is prima. De man reageerde daarop dat het voor hem 55km rijden was. Ik reageerde daar niet meer op. Ik heb geen zin meer in al die rare berichten dus mag iemand het gratis ophalen, ben ik er vanaf en geen gezeur meer. Reageert er niemand voor dan gaat het lekker aan de stort. Het zijn huisjes/nesten van betonplex en een hele grote zak zaagsel waarop mijn gedachte was dat 30 euro niet veel was, blijkbaar wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 09:46 



 
Profiel   

Maar als hij nou bereid is om die 55km te rijden om het op te halen? Of was jij degene die dan moest rijden? Vind het ook niet netjes dat je gewoon niet meer reageert, dat is waar hier 80% van de berichten over gaat.. Je kunt toch reageren van joh sorry te ver, dan houdt het op?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 10:37 



 
Profiel   

Hij geeft aan dat het 55 km rijden is voor hem. Dat impliceert dat hij het te ver vindt, maar dat is een aanname. Hoe moet je daar als verkoper op reageren? Hij deelt een vaststaand gegeven, zonder aan te geven of dat voor hem een dealbreker is. Ik word er ook wat simpel van als je een overeenkomst hebt en iemand ineens afhaakt om een reden die van tevoren bekend was (zoals afstand).

Zelf had ik een lastige. Ik had een shirt te koop staan. Nieuw en in de aanbieding gekocht, maar verkeerde kleur gekregen. Ook netjes met aanbiedingsprijs geadverteerd. Ik hoefde er geen winst op te maken, maar wilde er wel graag de aankoopprijs voor terug. Of liever nog: ruilen tegen de goede kleur. Er was veel interesse voor, ook boven mijn aankoopprijs. Het bieden liep steeds via de berichtjes. Een geïnteresseerde vond het héél verdacht dat ik doorgaf welk bod op dat moment het hoogst was en dacht dat ik de prijs aan het opdrijven was. Ze wilde dat het bieden openbaar werd. Dat kon ik me goed voorstellen, maar ik kon dat niet met terugwerkende kracht regelen. Daarnaast merk ik dat biedingen op advertenties vaak niets zeggen. Iemand die mij een net bericht stuurt, is vaker serieus. Daarnaast wilde ik ook op korte termijn de knoop doorhakken. De prijs was immers al voldoende voor mij. Ik heb bij hoge uitzondering zelfs nog printscreens gemaakt van de berichtjes met de biedingen (namen weggepoetst) om te laten zien dat het echt was. Met de info erbij dat het inderdaad kan dat iemand kan liegen over biedingen, maar dat het aan de geïnteresseerde is om te bepalen of het artikel die prijs waard is én dat de verkoper ook verkeerd kan gokken door iedereen af te schrikken en dat er dan andere persoon meer is om het aan te verkopen. Ze stelde nog wat vragen over het shirt, die heb ik beantwoord en vervolgens deed ze een bod, het hoogste op dat moment. Om even later te zeggen dat ze er vanaf ziet en dat ze me succes wenst met de verkoop. :+ Het is echt altijd zo dat de mensen die het moeilijkst doen, het minst vaak je koper zijn. En zo kun je het dus ook nooit goed doen met biedingen. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 10:39 



 
Profiel   

Romy1234 schreef
Ik heb op mp gereageerd op een advertentie, 2 weken geleden, inmiddels een paar berichten er achteraan gestuurd maar nog steeds niet gelezen.
Dan denk ik echt, hoezo verkoop je iets dan?
Als ik de gebruiker bekijk staat er bij: beantwoord 74% van de berichten, meestal binnen 1 dag…
Nou dan ben ik dus die 26% ofzo?


Misschien hebben er al wel een deel mensen gestuurd en is die eerst daarmee bezig. Ik moet zeggen dat ik ook geen 5 conversaties over hetzelfde product laat lopen, veel te verwarrend en te grote kans dat als je het dan aan iemand verkoopt er iemand anders vond dat er al een overeenkomst met hem/haar was en negatief gaat doen. Nee, ene gesprek afgerond dan pas door naar de volgende. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 11:05 



 
Profiel   

Gini schreef
Romy1234 schreef
Ik heb op mp gereageerd op een advertentie, 2 weken geleden, inmiddels een paar berichten er achteraan gestuurd maar nog steeds niet gelezen.
Dan denk ik echt, hoezo verkoop je iets dan?
Als ik de gebruiker bekijk staat er bij: beantwoord 74% van de berichten, meestal binnen 1 dag…
Nou dan ben ik dus die 26% ofzo?


Misschien hebben er al wel een deel mensen gestuurd en is die eerst daarmee bezig. Ik moet zeggen dat ik ook geen 5 conversaties over hetzelfde product laat lopen, veel te verwarrend en te grote kans dat als je het dan aan iemand verkoopt er iemand anders vond dat er al een overeenkomst met hem/haar was en negatief gaat doen. Nee, ene gesprek afgerond dan pas door naar de volgende. :D

Maar dan kan je toch wel even een berichtje sturen?
"Hallo Romy, bedankt voor je interesse in het produkt. Ik heb al meerdere biedingen ontvangen en werk deze op volgorde van binnenkomst af. M.vr.gr. [verkoper]"

Dan weet Romy ook waar ze aan toe is en kan eventueel verder zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 11:16 



 

Ja kan zijn maar na 2 weken en nog niet eens gelezen? En niks gehoord, zou het wel fijn vinden iets te horen

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 13:24 



 
Profiel   

Misschien nog 1x een berichtje sturen, wellicht is net diegene zijn of haar moeder overleden of zo... je weet het niet he..

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 15:08 



 
Profiel   

Roodvos schreef
Gini schreef
Misschien hebben er al wel een deel mensen gestuurd en is die eerst daarmee bezig. Ik moet zeggen dat ik ook geen 5 conversaties over hetzelfde product laat lopen, veel te verwarrend en te grote kans dat als je het dan aan iemand verkoopt er iemand anders vond dat er al een overeenkomst met hem/haar was en negatief gaat doen. Nee, ene gesprek afgerond dan pas door naar de volgende. :D

Maar dan kan je toch wel even een berichtje sturen?
"Hallo Romy, bedankt voor je interesse in het produkt. Ik heb al meerdere biedingen ontvangen en werk deze op volgorde van binnenkomst af. M.vr.gr. [verkoper]"

Dan weet Romy ook waar ze aan toe is en kan eventueel verder zoeken.



Als ik heel eerlijk ben, wanneer ik meerdere producten online heb staan, vaak ook op meerdere kanalen (sowieso FB en tweedehands) en voor ieder product zijn er meerdere geïnteresseerden, dan maak ik er geen halszaak van om onmiddellijk op ieder bericht te reageren. Uiteraard als het product verkocht is, laat ik iedereen die gereageerd heeft dat wel weten, maar het is zeker niet zo dat ik ieder bericht en iedere vraag binnen de 24u van een antwoord voorzie. :o

Andersom wacht ik als koper ook niet een antwoord af voordat ik verder op zoek ga. Ik zet een aantal zoekertjes die aanbieden wat ik wil in mijn favorieten en reageer op ze allemaal. De verkoper die als eerste reageert en waarmee ik een prijs overeen kom, daar ben ik dan klant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 15:51 



 
Profiel   

tirzasarah10 schreef
Ik kreeg gisteravond een berichtje op mijn advertentie 'legnesten': wat is de vraagprijs? Dus ik 30 euro. Krijg ik terug nee dan houd het op. Dus ik dacht laat ik terug sturen wat had je in gedachten? Meneer: een tree verse scharreleieren. Ik: vooruit het is tenslotte sinterklaas. ;) Meneer: woon je in Bant? Dat is hier 55km vandaan.
Ik heb hier verder niet meer op gereageerd... echt hoor eerst kijken en dan praten. Mocht iemand interesse hebben ik heb 3 legnesten en een zak zaagsel gratis af te halen! Wel zelf ophalen :D



Legnesten voor kippen? Heb je een foto?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 16:55 



 

Gini schreef
Als ik heel eerlijk ben, wanneer ik meerdere producten online heb staan, vaak ook op meerdere kanalen (sowieso FB en tweedehands) en voor ieder product zijn er meerdere geïnteresseerden, dan maak ik er geen halszaak van om onmiddellijk op ieder bericht te reageren. Uiteraard als het product verkocht is, laat ik iedereen die gereageerd heeft dat wel weten, maar het is zeker niet zo dat ik ieder bericht en iedere vraag binnen de 24u van een antwoord voorzie. :o

Andersom wacht ik als koper ook niet een antwoord af voordat ik verder op zoek ga. Ik zet een aantal zoekertjes die aanbieden wat ik wil in mijn favorieten en reageer op ze allemaal. De verkoper die als eerste reageert en waarmee ik een prijs overeen kom, daar ben ik dan klant.


Snap ik, maar wacht je dan ook 2 weken?

janna schreef
Misschien nog 1x een berichtje sturen, wellicht is net diegene zijn of haar moeder overleden of zo... je weet het niet he..


Ik heb gisteren voor de 3e keer een bericht gestuurd

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 17:31 



 
Profiel   

Grote partij van een duur merk aan verzorgingsproducten op mp staan,bij voorkeur in 1 koop staat erbij.

Iemand vraagt of die een deel mag en wat de prijs dan wordt en uiteraard kiest hij alleen de snellopende producten en de iets lastiger te verkopen producten mag ik houden....

Nou dikke doei,dan gaat er maar een klein beetje van de prijs af hoor,ik blijf dan waarschijnlijk toch met iets zitten.

Nu vind hij het te duur :+

Doe alles dan in 1 koop kopen,dan is het weer goedkoop O:)

Kerst komt eraan, verwacht wel dat iemand alles in 1 koop gaat kopen. {:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 17:36 



 
Profiel   

Caira schreef
tirzasarah10 schreef
Ik kreeg gisteravond een berichtje op mijn advertentie 'legnesten': wat is de vraagprijs? Dus ik 30 euro. Krijg ik terug nee dan houd het op. Dus ik dacht laat ik terug sturen wat had je in gedachten? Meneer: een tree verse scharreleieren. Ik: vooruit het is tenslotte sinterklaas. ;) Meneer: woon je in Bant? Dat is hier 55km vandaan.
Ik heb hier verder niet meer op gereageerd... echt hoor eerst kijken en dan praten. Mocht iemand interesse hebben ik heb 3 legnesten en een zak zaagsel gratis af te halen! Wel zelf ophalen :D



Legnesten voor kippen? Heb je een foto?


Gratis was het zo weg en vanmiddag is het nog opgehaald door iemand :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 18:27 



 
Profiel   

Romy1234 schreef
Gini schreef
Als ik heel eerlijk ben, wanneer ik meerdere producten online heb staan, vaak ook op meerdere kanalen (sowieso FB en tweedehands) en voor ieder product zijn er meerdere geïnteresseerden, dan maak ik er geen halszaak van om onmiddellijk op ieder bericht te reageren. Uiteraard als het product verkocht is, laat ik iedereen die gereageerd heeft dat wel weten, maar het is zeker niet zo dat ik ieder bericht en iedere vraag binnen de 24u van een antwoord voorzie. :o

Andersom wacht ik als koper ook niet een antwoord af voordat ik verder op zoek ga. Ik zet een aantal zoekertjes die aanbieden wat ik wil in mijn favorieten en reageer op ze allemaal. De verkoper die als eerste reageert en waarmee ik een prijs overeen kom, daar ben ik dan klant.


Snap ik, maar wacht je dan ook 2 weken?



Goh, moeilijk omdat ik het meestal dan al wel verkocht heb. Enige scenario waarbij me dit zou kunnen overkomen is als je een eerste geïnteresseerde hebt uiteindelijk toch niet koopt, ga je door naar de tweede geïnteresseerde die ook langzaam in zijn communicatie is en al twee keer gezegd heeft dat die het komt ophalen, dan ben je eigenlijk zo twee weken verder. Misschien denkt de verkoper wel: ik geef hem nog 1 kans en dan ga ik door naar de volgende. En misschien ben jij dan wel de volgende.
Of ja, misschien is het gewoon iemand die niet meer reageert en ook na verkoop geen afsluitend berichtje stuurt, dan ben ik met je eens dat dat niet heel netjes is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 18:29 



 
Profiel   

Ik heb vorige week iets "verkocht" maar de koper laat niets meer van zich horen. Ze heeft wel al betaald, toen het geld op mijn rekening stond, heb ik haar direct een berichtje gestuurd voor haar adres. Daarop kreeg ik een heel verhaal dat ze er nog geen tijd had gehad om haar adres door te geven omdat ze het heel erg druk had met blablablablabla maar dat ze haar adres nog zou doorgeven. En toen bleef het stil. Ik zal haar nog een paar dagen de tijd geven en anders stuur ik haar zelf weer een berichtje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 19:20 



 
Profiel   

Vreemd, wel betaald en dan niets meer. Meestal is het andersom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 19:21 



 
Profiel   

das bijzonder.
Je zou zeggen dat ze momenteel dakloos is en een adres zoekt.
Ik bedoel als je een heel verhaal kunt sturen kun je ook schrijven
Kerkstraat 10
1234 Ergens

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 19:53 



 
Profiel   

Het grappige was dat haar verhaaltje, waarom ze nog geen adresgegevens had doorgegeven, veel langer was dan dat het intikken van haar adres geweest zou zijn. :)

edit; gelijk getypt met bovenstaand bericht :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 19:54 



 
Profiel   

Daan13 schreef
Grote partij van een duur merk aan verzorgingsproducten op mp staan,bij voorkeur in 1 koop staat erbij.

Iemand vraagt of die een deel mag en wat de prijs dan wordt en uiteraard kiest hij alleen de snellopende producten en de iets lastiger te verkopen producten mag ik houden....

Nou dikke doei,dan gaat er maar een klein beetje van de prijs af hoor,ik blijf dan waarschijnlijk toch met iets zitten.

Nu vind hij het te duur :+

Doe alles dan in 1 koop kopen,dan is het weer goedkoop O:)

Kerst komt eraan, verwacht wel dat iemand alles in 1 koop gaat kopen. {:)

Mja, ik moet zeggen dat ik dat ook wel regelmatig doe. Alles in 1 koop en meestal wil ik dan maar 2 dingen hebben. Dus dan vraag ik of die dingen ook zo te koop zijn en ik bied iets redelijks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 00:13 



 
Profiel   

Ik verbaas mij de afgelopen week dat er helemaal geen rare mensen op marktplaats gereageerd hebben. Juist allemaal vlotte verkopen, ook alles versturen, gelijk geld overmaken en klaar.

Zet er net iets op wat nieuw 80 euro is. Vraagprijs 60, bod 40, ik zeg voor 50 euro mag je het hebben, prima verzenkosten erbij via marktplaats gelijk oversteken. Pakketje gelijk ingepakt dus morgen kan het gelijk weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 01:15 



 
Profiel   

Een bed te koop staan, reageert iemand, dat hij het te druk heeft om het op te halen en een ups koerier wil sturen, die mij dan het geld overhandigd.

Vind maar vreemd hoor, vraag me af of ik dit moet vertrouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 07:58 



 
Profiel   

Is oplichting, niet op in gaan. Dat is een heel bekende truc :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 08:00 



 
Profiel   

bridgetF schreef
Een bed te koop staan, reageert iemand, dat hij het te druk heeft om het op te halen en een ups koerier wil sturen, die mij dan het geld overhandigd.

Vind maar vreemd hoor, vraag me af of ik dit moet vertrouwen.


Dat heb ik ongeveer standaard op elke facebook advertentie die ik plaats, laatst had ik geluk, op beide advertenties exact hetzelfde "koop-verhaal" zelfde gebruiker, 1 minuut verschil tussen de beide berichten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 08:17 



 
Profiel   

bridgetF schreef
Een bed te koop staan, reageert iemand, dat hij het te druk heeft om het op te halen en een ups koerier wil sturen, die mij dan het geld overhandigd.

Vind maar vreemd hoor, vraag me af of ik dit moet vertrouwen.


Nee niet vertrouwen. Sowieso loont het vaak niet om zo’n groot bed te laten versturen. Maar als hij het echt wilt dan mag hij het overmaken en dan komt het bed met een koerier zijn kant op. Eerder niet.
En dat wil hij vast niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 08:25 



 
Profiel   

Nu, was ik een keer " een rare "
Ben al langer op zoek naar een bepaalde naaimachine uit de late 50er.
Prijzen lopen uit een ( hier in NL zoals ook in Duitsland) van 30 ( rijp voor de sloop) tot 400 ( gerestaureerd)
Nu zag ik op mp een die volgens advertentie op zijn minst 5 jaar heeft stil gestaan.
Hoogste bod was 60.
Dus ik berichtje gestuurd, dat ik hem graag voor 75,- kom ophalen nadat ik een aantal vragen gesteld heb en het wel een "projectje" gaat worden.
Meneer akkoord en geeft mij het adres door ... slik...229 km enkele reis.
Ik had in mijn enthousiasme echt niet op gelet. Mooi sh**
Dus ik stuur meneer mijn excuses en vraag of het een optie is om te versturen als ik 100 betaal.
Was ok, alleen paste de machine niet in een grote doos MET haar beschermkap.
Ok, is wel een beetje balen maar verder niet echt een probleem wat die zijn van zich zelf zo zwaar, dat je echt niet vaak ermee gaat schouwen, haha.
Ik dus overgemaakt ( ook nog nooit maar "zo " gedaan), krijg ik direct s'avonds 2 foto's met " ingepakt"
2 grote dozen... hij had nog een gevonden voor de kapen verstuurd de kap op zijn kosten.
Zaterdag meteen de traces gekregen.
Geweldig en echt ultralief ... nu nog wachten op de post
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 08:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 391 van de 500 [ 12497 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 388, 389, 390, 391, 392, 393, 394 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen