Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 498 van de 501 [ 12508 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 495, 496, 497, 498, 499, 500, 501  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Dingen die je je af vraagt deel 3!

 
Profiel   

Foutje van de computer... die zag er ws een persoon in.

Of het is een entiteit := :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 15:58 



 
Profiel   

mijn paard stond ook geblurd op streetview een paar jaar geleden, maar dat kwam omdat z'n *18+* *jeweetwel* eruit hing :') _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 16:03 



 
Profiel   

Morrie schreef
mijn paard stond ook geblurd op streetview een paar jaar geleden, maar dat kwam omdat z'n *18+* *jeweetwel* eruit hing :') _O-


Oh potloodventer... kan ècht niet _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 16:04 



 
Profiel   

Morrie schreef
mijn paard stond ook geblurd op streetview een paar jaar geleden, maar dat kwam omdat z'n *18+* *jeweetwel* eruit hing :') _O-

echt, hahaha, ge-wel-dig!!! _O-


c_alsemgeest schreef
Foutje van de computer... die zag er ws een persoon in.

Of het is een entiteit := :+

dat is het, dat moet wel..... :j

maar die jeweetwel van het paard van morrie kan me bijna niet voorstellen dat de coputer dat eruit pikt (haha past goed hier)
(( ook geen goede woordspeling :P ))

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 16:12 



 
Profiel   

Mkango schreef
Ik wilde ook de Veluwe zeggen. :j Bijvoorbeeld rondom Nunspeet, zitten ook wat tentjes voor lunch etc.

Voor de mensen onder ons, in Vierhouten zit in het bos het verscholen dorp of het pas op kamp genoemd. Ze hebben dus de hutten nagebouwd van de mensen die daar verscholen in de oorlog.
De Stakenberg, ook vlakbij Vierhouten is ook leuk voor de kinderen, en zit er ook nog een heide met uitkijktoren er achter

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 17:38 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
maar die jeweetwel van het paard van morrie kan me bijna niet voorstellen dat de coputer dat eruit pikt (haha past goed hier)
(( ook geen goede woordspeling :P ))

alleen dat onderdeel van mijn paard was geblurd, ik moet er ergens nog een foto van hebben, maar waar???? Nu staat er een andere streetview op zag ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 17:51 



 
Profiel   

Als je een min max contract hebt, mag je dan uren boven de max van je contract weigeren? Ik krijg namelijk uren toegeschoven die niet overlegt zijn en boven mijn contracturen zijn, mag ik deze dan weigeren? (Het betreft een 0-12 uur contract)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 19:43 



 
Profiel   

Kairos schreef
Als je een min max contract hebt, mag je dan uren boven de max van je contract weigeren? Ik krijg namelijk uren toegeschoven die niet overlegt zijn en boven mijn contracturen zijn, mag ik deze dan weigeren? (Het betreft een 0-12 uur contract)


Ja.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 19:59 



 
Profiel   

Jolliegirl schreef
Kairos schreef
Als je een min max contract hebt, mag je dan uren boven de max van je contract weigeren? Ik krijg namelijk uren toegeschoven die niet overlegt zijn en boven mijn contracturen zijn, mag ik deze dan weigeren? (Het betreft een 0-12 uur contract)


Ja.


Top, thanks!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 20:05 



 
Profiel   

Mijn tante heeft vandaag geregistreerd partnerschap gedaan met haar vriend.
Is hij nu mijn oom of is dat alleen na een huwelijk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 23:04 



 
Profiel   

Morrie schreef
mijn paard stond ook geblurd op streetview een paar jaar geleden, maar dat kwam omdat z'n *18+* *jeweetwel* eruit hing :') _O-


De buurvrouw en haar hond staan op maps, beiden geblurd in het gezicht :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 00:11 



 
Profiel   

En terecht, de hond heeft ook recht op privacy :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 17:03 



 
Profiel   

Lumi schreef
Mijn tante heeft vandaag geregistreerd partnerschap gedaan met haar vriend.
Is hij nu mijn oom of is dat alleen na een huwelijk?

Goede vraag. De echtgenoot van een tante wordt een aangetrouwde oom genoemd. Aangezien huwelijk en geregistreerd partnerschap juridich nagenoeg gelijk zijn, zou ik deze man nu betitelen als de echtgenoot van je tante en dus jouw oom.

Maar persoonlijk zou ik dat helemaal niet laten afhangen van een papiertje, gelofte o.i.d. Als je tante een duurzame relatie heeft met deze man, en dat is kennelijk zo, dan zou ik het prima vinden om deze man dan ook oom te noemen. Of ze nou getrouwd zijn, samenwonen of LAT-ten.

En nog veel belangrijker is het gevoel wat jij / jullie erbij hebben. Voelt het voor jou goed om deze man met oom aan te spreken? Vraag dan aan hem wat hij daarvan vindt. Waarschijnlijk vind hij dat heel leuk, omdat het een stuk gevoelsmatige acceptatie in de familie aangeeft die verder gaat dan "de man van". Maar misschien vindt hij het wel helemaal niets en wordt hij liever gewoon aangesproken met zijn voornaam. En misschien voelt het voor jou (op dit moment) niet goed om hem met oom aan te spreken en gebruik je liever alleen de voornaam? Dan is dat ook prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 17:48 



 
Profiel   

Waarom zit er vaak zo'n vloeipapiertje in kleding opgevouwen als je bij een webshop kleren besteld?
Ik kan echt niet bedenken waar dat goed voor is

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 20:28 



 
Profiel   

Vroeger zat dat bij alle ( duurdere) overhemden/-blouses die je opgevouwen kocht, met van die plastic schuifjes om alles in model te houden. Misschien is het daarvan overgebleven en denken ze zo nog steeds luxe uit te stralen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 22:06 



 
Profiel   

gerlindie schreef
Waarom zit er vaak zo'n vloeipapiertje in kleding opgevouwen als je bij een webshop kleren besteld?
Ik kan echt niet bedenken waar dat goed voor is


Ter bescherming van afdrukken door bijvoorbeeld vouw of knoop… voor zover ik weet

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 23:56 



 
Profiel   

Ik heb er weer twee.. :))

Hoe kan het dat je van sommige soorten alcohol meer effect ervaart dan andere? Ik heb net (uur geleden, ja heel vroeg I know :')) een prima hoeveelheid goldstrike op met 50% alcohol, maar ik merk daar echt niets van. Terwijl ik met een zelfde soort hoeveelheid Likeur 43 met 31% alcohol echt veeeeeeeel meer merk. Dan heb ik aan de helft al genoeg om wat tipsy te worden. Hoe kan dat?

Vraag 2: waarom scheten paarden vaak als je een van de achterbenen optilt om hoeven te krabben? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 22:01 



 
Profiel   

Captain schreef
Ik heb er weer twee.. :))

Hoe kan het dat je van sommige soorten alcohol meer effect ervaart dan andere? Ik heb net (uur geleden, ja heel vroeg I know :')) een prima hoeveelheid goldstrike op met 50% alcohol, maar ik merk daar echt niets van. Terwijl ik met een zelfde soort hoeveelheid Likeur 43 met 31% alcohol echt veeeeeeeel meer merk. Dan heb ik aan de helft al genoeg om wat tipsy te worden. Hoe kan dat?

Je lichaam kan beter tegen de andere soort drank, hoe precies is niet bekend

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 22:05 



 
Profiel   

Roodvos schreef
Lumi schreef
Mijn tante heeft vandaag geregistreerd partnerschap gedaan met haar vriend.
Is hij nu mijn oom of is dat alleen na een huwelijk?

Goede vraag. De echtgenoot van een tante wordt een aangetrouwde oom genoemd. Aangezien huwelijk en geregistreerd partnerschap juridich nagenoeg gelijk zijn, zou ik deze man nu betitelen als de echtgenoot van je tante en dus jouw oom.

Maar persoonlijk zou ik dat helemaal niet laten afhangen van een papiertje, gelofte o.i.d. Als je tante een duurzame relatie heeft met deze man, en dat is kennelijk zo, dan zou ik het prima vinden om deze man dan ook oom te noemen. Of ze nou getrouwd zijn, samenwonen of LAT-ten.

En nog veel belangrijker is het gevoel wat jij / jullie erbij hebben. Voelt het voor jou goed om deze man met oom aan te spreken? Vraag dan aan hem wat hij daarvan vindt. Waarschijnlijk vind hij dat heel leuk, omdat het een stuk gevoelsmatige acceptatie in de familie aangeeft die verder gaat dan "de man van". Maar misschien vindt hij het wel helemaal niets en wordt hij liever gewoon aangesproken met zijn voornaam. En misschien voelt het voor jou (op dit moment) niet goed om hem met oom aan te spreken en gebruik je liever alleen de voornaam? Dan is dat ook prima.



Ja, noem hem tegenover anderen gewoon oom, al eeuwig. Maar vroeg me af of dat nu ook "officieel" mocht :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 22:49 



 
Profiel   

Captain schreef
Vraag 2: waarom scheten paarden vaak als je een van de achterbenen optilt om hoeven te krabben? :')



Doe jij je billetjes niet uit elkaar om een scheetje te laten? :D dat werkt twee kanten op haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 11:30 



 
Profiel   

Wat de f* is een habbekrats? En wat is het waard?
En waar komt het woord vandaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 15:11 



 
Profiel   

@fleurtje

Citaat
Wie iets voor een habbekrats koopt hoeft zich niet bekocht te voelen. Deze uitdrukking is van origine jiddisch en is samengesteld uit de woorden hob en kratz.

Het woord hob, dat door assimilatie met kratz gemakkelijk tot hab kon worden, kent men nog in de jiddische uitdrukking in e hob un e schtob dat haastig of in een wip betekent. Het woord kratz betekent kras of schram en kreeg als zodanig de betekenis: een kleinigheidje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 15:15 



 
Profiel   

Wij hebben sindskort een ring deurbel maar ik vraag mij iets af.

Wat als er iemand aanbelt en we "nemen" beide(partner en ik) tegelijk op om wat terug te zeggen.

Horen ze ons dan alle 2 of maar 1 van ons, degene die het snelste is?

Helaas nog niet uit kunnen proberen haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 18:58 



 
Profiel   

Is er een app/programma die je op je laptop kunt installeren om je toetsenbord (deels) uit te schakelen maar de laptop draaiende te houden? En dat je dan met een specifieke code of weet ik veel wat je toetsenbord weer kunt inschakelen?

(iets met katten die over het toetsenbord heen wandelen terwijl ik een serie of film kijk. :Y) )

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 17:47 



 
Profiel   

marley93 schreef
Is er een app/programma die je op je laptop kunt installeren om je toetsenbord (deels) uit te schakelen maar de laptop draaiende te houden? En dat je dan met een specifieke code of weet ik veel wat je toetsenbord weer kunt inschakelen?

(iets met katten die over het toetsenbord heen wandelen terwijl ik een serie of film kijk. :Y) )


Misschien kan je hier iets mee: https://nl.naneedigital.com/article/how ... windows_10 . Of gebruik je een ander programma dan Windows 10?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 19:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 498 van de 501 [ 12508 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 495, 496, 497, 498, 499, 500, 501  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen