Wie snapt dit Whatsapp bericht van Epplejeck?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xSCWxJarig
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Wie snapt dit Whatsapp bericht van Epplejeck?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-21 17:07

Ik snap er niks van. Waarvoor moet ik nou toestemming geven? :')
Afbeelding
Edit: ik heb gisteren zelf een vraag aan ze gesteld via whatsapp, op dit nummer heb ik eerder normaal contact met ze gehad.
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 08-12-21 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Re: Wie snapt dit Whatsapp bericht van Epplejeck?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 17:09

Wat een vaag bericht. Komt dit echt van EJ? Heb je ze een vraag gesteld via WA?

Sky_As

Berichten: 4703
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 17:10

Ik zou Epplejeck even een mail sturen (of via de website contacten) om het even na te vragen wat dit voor berichtje is..... Of deze echt vanuit hun verstuurd is en dat het een vrij onduidelijk bericht is die voor verwarring zorgt.
Ik vertrouw dit soort dingen ook nooit.
Of had je toevallig zelf iets aangevraagd bij ze en je telefoonnummer achtergelaten?

xSCWxJarig
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-21 17:11

Shae schreef:
Wat een vaag bericht. Komt dit echt van EJ? Heb je ze een vraag gesteld via WA?

Ja, dit is echt het account van Epplejeck. Ze werken schijnbaar tegenwoordig samen met meerdere bedrijven om het whatsapp account te beheren (zal wel door drukte komen?)

Ik heb gisteren zelf een vraag aan ze gesteld (aan het account waarmee ik al eerder goed contact met ze heb gehad)

Rox87
Berichten: 500
Geregistreerd: 23-07-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 17:13

Heb je Eppleject onlangs een bericht gestuurd?

Ik heb onlangs ook zoiets gehad van een ander bedrijf.
Zij gaven toen aan dat als jij ze een bericht stuurt en zij jou niet binnen 24 uur antwoorden ze niet meer mogen antwoorden zonder jou toestemming.

Ik moest in dat geval ook eerst bevestigen dat mijn vraag nog steeds openstond en ik nog op antwoord wachtte. Als ik uit het niets zo'n bericht zou krijgen zou ik het verwijderen zonder reactie.
Laatst bijgewerkt door Rox87 op 08-12-21 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12732
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 17:14

Heb jij ze een vraag gesteld, langer dan 24 uur geleden?

Zo ik het lees, is het wettelijk zo vastgesteld dat bedrijven je niet mogen stalken via Whatsapp en alleen een gesprek mogen aangaan wanneer dat binnen 24 uur van het laatste berichtje is.
EJ heeft langer dan 24 uur niet gereageerd en officieel mogen ze dan niet meer jou lastig vallen met berichtjes. Jij moet nu dus toestemming geven dat ze jouw een bericht mogen sturen, wat waarschijnlijk antwoord is op de vraag die jij eerder hebt gesteld.

Het is puur speculatie, want ik ken de regelgeving niet, maar zo komt het bericht op mij over.

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 17:14

Wat een bullshit dat WA dit van ze zou eisen... Wat heeft WA ermee te maken of jij een vraag binnen 1 dag of 1 week beantwoord krijgt? Sinds wanneer monitort WA uberhaupt de gesprekken van z'n gebruikers? Mag helemaal niet.

Ik zou hier absoluut niet op antwoorden. Klinkt als een gehackt account of een fake account.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 17:16

Rox87 schreef:
Zij gaven toen aan dat als jij ze een bericht stuurt en zij jou niet binnen 24 uur antwoorden ze niet meer mogen antwoorden zonder jou toestemming.


Oh, beetje korte periode maar verder wel interessant om spam enzo tegen te gaan. Is dat een nieuwe regel van WA? Even kijken of dat terug te vinden is.

Ik zou wel aan EJ vragen dit bericht te verduidelijken dan, want wat een gedrocht van een tekst.

roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 17:17

Je kunt hier zonder problemen met JA op reageren.
Is geen spam :)

Als bedrijfsaccounr hebben ze 24u de tijd om op een vraag te reageren via WA.
Dit lukt door drukte niet altijd.

Om alsnog antwoord te kunnen geven moet de vraagsteller hier eerst JA op antwoorden.
Dan pas kan de vraag (alsnog) in behandeling worden genomen.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Re: Wie snapt dit Whatsapp bericht van Epplejeck?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 17:18


xSCWxJarig
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Wie snapt dit Whatsapp bericht van Epplejeck?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-21 17:40

Ik heb bericht van EJ. Ze mogen zonder toestemming geen antwoord geven na 24u. Dus door te reageren met “ja” geef je ze toestemming om nog te reageren. Erg onduidelijk

Sani

Berichten: 27357
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Wie snapt dit Whatsapp bericht van Epplejeck?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 19:38

Denk dat het een mooi gemaakt verhaal is van een daadwerkelijk verlopen reageertermijn.
Wij hadden een tijdje ook zo'n whats app service en na 24 uur kon je gewoon niet meer antwoorden/reageren omdat je daar een apart abonnement voor nodig had. Door om een reactie te vragen verleng je eigenlijk de 24 uur/begint die weer opnieuw.

Jette

Berichten: 1455
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Wie snapt dit Whatsapp bericht van Epplejeck?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 19:46

Ik vind het vooral slecht geformuleerd, voor mijn gevoel zitten er komma's op plekken waar ze niet moeten en geen komma's op plekken waar die wel gemoeten hadden. Snap dat je denkt dat dit SPAM is :') Goed om te weten dat er niets aan de hand is en het systeem zo in elkaar zit.

Courses

Berichten: 9944
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 19:49

xSCWx schreef:
Ik heb bericht van EJ. Ze mogen zonder toestemming geen antwoord geven na 24u. Dus door te reageren met “ja” geef je ze toestemming om nog te reageren. Erg onduidelijk


WA sluit alle bedrijfschats na 24 zonder response af. Het staat extreem onduidelijk verwoord; maar dit is voor alle WA Klantenservice accounts zo.

Ibbel schreef:
Wat een bullshit dat WA dit van ze zou eisen... Wat heeft WA ermee te maken of jij een vraag binnen 1 dag of 1 week beantwoord krijgt? Sinds wanneer monitort WA uberhaupt de gesprekken van z'n gebruikers? Mag helemaal niet.

Ik zou hier absoluut niet op antwoorden. Klinkt als een gehackt account of een fake account.


Dit is wel degelijk zo, alle bedrijfsaccounts die als Customer Care met WhatsApp werken mogen officieel na 24 geen response het zelf niet meer openen. Dus zonder kennis hiervan te hebben zou ik niet zomaar dingen gaan roepen die niet waar zijn :j
Laatst bijgewerkt door Courses op 08-12-21 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 19:50

Haha jeetje, dat komt lekker professioneel over. Zit daar niemand op heel de afdeling communicatie die een beetje normale zinsbouw heeft?

Courses

Berichten: 9944
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 19:52

BaileyMix schreef:
Haha jeetje, dat komt lekker professioneel over. Zit daar niemand op heel de afdeling communicatie die een beetje normale zinsbouw heeft?


CoMmUnIcAtIE iS eEn VaK ApArT!!!1!!!! :')

ziyadah
Berichten: 634
Geregistreerd: 06-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 15:30

xSCWx schreef:
Ik snap er niks van. Waarvoor moet ik nou toestemming geven? :')
[ [url=m/pkqgAo.jpg]Afbeelding[/url] ]
Edit: ik heb gisteren zelf een vraag aan ze gesteld via whatsapp, op dit nummer heb ik eerder normaal contact met ze gehad.


Heey, ik heb onlangs ook via deze weg contact gehad met EJ en heb dit toen ook gevraagd omdat ik er ook een beetje scheef tegen aan keek. Zij vertelde mij dat dat gestuurd wordt om de klant te beschermen, ze mogen namelijk zelf na 24u niet meer antwoorden. Heeft een klant hun iets gestuurd en antwoordden zij niet binnen 24 u dan moet de klant doormiddel van Ja toestemming geven. En daarna reageren ze weer :)

Ik hoop dat je hier iets aan hebt :)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132005
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 15:35

Courses schreef:
Ibbel schreef:
Wat een bullshit dat WA dit van ze zou eisen... Wat heeft WA ermee te maken of jij een vraag binnen 1 dag of 1 week beantwoord krijgt? Sinds wanneer monitort WA uberhaupt de gesprekken van z'n gebruikers? Mag helemaal niet.

Ik zou hier absoluut niet op antwoorden. Klinkt als een gehackt account of een fake account.


Dit is wel degelijk zo, alle bedrijfsaccounts die als Customer Care met WhatsApp werken mogen officieel na 24 geen response het zelf niet meer openen. Dus zonder kennis hiervan te hebben zou ik niet zomaar dingen gaan roepen die niet waar zijn :j


Klopt inderdaad hoor, dit is geen bullshit.
Ik moet regelmatig overleggen via whatsapp met mijn zorgverzekeraar en als er langer dan 24 uur geleden contact is geweest, moet je gegevens zoals verzekerdennummer, NAW-gegevens etc. opnieuw doorgeven.

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Wie snapt dit Whatsapp bericht van Epplejeck?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 15:38

Is inderdaad geen bullshit, maar ze zouden het wel wat anders neer kunnen zetten.

Bon_ita

Berichten: 401
Geregistreerd: 18-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 14:53

Ik werk ook met WhatsApp voor mijn werk. Als bedrijf werk je met WhatsApp Business. WhatsApp Business verplicht ons om binnen 24 uur te reageren. Doen we dit niet, dan blokkeert het bericht en moeten wij een geldbedrag betalen om het bericht te ontgrendelen.

Het bericht van EJ is geen oplichting, maar wel bijzonder geformuleerd. Wij hebben iets in de trant van 'helaas is het ons nog niet gelukt om je bericht te beantwoordden, indien je nog hulp nodig hebt reageer dan met 'ja'.

xSCWxJarig
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Wie snapt dit Whatsapp bericht van Epplejeck?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-21 18:08

Wat raar? Ik gebruik zelf WhatsApp business en heb hier nooit van gehoord. Ik kan ook gewoon na 24u nog reageren (ik neem namelijk nog wel eens een dag vrij).

Ashkerlon

Berichten: 2642
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Roeselare (West-Vlaanderen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 18:13

Dus WhatsApp gaat een beetje gaan lopen bepalen binnen welke termijn je als bedrijf met je eigen klanten moet omgaan? Moet niet gekker worden zeg :')

Courses

Berichten: 9944
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 18:32

xSCWx schreef:
Wat raar? Ik gebruik zelf WhatsApp business en heb hier nooit van gehoord. Ik kan ook gewoon na 24u nog reageren (ik neem namelijk nog wel eens een dag vrij).


Zal met bepaalde implementaties te maken hebben, meeste bedrijven werken via een extern platform op grote schaal wat geen toegang mag hebben tot in-actieve gesprekken :) Daar zal het verschil inzitten, dus niet elk type WhatsApp Business account zal met deze restricties te maken hebben.