Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 7 [ 151 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Niche Parfums

 
Profiel   

Bijenkorf heeft eigenlijk veel niche parfums in het assortiment, in ieder geval op de website. In de winkels zelf kom ik eigenlijk nooit. Voor zover ik weet worden als niche ook met name huizen bestempeld die enkel parfum maken en niets anders, en voor het gemak worden daar dan door velen de exclusieve lijnen van designers bij getrokken. Volgens die definitie is Montale niche. Maar goed, het is natuurlijk geen wet, dus er zal verschil zitten in wat iemand niche vindt of niet :).
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 23:46 



 
Profiel   

Ja dat is inderdaad zo...
Sommige zijn lastig te bepalen. Dan vind ik het vaak fijner om dan naar ingrediënten te kijken (dus geen synthetische bloemen, musk etc).

Guarlain is daar een leuk voorbeeld van denk ik, maakt wat huidverzorging/cosmetica naast de parfums.
Bepaalde worden alleen met pure ingrediënten gemaakt... maar een aantal andere in hun lijn weer niet.
Dus dat maakt het helemaal lastig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 09:18 



 

Guerlain vind ik wel een heel mooi merk :+: ook qua cosmetica

Weten jullie of de huizen Fragonard en Galimard onder niche vallen? Ik ben wat dit betreft echt een leek, maar dol op geuren van deze twee. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 09:20 



 
Profiel   

Ja in principe wel :D
Al zijn sommige van Fragonard dan weer wel synthetisch... het is lastig :')

Ja Guerlain heb ik er ook 1 vast van... de Shalimar EDP :+:
Veel vrienden vinden die 'stinken' naar wierook... maar dat kan mij er niet van weerhouden mezelf er in onder te dompelen _O-

Mijn Gold 2 van acqua die genova vinden veel mensen ook heftig, maar die ruikt de eerste 2 uur ook naar extreem zoete amandel poederdozen :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 09:23 



 

Ik heb van Galimard de Pele Mele geur.
Hij is echt super lekker, maar ik vind het wel een echte voorjaars/zomerse geur.
Lekker fris dus :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 09:41 



 
Profiel   

Leys schreef
Ik heb van Galimard de Pele Mele geur.
Hij is echt super lekker, maar ik vind het wel een echte voorjaars/zomerse geur.
Lekker fris dus :D

Kende deze niet, maar ziet er qua ingrediënten inderdaad uit als een hele frisse geur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 00:19 



 
Profiel   

Urielle schreef
Voor wie ook/nog een kortingscode wil van Parfumado: 7Zz2zv7Rd


Ik heb tot nu toe de niche parfums niet aangedurfd. Mijn favorieten zijn Good Girl van Caroline Herrera en Narciso Rodriguez for her, maar heb op basis van de quiz destijds Sexy Amber van Michael Kors een keer gekozen en echt %)

Iemand een tip voor een niche parfum?
Warm kruidig, musk, zoet, witte bloemen.
Ik doe het beter op redelijk zware, rijke parfums. Lichte gaan ruiken naar citroen of juist heel zepig op mijn huid.


Warm, Musk en amber is de trademark van julliette has a gun. Niet zo niche maar lolita lempicka had er ook zo een maar ze hebben de geur aangepast. De choco toon is eruit. Ik heb de nieuwe versie die ik in de lucht niet zo lekker vindt ruiken maar als ik hem op heb ruikt het of ik in de wasverzachter ben gevallen :D Meer poederig dan zeperig als je begrijpt wat ik bedoel...

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 11:19 



 
Profiel   

Fracas van Robert Piquette is een van mijn favo niche geuren.
Ik houd van Tuberose.

Ben ook al jaren dol op Jardin de Bagatelle van Geurlaine. Dat is mijn favoriet. Krijg ik ook altijd veel complimenten over.

Niche geuren koop je niet bij Douglas, Ixci Paris e.d
Dan moet je echt op Inet of naar speciaalzaken. Is veel leuker ook want dan krijg je mooie verpakkingen en hele lekkere proefjes.

Plus niche geuren niet iedereen staan zoals de commerciele geuren vaak wel doen.

De Geurengoeroe is een leuke site met liefde en reviews over veel niche geuren.

https://geurengoeroe.com/


Laatst bijgewerkt door Popstra op 22-11-21 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 11:30 



 
Profiel   

Ik ben echt verliefd op Santal 33 van Le Labo (te koop bij Skins en tegenwoordig ook bij de Beijenkorf volgens mij). Le Labo heeft nog een aantal andere lekkere geuren ook, maar voor mij wint Santal 33. Als ik deze draag dan zijn er ook zoveel mensen die vragen wie er zo lekker ruikt.

Daarnaast heb ik Molecule 01 van escentric molecules en draag ik graag not a perfume van Juliette has a gun.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 11:35 



 
Profiel   

Mijn eerste parfum via Parfumado is binnen, de Arabians Tonka van Montale. En zo lekker! <3

Nu is het aanbod bij Parfumado beperkt natuurlijk, ik zou best eens bij een goede parfumerie willen rondkijken en advies krijgen. En dan liefst met veel niche parfums, gewoon omdat ik dat leuk vind. Zitten er goede zaken ergens in Noord-Holland?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 12:54 



 
Profiel   

Parfum lounge in amsterdam.

En een hele leuke, maar niet NH: Parfumaria.
Vrijwel alleen Niche en een bizar groot assortiment... je kan ook een "geur proeverij" doen... echt een aanrader.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 13:38 



 
Profiel   

Parfumaria schijnt idd een hele goed te zijn, hoor daar heel veel mensen over

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 13:39 



 
Profiel   

Ik was al een tijdje 'digitale' klant bij haar.
Maar heb laatst mijn moeder zo'n proeverij cadeau gedaan voor haar verjaardag. Kost maar iets van 20pp , en je krijgt er een aantal proefjes bij.
En ook nog eens 20 korting wanneer je een 100ml fles koopt.

Daarbij steekt ze er echt veel tijd in.
Het is een excentrieke vrouw, maar in de positieve zin van het woord.
Zo veel kennis en kan met veel passie vertellen. Ik heb er echt van genoten en ook nog eens veel geleerd.

Maar je kan ook gewoon een afspraak maken om te winkelen of private shoppen. Maar bereid je mentaal voor...
Ze heeft veel, HEEL VEEL :D
Het is bijna overweldigend, maar als je iets zoekt... daar kan je het vinden.
Ik zocht al jaren naar een vervanging van Love, Chloé nadat deze uit de handel gehaald was.
Maar wilde daarbij ook richting Niche wegens de intensiteit en draagduur... en uiteindelijk een perfecte vervanger gevonden. Heel anders, maar toch ook veel overeenkomsten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 13:45 



 
Profiel   

Ik zou ook wel eens zon proeverij willen doen maar ze zit voor mij zo ver weg. Heb wel gelezen over online masterclasses maar weet niet meer waar

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 13:48 



 
Profiel   

Hmm dankzij dit topic ook geïnteresseerd geraakt :j
Mijn eerste montale is al binnen , heerlijke geur en blijft lekker lang hangen

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 14:03 



 
Profiel   

Ja Montale heeft altijd iets lekkers oosters :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 14:04 



 
Profiel   

Ik vind ze toch echt te duur en vraag me af of 'niche' geen marketing truc is om heel veel geld te vragen voor parfums. Ze zijn volgens mij door iedereen te bestellen dus ook weer niet zo exclusief als ze het doen voorkomen, wel duur. Maar wellicht zie ik het verkeerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 15:08 



 
Profiel   

crow schreef
Ik vind ze toch echt te duur en vraag me af of 'niche' geen marketing truc is om heel veel geld te vragen voor parfums. Ze zijn volgens mij door iedereen te bestellen dus ook weer niet zo exclusief als ze het doen voorkomen, wel duur. Maar wellicht zie ik het verkeerd.


Prijzen liggen tussen de 30 tot oneindig :')
Gemiddeld €120 voor 100ml, wat niet eens erg afwijkt van A merken designer parfums.
Dus niet duurder dan normaal... maar de niche staat ook niet voor zeer exclusief of slecht verkrijgbaar:


(staat ook eerder in dit topic al uitgeschreven, hoe wat en waar).
Maar het zijn bedrijven en parfumeurs die zich alleen richten op maken van parfums en geen andere zaken zoals kleding lijnen e.d. Vandaar Niche.
Ook worden en vrijwel alleen natuurlijke stoffen en oliën gebruikt, designer parfums zijn vaak van synthetische stoffen waarbij de originele chemisch zijn nagemaakt.
(Tom ford en Guarlain uitgezonderd).

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 15:20 



 
Profiel   

Ga eens de Douglas in voor de grap. Daar kostten de meeste geuren ook rond de 100€ voor een flesje van 30-50 ml. Dat kosten veel niche geuren ook. En ja er zijn er ook die veel duurder zijn. Maar niche geuren hoef je meestal minder van te spuiten om ze de hele dag te ruiken

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 16:26 



 
Profiel   

Wanneer je ze net op spuit zijn sommige zelfs bijna verstikkend :')

Mijn acqua di genova gold 2 is daar 1 van. Op mij werk zeggen ze dat ze zelfs kunnen ruiken als ik een aantal uur daarvoor in een bepaalde gespreksruimte heb gezeten _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 16:28 



 
Profiel   

crow schreef
Ik vind ze toch echt te duur en vraag me af of 'niche' geen marketing truc is om heel veel geld te vragen voor parfums. Ze zijn volgens mij door iedereen te bestellen dus ook weer niet zo exclusief als ze het doen voorkomen, wel duur. Maar wellicht zie ik het verkeerd.


Je hoeft het niet te kopen :=

Via Parfumado Cherry Punk Room 1015 ontdekt. Zo lekker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 17:00 



 
Profiel   

Lijkt me leuk om ook eens te proberen nu heb ik toevallig vandaag mijn eerste geur gehad van parfumado :D Eigenlijk wil ik volgende maand dan een niche geur... maarrrrr hoe maak ik een keuze? :')

Ik hou van de zoete geuren, ik vind bijv Marc Jacobs - decadence helemaal geweldig... al is die uit het assortimenten. En ook La vie est belle is helemaal mijn geur :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 17:28 



 
Profiel   

Yonker schreef
Lijkt me leuk om ook eens te proberen nu heb ik toevallig vandaag mijn eerste geur gehad van parfumado :D Eigenlijk wil ik volgende maand dan een niche geur... maarrrrr hoe maak ik een keuze? :')

Ik hou van de zoete geuren, ik vind bijv Marc Jacobs - decadence helemaal geweldig... al is die uit het assortimenten. En ook La vie est belle is helemaal mijn geur :j

Je kan ook een geurprofiel maken bij Parfumado. Op die manier krijg je geuren die bij je zouden moeten passen

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 18:30 



 
Profiel   

Byredo, de Blanche... Ooit als cadeau gekregen. Vind het nog altijd verschrikkelijk dat ie op is en ik hem niet zomaar opnieuw ga kopen vanwege de prijs :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 18:33 



 
Profiel   

Parfumerie Celeste in Den Haag verkoopt veel echte niche geuren.

Echte niche geuren worden op kleinere schaal geproduceerd. Va daar de exclusiviteit.
Er zijn maar een paar die echt de naam ,niche parfum, waardig zijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 19:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 7 [ 151 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen