GPS tracker / smartwatch / noodknop voor kinderen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: GPS tracker / smartwatch / noodknop voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 16:28

Waar je woont zal ook zeker uitmaken. Bij mijn ouders in het dorp had ik haar veel meer losgelaten. Hier kan dat tot op zekere hoogte, maar vind ik echt veel spannender.

pmarena

Berichten: 48107
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-22 16:41

Sizzle schreef:
Aha zo een :D
Ons vorige buurjongetje is ook zo‘n „stoere keffer“ zoals je bij honden zou zeggen.
Daar hebben de ouders het uiteindelijk laten escaleren omdat hij blijkbaar eerst fysiek moest merken dat hij niet sterker was met zijn grote waffel. Maar dat is natuurlijk niet iets wat leuk is als je dat op andere manieren kan voorkomen.

Een ouderwetse simpele telefoon vind ik ook wel een goed idee :j


Ja precies, alleen dan een angstblaffer meer eigenlijk := En die wil je juist liever niet in elkaar laten meppen, want dat zou bij een haantje wel goed zijn maar niet bij juist het gevoelige type :(:) En dan zal je zien dat de Jerommekes onder zijn vrienden er voor zorgen dat de boel escaleert in de speeltuin, en hij uiteindelijk degene is die de klappen krijgt := Want alleen heeft hij eigenlijk nooit problemen met onbekende kinderen ofzo, speelt heel leuk van zichzelf :)

Ik vind het wel een fijn idee dat ik hem in ieder geval kan komen oprapen als het fout loopt.... of dat hij kan bellen als hij merkt dat het grimmig wordt en zich dan makkelijker los kan maken uit de situatie, misschien...

Een gewone telefoon vind ik echt geen enkele optie. Leuk over een paar jaar maar nu gewoon kansloos met een klein kind, dat ding zit altijd in de weg, valt uit een zak, wordt ergens neergelegd en vergeten....

sphinxie schreef:
Hier hebben mijn beide kinderen zo'n one2track horloge. We gebruiken ze echt niet dagelijks maar voor specifieke situaties, bijv. op de camping bij opa en oma waar ze 's zomers regelmatig een (mid)dagje zijn. Dan mogen ze samen naar de campingwinkel lopen of een vriendje ophalen. Ik vind het echt ideaal, ze weten heel goed in wat voor situaties ze moeten bellen en het is fijn dat je ze zelf kunt bellen als we gaan eten of er is iets anders. Met mobiele telefoons etc. gaan ze toch te maken krijgen dus op zich heb ik liever dat ze zo gecontroleerd alvast hier mee om leren gaan.


O god ja de camping :oo Dat komt er ook weer aan natuurlijk... als hij dan bij oma wil slapen een nachtje is het ook wel lekker om hem te localiseren als hij gaat lopen dwalen.... kan ook niet verwachten dat oma er steeds achteraan hobbelt als hij daar een vriendje opdoet :=


Kwita: ik hou ook niet van dat soort risico's als straling / apparatuur die inwerkt op een lijf.
Daarom zie ik het ook als iets dat ik hem alleen om wil doen in van die onzekere situaties, dat hij ergens op stap gaat.

Op zich kan je hiermee natuurlijk verder ook nog prima je gang gaan, je hoeft als ouder natuurlijk niet constant alles te volgen := Maar als kind dan kwijt is ofzo, lijkt het me erg handig dat je op kan vragen waar dat apparaatje gebleven is en dan hopen dat je kind er nog aan vast zit :=

Of inderdaad als je even contact wilt hebben, van de ene of andere kant.
Een beetje een GSM-light vind ik wel een fijn idee ook om geleidelijk in een eigen mobieltje te groeien later :)


Verootje: dat hoop ik ook :j Maar als meneer dan wel een keer op het verkeerde moment op de verkeerde plek is, dan hoop ik dat ik hem in ieder geval op kan komen rapen :(:)

pmarena

Berichten: 48107
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: GPS tracker / smartwatch / noodknop voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-22 17:22

Hè bah, ik werd al enthousiast over de one2track maar zie nu dat ze geen echt goed waterdichte modellen hebben -O- Je mag er mee douchen maar niet mee zwemmen.

Ofwel niet handig aan het strand, op een camping met zwembad, wanneer ze met hun handen in het water spelen. Dat vind ik dan toch niet zo praktisch.... beetje vals gevoel van veiligheid krijg je dan als het horloge in die situaties de geest kan geven.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 18:17

Nu zit ik achteraf te bedenken , soms kan het heel leerzaam zijn om als je verdwaalt bent jezelf te leren helpen. Hoe vind ik de weg etc, hoe handel ik in gevaarlijke situaties , daar ga ik eens meer op focussen. Ook het stukje intuitive....hoe ga je om met onderbuik gevoel wat doe je wel of juist niet...
Ik ga aankomende week weer eens naar de bieb .
dat heeft niets te maken met een smart watch maar wel belangrijk! ;)

pmarena

Berichten: 48107
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: GPS tracker / smartwatch / noodknop voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-22 18:24

Ja dat is zeker leerzaam :j

En kan ook nog gewoon prima denk ik met zo'n smartwatch, je hoeft hem immers pas te gebruiken als het echt nodig is, en dan is het wel fijn dat hij er is :)

pmarena

Berichten: 48107
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-22 12:08

Nou mocht iemand het interessant vinden:

Ik ben toch gegaan voor de One2Track. Vanwege de extra veiligheid qua privacy en Nederlands ontwikkelde app & server. Dat voelt allemaal toch wat veiliger en transparanter aan :) En geen apps met reclame enzo is ook wel lekker :=

Lijkt ook echt een fijne, nauwkeurige app te zijn die makkelijk in elkaar zit. Handige features, geen gedoe met allerlei instellingen, die je dan ook nog zou moeten veranderen als je eens naar het buitenland gaat, gewoon alles goed voor elkaar, lekker simpel en alles in 1 app. Klinkt prima +:)+

En de horloges die ze hebben, zijn lekker basic. Geen spelletjes enzo. Precies wat ik zocht want schermpjes hebben ze al genoeg! En het kan niet de bedoeling zijn dat zo'n horloge het buitenspelen in de weg zit omdat ze dan liever met dat schermpje gaan klooien....

Wel jammer dat er geen video-bellen op zit maargoed met gewoon bellen redden we het ook wel :P
Wel nog steeds erg jammer dat ze niet echt goed waterdicht zijn (als in dat je er mee mag zwemmen) daar baal ik wel van maar die schijnen sowieso niet echt te vinden te zijn.....

Zijn nu ook tweedekansjes dus als het goed is hebben we straks voor 65 euro een fijne smartwatch voor meneer zijn verjaardag, zodat hij ons kan bellen (als hij dat nodig vindt) als we weer een keer in een situatie komen dat hij buiten rondloopt zonder dat we zicht op elkaar hebben +:)+

furioso

Berichten: 1466
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Puurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 20:47

Op mijn werk verkopen we Weenect GPS trackers voor hond en kat maar deze zijn er ook voor oudere mensen en kinderen.
Dit is met 1 of 2 knoppen op waarbij je dan een signaal krijgt geloof ik.
Is met abonnement voor 1 maand, 1 jaar of 2 jaar en werkt overal waar er GPS signaal is :D
Ik verkoop er heel veel en mensen zijn er ook echt tevreden van!
Prijs is €50 voor de tracker en abonnement van 2jaar rond de €8 per maand dus valt goed mee denk ik zo :D

https://www.weenect.com/nl/gps-tracker- ... 5fEALw_wcB

Afbeelding

pmarena

Berichten: 48107
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: GPS tracker / smartwatch / noodknop voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-22 22:16

Poeh da's wel een prijzig abonnementje vergeleken met de One2Track :=

Heb ook aan zo'n soort noodknop gedacht inderdaad, maar vind zelf een horloge toch meer voordelen hebben. Grotere kans dat die daadwerkelijk bij het kind blijft, denk ik :) Want een tas of iets kan wel eens neergezet en vergeten worden. En als kind in de zomer alleen in broekje en shirtje loopt, waar ga je het dan aan bevestigen :) Ook heb je de noodknop niet zo snel bij de hand als wanneer deze om je pols zit, lijkt me.

Voor ons na een poosje overwegen dus toch voorkeur voor horloge-model :)

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: GPS tracker / smartwatch / noodknop voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 22:28

Klinkt als een goede keus :)

pmarena

Berichten: 48107
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: GPS tracker / smartwatch / noodknop voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-22 09:05

Ja ik ben er ook wel blij mee, vind het een fijn idee dat er nog een lijntje beschikbaar is als we meer los gaan laten :j We hebben er ook maar 1 hè, hebben geen reserve-kindje :P

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 09:41

pmarena schreef:
Ja ik ben er ook wel blij mee, vind het een fijn idee dat er nog een lijntje beschikbaar is als we meer los gaan laten :j We hebben er ook maar 1 hè, hebben geen reserve-kindje :P

Maar juist zo een bonus kindje betekent net zoveel als een enigkind hoor, tzt komen er 2 horloges zeg ik je {:}

pmarena

Berichten: 48107
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-22 15:22

Ja snap ik, het was ook maar een geintje natuurlijk :P

Trouwens de horloges van belio.nl klinken ook wel fijn. Beetje meer onduidelijk alleen of daar alle data echt binnen Nederland blijft en wat de huidige horloges precies kunnen / hoe het er uit ziet als je daar doorheen swiped. Maar klinkt wel aantrekkelijk met beeldbellen en ook foto's kunnen maken....

Ik vraag me alleen af hoe dat werkt op een prepaid kaartje, zou dat schreeuwend duur zijn om beeld door te sturen vergeleken met gewoon bellen....?

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 00:13

Hier krijgen ze op de camping tzt een zo’n knop voor om hun nek om mee te bellen. (Is het eigenlijk niet meer een walkietalkie?) maar dat zal nog wel een aantal jaar duren. Voorlopig gaan ze nergens geen zonder ons :+ Wonen niet in Nederland maar ik kan me ook niet (meer) voorstellen dat ik dat in NL anders zou doen.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: GPS tracker / smartwatch / noodknop voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 21:40

Mag ik hier vragen wat jullie kwijt zijn aan totale abonnements kosten per maand, ivm minder fijne ontwikkelingen hier binnen het dorp en dan is een nood knop zeker een fijn ding!.

_Mir
Berichten: 1358
Geregistreerd: 01-01-20

Re: GPS tracker / smartwatch / noodknop voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 22:00

Als jij jouw kind kan volgen kunnen andere dat ook. Net als met camera's

pmarena

Berichten: 48107
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: GPS tracker / smartwatch / noodknop voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-22 00:16

Bij one2track staat het allemaal vrij overzichtelijk op de website. Dat ze echt aandacht geven aan het goed beveiligen van het geheel, en het over hun eigen server loopt enzo. Volgens mij is het 1,10 euro per maand, die ze dan van je aangekochte beltegoed afschrijven.

Voor dat geld heb je dan hun service met eigen server, en dat ze de boel veder door ontwikkelen. Ik vind dat wel prima, ook al gebruiken we dat horloge dus maar sporadisch. De kosten van het bellen vallen ook goed mee, hij heeft er al heel wat mee gespeeld (nieuw / leuk / ding leren kennen en aan opa en oma's laten zien enzo) en het is steeds maar een paar cent als hij belt of een berichtje opneemt ofzo.

pubelia

Berichten: 9990
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 00:45

Wij hebben onze oudste zoon een kinder smartwatch gegeven. Kan je via GPS in de gaten houden waar hij is en hij kan jou bellen en jij hem. Enkel de nummers die verbonden zijn kunnen hem bellen. Andere mensen niet.