Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
foxy80

Berichten: 7871
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 18:27

Ik woon BE, dus ten eerste zijn de kringwinkels open en ten tweede is het soldenmaand!

In eerste winkel, goed druk, strips aan halve prijs en rekenen ze ook nog eens verkeerd (is niet de eerste keer daar), dus 6 strips voor 2.5 euro.
Afbeelding

Winkel 2: een gloednieuwe sportbroek van Leontien voor 3 euro.

Afbeelding

Een IKEA flisat boekenstandaard, gloednieuw, 3 euro. Bij IKEA 20 euro en deze moet ik tenminste niet zelf ineen schroeven. Ik ga hem verven zodat hij buiten kan als plantenbak voor potjes met kruiden.

Afbeelding

Weer strips, 5 stuks, hier waren ze 0.75 cent per stuk


Afbeelding

Longsleeve shirt voor zoon, 2.5 euro

Afbeelding

En de klapper: zoon gaat op kamp, of we kind even kunnen kleden in het thema smurf? Dit hing daar voor 2.5 euro!

Afbeelding

Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 13:42

germie schreef:
Ik heb bijna 5 jaar achterstand aan boeken uitzoeken afgerond. Heb wel 50 dubbele boeken, voornamelijk over paarden. Die ga ik maar eens proberen te verkopen.

Mijn laatste aankopen voor de lockdown waren 3 boeken:
-Riding and schooling the western performance horse. Een boek uit 1982
-Spotted Pride-the appaloose heritage series
-Doc Bar Is een boek over een QH hengst.

Dit soort boeken wil ik wel vaker tegenkomen :D


Ja hoi! ik heb heel veel interesse, ook ik heb wat dubbele in de loop der jaren verzameld, misschien kunnen we iets voor elkaar betekenen :D

foxy80

Berichten: 7871
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 15:03

En vandaag: op zoek naar visbordjes voor mijn schoonmoeder, eentje gevonden voor 0.5 euro, twee gloednieuwe strips voor 1.5 euro per stuk en nog een andere voor 0.5 euro. 4 euro in totaal.

Afbeelding
Afbeelding

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 15:48

Ania schreef:
germie schreef:
Ik heb bijna 5 jaar achterstand aan boeken uitzoeken afgerond. Heb wel 50 dubbele boeken, voornamelijk over paarden. Die ga ik maar eens proberen te verkopen.

Mijn laatste aankopen voor de lockdown waren 3 boeken:
-Riding and schooling the western performance horse. Een boek uit 1982
-Spotted Pride-the appaloose heritage series
-Doc Bar Is een boek over een QH hengst.

Dit soort boeken wil ik wel vaker tegenkomen :D


Ja hoi! ik heb heel veel interesse, ook ik heb wat dubbele in de loop der jaren verzameld, misschien kunnen we iets voor elkaar betekenen :D

Ja, even een pb doen?

hahahatsjoe

Berichten: 2390
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 12:18

Die kist wil ik !

blackstar

Berichten: 3189
Geregistreerd: 03-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 16:35

Ik ben ook om. Vroeger ging ik nooit naar de kringloop, maar tegenwoordig steeds vaker.
Vorig jaar was ik bij de kringloop om knuffels te kopen voor de schriktraining, en kwam per toeval een prachtige kast tegen die ik moest hebben voor in de keuken. Gekocht voor 75 of 85 euro inclusief thuis bezorgen.

Afbeelding

Inmiddels ziet ie er zo uit

Afbeelding

En gisteren kwam ik 2 leren stoelen tegen op de Facebook pagina van hun. En heb deze vanmiddag opgehaald. Ze staan nu nog in een andere kamer maar straks gaan ze naar de woonkamer. 45 euro per stuk waren ze

Afbeelding

En er staat daar nog een salontafel (vrij gehavend) die ik niet uit mijn hoofd krijg. Misschien dat ik die ook nog vandeweek ga halen.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 01:02

Ik moet morgenmiddag iets ophalen in Wijk bij Duurstede. Weet iemand nog een leuke kringloop in de buurt die op maandagmiddag open is? Voorkeur gaat uit naar een winkel met veel boeken.
Ik kan kiezen tussen 2 routes naar huis:
1. Doorn, Maarn, Amersfoort, Leusden
2. Leersum, Veenendaal, Barneveld

Ik kom bij route 2 ook langs Ede, maar daar ben ik zaterdag al geweest. De kringloop daar viel wat tegen, er hing een ontzettende rooklucht binnen. Omdat ik geblokt werd om er direct weer uit te gaan ben ik de kelder in gedoken waar het gelukkig niet naar sigaretten stonk en daar heb ik nog wat viltwol en Carcassonne gevonden. We komen altijd kaartjes tekort als we dat spel spelen, dus een aanvulling is fijn.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 02:01

Van de plaatsen die jij noemt heb ik alleen een actieve herinnering aan Veenendaal :D Even in de app gekeken: daar ben ik vorig jaar iig bij Dorcas geweest en daar was ik wel over te spreken. Zo uit mijn hoofd zeg ik dat ze daar ook best wat boeken hebben.

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 02:38

Leuk topic ! Ik heb mezelf voorgenomen dit jaar meer naar de kringloop te gaan :j ! Al is het alleen om even lekker rond te snuffelen, het valt mij op dat er vaak erg leuk spul ligt !

Van de week mijn zusje maar eens meeslepen :D

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 08:59

Ik wil ook binnenkort weer een keer naar de kringloop! Op zoek naar Cartier horloges en zeldzame eerste druk LP’s! :')

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 09:09

Ik had zaterdag weer een leuk boek over amfibieën.

lovemaylo

Berichten: 1802
Geregistreerd: 23-10-09

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 12:38

Kringlopen zijn weer open, dus vanochtend even een rondje gemaakt.

Klein spiegeltje, een reis spelletje schaken, wat kaarsen houders, vaas en een mandje.
Ben een beetje decoratie aan het sparen voor de bruiloft, vandaar zoveel kaars houders :+
Afbeelding

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:45

Afbeelding
Grote krabpaal vandaag mee genomen , was maar 15 euro. De katten opvang zal er blij mee zijn.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 09:17

Ik had weer een hele stapel boeken over leven in de oceanen. En een boekje over de draverfokkerij in Nederland.
Het enige waar kringloopwinkels wel om moeten gaan denken zijn de prijssickers. Die krijg je echt niet van de boeken en verpest daarmee dus wel het boek behoorlijk. Ik krijg steeds meer de neiging om te vragen of ze ter plekke de stickers even netjes willen verwijderen. Want ze vragen soms al best veel voor 1 boek en tja, dan wil ik niet graag dat de goede staat verpest wordt door die stickers. -:(- -:(- -:(-

In winkels waar ze nieuwe produkten verkopen heb ik ze ook wel eens stickers laten verwijderen en als dat niet kan het produkt maar laten liggen. Er zijn ook prijsstickers die niet definitief plakken op de markt. Gebruik die dan denk ik.

Ashleytjuhh

Berichten: 6659
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 09:38

hier hebben ze in 1 kringloop nergens stickers op zitten van hun zelf. Er hangen borden boven met een boek kost € een kinderboek kost €, zo overal

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 12:00

De stickers die ze bij ons gebruiken gaan er makkelijk af. Ik heb zelf niet zoveel last van de stickers, na het lezen zet ik de boeken in de kast en dan zie ik het niet meer :P Ik laat heel soms een boek staan als de staat heel slecht is, maar goed, daar is de prijs dan vaak ook naar.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 12:30

Ik vind de stickers ook heel vervelend. Ook omdat er met dat systeem niet meer naar de staat van de boeken wordt gekeken, de prijs van de boeken zijn allemaal door het systeem bepaald. En ik heb favoriete uitgevers en kan daar door de stickers niet meer op scannen. Ik zal dan echt iedere titel moeten lezen en bij twijfel uit de kast moeten trekken omdat de uitgever niet in 1 oogopslag zichtbaar is. En ze beschadigen soms de boeken.

Amber_anne

Berichten: 6915
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 12:35

Bij onze kringloop schrijven ze op veel producten met stift de prijs. Ook ontzettend onhandig want soms gaat het er dus niet meer af

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 12:41

Stickers zijn er vaak expres moeilijk af te halen omdat er blijkbaar mensen zijn die stickers eraf pulken en een goedkopere prijs ergens op plakken...

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 13:00

corinep schreef:
Stickers zijn er vaak expres moeilijk af te halen omdat er blijkbaar mensen zijn die stickers eraf pulken en een goedkopere prijs ergens op plakken...

Dat snap ik helemaal, maar dan nog zou het fijn zijn om de sticker alleen op de achterkant te plakken en niet over het logo van de uitgever dat op de zijkant staat.

Ik ga nog even snel de Dorcas in zo, ik heb een globe nodig voor een opdracht. In Deventer staan er altijd genoeg, maar ik heb geen tijd meer om daarheen te rijden. Hopelijk hebben ze er in Apeldoorn ook eentje staan.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 15:46

Bij ons schrijven ze aan de binnenkant vam de kaft de prijs met een potlood.
Kan je dus bij thuiskomst uitgummen.

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 18:13

Anoeska27 schreef:
Ik kom bij route 2 ook langs Ede, maar daar ben ik zaterdag al geweest...

Welke ben je geweest, want er zijn er meerdere :)

Mijn laatste aankoop was een hanglamp met een organza kap inkl. luxe ophangpendel voor €5.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 19:12

DubbelFun schreef:
Anoeska27 schreef:
Ik kom bij route 2 ook langs Ede, maar daar ben ik zaterdag al geweest...

Welke ben je geweest, want er zijn er meerdere :)

Mijn laatste aankoop was een hanglamp met een organza kap inkl. luxe ophangpendel voor €5.

Die op het Rozenplein.

Dorcas Apeldoorn blijkt nog helemaal niet open te zijn, gelukkig kon ik een globe lenen van iemand.

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 19:22

Op de Molenstraat en Zandlaan zitten er ook nog en ook nog eentje in Bennekom.

Britta31

Berichten: 13139
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 19:25

In Renkum zit ook een kringloop.