Het zoveelste ik heb last van mijn buren topic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Het zoveelste ik heb last van mijn buren topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-22 08:41

Hoi bokkers,
Ik woon intussen al een jaartje in mijn nieuwe wijk en ik heb het er lekker naar mijn zin. Groter huis, wijk met veel groen en vooral rust...
Totdat mijn buurvrouw het leuk vind om in de avond veel volk over de vloer te hebben en een paar hersencellen te vernietigen met lachgas... (en ik heb ze zien heisen aan een ballon)
Ik heb al vaker meegemaakt dat er luid gesproken word, de huizen zijn gigantisch gehorig.
Vorige keer de buren al aangesproken op geluidsoverlast na 11 uur en de muziek werd alleen maar luider..
Keer daarop stond ik mee te dreunen in de badkamer en heb ik de politie gebeld.

Gisteravond was het dus weer prijs. Na 10 uur een hoop volk over de vloer en wederom geluid van iets raars...
Op een gegeven moment kwam de gitaar te voorschijn en werd er meegebruld.
Ik ben het op een gegeven moment zo zat geworden en heb haar via het balkon aangesproken dat ik last had en dat ik om 05.30 mijn bed uit moest. Ik haar gezegd dat er ook mensen werken en dat ze daar rekening mee moet houden.
Antwoord was: Kom van de week even een bakkie doen en dan zal ik je precies vertellen over het portiek en dan snap je dat ik nu wil genieten. (maw ik heb schijt aan alles en iedereen omdat ik vroeger ook dingen heb meegemaakt?)

Nee ik snap dat dus niet, ik snap dat mensen willen genieten maar dan wel in het weekend of tot een uurtje of 10. Ik ben echt de moeilijkste niet qua overlast melden.

Nu wil ik dus afspraken maken met haar. De woningbouw die ik al had gemaild kwam gelijk met bemiddeling aanzetten, zover wil ik nog niet gaan.

Omdat dit dus nieuw voor mij is weet ik niet aan welke afspraken ik moet denken. Ik vind het ergens ook heel erg eng om haar te confronteren met mijn gevoelens, mijn nachtrust is heilig voor mij...
Ook weet ik niet hoe zij gaat reageren...

Ik stond ook te trillen op mijn benen omdat ik mijn grenzen heb aangegeven dus daar ben ik toch wel een klein beetje trots op.

Wat moet ik met haar afspreken? Zijn er meerdere bokkers die dit hebben meegemaakt?

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 08:52

Bemiddeling accepteren van de woningbouw! :j

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Het zoveelste ik heb last van mijn buren topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 08:56

Ga het gesprek eerst aan met je nieuwe buuf. Daar staat ze voor open toch?

juval

Berichten: 13209
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 08:57

als je wel de politie belt, waarom vind je dan bemiddeling te ver gaan?

zeker als je zelf niet heel stevig in je schoenen staat en je het spannend vind om ze aan te spreken lijkt me bemiddeling juist een fijne oplossing.

veel sterkte en succes!

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70541
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Het zoveelste ik heb last van mijn buren topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 09:00

Ik zou ook bemiddeling accepteren, dan kan er met hen erbij afspraken gemaakt worden. Houdt ze zich er niet aan dan kunnen zij je daar ook verder mee helpen.

troi
Berichten: 17007
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 09:01

Idd bemiddeling aannemen. Zij hebben hier bulten ervaring mee

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-22 09:18

juval schreef:
als je wel de politie belt, waarom vind je dan bemiddeling te ver gaan?

zeker als je zelf niet heel stevig in je schoenen staat en je het spannend vind om ze aan te spreken lijkt me bemiddeling juist een fijne oplossing.

veel sterkte en succes!


Dat advies kreeg ik van de woningbouw

Kana

Berichten: 9056
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Het zoveelste ik heb last van mijn buren topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 09:25

Ik zou denk ik wel voor bemiddeling gaan. Puur omdat je zegt dat je stond te trillen op je benen dus misschien is het fijn dat je niet alleen staat in het gesprek.

anjali
Berichten: 15083
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 09:25

Supervervelend zoiets. Ga inderdaad eerst maar een gesprek aan (ik vind het al heel wat dat de buurvrouw dat kennelijk wil!) en als dat niet helpt dan vervolgstappen.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-22 09:32

Kana schreef:
Ik zou denk ik wel voor bemiddeling gaan. Puur omdat je zegt dat je stond te trillen op je benen dus misschien is het fijn dat je niet alleen staat in het gesprek.


Ik heb een klein probleempje met assertief zijn... Dit ben ik namelijk nog niet goed genoeg. Maar ik was gewoon echt pisnijdig op dat moment.

Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 09:36

Ik zou ook gaan voor bemiddeling. Je wilt niet overvallen worden door haar in het gesprek en akkoord gaan met iets waar je later spijt van hebt.

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Het zoveelste ik heb last van mijn buren topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 10:12

Zou eerst proberen in gesprek te gaan met haar. Mogelijk staat ze gewoon open voor afspraken als doordeweeks tot Max 22/23 en in het weekend tot Max 1/2 oid?

Of dat je af kan spreken dat ze jou informeert als ze een drukker avondje plant, dan kun jij er rekening mee houden, zonder dat het je frustreert.

Ik zou het eerst met 2’en proberen, lukt dat niet of heeft dat niet het gewenste effect, de bemiddeling van de woningbouw aannemen.

Ik heb dit zelf meegemaakt en door een enkel gesprek is dit leefbaar geworden, we hebben nummers uitgewisseld en ik kon gewoon appen op ene moment dat ik last had van de buurman, ik heb zelf oordopjes aangeschaft, zodat ik me wat makkelijker ervan af kon sluiten en niet overal wakker van werd. Zo kun je elkaar wel helpen in woongenot.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Het zoveelste ik heb last van mijn buren topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 10:18

Geluidsoverlast is vreselijk!!! Misschien is bemiddeling handig omdat er dan dingen zwart op wit staan. Als ze zichzelf daaraan niet houden kan de woningbouw weer meer en sta je in de toekomst sterker. Ik snap dat je stond te trillen, ik vind dat ook lastig terwijl je opgefokt door je huis loopt wil je niet bellen maar anderzijds is het niet te voorkomen dat je iets moet doen.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 10:18

Dat is idd een lastig probleem, wel knap dat je eerder iets van durfde te zeggen! Nogmaals ga eerst met de buuf in gesprek voor je bemiddeling zoekt. Zoals je het nu in dit topic onder woorden brengt. Zodra je de woningbouw er bij haalt voor eerst een goed gesprek; dat is echt het recept voor ellende...

Ik snap ook niet zo goed dat bokkers dat als eerste tip geven. De eikels in het leven zijn uitzonderingen, daar zijn er niet zoveel van. Maar goede mensen zijn soms ook even eikels zonder het te weten. Daar kun je prima het gesprek mee aan!

anjali
Berichten: 15083
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 12:23

Rytir schreef:
Dat is idd een lastig probleem, wel knap dat je eerder iets van durfde te zeggen! Nogmaals ga eerst met de buuf in gesprek voor je bemiddeling zoekt. Zoals je het nu in dit topic onder woorden brengt. Zodra je de woningbouw er bij haalt voor eerst een goed gesprek; dat is echt het recept voor ellende...

Ik snap ook niet zo goed dat bokkers dat als eerste tip geven. De eikels in het leven zijn uitzonderingen, daar zijn er niet zoveel van. Maar goede mensen zijn soms ook even eikels zonder het te weten. Daar kun je prima het gesprek mee aan!

De instanties vragen toch altijd eerst of je het al tegen de daders gezegd hebt dat je er last van hebt. Maar,er bestaan helaas buren waar echt niet mee te praten is.Die meteen gaan schreeuwen en extra vervelend worden. Het ligt er dus aan wat voor mensen het zijn of je zelf een gesprek kunt aangaan of niet.