[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Captain

Berichten: 21371
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 15:27

Ohh zo'n stresspakket is leuk ja! :)) Die vriendin van mij is ook heerlijk nuchter, die kan daar wel om lachen. Thanks! :)) bon van thuisbezorgd is ook een goed idee!

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 15:41

Vers gekookte gezonde maaltijd die alleen maar in de oven hoeft is echt een geweldig cadeau.

Of even aanbieden iets te doen in huis of even met de baby een rondje wandelen zodat ze even kan douchen(of de maaltijd ongestoord kan opeten).

Klinkt vast in jullie oren belachelijk maar dat soort dingen zou ik super gewaardeerd hebben.

Mooiste nog als iemand een mealtrain op zou willen zetten maar dat is erg lastig in deze maatschappij heb ik gemerkt.

Josien_

Berichten: 9003
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 15:42

Captain schreef:
Die vriendin van mij die dus oeps ineens zwanger was, die is volgens mij in februari uitgerekend.
Ik wil dan eigenlijk wel even langs gaan, maar dan meer voor haar dan voor die worm.

Ik wil dan ook een leuk pakketje voor haar maken, volgens mij kopen de meeste mensen dingen voor het kind en niet de moeder. Wat is nou leuk om in zo'n pakket te stoppen? Uiteraard drop, waar ze GEK op is maar nu nauwelijks kan eten ivm misselijk zijn. Ik vind zo'n flesje rituals altijd wat afgezaagd.. Iemand nog ideeën? :+


Het schijnt dat kersverse ouders vooral ook heel blij zijn met eten.
Dus een aantal maaltijden die ze zo in de magnetron/oven kan schuiven.
Klinkt misschien niet zo leuk om cadeau te doen, maar wel nuttig!

Captain

Berichten: 21371
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 15:45

Best een goed idee, dat koken! Zou bijvoorbeeld 3 maanden lang elke week een dag iets voor ze kunnen maken.. :)) Logisch wel dat dat juist is waar ze behoefte aan hebben. Zal eens gaan brainstormen. Thanks!!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 15:45

Josien_ schreef:
Captain schreef:
Die vriendin van mij die dus oeps ineens zwanger was, die is volgens mij in februari uitgerekend.
Ik wil dan eigenlijk wel even langs gaan, maar dan meer voor haar dan voor die worm.

Ik wil dan ook een leuk pakketje voor haar maken, volgens mij kopen de meeste mensen dingen voor het kind en niet de moeder. Wat is nou leuk om in zo'n pakket te stoppen? Uiteraard drop, waar ze GEK op is maar nu nauwelijks kan eten ivm misselijk zijn. Ik vind zo'n flesje rituals altijd wat afgezaagd.. Iemand nog ideeën? :+


Het schijnt dat kersverse ouders vooral ook heel blij zijn met eten.
Dus een aantal maaltijden die ze zo in de magnetron/oven kan schuiven.
Klinkt misschien niet zo leuk om cadeau te doen, maar wel nuttig!

Die kunnen ze toch zelf kopen :?.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 15:47

Captain schreef:
Best een goed idee, dat koken! Zou bijvoorbeeld 3 maanden lang elke week een dag iets voor ze kunnen maken.. :)) Logisch wel dat dat juist is waar ze behoefte aan hebben. Zal eens gaan brainstormen. Thanks!!

Zou ook een cadeau voor mij zijn. Ik haat koken :)).

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 15:53

_San87_ schreef:
Captain schreef:
Best een goed idee, dat koken! Zou bijvoorbeeld 3 maanden lang elke week een dag iets voor ze kunnen maken.. :)) Logisch wel dat dat juist is waar ze behoefte aan hebben. Zal eens gaan brainstormen. Thanks!!

Zou ook een cadeau voor mij zijn. Ik haat koken :)).


Wat let je om dat voor je verjaardag te vragen :D

Maar zelf kopen... dat is allemaal kant en klaar ongezond spul.

De behoefte is juist gezond, vers en smakelijk voedsel waar je zelf geen tijd voor hebt om te maken.

Bestellen of kant en klaar kunnen ze makkelijk zelf kopen ja.

Dieuwke_
Berichten: 4543
Geregistreerd: 10-12-06

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 15:58

Een rondje met de baby wandelen zodat ze rust hebben, dat is een grap toch? := _O-

Niobe

Berichten: 7983
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 16:13

Maar wat je ook kiest, geef het in deze doos:



Afbeelding

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 16:13

Captain schreef:
Die vriendin van mij die dus oeps ineens zwanger was, die is volgens mij in februari uitgerekend.
Ik wil dan eigenlijk wel even langs gaan, maar dan meer voor haar dan voor die worm.

Ik wil dan ook een leuk pakketje voor haar maken, volgens mij kopen de meeste mensen dingen voor het kind en niet de moeder. Wat is nou leuk om in zo'n pakket te stoppen? Uiteraard drop, waar ze GEK op is maar nu nauwelijks kan eten ivm misselijk zijn. Ik vind zo'n flesje rituals altijd wat afgezaagd.. Iemand nog ideeën? :+


Mijn standaard cadeau voor de kraammanden die we maken op ons werk:
Tieten-pads :+
Van die zoog compressen tegen lekker... zo heerlijk fout en ze zijn er nog blij mee ook :')

Roodvos

Berichten: 6657
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 16:17

Bo_San schreef:
Hoi allemaal hier. ik zie dat ik in een vol topic kom binnenvallen, maar wellicht kan het toch...

De laatste tijd zit ik eens na te denken. Wat ik merk is dat bijna iedereen in mijn (naaste) omgeving hun leven echt anders hebben ingericht dan ik. Ik ben bewust kindvrij gebleven en sta hier ook nog steeds achter (wel getrouwd). Hierdoor leef ik nog steeds zoals ik altijd heb gedaan (ok de staptijd is echt wel voorbij nu, maar verder voel ik me niet veel anders).
Wat ik merk is dat ik niet veel mensen meer om me heen heb om echt mee op te trekken, omdat ik geen kinderen heb. Ik geniet van onze paarden, dagjes weg, fotograferen, spontaan naar de winkels enzovoort.

Inmiddels nader ik de 50 (ok nu klink ik meteen echt oud in mijn eigen oren... _O- ) en wat ik merk is dat ik het mis. En nu nog goed onder woorden krijgen wat :+ ...
Maar ik mis vriendinnen met en bij de paarden, vriendinnen die spontaan nog dingen doen, vriendinnen waar het leven niet om de kinderen draait (en nee dit bedoel ik niet negatief, ik vind dat zelfs goed, maar mijn leven is gewoon anders, bewust).

Ok ik heb geen idee of het een beetje begrijpelijk hier staat neergeschreven. Mijn vraag, hebben meer mensen dit?

Mijn vriendengroep is ca. 50/50 met/zonder kinderen. Een deel gescheiden/single, een deel (nieuwe) relatie. Ongeveer jouw leeftijd.
Inmiddels zijn die kinderen toch wel op een leeftijd dat ze, normaal gesproken, even alleen thuis kunnen zijn en een ouder iets (spontaan) kan gaan doen?
Ik ken mijn vriendengroep wel volledig via de paarden, dus iets met paarden doen lukt meestal wel bij ons :D . Maar meestal doen we leuk iets zonder paarden. En niet met allemaal tegelijk, soms met 2 of 3. Maar zelden dat het lukt om iedereen gelijk bij elkaar te krijgen. Want we werken ook allemaal nog eens 30+ uren per week.
Ik snap in die zin wel wat je bedoelt. Vanuit mijn school- en studententijd zijn alle contacten verwaterd toen daar getrouwd werd en er kindertjes kwamen.

Bo_San

Berichten: 2722
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Didam

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 16:20

Wij zijn 6 jaar geleden verhuist, toch op een klein uurtje afstand. Dat helpt niet mee. Dan is elkaar zien tijdstechnisch al meer een uitdaging geworden. Daarnaast vind ik het lastig om nieuwe mensen in de omgeving te ontmoeten die zeg maar in dezelfde levensfase zonder kids zitten.

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 16:32

Ik heb veel vrienden zonder kinderwens, maar ook vrienden die wel kinderen hebben maar ook nog over andere zaken kunnen praten :') denk ook inderdaad iets van 50/50.

meintje

Berichten: 1834
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: Waterlandkerkje

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 16:50

Ik herken wel wat je zegt. Ik heb niet echt vriendinnen, wat volledig mijn eigen 'schuld' is omdat ik heel slecht ben in vriendschappen onderhouden.
Ook wij zijn een aantal jaar geleden verhuisd naar een, voor mij, totaal nieuwe streek. Ik ben hier heel bewust vrijwilligers werk gaan doen op het dorp. Hier heb ik nieuwe kennissen gevonden, maar deze zijn veelal een stuk ouder dan ik. Die zitten ook niet in dezelfde levensfase :')
Nu merk ik wel dat we elkaar nog steeds genoeg te vertellen hebben en prima samen dingen kunnen ondernemen. Dat heeft niet zo veel met dezelfde levensfase te maken

Bo_San

Berichten: 2722
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Didam

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 17:41

Dat klopt eigenlijk ook wel Meintje, mijn vriendengroep was en is vooral veel gemengde leeftijden. In een nieuwe omgeving vind ik het wel lastiger merk ik. Denk dat Corona ook niet helpt, je maakt echt minder snel contact nu er minder te doen is.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 18:47

Josien_ schreef:
Captain schreef:
Die vriendin van mij die dus oeps ineens zwanger was, die is volgens mij in februari uitgerekend.
Ik wil dan eigenlijk wel even langs gaan, maar dan meer voor haar dan voor die worm.

Ik wil dan ook een leuk pakketje voor haar maken, volgens mij kopen de meeste mensen dingen voor het kind en niet de moeder. Wat is nou leuk om in zo'n pakket te stoppen? Uiteraard drop, waar ze GEK op is maar nu nauwelijks kan eten ivm misselijk zijn. Ik vind zo'n flesje rituals altijd wat afgezaagd.. Iemand nog ideeën? :+


Het schijnt dat kersverse ouders vooral ook heel blij zijn met eten.
Dus een aantal maaltijden die ze zo in de magnetron/oven kan schuiven.
Klinkt misschien niet zo leuk om cadeau te doen, maar wel nuttig!

Dat ja!
Beste kraamcadeaus hier waren een paar bakken bevroren soep van schoonmoeder en een collega die met een ovenschaal lasagne aan de deur stond na de eerste week.
Echt, die eerste dagen als je bijna volledig op de slaapkamer woont en al blij bent als je eten überhaupt nog warm is als je aan de beurt bent (samen of tegelijkertijd eten is dan nog next level), dan is een echte maaltijd zó fijn!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 18:49

Nog een reden om niet aan kinderen te beginnen. Als zoiets basaal als eten en douchen al niet lukt, jezus.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 19:34

_San87_ schreef:
Nog een reden om niet aan kinderen te beginnen. Als zoiets basaal als eten en douchen al niet lukt, jezus.


Sja dat verteld niemand je vantevoren en kom je pas achter als het te laat is :')

Iedereen denkt ook dat je weer goed kan slapen als de baby door gaat slapen na 6 weken. Maar de baby gaat niet doorslapen, ja soms 2 of 3 nachten dat je hoop begint te krijgen en dan BAM, tandjes of krampjes of ander gedoe. Als je dat allemaal gehad hebt komen er andere dingen, eerst smoesjes, vervolgens bij het zindelijk worden nachtelijke ongelukjes, nachtmerries, nog meer smoesjes. Als ze ouder worden lig je wakker tot ze eindelijk thuis komen of van de zorgen van foute vriendjes of ongewenste zwangerschappen, schoolresultaten. Kortom, je slaapt nooit meer een nacht fatsoenlijk door, misschien als ze het huis uit zijn...
Laatst bijgewerkt door corinep op 17-01-22 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Berichten: 33261
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 19:35

Nou idd, de gruwel :=

Ik las iets over bruisbal voor in bad cadeau geven maar mogen verse moekes wel in bad met die ontplofte bloedende vleesvlinder en hechtingen?

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 19:36

Vleesvlinder :')

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 19:41

Mars schreef:
Nou idd, de gruwel :=

Ik las iets over bruisbal voor in bad cadeau geven maar mogen verse moekes wel in bad met die ontplofte bloedende vleesvlinder en hechtingen?


Nee, misschien kan je een zak soda geven.

Tijd om in bad te gaan is er sowieso niet :')

Sauna is ook niet echt fijn met een blubberbuik en continue toeschietreflexen door de warmte.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 19:41

corinep schreef:
_San87_ schreef:
Nog een reden om niet aan kinderen te beginnen. Als zoiets basaal als eten en douchen al niet lukt, jezus.


Sja dat verteld niemand je vantevoren en kom je pas achter als het te laat is :')

Iedereen denkt ook dat je weer goed kan slapen als de baby door gaat slapen na 6 weken. Maar de baby gaat niet doorslapen, ja soms 2 of 3 nachten dat je hoop begint te krijgen en dan BAM, tandjes of krampjes of ander gedoe. Als je dat allemaal gehad hebt komen er andere dingen, eerst smoesjes, vervolgens bij het zindelijk worden nachtelijke ongelukjes, nachtmerries, nog meer smoesjes. Als ze ouder worden lig je wakker tot ze eindelijk thuis komen of van de zorgen van foute vriendjes of ongewenste zwangerschappen, schoolresultaten. Kortom, je slaapt nooit meer een nacht fatsoenlijk door, misschien als ze het huis uit zijn...

Nou ja, daarom zit ik dus in het bewust kindvrij topic. Daar zit ik niet op te wachten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 19:42

Mars schreef:
Nou idd, de gruwel :=

Ik las iets over bruisbal voor in bad cadeau geven maar mogen verse moekes wel in bad met die ontplofte bloedende vleesvlinder en hechtingen?

Als de kinderen uit huis zijn is er weer tijd om te badderen. Blijven die ballen zo lang goed?

DuoPenotti

Berichten: 29430
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 19:43

Geeft maar eens extra aan dat onze keuze zo verkeerd niet is :D

Voor die vleesvlinder en in bad liggen, kun je daar niet beter een pot groene badedas voor geven?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 19:44

DuoPenotti schreef:
Geeft maar eens extra aan dat onze keuze zo verkeerd niet is :D

Voor die vleesvlinder en in bad liggen, kun je daar niet beter een pot groene badedas voor geven?

Wat is groene badedas :oo?