Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 257 van de 298 [ 7445 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260 ... 298  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

 
Profiel   

Ik ging ook uit van 4. Maar ik twijfelde door die opmerking van een die niet meegaat.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 00:28 



 
Profiel   

Als er een vrijgezel bijzit dit 4.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 02:22 



 
Profiel   

Delen door het aantal personen. Rare redenering dat het koppel als 1 wordt gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 07:37 



 
Profiel   

Koppels hebben echter wel die neiging om zichzelf als 1 te zien, als er gezamenlijke kado’s gegeven werden dan was de inleg voor mij als alleenstaande altijd hetzelfde als wat koppels samen betaalden.
Koppels zagen niet in dat ik in feite 2x zoveel betaalde.

Maar delen door 4 dus, per persoon, het huisje wordt niet goedkoper omdat er een koppel mee is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 08:35 



 
Profiel   

ingvdh schreef
Koppels hebben echter wel die neiging om zichzelf als 1 te zien, als er gezamenlijke kado’s gegeven werden dan was de inleg voor mij als alleenstaande altijd hetzelfde als wat koppels samen betaalden.
Koppels zagen niet in dat ik in feite 2x zoveel betaalde.

Maar delen door 4 dus, per persoon, het huisje wordt niet goedkoper omdat er een koppel mee is.


Ik vind dat anders als er maar 1 van het koppel bevriend is met de persoon waar cadeau voor gegeven wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 08:51 



 
Profiel   

Huisjes worden ook verhuurd voor een x aantal personen. Is niet dat een 4 persoons huisje goedkoper wordt als er 3 in zitten dus zou t over t aantal personen verdelen. Zou ook niet in me opkomen om t anders te doen. Dat vind ik echt gierig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 10:39 



 
Profiel   

door 4 natuurlijk. Anders betalen de vrijgezellen gedeeltelijk de vakantie van het stel en dat is niet echt eerlijk tegenover hen.
Gewoon door 4 personen verdelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 10:49 



 
Profiel   

Het stel is 50% van het aantal mensen in het huisje dus die betalen ook 50% van de huishuur. Daarom delen door 4.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 10:57 



 
Profiel   

Ik zeg ook delen per persoon. Toen wij een reis boekten, zag de reisorganisatie ons ook als 2 personen en niet als 1 stel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 10:59 



 
Profiel   

Poekkie schreef
Ik zeg ook delen per persoon. Toen wij een reis boekten, zag de reisorganisatie ons ook als 2 personen en niet als 1 stel.


Zou wel schelen in de kosten :$

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 11:02 



 
Profiel   

Zeg dat wel :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 11:04 



 
Profiel   

Soms kost een tweepersoonskamer ongeveer evenveel als een eenpersoons. Idioot. Heb je al geen vriend, moet je ook nog extra dokken :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 11:27 



 
Profiel   

Sheran schreef
Soms kost een tweepersoonskamer ongeveer evenveel als een eenpersoons. Idioot. Heb je al geen vriend, moet je ook nog extra dokken :')


De single straf :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 11:45 



 
Profiel   

Sanet schreef
ingvdh schreef
Koppels hebben echter wel die neiging om zichzelf als 1 te zien, als er gezamenlijke kado’s gegeven werden dan was de inleg voor mij als alleenstaande altijd hetzelfde als wat koppels samen betaalden.
Koppels zagen niet in dat ik in feite 2x zoveel betaalde.

Maar delen door 4 dus, per persoon, het huisje wordt niet goedkoper omdat er een koppel mee is.


Ik vind dat anders als er maar 1 van het koppel bevriend is met de persoon waar cadeau voor gegeven wordt.



ik doel hier bijvoorbeeld op bruiloften, waarbij beiden de hele dag incl eten aanwezig zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 12:32 



 
Profiel   

Sheran schreef
Soms kost een tweepersoonskamer ongeveer evenveel als een eenpersoons. Idioot. Heb je al geen vriend, moet je ook nog extra dokken :')


Dit vind ik altijd een rare vergelijking, want een hotel is een kamer kwijt. Of daar nu wel of niet twee personen of een in slapen/slaapt. Ik vind hotelkamers wel anders dan een huisje. Een drie persoonshotel is ook duurder dan een tweepersoons ongeacht je met hoeveel mensen daarin slaapt. Om gelijk voor te zijn: er zijn geen eenpersoonskamers. Antwoord: jawel maar dat heet een hostel. En daarbij ken ik ook zat mensen die alleen juist een tweepersoonskamer boeken voor het tweepersoonsbed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 12:34 



 
Profiel   

Er zijn ook daadwerkelijk wel hotels met eenpersoonskamers. Niet veel, en dat is jammer. Zou er meer moeten zijn. Of met een schuifwand in het midden, zodat je van 2 naar 2x1 persoon kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 12:42 



 
Profiel   

Nou, vaak zijn dat nu niet bepaald de fijnste kamers. Dan betaal ik liever meer en heb een fatsoenlijke 2-persoonskamer. En als je dan losse bedden kiest kan je koffer naast je overnachten :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 13:52 



 

elinedeau95 schreef
Sheran schreef
Soms kost een tweepersoonskamer ongeveer evenveel als een eenpersoons. Idioot. Heb je al geen vriend, moet je ook nog extra dokken :')


Dit vind ik altijd een rare vergelijking, want een hotel is een kamer kwijt. Of daar nu wel of niet twee personen of een in slapen/slaapt. Ik vind hotelkamers wel anders dan een huisje. Een drie persoonshotel is ook duurder dan een tweepersoons ongeacht je met hoeveel mensen daarin slaapt. Om gelijk voor te zijn: er zijn geen eenpersoonskamers. Antwoord: jawel maar dat heet een hostel. En daarbij ken ik ook zat mensen die alleen juist een tweepersoonskamer boeken voor het tweepersoonsbed.


Eens, bij een hotel snap ik het wel.. Alhoewel het prijsverschil soms minder is dan de prijs voor het ontbijt en dat klopt dan niet helemaal :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:06 



 
Profiel   

Zo heeft mijn moeder een keer met twee bevriende stellen +(volwassen) kinderen een groot huis gehuurd voor een weekje weg.
Mijn moeder was als enige alleen, (ik en mijn broertje konden niet, vader overleden) en de andere twee stellen verdienen ongeveer 5x zoveel als mijn moeder.
Maar ze wouden toch graag de kosten door drieën verdelen :+
Toen mijn moeder bezwaar maakte bleek dat deze rijke tata's er nooit over na hadden gedacht dat zij wel heel veel moest betalen als ieder gezin bestond uit 4-5 man, en mama alleen was.
Uiteraard hebben ze meteen alsnog de kosten netjes door het aantal personen gesplitst, maar mijn moeder voelde zich wel echt ongemakkelijk dat ze het moest vragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:56 



 

Laurora schreef
Zo heeft mijn moeder een keer met twee bevriende stellen +(volwassen) kinderen een groot huis gehuurd voor een weekje weg.
Mijn moeder was als enige alleen, (ik en mijn broertje konden niet, vader overleden) en de andere twee stellen verdienen ongeveer 5x zoveel als mijn moeder.
Maar ze wouden toch graag de kosten door drieën verdelen :+
Toen mijn moeder bezwaar maakte bleek dat deze rijke tata's er nooit over na hadden gedacht dat zij wel heel veel moest betalen als ieder gezin bestond uit 4-5 man, en mama alleen was.
Uiteraard hebben ze meteen alsnog de kosten netjes door het aantal personen gesplitst, maar mijn moeder voelde zich wel echt ongemakkelijk dat ze het moest vragen.


Is ook super ongemakkelijk, maar ik geloof ook oprecht dat stellen het vaak echt niet door hebben.. Wij gingen eens met ons gezin een weekendje weg, mijn ouders, zusje/zwager en ik. Zij wouden het idd ook delen door 3, dus ik zei nee, delen door 5.. O ja :+ Was helemaal geen issue, maar je moet het wel aangeven en dat is niet voor iedereen makkelijk.

Ik ging ook wel eens met zusje en zwager een avondje op stap.. Ik een rondje, zij een rondje, ik een rondje enz.. Dus veel mensen staan er echt niet bij stil :n Die zien zich als stel echt als één.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:13 



 
Profiel   

Maar dat is niet alleen met stellen, maar ook mensen met kinderen.

Gingen we uit eten, ene koppel 1 kind, andere 2.
2 kinderen hadden wel ieder een volwassen pannenkoek maar 2 happen op. Uiteraard wel ijs na.
Wilde ze het ook even door 3 delen.

Dacht het niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:18 



 
Profiel   

Ja sorry, ik vergeet het ook heel vaak.
Wij hebben een vrienden groep wat voornamelijk uit stellen bestaat en een vrijgezel, we delen inderdaad ook vaak alles door het aantal "stellen" en dus de vrijgezel.

Terwijl, de vriendengroep waarbij mijn man en ik het enige stel zijn, daar delen we alles door het aantal personen.

Ik ben eigenlijk nooit zo moeilijk over geld, ik volg gewoon wat wordt voorgesteld :')
Heb er nooit over nagedacht dat dit apart is.

Ik moet wel zeggen dat het soms wel bewust is.
Met cadeau's waarbij bijvoorbeeld maar 1 van ons echt bevriend is met diegene waar het om gaat, doen we ook echt niet allebei betalen :n


Mbt kinderen, mijn schoonzus heeft hier echt een handje van, de kinderen tellen nooit mee, dat ging zelfs zover dat ze op vakantie een vriendin van haar uitnodigde met haar bundel kinderen en dat wij voor die bundel kinderen betaalde...
Ik wordt daar dus echt niet vrolijk van, zeker niet als die bundel kinderen van alles eisen aan boodschappen en er dus heel veel en dure boodschappen worden gehaald voor de kinderen waar wij als volwassenen voor betalen maar niet aan mogen komen want het is voor de bundel kinderen >;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:28 



 
Profiel   

Relaxed schreef
Is ook super ongemakkelijk, maar ik geloof ook oprecht dat stellen het vaak echt niet door hebben..


En soms hebben ze het wel door en vinden ze het wel best.

Mijn broer is nog steeds boos dat ik met de kerst ben gestopt het kadootjes geven individueel.
Hiervoor was het ik kocht voor 6 mensen kadootjes (mijn ouders, mijn broer en z'n vrouw en hun 2 kinderen). Vervolgens kreeg ik van mijn ouders samen een kado en van hem en z'n vrouw samen een kado. De eerste paar keer vond ik het flauw om er wat van te zeggen. Maar uiteindelijk toch gedaan. Bleek dat ze dat heel goed door hadden, maar dat "was het risico van vrijgezel willen zijn".
Dus vervolgens ben ik er mee gestopt. Nu krijgen ze mijn ouders en mijn broer/schoonzus samen een kado voor het maximumbedrag (dit jaar was dat 30 euro). Die besparing van 60 euro heeft mij ook de titel gierig bezorgd trouwens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:38 



 
Profiel   

Veulen84 schreef
Relaxed schreef
Is ook super ongemakkelijk, maar ik geloof ook oprecht dat stellen het vaak echt niet door hebben..


En soms hebben ze het wel door en vinden ze het wel best.

Mijn broer is nog steeds boos dat ik met de kerst ben gestopt het kadootjes geven individueel.
Hiervoor was het ik kocht voor 6 mensen kadootjes (mijn ouders, mijn broer en z'n vrouw en hun 2 kinderen). Vervolgens kreeg ik van mijn ouders samen een kado en van hem en z'n vrouw samen een kado. De eerste paar keer vond ik het flauw om er wat van te zeggen. Maar uiteindelijk toch gedaan. Bleek dat ze dat heel goed door hadden, maar dat "was het risico van vrijgezel willen zijn".
Dus vervolgens ben ik er mee gestopt. Nu krijgen ze mijn ouders en mijn broer/schoonzus samen een kado voor het maximumbedrag (dit jaar was dat 30 euro). Die besparing van 60 euro heeft mij ook de titel gierig bezorgd trouwens.



Haha wat :')

Groot gelijk dat je daar mee stopt, dat is toch te gek voor woorden zeg

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:58 



 

Zo, dat is asociaal.. Mijn zusje heeft ook ooit zoiets gezegd, dat het mijn keuze was om alleen te zijn :roll:
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 16:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 257 van de 298 [ 7445 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260 ... 298  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen