Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 16:31

Laurora schreef:
Veulen84 schreef:
En soms hebben ze het wel door en vinden ze het wel best.

Mijn broer is nog steeds boos dat ik met de kerst ben gestopt het kadootjes geven individueel.
Hiervoor was het ik kocht voor 6 mensen kadootjes (mijn ouders, mijn broer en z'n vrouw en hun 2 kinderen). Vervolgens kreeg ik van mijn ouders samen een kado en van hem en z'n vrouw samen een kado. De eerste paar keer vond ik het flauw om er wat van te zeggen. Maar uiteindelijk toch gedaan. Bleek dat ze dat heel goed door hadden, maar dat "was het risico van vrijgezel willen zijn".
Dus vervolgens ben ik er mee gestopt. Nu krijgen ze mijn ouders en mijn broer/schoonzus samen een kado voor het maximumbedrag (dit jaar was dat 30 euro). Die besparing van 60 euro heeft mij ook de titel gierig bezorgd trouwens.



Haha wat :')

Groot gelijk dat je daar mee stopt, dat is toch te gek voor woorden zeg


:x
Gewoon geen woorden voor {:)-:(
Belachelijk 8)7

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 16:42

Relaxed schreef:
Zo, dat is asociaal.. Mijn zusje heeft ook ooit zoiets gezegd, dat het mijn keuze was om alleen te zijn :roll:


Ik begin onderhand te leren dat dat soort uitspraken niet normaal zijn. Ik heb zo lang gedacht dat dat soort opmerkingen gebruikelijk waren in families.

Tegenwoordig mik ik het trouwens terug. Er wordt tegnwoordig vaak standaard een goedkoper restaurant voorgesteld. Want ja voor 4 is het altijd zo duur. Nu zeg ik dan zo iets als: dat is het risico van getrouwd zijn/kinderen willen.

lor1_1984

Berichten: 12044
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 16:58

Ik zou gewoon terugkaatsen dat ze geen cadeaus meer krijgt.
Das het gevolg van de keuze om dergelijke opmerkingen te maken. :Y)

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 17:03

Christiene schreef:
Ik vroeg me af is het gierig als je met 4 personen een huisje huurt. (Waarvan 1 getrouwd stel en 2 individuele. )

Dat je de totaalprijs dan door 4 deelt. En niet 3.

Ik neig na 4 namelijk. Maar een buitenstaander zei 3.

Ik zou zeggen delen door het aantal kamers, met de toevoeging dat dat dan wel gelijkwaardige kamers zijn. Dus niet dat 1 iemand op de uitklapbank moet ofzo en dan net zoveel betaalt. En dan eten en alle andere kosten wel door 4 delen.

Getup

Berichten: 8270
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 17:05

Wat n ingewikkeld gedoe lijkt me dat. Gewoon door het aantal personen delen ...

Marjo

Berichten: 37214
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 17:57

Dat cadeautjes geven dat herken ik wel... Ik geef met kerst ook aan iedereen een cadeautje. Aan mijn zus, zwager en twee kids ieders een cadeau. 20 pp, dus dat kost me zo'n 80 euro.
Het cadeau wat ik terug krijg is ook zo'n 20 euro. En dat is dus indd namens zus en zwager samen.

Mijn ouders doen meer geven, en mijn vader doet dan ook nog wel wat erbij vaak. Ik mag niet klagen, maar die tweestrijd herken ik wel :=

LWDaisy

Berichten: 4774
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 19:49

Veulen84 schreef:
Relaxed schreef:
Zo, dat is asociaal.. Mijn zusje heeft ook ooit zoiets gezegd, dat het mijn keuze was om alleen te zijn :roll:


Ik begin onderhand te leren dat dat soort uitspraken niet normaal zijn. Ik heb zo lang gedacht dat dat soort opmerkingen gebruikelijk waren in families.

Tegenwoordig mik ik het trouwens terug. Er wordt tegnwoordig vaak standaard een goedkoper restaurant voorgesteld. Want ja voor 4 is het altijd zo duur. Nu zeg ik dan zo iets als: dat is het risico van getrouwd zijn/kinderen willen.


Die heb ik vorige week nog "moeten" gebruiken.
Situatie: ik heb voor komende maart een rondleiding met gids in A'pen geboekt, voor mij - mijn vriend - zijn broer - hun moeder - mijn schoonbroer zijn 2 kinderen. Kinderen zijn mee aan volwassen prijs gerekend want ze zijn +12 jaar. We betalen 15 euro per persoon.
Voor mij en mijn vriend is het dus 30 euro - voor mijn schoonmoeder is het 15 euro - voor mijn schoonbroer en zijn kinderen 45 euro.
Mijn schoonmama zei tegen mijn vriend "dan betaal ik wel 15 euro voor 1 van de kinderen" --> dan heb je zogezegd 3 groepjes van 2 personen, 30 euro per groepje.

Voor mij goed hoor - ik ga haar portemonnee niet maken, en als zij voor 1 van haar kleinkinderen wilt betalen, en zo haar zoon financieel wilt helpen, moet ze dat zeker en vast doen! (Mijn eigen moeder doet dat voor mij & mijn broer ook regelmatig, moeders he <3 )

Zegt mijn vriend achteraf tegen mij: zeg, zullen we die 15 euro die mijn moeder extra betaalt delen, en wij daar de helft van betalen? = 7.50 euro

Ik had zoiets van "eh, nee?"

Noem mij dan maar gierig omdat het tenslotte maar om 7.50 euro gaat - maar waarom zou ik met 2 personen voor 2.5 personen moeten betalen? IK heb die kinderen niet gemaakt hoor :')


Ze hebben me in de zomer zo eens wat willen "flikken", volgens mij zagen ze er de oneerlijkheid niet eens van in.
Schoonouders wonen 11 maanden per jaar in Spanje, in een appartement met 1 slaapkamer. Vroegen ons en schoonbroer of we niet eens samen op reis konden komen naar daar, ipv altijd apart.
De reden dat we apart gaan is héél simpel: ik en mijn vriend hebben geen kinderen, dus hoeven geen rekening te houden met schoolvakanties - integendeel, wij boeken buiten de zomervakantie, want dat scheelt de helft van de prijs!
Als we samen zouden gaan, zouden wij dus sowieso dubbel zoveel moeten betalen als normaal, omdat we dan wél in de zomervakantie moeten gaan, want ja, schoonbroer heeft schoolgaande kinderen.
Schoonouders hun voorstel: dat ik en mijn vriend bij hen zouden slapen (wij in de slaapkamer, schoonouders in de woonkamer --> mega gebrek aan privacy vind ik), en mijn schoonbroer + 2 kinderen + 1 grote hond op de camping - en dat ik en mijn vriend dan de helft van de kosten van de camping voor zijn broer & co op ons zouden nemen. "Want als jullie al bij ons slapen, kunnen zij dat niet, en jullie moeten dan geen verblijfskosten betalen omdat jullie bij ons slapen ipv op hotel/in een bungalow".

Ja, dat kunnen ze sowieso niet, bij jullie slapen, met 3 personen en 1 grote hond... :')

Het gebrek aan privacy is voor mij en mijn vriend sowieso een te groot struikelblok - wij zouden absoluut niet bij mijn schoonouders logeren zonder een 2de slaapkamer, en zouden dus een hotel/bungalow boeken. En ook dan, als wij niet bij mijn schoonouders logeren, zouden mijn schoonbroer & co niet bij mijn schoonouders terecht kunnen door het gebrek aan ruimte in hun appartement :')
Ik voelde me echt in de portemonnee gezeten, en heb nee gezegd. Als ik al moet gaan boeken in de zomervakantie, tot daar aan toe, maar dan zouden wij dus echt iets voor onszelf boeken, en no way dat ik dan ook nog eens de helft van de kosten van mijn schoonbroer op mij ga nemen :') Resultaat: we gaan nog steeds gewoon apart - wij buiten het dure seizoen, want dat kunnen wij gewoon. Ik zou wel gek zijn dubbel zoveel te betalen om perse in juli/augustus te gaan als dat niet moet :')

M_D_H
Berichten: 17472
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 20:33

Zo wilde wij eens naar Disney met familie en vrienden, 1 gezin van 2 kinderen, en 2 gezinnen met 3 kinderen en wij als stel.
Echter het leek ons onzinnig om allemaal mee naar het reisbureau te gaan, dus dat hebben de 2 vrouwen van de gezinnen met 3 kinderen gedaan.
Krijgen we de offertes opgestuurd, netjes voor elk stel 1. Wij kijken, vonden het wel heel erg duur, maar ik kon niet precies zien waar dat hem nou in zat. Dus eens zelf gaan rekenen op de site van Disney, komen we toch de helft lager uit. Wat blijkt? Ze hadden ons een offerte gegeven met daarop 2 kinderen.

Dus ik zeg: Er is iets fout gegaan, nee nee, het was niet fout gegaan, dus ik geef aan dat ik de helft lager uit kom online, zeiden ze dat dit kwam door de boekingskosten. Dus ik geef aan dat ik zie dat wij een offerte hebben gekregen voor 4 personen en niet voor 2.
Zeiden ze: Ja, maar we gaan toch samen en anders is het niet eerlijk, want dan zijn jullie veel goedkoper uit en het is gewoon het eerlijkste om alles door 4 te delen (dus 4 gezinnen).

Nou, daar waren wij het sowieso niet mee eens. Dus ook aangegeven, toen vonden ze ons gierig want ja: Wij waren met zijn 2en en daardoor dus altijd goedkoper uit en wij werken allebei fulltime en hebben beide een goede baan, dus we moesten niet zo moeilijk doen want we konden het makkelijk missen...

We zijn dus uiteindelijk niet mee gegaan, want dat wij ons zuurverdiende geld waar we keihard voor werken liever uitgeven aan onszelf dan aan de kinderen van anderen (die hier weloverwogen voor hebben gekozen) kon niet op veel begrip rekenen :+

Urona447
Berichten: 2796
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 20:35

Wat een verhaal zeg mdh ! Ik geef je groot gelijk, zij hebben zelf voor kinderen gekozen dus dan betaal je daar ook voor.

Marjo

Berichten: 37214
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 20:37

M_D_H schreef:
Zo wilde wij eens naar Disney met familie en vrienden, 1 gezin van 2 kinderen, en 2 gezinnen met 3 kinderen en wij als stel.
Echter het leek ons onzinnig om allemaal mee naar het reisbureau te gaan, dus dat hebben de 2 vrouwen van de gezinnen met 3 kinderen gedaan.
Krijgen we de offertes opgestuurd, netjes voor elk stel 1. Wij kijken, vonden het wel heel erg duur, maar ik kon niet precies zien waar dat hem nou in zat. Dus eens zelf gaan rekenen op de site van Disney, komen we toch de helft lager uit. Wat blijkt? Ze hadden ons een offerte gegeven met daarop 2 kinderen.

Dus ik zeg: Er is iets fout gegaan, nee nee, het was niet fout gegaan, dus ik geef aan dat ik de helft lager uit kom online, zeiden ze dat dit kwam door de boekingskosten. Dus ik geef aan dat ik zie dat wij een offerte hebben gekregen voor 4 personen en niet voor 2.
Zeiden ze: Ja, maar we gaan toch samen en anders is het niet eerlijk, want dan zijn jullie veel goedkoper uit en het is gewoon het eerlijkste om alles door 4 te delen (dus 4 gezinnen).

Nou, daar waren wij het sowieso niet mee eens. Dus ook aangegeven, toen vonden ze ons gierig want ja: Wij waren met zijn 2en en daardoor dus altijd goedkoper uit en wij werken allebei fulltime en hebben beide een goede baan, dus we moesten niet zo moeilijk doen want we konden het makkelijk missen...

We zijn dus uiteindelijk niet mee gegaan, want dat wij ons zuurverdiende geld waar we keihard voor werken liever uitgeven aan onszelf dan aan de kinderen van anderen (die hier weloverwogen voor hebben gekozen) kon niet op veel begrip rekenen :+


Dit soort ouders zijn zó enorm entitled... Echt asociaal. Ik zou ook echt niet betalen voor andermans kinderen hoor...

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 20:50

Wauw wat een verhaal zeg :oo Het lef ook…

DuoPenotti

Berichten: 29430
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 20:54

Dat is nog erger dan met uiteten dat je de kinderen mee moet betalen.
Echt hoe verzinnen ze het.

Bij dat uiteten is dat daarna ook nooit meer gedaan. Zelfde smoes. Was zo duur met 4. Ja dat is het risico van eten als je er 2 extra maakt.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 20:57

Ik had n collega op t werk die meedeed met eten bestellen. Hij had een pizza en stokbrood en een drankje, was samen €15,- geloof ik. Ik schiet altijd voor, en stuur daarna iedereen een mailtje met wat ze me moeten betalen en het rekeningnummer. Een paar dagen later kijk ik op m'n rekening, zie ik dat hij maar €10,- heeft overgemaakt. Dus ik vraag hem waar de rest is? "Ja, het was toch eigenlijk wel erg duur en zo lekker had hij het nou ook weer niet gevonden" 8)7

Die heb ik dus ook maar even duidelijk gemaakt dat dit niet is hoe het werkt.

M_D_H
Berichten: 17472
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 20:57

Nee maar los van dat, dat zou betekenen dat wij die kinderen dus ook op de kamer zouden moeten hebben, en daar hadden wij dus echt geen zin in :+

M_D_H
Berichten: 17472
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 20:58

Vjestagirl schreef:
Ik had n collega op t werk die meedeed met eten bestellen. Hij had een pizza en stokbrood en een drankje, was samen €15,- geloof ik. Ik schiet altijd voor, en stuur daarna iedereen een mailtje met wat ze me moeten betalen en het rekeningnummer. Een paar dagen later kijk ik op m'n rekening, zie ik dat hij maar €10,- heeft overgemaakt. Dus ik vraag hem waar de rest is? "Ja, het was toch eigenlijk wel erg duur en zo lekker had hij het nou ook weer niet gevonden" 8)7

Die heb ik dus ook maar even duidelijk gemaakt dat dit niet is hoe het werkt.

Nee joh :oo

Als of je in een restaurant kan zeggen: Het was niet lekker dus ik betaal de helft :')
Brutaal hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 20:58

Oh dat ook nog :') Hoe verzinnen ze het

M_D_H
Berichten: 17472
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:00

Moestuin schreef:
Oh dat ook nog :') Hoe verzinnen ze het

Ja, want Disney heeft altijd 2 2 persoonbedden, ik geloof dat je bij een groter gezin dan of een grotere kamer krijgt of 2 kamers?
Weet ik eigenlijk niet, maar we hadden in ieder geval maar 4 kamers met 2 2 persoonsbedden dus dan zouden ze bij ons op de kamer moeten...
Vind ik een heel slecht idee, ik heb geen kinderen, maar dat betekend niet dat we niet graag beschermd oefenen :') _O-

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:01

M_D_H schreef:
Nee maar los van dat, dat zou betekenen dat wij die kinderen dus ook op de kamer zouden moeten hebben, en daar hadden wij dus echt geen zin in :+

:') :')

Dat meenden ze serieus?? Hadden ze beide een huilbaby ofzo :+

Extra betalen zodat je op andermans kinderen mag passen -O-

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:06

Tikkie voor oppas ter grootte van de extra kosten die jullie zouden hebben }>

M_D_H
Berichten: 17472
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:06

Nou, er waren geen baby's in het spel dus dat geloof ik niet :')

Ja, ze waren echt serieus, als ik er aan denk kan ik er weer boos over worden.

Weetje, wij zijn echt niet de beroerdste, als ze aangegeven hadden dat ze een paar (honderd) euro te kort kwamen, hadden we echt wel een oplossing gevonden, hetzij een gift, hetzij een lening, het was wel opgelost.
Maar dit op deze manier doen en ons dan ook nog beschuldigen van gierig zijn omdat we geen kinderen hebben en daardoor veel kunnen werken. Ik hou er gewoon niet van als mensen denken dat ze ergens recht op hebben en het maar gewoon nemen, het feit dat wij keihard werken en geen kinderen hebben betekend niet dat je zo maar van ons geld gebruik kan en mag maken.
Wellicht hebben wij wel hele dure uitgaven, ik bedoel maar, je gaat ook leven naar wat er binnen komen :j

Maar goed, we zijn uiteindelijk niet gegaan en dit heeft wel voor een sport van breuk/verwijding in de vriendschap gezorgt

Marjo

Berichten: 37214
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:07

Vjestagirl schreef:
Ik had n collega op t werk die meedeed met eten bestellen. Hij had een pizza en stokbrood en een drankje, was samen €15,- geloof ik. Ik schiet altijd voor, en stuur daarna iedereen een mailtje met wat ze me moeten betalen en het rekeningnummer. Een paar dagen later kijk ik op m'n rekening, zie ik dat hij maar €10,- heeft overgemaakt. Dus ik vraag hem waar de rest is? "Ja, het was toch eigenlijk wel erg duur en zo lekker had hij het nou ook weer niet gevonden" 8)7

Die heb ik dus ook maar even duidelijk gemaakt dat dit niet is hoe het werkt.


Niet >;)
Ik bestel regelmatig voor de collega's, stuur dan gelijk een tikkie en dat is diezelfde avond altijd betaald.


M_D_H schreef:
Nee maar los van dat, dat zou betekenen dat wij die kinderen dus ook op de kamer zouden moeten hebben, en daar hadden wij dus echt geen zin in :+


NIET :wow: !

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:12

Ik zie hier weer hele erge voorbeelden voorbij komen van mensen die menen het geld van een ander even te kunnen uitgeven.

Nee, gewoon niet. Je regelt het maar zelf. Ook al ben je familie. Juist dan zie ik het vaak fout gaan. Met vrienden kom je er altijd wel uit en met collega's ook.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:15

Oh my god dat Disney verhaal! :oo
Die zullen alsnog een dure Disney gehad hebben zonder jullie sponsoring!

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:17

M_d_h wat erg! Waarom denken mensen zo !

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:17

Rytir schreef:
M_d_h wat erg! Waarom denken mensen zo !

Iets met kind en verstand tegelijk uitpoepen. _O-