Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 11 van de 34 [ 826 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 34  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nutteloze feitjes en rare/leuke weetjes

 
Profiel   

Plop1997 schreef
In lord of the rings, the two towers, in de scene dat Aragorn tegen een orc helm trapt breekt Viggo Mortensen zijn teen. De schreeuw die hij uitlaat was dus ook met name van de pijn.

Dit weetje is ook zo bekend bij Lord of the Rings fans dat ze het nooit kunnen laten om het te vertellen tegen een nieuwe kijker die de film voor het eerst ziet. :P

En tijdens de scene waar aragorn, gimli en legolas rennen hadden ze ik geloof alledrie een blessure. Viggo zijn gebroken teen :')
De acteur van Gimli had een knieblessure en Johnny Orlando had geloof ik iets aan zijn rug maar die weet ik niet meer zeker. Doorzetters dat het zijn :))

Ook tijdens de scene waar aragorn met de uruk hai vecht in het bos, wanneer hij het zwaar ding van dat beest wegslaat die dat beest gooit, slaat aragorn het perfect weg. Dat was een stomtoevallige scene waar Viggo toevallig perfect dat ding weg sloeg. Was eigenlijk niet de bedoeling :=
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 00:09 



 
Profiel   

axel_1997 schreef
Voor het uitvoeren van precieze geluidsmetingen zijn er zogenaamde dode kamers. Die hebben geluidsabsorberende wanden, plafonds en vloeren. In sommige van die kamers kan -10 decibel of nog minder bereikt worden. In zo'n kamer hoor je je eigen organen aan het werk. De meeste mensen gaan al snel hallucineren en houden het maar een paar minuten vol.

Voor het horen van mijn eigen organen heb ik geen 'dode' kamer nodig.
Dus ehh, jullie horen nooit je eigen maag, darmen, hart, longen, (slag)adders, etc? :? *moet afspraak met huisarts maken*

Veel acteurs/actrices hebben littekens of missen hier en daar een stukje lichaamsdeel door hun werk. (Ja, er is nogal wat mis qua veiligheid op opnamesets).
In de VS hebben acteurs/actrices de beschikking over elk een eigen camper, in Nederland staan ze zich met z'n allen om te kleden in een huurbusje van Peeters en dan mogen ze in de winter van geluk spreken als er een straalkacheltje aanwezig is...


Laatst bijgewerkt door herr_balou op 19-01-22 00:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 00:26 



 
Profiel   

Cowboy55 schreef
xoranlover schreef
Poezen krijgen pas een eisprong als ze gedekt worden. Die wordt gestimuleerd door de weerhaakjes op de penis van de kater
Ze kunnen daarom in 1 dracht van meerdere katers dragend zijn.


Nieuw topic: Dingen Die Je Niet Wil Weten! :D

Als ik onze kater zijn dinges zie likken denk ik al: Gast, put it away!


Ik heb mijn paard dit dus zien doen toen hij op stal lag via de camera… nooit geweten dat hij zo lenig/soepel was. Ziet er echt niet uit bij zo’n lompe koudbloed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 00:42 



 
Profiel   

Auteurs (boekenschrijvers) krijgen gemiddeld 10% van de verkoopprijs. Als het boek geïllustreerd is - zoals veel kinderboeken - gaat 5% van de verkoopprijs naar de schrijver en 5% naar de illustrator.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 00:48 



 
Profiel   

herr_balou schreef
axel_1997 schreef
Voor het uitvoeren van precieze geluidsmetingen zijn er zogenaamde dode kamers. Die hebben geluidsabsorberende wanden, plafonds en vloeren. In sommige van die kamers kan -10 decibel of nog minder bereikt worden. In zo'n kamer hoor je je eigen organen aan het werk. De meeste mensen gaan al snel hallucineren en houden het maar een paar minuten vol.

Voor het horen van mijn eigen organen heb ik geen 'dode' kamer nodig.
Dus ehh, jullie horen nooit je eigen maag, darmen, hart, longen, (slag)adders, etc? :? *moet afspraak met huisarts maken*

Veel acteurs/actrices hebben littekens of missen hier en daar een stukje lichaamsdeel door hun werk. (Ja, er is nogal wat mis qua veiligheid op opnamesets).
In de VS hebben acteurs/actrices de beschikking over elk een eigen camper, in Nederland staan ze zich met z'n allen om te kleden in een huurbusje van Peeters en dan mogen ze in de winter van geluk spreken als er een straalkacheltje aanwezig is...

Ja klopt. Als je ook ziet wat sommige mensen doen voor hun rol. Veel aankomen of juist superveel afvallen of fit worden, je haar scheren, van alles. Echt geweldig

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 00:58 



 
Profiel   

herr_balou schreef
Auteurs (boekenschrijvers) krijgen gemiddeld 10% van de verkoopprijs. Als het boek geïllustreerd is - zoals veel kinderboeken - gaat 5% van de verkoopprijs naar de schrijver en 5% naar de illustrator.


Dat vind ik niet zo'n vreemd getal eigenlijk. Als ik even een paar getallen uit de lucht mag grijpen. Auteurs en illustrators zijn intellectueel eigenaar van het boek en hebben dus recht op royalty's. Blijkbaar 10%. De uitgever moet papier en ander materiaal inkopen, machines onderhouden en salarissen betalen. Laat dat nu eens 50-60% zijn dan blijft er 30-40% over. De staat wil 9% hebben. Dus dan blijft er nog een slordige 25% over die de uitgever, boekhandel en eventuele groothandel onder elkaar kunnen verdelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 01:38 



 
Profiel   

Coca Cola bevatte vroeger cocaïne

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 05:04 



 
Profiel   

Ik las op de vorige pagina dat oesters van geslacht kunnen wisselen, maar er zijn oa heel veel vissen die dit ook doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 06:47 



 
Profiel   

De axolotl is in staat zijn ledematen terug te laten groeien. Daarnaast blijven ze bijna altijd hun uiterlijk houden zonder te transformeren, maar een enkele keer gebeurd het wel onder de bepaalde omstandigheden. Ze worden wel geslachtsrijp als ze groeien ondanks dat ze bijna nooit transformeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 07:03 



 
Profiel   

mysa schreef
poes schreef
Bron!

Zwemmen is zo vies bah.


Urine is steriel toch? (als je geen blaasontsteking hebt).


Hier de tijd nog mee gemaakt dat de boer over een wond van koeien en paarden plaste als ontsmetting. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 07:36 



 
Profiel   

Cowboy55 schreef
Het is fysiek onmogelijk om je eigen elleboog te likken.


ja, dit is echt een onderwerp voor mij.


Nope. Er is een aflevering van QI waarbij iemand in het publiek demonstreert dat ze dat kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 07:59 



 
Profiel   

herr_balou schreef
Auteurs (boekenschrijvers) krijgen gemiddeld 10% van de verkoopprijs. Als het boek geïllustreerd is - zoals veel kinderboeken - gaat 5% van de verkoopprijs naar de schrijver en 5% naar de illustrator.


Soms krijgt de vertaler ook nog 2%

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 08:20 



 
Profiel   

Mkango schreef
Danique_G schreef

Ik kan mijn elleboog likken!!!
Weirdo. }:0


Mom says I’m special :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:46 



 
Profiel   

Danique_G schreef
Mkango schreef
Weirdo. }:0


Mom says I’m special :Y)


You made my day!! <3 <3

GEweldig topic dit! :D :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 11:26 



 
Profiel   

Dat vraagt om bewijsmateriaal natuurlijk :P :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 11:44 



 
Profiel   

Jaaa foto or it didn't happen:D

Ben ik de enige die hardop moest lachen vanwege de slag adders? Geweldige auto correct _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 12:01 



 
Profiel   

Rytir schreef
Jaaa foto or it didn't happen:D

Ben ik de enige die hardop moest lachen vanwege de slag adders? Geweldige auto correct _O-


Ik zag ze ook voor me

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 12:10 



 
Profiel   

Deze past hier ook wel;

https://upcoming.nl/artikel/308319/9-nu ... ten-deel-3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 19:23 



 
Profiel   

Familie Limoen uit Utrecht begon een automerk, Limoen, zijn naar Frankrijk verhuisd, maar het bekte niet lekker. Ze hebben de naam veranderd in citroen. De rest is geschiedenis.

( poosje een autogek gevlamd... dan hoor je dingen 8-) )

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 20:06 



 
Profiel   

Lamborghini is eigenlijk een trekker fabrikant :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 20:07 



 
Profiel   

Nielojram schreef
Familie Limoen uit Utrecht begon een automerk, Limoen, zijn naar Frankrijk verhuisd, maar het bekte niet lekker. Ze hebben de naam veranderd in citroen. De rest is geschiedenis.

( poosje een autogek gevlamd... dan hoor je dingen 8-) )

Klopt niet helemaal..
Toen de familie een achternaam moest kiezen koos een man voor Limoenman (hij verkocht fruit).
Zijn zoon (deed iets met diamanten) vond dat niks en veranderde dat in Citroen (woonde toen nog in Nederland).
Hij verhuisde naar Frankrijk. Zijn zoon (geboren in Frankrijk) André Citroen, kreeg de naam Citroén op de lagere school en deze naam werd later op de hoge school veranderd (door de school) in Citroën. André is degene die na WO I een autofabriek is begonnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 20:17 



 
Profiel   

lor1_1984 schreef
Coca Cola bevatte vroeger cocaïne


Toch is dit niet helemaal waar, het bevatte wel wat andere bestandsdelen maar geen echte cocaine. Kan de exacte informatie niet vinden op het internet, ik heb deze wetenschap uit het Coca-museum in La Paz, dat dat enigszins een fabel is dat er echte cocaine in zat vroeger. Er zaten wel cocabladeren in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 20:45 



 
Profiel   

Brainless schreef
Nielojram schreef
Familie Limoen uit Utrecht begon een automerk, Limoen, zijn naar Frankrijk verhuisd, maar het bekte niet lekker. Ze hebben de naam veranderd in citroen. De rest is geschiedenis.

( poosje een autogek gevlamd... dan hoor je dingen 8-) )

Klopt niet helemaal..
Toen de familie een achternaam moest kiezen koos een man voor Limoenman (hij verkocht fruit).
Zijn zoon (deed iets met diamanten) vond dat niks en veranderde dat in Citroen (woonde toen nog in Nederland).
Hij verhuisde naar Frankrijk. Zijn zoon (geboren in Frankrijk) André Citroen, kreeg de naam Citroén op de lagere school en deze naam werd later op de hoge school veranderd (door de school) in Citroën. André is degene die na WO I een autofabriek is begonnen.


Thx voor de opheldering, vond het al een bijzonder verhaal, maar wellicht had ik mijn mond vol tijdens het luisteren ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 20:48 



 
Profiel   

Neonlight schreef
lor1_1984 schreef
Coca Cola bevatte vroeger cocaïne


Toch is dit niet helemaal waar, het bevatte wel wat andere bestandsdelen maar geen echte cocaine. Kan de exacte informatie niet vinden op het internet, ik heb deze wetenschap uit het Coca-museum in La Paz, dat dat enigszins een fabel is dat er echte cocaine in zat vroeger. Er zaten wel cocabladeren in.

Op Wiki staat dat tot 1905 er wel cocaïne in zat.
Na die tijd werden de cocabladeren wel ontdaan van de stof.
Citaat
Tot 1905 werden de bladeren niet gedecocaïniseerd, en bevatte Coca-Cola dus cocaïne.[12] Pemberton nam dit idee over van het Franse drankje Vin Mariani, dat eveneens coca-extract bevatte.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Coca-Cola

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 20:55 



 
Profiel   

Net bij de Slimste Mens: de houtsoort Ebbenhout is zo dicht/zwaar dat het de enige houtsoort is die zinkt in water.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 21:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 11 van de 34 [ 826 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 34  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen