Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:27

[code][/code]
Anoeska27 schreef:
Ik vind dat echt onbeschoft. Hij kent de prijs, want die staat erbij en geeft aan dat hij het op wil komen halen. Erg flauw om dan een ander adres op te geven. Niet iedereen heeft Nederlands als moedertaal en schrijft foutloos, dus ik zou er niet vanuit gegaan zijn dat het een oplichter is.

Leef je onder een steen of? Dit is echt de grootste oplichters methode momenteel. Ze sturen je dan een appje met wil je alvast 1 cent betalen via een tikkie want ik wil niet opgelicht worden. En vervolgens trekken ze je rekening leeg.

Daarbij is hij 0 dagen actief en reageert hij niet op mijn vragen.

Daarbij is de prijs expres te hoog en staat er bieden bij haha.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:40

Nee hoor, ik leef niet onder een steen. Toen mijn vader nog leefde kreeg hij ook dit soort nare reacties omdat hij na de beroertes geen ABN meer sprak. En een telefoonnummer wordt nog veel gevraagd, dat doe ik zelf ook wel eens als ik ver moet rijden zodat ik het even kan laten weten als ik langer dan verwacht onderweg ben. Je hoeft daar geen ja op te zeggen en als je wel een appje krijgt met een betaalverzoek dan word je rekening pas leeg getrokken als je daarop in gaat.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:41

Ja sorry ik ben een vrouw die alleen woont ik ga zeker niemand zomaar mijn adres en/of 06-nummer geven.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:42

Dan moet je erbij zetten dat je enkel verzend :)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:43

Nee hoor ik geef best mijn adres maar niet als tweede vraag. Zeker niet als ze aandringen dat ze vanavond komen.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:49

Ik geef vaak zelf mijn GSM nummer eerst, onder het motto 'als er wat tussen komt kunt u mij op dit nummer bereiken'. Merk dat dat toch wel gewaardeerd wordt

dakplaat
Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 21:53

Ik snap dat panische gedoe om een telefoonnummer nooit, het wordt hier wel vaker benoemd in dit topic. Alsof het bijzonder intieme informatie is ofzo. Met iemand bellen gaat een stuk sneller en de beller is vaak serieuzer. Zo'n wonderlijk communicatiemiddel is het nu ook weer niet.
(Incoming: Ja maar, ja maar :z )

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 21:54

Gelukkig mag ik dat zelf weten! :D

dakplaat
Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 21:55

Uiteraard! :D

StalNollie

Berichten: 9112
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 21:58

Marlinda ik vind je wel meteen heftig reageren en niet netjes.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 22:03

MarlindeRooz schreef:
Ik breek ook maar even in… wat een gedoe zeg.

(Meijer is 100 gulden en mijn gebruikersnaam)
[ [url=m/mlXylR.png]Afbeelding[/url] ]

Diego heeft zich vandaag geregistreerd en heeft nu het adres van het politiebureau gekregen!
[ [url=m/7UeLF1.png]Afbeelding[/url] ]



Afbeelding

Misschien handig om toch de foto’s even weg te halen, zie openingspost…

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 15:36

Ik kreeg gisterenavond een berichtje terug van iemand waar ik half december mee in contact was gekomen n.a.v. een advertentie die ik had geplaatst voor een tijdelijke stalhulp. :')

Half december reageerde ze, het kwam al moeilijk op gang. Vervolgens hoor ik ruim een maand later pas weer dat ze nu mijn laatste bericht pas heeft gezien.

Ja, nou hoeft het niet meer, we hebben het anders opgelost. Lekker bijdehand dit. :')

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 17:49

Hoofdstel incl martingaal, bit en teugels die ruim €100 waard is op marktplaats gezet. Ook nog eens bijna niet gebruikt.
Iemand wil het zonder bit, teugels etc. Nou oke dat kan. Wat ik er voor wil? 35-45. Al is dat eigenlijk onder de waarde.
Zegt ze 35 incl verzendkosten. Ja doei :+ Ik zei minimaal 35, niet incl verzendkosten.

Sorriso

Berichten: 4889
Geregistreerd: 07-08-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 18:03

Vind die nog niet zo heel raar eerlijk gezegd.
Een bit kun je trouwens ook vaak door de brievenbus krijgen. Al vaker gedaan en werkt prima.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 18:18

Ik had van de week iets op op gezet. Krijg ik de vraag " wil je me bellen?"

Daarna 5 berichten met het tel nr. Het is nogal een groot ding dus vooruit.. Ik bel. Gelukkig belde ik zonder nummerherkenning want man man...
Meneer wilde weten hoe oud het item was. Nou sorry, geen idee wat het komt uit een erfenis. Hij vroeg het omdat bepaalde onderdelen vervangen al snel 250 euro kost. En ja. Zo'n apparaat koop je niet om het al snel weer weg te doen he.
Nou... Eigenaar is overleden, dus daarom gaat ie weg. Maar ik kan het u niet vertellen dus dan gaat het over.

"Nou je doet wel je best om het item te verkopen zeg"

Ik: pardon? Ik moet toch zelf weten hoe of wat? Ik kan het niet zeggen dus dan blijft ie maar staan

"Smerig paasei, je moet..."

En toen heb ik maar direct opgehangen

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-22 18:42

:') :oo :oo :oo lekker kanspareltje heb je getroffen Janna :=

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 18:47

Nou echt he... Doe je nog extra je best om zo iemand te bellen ivm dat ie zn vraag even via de chat stelt...

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 19:05

Sorriso schreef:
Vind die nog niet zo heel raar eerlijk gezegd.
Een bit kun je trouwens ook vaak door de brievenbus krijgen. Al vaker gedaan en werkt prima.


Dit gaat om alleen het hoofdstel. Niet het bit. Dus de verzendkosten zijn €7,25. Als ik zeg minimaal 35 excl verzendkosten, is het nog wel een verschil


Janna, jij doet juist je best om het te verkopen hoor. Aso zeg van hem

Sorriso

Berichten: 4889
Geregistreerd: 07-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 19:42

Appeltje_1 schreef:
Sorriso schreef:
Vind die nog niet zo heel raar eerlijk gezegd.
Een bit kun je trouwens ook vaak door de brievenbus krijgen. Al vaker gedaan en werkt prima.


Dit gaat om alleen het hoofdstel. Niet het bit. Dus de verzendkosten zijn €7,25. Als ik zeg minimaal 35 excl verzendkosten, is het nog wel een verschil


Janna, jij doet juist je best om het te verkopen hoor. Aso zeg van hem

Oh ik las het bit! My bad!
Ik heb er in principe ook een hekel aan hoor om dan inclusief/exclusief te lopen vervelen, maar met alleen bit had het een klein verschil kunnen zijn. Maar inderdaad, heel irritant.
Excuus!

Luxorvalkje
Berichten: 1934
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 13:08

Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat als zowel koper als verkoper wel doe, middelen met verzendkosten.

Is de vraagprijs €30? Dan kom ik vaak uit op €35 inclusief verzendkosten.

Heb helaas wel eens gehad dat ik een dure legoset aangetekend verzonden wilde hebben (ik was de koper). De volledige verzendkosten betaald, wordt het verstuurd met regulier DHL. Aangezien er Lego op de omdoos stond had dat makkelijk mis kunnen gaan.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 13:43

Iets in nieuwstaat met nieuwprijs van €50, ik wil er snel vanaf dus voor €5 te koop gezet. Pakketpost.

“Ik wil het wel kopen voor €5 inclusief verzenden”.
“Nou, wat fijn! Het is natuurlijk helemaal een koopje als ik je geld toegeef! Ik betaal wel bij om het naar je toe te sturen joh, geef je adres maar bofkont”.
“Bedankt, adres is ….. stuur je een betaalverzoek?”
“Nee stuur mij maar een betaalverzoek”.
“Wat bedoelt u?”

Marktplaats is zoveel vermaak.

DubbelFun

Berichten: 88659
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 14:04

Dat is wel een goeie... zou die het uiteindelijk nog doorgekregen hebben :D

DuoPenotti

Berichten: 29416
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 14:05

Bericht gestuurd wat maar niet gelezen word...wil je verkopen of niet denk ik dan....

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 16:01

Wij zijn de keuken aan het verbouwen en ik heb wat oude apparaten op MP gezet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo goed tegen het slechte Nederlands kan, het komt soms (na een nacht slecht slapen :) ) zo eisend over.

Jij mij nu foto sturen
laagste prijs aub
jij gsm nr geve
Ik nu kome

Dit zijn reacties van verschillende mensen die ik vandaag heb gehad. Ik weet dat wanneer die mensen uiteindelijk voor je neus staan, het wel goed komt maar ik heb vandaag niet zo veel zin om dit soort reacties te reageren.

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:55

Ik ben 12kg kwijt en een borstvergroting rijker, dus wilde eens kijken of ik van mijn oude, maar zeker nog draagbare lingerie vanaf zou raken. Mij erop ingesteld dat ik redelijk wat idioten zou aantrekken met dit aanbod, maar toch geprobeerd...
Eentje heb ik na een 20-tal berichten van zijn kant, gedecideerd gezegd dat hij niet meer moest sturen, waar hij zich vervolgens gelukkig wel aan hield.
De 2e die stuurde, heeft meteen geld overgemaakt, ik heb verstuurd en het pakket ligt nu op te halen bij haar postpunt. Ben zo blij dat dit al bij al vlot is gegaan!