[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 09:12

Oxazepammetje erin en je hebt nergens last van. :))

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 09:18

Ik werk vandaag aan de registratie van het prikcentrum (zoals ik al bijna een jaar doe intussen).
Hebben ze uitgerekend MIJ de taak gegeven om vandaag alle kinderen tussen 5 en 11 te registreren die met de klas hun prik komen halen. Ze komen met 1-2 leerkrachten in groepjes van 15 kindjes/shift.

Ze vonden mij de meest geschikte omdat ik streng genoeg kan kijken om ze in het gareel te houden blijkbaar :')

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 09:23

Dat is dan toch een mooi compliment.

Of je er blij mee moet zijn Y;(

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 09:32

Ik kan er vooral hartelijk en goed om lachen gelukkig. En wat ben ik blij dat ik ze niet hoef te prikken!
Er was bijzonder weinig animo aan vrijwilligers trouwens om die priklokalen te bemannen en ook mijn collega's aan registratie geven aan dat zoiets wel een rottaak kan zijn waar je wel geschikt voor moet zijn.

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 09:39

Gelukkig is er een leerkracht of 2 mee.. die streng aanspreken als ie ze niet in gareel houdt :+

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 09:52

Mogen leerkrachten dat nog tegenwoordig of zou dat ook alweer traumatisch kunnen zijn?

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 13:34

Waarom gaan de kinderen met school en niet gewoon met hun ouders?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 13:36

corinep schreef:
Waarom gaan de kinderen met school en niet gewoon met hun ouders?
Ik denk niet dat een topic met kindvrije mensen de juiste plek is om deze vraag te stellen. :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41586
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 13:54

Ik liep net langs een school met de honden, gingen drie meisjes helemaal leip op de jongens. Krijsen, gillen, aandacht trekken, echt, wtf :?.

DuoPenotti

Berichten: 29440
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 13:56

corinep schreef:
Waarom gaan de kinderen met school en niet gewoon met hun ouders?

Geen idee hoe dat nu gaat, maar vroeger als 9 (?) was kreeg je toch ook allemaal een prik. En hier was dat dan ook in de gymzaal zonder ouders.

Britta31

Berichten: 13139
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 14:12

Vreemde ogen dwingen,daardoor minder kans op drama.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 14:23

corinep schreef:
Waarom gaan de kinderen met school en niet gewoon met hun ouders?

Omdat ze bij de ouders gaan lopen mieren en janken = irritant en moeilijk doen. Want de Vlinders en Stormpjes moet je vooral niet opvoeden. En bij de leraren zijn ze gewoon braaf = makkelijk.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 14:49

DuoPenotti schreef:
corinep schreef:
Waarom gaan de kinderen met school en niet gewoon met hun ouders?

Geen idee hoe dat nu gaat, maar vroeger als 9 (?) was kreeg je toch ook allemaal een prik. En hier was dat dan ook in de gymzaal zonder ouders.


Is dat ook in België? Klinkt mij zo raar in de oren medische handelingen zonder ouders erbij. Volgens mij is dat in Nederland niet?

DuoPenotti

Berichten: 29440
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 15:01

Ik ben een Nederlander.
Geen idee hoe dat nu gaat met een Nederlandje wat voortaan overal wat over te zeiken heeft.
Maar 40 jaar terug was dat dus heel gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 15:03

Medische handeling is wel gelijk een groot woord. Het heeft meer weg van darten, maar dan mag je niet vanaf een afstand gooien.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41586
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 15:11

idinn schreef:
Medische handeling is wel gelijk een groot woord. Het heeft meer weg van darten, maar dan mag je niet vanaf een afstand gooien.

Dat had t wel leuker gemaakt.

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 15:36

Zeker, dan was ik wel vrijwillig komen helpen :D

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 15:39

Hier krijgen kinderen in het lager/basisonderwijs op bepaalde leeftijden medisch onderzoek en prikjes via het CLB, centrum voor leerlingbegeleiding. Dat is meten, wegen, ik dacht een oog- en oortest en indien nodig ook de basisvaccinaties. Dit wordt ruim op voorhand aangekondigd en is met toestemming en inschrijven via de ouders.

Alle kinderen die via deze weg een prik krijgen hebben dus toelating van de ouders meegekregen en er werd ook een vragenlijst ingevuld. Ouders moesten zich ook telefonisch bereikbaar houden in het tijdskader dat hun kind geprikt zou worden. Bij minste twijfel werd er niet geprikt en bij echt angstige kinderen ook niet. Dan gingen die zonder prikje naar huis. Al geven ouders toestemming, er wordt door de arts/verpleegkundige geen enkel kind geprikt onder dwang als er geen ouder bij is. Enige uitzondering is als de ouders erbij zijn én die dwang ook zelf uitoefenen of vragen. Zoals een vader die erop stond dat zijn zoontje in houdgreep gehouden werd zodat er geprikt kon worden.

Vinden wij dat altijd correct? Absoluut niet. Soms is het gewoon een arm stilhouden en klaar, maar soms is het echt een volwassene (de ouder dus) die kind met armen op de rug compleet klem wil zetten. Zelfs als bewust kinderloos ben ik daar radicaal tegen. Zo werkt het niet vind ik zelf.

Maar goed, we hebben ook kinderen gezien die rondrennen in het prikhok en doodleuk in de naaldcontainer willen graaien waar moeders niks op zegt. Of kind kan/wil niet stilzitten en mama/papa doet niks behalve "even niet bewegen prinsje, nee, blijf zitten, laat de dame je nou prikken, kom liefje even kalm zo".


Bewust kinderloos of niet,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 16:00

Blij dat ik me nooit met dit soort vraagstukken bezig hoef te houden. :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41586
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 16:01

Mkango schreef:
Blij dat ik me nooit met dit soort vraagstukken bezig hoef te houden. :D

Idd. Ik vind t ook wel een beetje vreemd dat dat hier, in het bewust kindvrij topic, besproken moet worden :=.

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 16:02

Ik snap het wel, wij zijn gewoon ontzettend gezellig. <<)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 16:03

Scheelt dat we niet continu chagerijnig zijn door gebrek aan slaap, tijd om te eten en te douchen *\o/*

DuoPenotti

Berichten: 29440
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 16:03

Vind het juist wel wat zeggen over de moeders van tegenwoordig.
Zelfs bij een simpel algemeen prikje moeten ze dus al bij zijn want stel dat vlinder of storm niet goed getroost word anders. Dus ja vind het hier wel passen.
Weet ik meteen dat het maar goed is geen ouder te zijn, je zou toch altijd met dat soort ouders om moeten gaan...bah bah
Weer een reden meer dat kindervrij heel blij is :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 16:06

idinn schreef:
Scheelt dat we niet continu chagerijnig zijn door gebrek aan slaap, tijd om te eten en te douchen *\o/*
En gewoon kunnen lunchen met een groot stuk chocoladecake. :9

(Ik stond net in het ziekenhuis voor m'n covidbooster, maar die bleek pas volgende maand te zijn. :') Dus ik ben maar even de Starbucks naast het ziekenhuis binnengelopen en "ineens" was daar een groot stuk chocoladecake met heel veel icing. <3 )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 16:08

Wat rot.. volgende maand weer? _O-

Ik had netjes 2 boterhammen op en nu zit ik aan de wasabicrackers met aioli. Een collega heeft m'n humeur verpest, dus ben ermee gestopt voor vandaag. Dikke doei even nu :')