Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 260 van de 298 [ 7445 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263 ... 298  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

 
Profiel   

Ja, dat lees ik, dat het Marjo's idee is, maar ze heeft er vervolgens eigenlijk het geld niet voor.

Dan moet je je idee dus loslaten of de ouders vragen om financieel bij te springen. Dan laat ik dat idee los of ik neem mee wat ik al heb, dan kunnen de ouders als die het een goed idee vinden dat de kinderen tijdens de vakantie gamen, voor die kinderen geschikte games bijdragen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 21:04 



 
Profiel   

Marjo heb je al eens overwogen om ze eerst bij je thuis uit te nodigen om te kijken of ze het leuk vinden? Misschien hebben (of krijgen!) ze dan zelf ook het idee om zo'n ding in huis te halen voor de kinderen als het een succes blijkt te zijn. Zo ja, dan kan iedereen de eigen controllers ook meenemen? Dan blijft ook niemand zitten met hoge kosten voor controllers die daarna misschien niet meer gebruikt zullen worden?

En als de kinderen er weinig aan vinden dan weet je ook meteen dat je er geen extra geld aan uit hoeft te geven

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 21:07 



 
Profiel   

Kan je niet via Facebook iemand vinden die voor de vakantie controllers wil uitlenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 21:10 



 
Profiel   

Ik vind het een vreemd voorstel. Waarom zou je zus zo’n uitgaaf doen voor alleen de vakantie die waarschijnlijk voor hun ook al duur genoeg is.
Na de vakantie hebben zij er ook niets aan.

Dus of 2 erbij lenen of zal men het moeten doen met 2 stuks.

Het is dus niet gierig maar eindelijk onnodig om dat geld uit te geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 21:15 



 
Profiel   

poes schreef
Of je koopt ze net voor vertrek en retourneert ze :+ de vuile oplossing :')
Dit hebben wij overigens wel eens gedaan met een Ipad ding zodat je de ipad in de auto kan hangen.
Oke hij viel daadwerkelijk tegen maar we waren het wel al van plan 8)7. Ik schaam me er nog steeds voor.

Ik zou geen extra conttrollers kopen. Ze hebben het maar te doen met wat je hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 21:39 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
Ik vind het niet gierig, maar gewoon onnodig. 2 aan 2 spelen kan prima. Leren de kids ook netjes van wachten op hun beurt.

Hoeveel tijd verwacht je aan het gamen te besteden? Op vakantie ben ik zelf zeer weinig “ thuis” lekker de hort op en s’avonds helemaal moe en voldaan zou ik zelf niet meer bedenken om te gaan gamen. Maar niet iedereen is daar natuurlijk hetzelfde in.


Eens. En als 2 om 2 niet kan of leuk is, lekker thuis laten en rummikub of een ander bordspel waar iedereen mee kan doen meenemen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 22:34 



 
Profiel   

Ik zou inderdaad niet 2 erbij kopen voor visite. Voor een vakantie zeker niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 10:53 



 
Profiel   

Ik vind het raar dat jij een idee hebt en je wilt dat je zus ervoor betaald.

Als je het niet kan betalen, doe het dan ook niet. Gewoon 2 controllers mee en dan kan je ook teams maken met wat creatief denken

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 07:54 



 
Profiel   

Lisitano schreef
Koenlover, dat vind ik ook wat raar. Ik zou het inderdaad ook betalen zonder wat te zeggen maar ik had dat tikkie niet meer gestuurd.

Op een uitgebreide lunch (€28 p.p.) trakteren tijdens een dag uit en dan nog een tikkie ontvangen voor €8 benzinekosten.
Mijn idee was de lunch als traktatie omdat zij reed. Had ik niet gezegd dus ik heb het tikkie gewoon betaald maar ik vind het wel wat lomp.


Hoe ver was het rijden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 09:37 



 
Profiel   

poes schreef
Hoe ver was het rijden?

Een uur heen en een uur terug in een kleine auto.
Ik neem haar altijd overal mee voor nop omdat ik er toch al heen wilde, maar ik kan me wel voorstellen dat je zelf misschien wat meer op je centen zit. Dus oké.
Later bedacht ik dat ze misschien liever gewoon geld heeft of in elk geval de keuze en dat het een wat brutale veronderstelling van mij is dat ik een tegenbetaling heb gedaan. Ziet zij het als een leuke extra wat natuurlijk ook een beetje de bedoeling was.
Nouja, no hard feelings.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 09:48 



 
Profiel   

ik zou ook geen extra controllers kopen puur alleen voor de vakantie.
Ik zou als ik je zus was daarnaast wel heel erg vreemd opkijken als je aan mij zou vragen de controllers te kopen; het is jouw idee, niet die van haar, bovendien zijn die controllers behoorlijk duur ( zoals helaas bij alle consoles).

Gewoon meenemen zoals je hem nu hebt en dan spelen ze maar om de beurt met z'n 2en ipv 4 tegelijk.
Persoonlijk denk ik niet dat je zomaar een set controllers kunt lenen; jonge kinderen zijn vaak niet bepaald erg voorzichtig met dat spul en again; die controllers zijn duur. Ik zelf zou, als ik een switch had maar hier een playstation, mijn controllers niet voor zoiets uitlenen; de kans dat ze stuk terug komen is te groot.

Gewoon het plan laten varen, jullie zijn tenslotte toch op vakantie, dus genoeg ander entertainment. Die schaarse momenten dat ze dan wel de Switch gebruiken zullen ze om de beurt moeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 10:04 



 
Profiel   

Volgens mij kun je die controllers ook wel bij pawnshops kopen.
Althans, bij die hier in Almelo zie ik geregeld consoles en toebehoren, zowel los als in sets.
Je zou altijd kunnen kijken of ze zoiets in je buurt hebben en zo ja hoe duur de controllers daar zijn. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 10:15 



 

Ik hoor hier ook net een verhaal van mijn schoonouders :') Schoonouders waren uitgenodigd op een trouwfeest van een familielid. Enkel voor het dansfeest. Schoonouders komen toe, geven het cadeau en ontvangen een envelop. Zij gaan er van uit dat het een dank je wel dat je er was kaartje is. Schoonvader wil drank gaan halen. Zegt de ober: Dat zijn dan x aantal bonnetjes. Wat, bonnetjes? Zegt mijn schoonvader. Bleken in die envelop bonnetjes te zitten voor 2 gewone drankjes de man en daarbij stopte het. Wouden ze meer moesten ze extra bonnetjes aankopen (en dat waren gewoon standaardprijzen als je wat nuttigt in de horeca) Daar sta je dan op een feest, kun je na 2 drankjes nog gaan betalen ook :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 10:38 



 
Profiel   

Moestuin schreef
Ik hoor hier ook net een verhaal van mijn schoonouders :') Schoonouders waren uitgenodigd op een trouwfeest van een familielid. Enkel voor het dansfeest. Schoonouders komen toe, geven het cadeau en ontvangen een envelop. Zij gaan er van uit dat het een dank je wel dat je er was kaartje is. Schoonvader wil drank gaan halen. Zegt de ober: Dat zijn dan x aantal bonnetjes. Wat, bonnetjes? Zegt mijn schoonvader. Bleken in die envelop bonnetjes te zitten voor 2 gewone drankjes de man en daarbij stopte het. Wouden ze meer moesten ze extra bonnetjes aankopen (en dat waren gewoon standaardprijzen als je wat nuttigt in de horeca) Daar sta je dan op een feest, kun je na 2 drankjes nog gaan betalen ook :=


Nee joh :')
Je gasten laten betalen voor drankjes als ze er meer dan 2 willen. Dat kan echt niet hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 10:42 



 
Profiel   

xxCYNNxx schreef
ik zou ook geen extra controllers kopen puur alleen voor de vakantie.
Ik zou als ik je zus was daarnaast wel heel erg vreemd opkijken als je aan mij zou vragen de controllers te kopen; het is jouw idee, niet die van haar, bovendien zijn die controllers behoorlijk duur ( zoals helaas bij alle consoles).

Gewoon meenemen zoals je hem nu hebt en dan spelen ze maar om de beurt met z'n 2en ipv 4 tegelijk.
Persoonlijk denk ik niet dat je zomaar een set controllers kunt lenen; jonge kinderen zijn vaak niet bepaald erg voorzichtig met dat spul en again; die controllers zijn duur. Ik zelf zou, als ik een switch had maar hier een playstation, mijn controllers niet voor zoiets uitlenen; de kans dat ze stuk terug komen is te groot.

Gewoon het plan laten varen, jullie zijn tenslotte toch op vakantie, dus genoeg ander entertainment. Die schaarse momenten dat ze dan wel de Switch gebruiken zullen ze om de beurt moeten.


Gelukkig zijn mijn neefje en nichtje wel voorzichtig met spullen van een ander :)
Ik mag ze van een vriend lenen, dus probleem is opgelost.

Ervaring leert dat er dagelijks best momenten zijn waarop het handig is als de kinderen even vermaakt worden met een switch ofzo.


Moestuin schreef
Ik hoor hier ook net een verhaal van mijn schoonouders :') Schoonouders waren uitgenodigd op een trouwfeest van een familielid. Enkel voor het dansfeest. Schoonouders komen toe, geven het cadeau en ontvangen een envelop. Zij gaan er van uit dat het een dank je wel dat je er was kaartje is. Schoonvader wil drank gaan halen. Zegt de ober: Dat zijn dan x aantal bonnetjes. Wat, bonnetjes? Zegt mijn schoonvader. Bleken in die envelop bonnetjes te zitten voor 2 gewone drankjes de man en daarbij stopte het. Wouden ze meer moesten ze extra bonnetjes aankopen (en dat waren gewoon standaardprijzen als je wat nuttigt in de horeca) Daar sta je dan op een feest, kun je na 2 drankjes nog gaan betalen ook :=


Niet :wow:

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 10:52 



 

Jawel. Mijn reactie was direct: Het is toch geen chirofuif := Maar blijkbaar zou dat wel eens vaker gebeuren in een bepaalde provincie hier :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 10:54 



 
Profiel   

Wonderlijk Moestuin, maar ahum het verbaast mij bijna niet meer binnen de familie. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 11:01 



 

Misschien moet ik maar eens een boek erover uitbrengen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 11:03 



 
Profiel   

Ik kan het me ergens wel voorstellen als het een bruidspaar betreft die het helemaal niet breed heeft trouwens, maar dan zou ik dat wel van te voren melden... En twee drankjes is wel heel weinig natuurlijk :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 11:06 



 
Profiel   

Heel eerlijk, als een stel het niet breed heeft dan moet je een minder dure bruiloft geven...
Je gaat je gasten toch niet laten betalen, kom nou.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 11:13 



 
Profiel   

Moestuin schreef
Jawel. Mijn reactie was direct: Het is toch geen chirofuif := Maar blijkbaar zou dat wel eens vaker gebeuren in een bepaalde provincie hier :j


Heb jij Nederlandse schoonfamilie :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 11:22 



 
Profiel   

En toch is dit in bepaalde landen heel normaal.
In de VS bijvoorbeeld, kies je voor een open bar, dan betaald het bruidspaar alles, is maar doe je dat niet, dan is de gast genoodzaakt het drinken zelf te betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 11:34 



 
Profiel   

Moestuin schreef
Ik hoor hier ook net een verhaal van mijn schoonouders :') Schoonouders waren uitgenodigd op een trouwfeest van een familielid. Enkel voor het dansfeest. Schoonouders komen toe, geven het cadeau en ontvangen een envelop. Zij gaan er van uit dat het een dank je wel dat je er was kaartje is. Schoonvader wil drank gaan halen. Zegt de ober: Dat zijn dan x aantal bonnetjes. Wat, bonnetjes? Zegt mijn schoonvader. Bleken in die envelop bonnetjes te zitten voor 2 gewone drankjes de man en daarbij stopte het. Wouden ze meer moesten ze extra bonnetjes aankopen (en dat waren gewoon standaardprijzen als je wat nuttigt in de horeca) Daar sta je dan op een feest, kun je na 2 drankjes nog gaan betalen ook :=


Noh, wat erg! Ik moet bekennen dat ik nog nooit op zo'n bruiloft ben geweest, tot nu toe heb ik nooit consumpties betaald. Ik zou het niet heel erg vinden mits ze het van te voren aangeven. Bij het cadeau hou ik namelijk rekening met dat ze er echt iets aan hebben qua bedrag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 11:54 



 
Profiel   

Wij hadden 2 wildvreemde mensen aan de koffie met gebak met onze bruiloft.Waren gewoon gaan zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 12:09 



 
Profiel   

Hahaha! Wedding crashers!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 12:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 260 van de 298 [ 7445 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263 ... 298  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen