Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xPareltje

Berichten: 941
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:58

Ik heb iets verkocht van Rituals maar niet via marktplaats. Het gaat om iets van €3.50 en geseald. Mevrouw stuurt mij een bericht met dat ze het heeft gebruikt en het stinkt en ze denkt dat het niet meer goed is? Dus ik schrijf dat ik mijn producten nakijk en foto's van maak alvorens ik het te koop aanbied. Nu wil ze een tegemoetkoming en wil ze mij het gebruikte product teruggeven.. Wat zouden jullie hiermee doen?

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:59

Hoe oud was het product? Als het al heel lang ligt kan het inderdaad achteruit gaan qua kwaliteit.

xPareltje

Berichten: 941
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:02

Moestuin schreef:
Hoe oud was het product? Als het al heel lang ligt kan het inderdaad achteruit gaan qua kwaliteit.


Ik heb zelf een pakket gekocht met deze scrub erin en dat is zo een 2 a 3 maanden geleden.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:04

Dat is toch ook gewoon het risico van tweedehands kopen. Als ze retourneerrecht wil moet ze lekker €15 in de winkel uitgeven aan zo’n pot.

xPareltje

Berichten: 941
Geregistreerd: 14-02-18

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:10

@Lisitano Zo dacht ik dus ook. De seal en alles zat erop, maar ze beweert nu ook dat de folie los zat terwijl ik mijn producten dus altijd controleer.. Ik heb haar nu maar geblokkeerd, want vind het beetje belachelijk om voor €3,50 een drama te maken en te verwachten dat ik het gebruikte product wil terugnemen en haar ook nog eens een tegemoetkoming ga geven

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:11

Oh dan kan het echt niet slecht zijn. Sterk geparfumeerde zaken kunnen na meerdere jaren wel slecht gaan ruiken, dus zo zaken zou ik niet meer verkopen. Maar als het over maanden gaat kan het echt niet slecht zijn.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:13

Ze heeft waarschijnlijk Corona gehad!

Nee echt, ik heb ook een jaar lang geen Rituals kunnen gebruiken na mijn Corona besmetting, dat spul stonk toch joh.
De aandoening heet Parosmie, nadat je geur en smaak weg is geweest komt het even terug en dan gaan geuren ineens vervormen.

Ik gebruik nog steeds een goedkoop Yves Rocher parfum, want kan (nu bijna 15 maand later) nog steeds mijn collectie Viktor&Rolf parfums niet verdragen.
Rituals gaat nu ook net weer een beetje, maar nog steeds niet alle geuren.

Je bent trouwens geen winkel en als het product nog dicht zat moet de koper niet zeuren.

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:15

Ik heb nu ook geen geur en smaak en een voorraad Victoria secret sprays waar je u tegen zegt, ben zo bang dat het straks niet meer lekker ruikt |(

Maar idd, die vrouw is niet helemaal 100 dat ze denkt het te kunnen retourneren :))

_Mir
Berichten: 1358
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:28

Die van 5,- incl verzending is wel grappig

astrea

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:56

Waarom plaatsen mensen iets op MP om vervolgens niet op vragen te reageren.
Zet dan volledige informatie erbij.
2 van deze zaken lopen.
En 1 die iets wilde ophalen om vervolgens niet te komen of te reageren.
Via een buurt app iets gratis weggegeven heeft ze 3x een poging gedaan om het op te halen. Heb maar aangegeven dat het voor komende zaterdag opgehaald moet zijn anders gaat het de container in.

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 21:52

Van die Rituals is gewoon pech. Dat is het risico van ongezien en ongeroken kopen en laten versturen via Marktplaats

Ik heb mijn vaatwasser voor iemand gereserveerd en nu krijg ik dit soort reacties;

Beste mah ik eerste komzn aub is volr mz mpeder en pude vroiwe met een kline invalide loon

(zucht.....)

astrea

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 22:59

petra8 schreef:
Van die Rituals is gewoon pech. Dat is het risico van ongezien en ongeroken kopen en laten versturen via Marktplaats

Ik heb mijn vaatwasser voor iemand gereserveerd en nu krijg ik dit soort reacties;

Beste mah ik eerste komzn aub is volr mz mpeder en pude vroiwe met een kline invalide loon

(zucht.....)


Ja irritant hè dat gebrekkig Nederlands ( voorzover je het Nederlands kan noemen)
Ook idee dat dat steeds erger wordt.

DuoPenotti

Berichten: 29476
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 23:08

Dat zie ik op Facebook steeds meer. Alles aangeboden in het Pools.

astrea

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 23:36

DuoPenotti schreef:
Dat zie ik op Facebook steeds meer. Alles aangeboden in het Pools.


Dat zou best kunnen, heb geen Facebook meer.

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 06:59

Het kan met geurtjes ook zijn dat het op de huid stinkt. Bijzonder dat de vrouw voor 3.50 zo moeilijk doet :+

Marocje
Berichten: 5606
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 09:02

thirteenn schreef:
Het kan met geurtjes ook zijn dat het op de huid stinkt. Bijzonder dat de vrouw voor 3.50 zo moeilijk doet :+

Ja idd! Dat heb ik nu met mijn mini van Ayurveda: eerst die olie, ruikt normaal (lekker). Dan die mist: wordt het zuur! Dat was eerder dus niet..

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 09:16

Daphara schreef:
Ze heeft waarschijnlijk Corona gehad!

Nee echt, ik heb ook een jaar lang geen Rituals kunnen gebruiken na mijn Corona besmetting, dat spul stonk toch joh.
De aandoening heet Parosmie, nadat je geur en smaak weg is geweest komt het even terug en dan gaan geuren ineens vervormen.

Ik gebruik nog steeds een goedkoop Yves Rocher parfum, want kan (nu bijna 15 maand later) nog steeds mijn collectie Viktor&Rolf parfums niet verdragen.
Rituals gaat nu ook net weer een beetje, maar nog steeds niet alle geuren.

Je bent trouwens geen winkel en als het product nog dicht zat moet de koper niet zeuren.



Oh interessant! Wist ik niet

maessie

Berichten: 5745
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 18:00

Pff nou ik heb er nu ook 1 hoor.. had een eskadronhalster gekocht via marktplaats. In de advertentie stond meerdere malen dat het een maat cob was. Nu blijkt bij aankomst dat het een maat full is. Verkoopster gevraagd om het op te lossen (mijn voorstel om de verzendkosten retour te doen dat ik hem dan wel weer doorverkoop), maar mevrouw wil nergens aan meewerken, en beweert bij hoog en bij laag dat in cob ook een W in het label staat :+ Voorbeeldfoto gestuurd van een soortgelijk halster op marktplaats met het juiste label, toen was ik de oplichter *\%/* Inmiddels melding gedaan bij marktplaats :j

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 18:27

Het is zo jammer dat je bij MP geen tekst kunt invoeren bij een feedback.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 20:27

Zo stom hé.. Het hoofdstel wat ik eerder geplaatst had heb ik inmiddels netjes opgepoetst, in de frontriem stond een P. Ik ken geen enkele taal waar maat cob met een P begint. Pony... Daarentegen.. :=

Achja.. Het maakt het kopen minder leuk, maargoed, aan de andere kant heb ik soms ook wel weer hele leuke dingen voor een prikkie. :))

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 21:48

Dat hoofdstel, bit, teugels en martingaal wilde iemand voor €35 ophalen. Oké niet helemaal wat ik voor ogen had maar kom maar ophalen.
Niks meer laten horen, dus even gevraagd of ze nog interesse had. Jawel maar opeens niet genoeg geld meer.
Kan, maar ik vraag me werkelijk af waar ze dan wel een hoofdstel gaat krijgen met alle onderdelen voor heel veel minder...

Zucht, marktplaats soms -O-

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 10:02

Hier was er iemand een tijd terug konijnen komen halen. Ze zag een hok en vroeg of ik het verkocht. Nou ja, mocht wel weg. Ging niet in haar auto dus aanbetaald en ze ging er nog achter komen. Ondertussen een maand verder en ik hoor gewoon helemaal niets meer :?

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 10:04

@moestuin: makkelijk verdiend toch :)

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 11:38

Lekker zo iemand... Kan je geen berichtje sturen, graag binnen een wel ophalen?

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 14:23

Ze heeft al enkele keren gepolst of wij niet komen leveren. Maar ze blijft stil over een dag om er achter te komen.