Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 20:34

Nu wel heeeeeeeeel veel mazzel gehad, de DVD Moonwalker van Mister Jackson voor maar 1,95 waar ik al eeuwen naar zocht en een paardenboek (GOD NEE ALWÉÉR ÉÉN???) voor maar 5 euro. (De kracht van Paarden)






Afbeelding
Afbeelding

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 21:11

Als je nog eens wat wilt ruilen of nog wat paardenboeken zoekt, ik heb denk ik inmiddels wel 30 dubbele en ben ze allemaal aan het uitzoeken. Die dubbelen gaan dus allemaal weg.

magicmist

Berichten: 3336
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 17:34

_/-\o_ Ik had ook weer drie leuke dingen
- een prachtihge body van wolford a 50 cnt. Nieuw. Nieuwprijs 175,-.
- een canvas van een schilderij uit rijksmuseum. 2.50.
- een legging van gymshark a 1.50.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 20:34

Ik ben deze week helemaal gelukkig geworden van de kringloop.
- Ik begon met het kookboek "My New Roots" voor €3. Nieuwprijs: €40,-
- Toen kwam het kookboek "de Creoolse keuken". Prijswinnend kookboek, voor €4,5. Nieuwprijs €80,-
- Vandaag had ik in de boekwinkel staan kijken naar "de groene barbeque" van Rukmini Iyer maar toch besloten hem niet mee te nemen omdat ik vijfentwintig euro echt teveel vond. Bij de kringloop die ik daarna even binnen wandelde vond ik hem voor €1,5.
Afbeelding
Alle drie de boeken zijn in absolute nieuwstaat <3
Gewoon €136,- bespaard

Verder heb ik twee schilderijtjes, waarvan er eentje van een bekende kunstenaar blijkt te zijn, allebei voor €1,-. En een grote glazen pot met een kurkdop om een ecosysteempje van te maken voor €3,5.

dalena

Berichten: 3117
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 21:18

Super leuk voor je!
Ik heb geen verstand van kookboeken dus ik had nooit geweten dat deze zo duur waren. Maar goede vondst! :)

Ik hoop morgen weer naar de kringloop te gaan.

Vorige week nog geweest en toen vond ik 3 efteling chocomel mokken voor 0,50 per stuk. En een spijkerbroek voor ik dacht 5 euro, die echt heel lekker zit :)

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 22:03

Ik loop altijd linea recta om kookboeken heen. Heb daar niets mee, haha. Dus dan heb je een leuke vondst gedaan.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 23:01

Ik probeer juist meer en meer uit kookboeken te gaan koken. De eeuwige recepten die ik al jaren maak heb ik nu wel zo'n beetje gezien. Dus ik kies iedere week een groente (meestal iets wat in de aanbieding is bij de AH) en zoek daar leuke recepten bij. Daar komen soms hele verrassende dingen uit, maar hoe meer keuze ik heb hoe beter.

En koken uit een echt boek is zo veel fijner dan koken van een instructie op het internet.

dalena

Berichten: 3117
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 18:01

Afbeelding
4 boeken meegenomen. Ook nog een pardoes efteling beeldje, maar die gooide ik per ongeluk stuk in de auto :+ |(

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 18:19

Ik ben ook eindelijk weer eens bij de kringloop geweest. Kon mooi gecombineerd worden met de Welkoop die er praktisch naast zit en ik kon er een doos spul afgeven dat ik zelf kwijt moest. Dat ruimde ook weer lekker op.

Weinig gekocht. Wel met veel in mijn handen gestaan, maar ook veel teruggelegd. Ik was nogal kritisch vandaag: wil ik dit écht hebben? Uiteindelijk ging ik de deur uit met een groene bloempot (daar kun je er niet genoeg van hebben), een zwart rokje (hetzelfde verhaal) en een gebreide trui met zakken. Ja, lach maar :+

Ik wilde 'm kopen zonder te passen omdat hij zo lekker zacht aanvoelde. Toch maar even aangetrokken en hij zat nog fijner dan dat hij eruitzag. Zo aan een hangertje aan de deur lijkt het net niks :)) maar ik ben er helemaal blij mee :j

Afbeelding

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 20:36

Dat ziet eruit als een heerlijke trui.

Ik ben vandaag in Ermelo (de Zaak) en Putten (Overnodig) geweest. Ik vond Ermelo echt schrikbarend duur geworden, zowel wat boeken als kleding betreft. Maar uiteindelijk nog wel met 3 spelletjes naar buiten gelopen.

Putten was druk... Daar heb ik een vestje, rok en pyjamabroek voor mijn dochter gekocht en een (voor ons) bijzonder boek: van naam tot nummer. Hij was 6 euro en dat is een stuk meer dan ik normaal gesproken uitgeef voor een kringloopboek, maar er staat informatie in over de opa van mijn schoonmoeder. Het is een boek over de razzia in Putten. Waarschijnlijk heeft ze hem al en dan blijft hij bij ons in de kast staan. Hij is echt als nieuw, ik denk dat hij niet eerder gelezen is.

Verder ook nog een boek voor mijn studie gevonden en een dvd voor de kinderen.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 20:40

Anoeska27 schreef:
Dat ziet eruit als een heerlijke trui.

Ik ben vandaag in Ermelo (de Zaak) en Putten (Overnodig) geweest. Ik vond Ermelo echt schrikbarend duur geworden, zowel wat boeken als kleding betreft. Maar uiteindelijk nog wel met 3 spelletjes naar buiten gelopen.

Putten was druk... Daar heb ik een vestje, rok en pyjamabroek voor mijn dochter gekocht en een (voor ons) bijzonder boek: van naam tot nummer. Hij was 6 euro en dat is een stuk meer dan ik normaal gesproken uitgeef voor een kringloopboek, maar er staat informatie in over de opa van mijn schoonmoeder. Het is een boek over de razzia in Putten. Waarschijnlijk heeft ze hem al en dan blijft hij bij ons in de kast staan. Hij is echt als nieuw, ik denk dat hij niet eerder gelezen is.

Verder ook nog een boek voor mijn studie gevonden en een dvd voor de kinderen.


Die kringloop in Ermelo is echt heel duur geworden inderdaad!

Mooie aanwinst!

paddington

Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 21:23

Ik was net voor de lockdown nog in Ermelo geweest maar die is idd flink aan de prijs.

Ik was Donderdag even op stap met mijn zoon naar 2 kringloopwinkels in Lelystad en 1 in Dronten maar ook daar schrok ik van de prijzen.

2 van de winkels waren van Rataplan en die vond ik altijd al wat aan de prijs.

Amber_anne

Berichten: 6912
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 22:15

Ik ben laatst ook bij de rataplan in Dronten geweest maar vond de prijzen ontzettend meevallen. Ik had allemaal dingetjes voor in huis gekocht, twee snijplanken en twee spelletjes. Duurste was 2,50

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 22:20

Ik heb uit een zwerfboekencaravan een mooi boek gehaald van Jaques-Yves Cousteau: Les Mal-Aimes des Profondeur.
Ja, het is in het Frans, maar Cousteau was 1 van de grondleggers van het duiken. Mooi hardcoverboek.
Nu weet ik dat bij boeken de waarde is wat de gek er voor geeft, maar op ebay.fr staat dit boek voor 58 euro.
Afbeelding

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 22:22

Ben je van plan een boek uit een zwerfboekencaravan te verkopen dan?

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 22:33

Vjestagirl schreef:
Ben je van plan een boek uit een zwerfboekencaravan te verkopen dan?

NEEEEE. Dat schrijf ik toch ook niet? Maar er zijn mensen die kookboeken met een waarde vinden. Of een horloge. En ik heb nu iets gevonden wat ik leuk vind.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 22:35

germie schreef:
Vjestagirl schreef:
Ben je van plan een boek uit een zwerfboekencaravan te verkopen dan?

NEEEEE. Dat schrijf ik toch ook niet? Maar er zijn mensen die kookboeken met een waarde vinden. Of een horloge. En ik heb nu iets gevonden wat ik leuk vind.


Oh sorry, het was niet de bedoeling om je te beledigen :)

paddington

Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 23:46

Amber_anne schreef:
Ik ben laatst ook bij de rataplan in Dronten geweest maar vond de prijzen ontzettend meevallen. Ik had allemaal dingetjes voor in huis gekocht, twee snijplanken en twee spelletjes. Duurste was 2,50


Wij zochten een simpel bijzet tafeltje voor mijn zoon zijn game pc.
De goedkoopste was €22.50 en die storte bijna van ellende in elkaar. :D

Ik zag 2 leuke canvas doeken voor mijn Londen verzameling die niet eens zo heel groot waren en vroegen ze €7.95 voor terwijl ik grotere voor minder heb gekocht.

Maar ik heb een tafeltje gevonden voor mijn zoon via Facebook voor €3.00 en het is kwaliteits grenen en ik mag het tafeltje morgen even in het verf zetten.

Amber_anne

Berichten: 6912
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 07:50

Dat is wel aan de prijs ja

Ik denk dat het heel erg verschilt waar je voor komt. Ik heb bijvoorbeeld niet naar meubels gekeken

Yom
Berichten: 3785
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 18:17

Ik hoop dat ik het hier mag vragen want het past hier toch wel een beetje bij

Stel je favoriete kringloop organiseert VIP shopping, dus lekker met een groepje de winkel voor jezelf. Wat zou je dan leuk vinden dat er nog extra bij is zodat je het echt leuker vindt dan gewoon met een paar vrienden/vriendinnen te komen?

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 18:43

Yom schreef:
Ik hoop dat ik het hier mag vragen want het past hier toch wel een beetje bij

Stel je favoriete kringloop organiseert VIP shopping, dus lekker met een groepje de winkel voor jezelf. Wat zou je dan leuk vinden dat er nog extra bij is zodat je het echt leuker vindt dan gewoon met een paar vrienden/vriendinnen te komen?


Ik zou het al heel fijn vinden om te kunnen winkelen zonder dat iedereen continue voor mijn neus staat.

Misschien nog de optie om ergens een 10% korting sticker op te plakken, de aanwezigheid iemand met verstand van kleding die je kan helpen dingen te zoeken die je goed staan, en uiteraard een (non-alcoholisch) drankje erbij

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 19:01

Nee, vip shopping vind ik echt onzin.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 20:37

VIP shopping bij de kringloop :')

Nee sorry heb echt nog nooit zo'n maf idee gehoord.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 20:48

Ik vind het echt zo'n tof idee. Lekker alle rust, muziekje aan en lekker shoppen zonder dat iedereen voor je neus langs duikt of dingen weggrist voordat je er echt naar kan kijken

Yom
Berichten: 3785
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 23:42

Ik moest hier als voorbeeld natuurlijk de kringloop nemen :D

In werkelijkheid zou het om een grote brocante winkel gaan, niet heel anders eigenlijk maar toch ook weer wel

Zelf zie ik er niet veel voordelen aan maar mijn collega vroeg me om er eens over na te denken dus ik dacht ik schakel even een hulplijn in ;)

Wat jullie als voordeel noemen is dat je in alle rust kunt kijken. Maar onze winkel is ongeveer 2750m2 en nooit propvol dus mensen kunnen wel in alle rust kijken.
Een hapje en een drankje erbij zou kunnen, maar al met al zie ik geen voordelen eigenlijk.
En jullie ook niet dus het gaat het ‘m niet worden denk ik