Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 263 van de 298 [ 7445 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266 ... 298  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

 
Profiel   

Sja andere kant: wij hadden bruiloft met alles erop en eraan, dure locatie die top was maar elke halve pint voor een hele verving en het de factuur ging per glas. Wat wij betaald hebben in totaal is echt niet mis. Kan me inbeelden dat dat niet voor iedereen kan.
Ik vind het ook niet zo erg dat je een Max aantal drankjes pp betaalt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 00:21 



 
Profiel   

Je spreekt op trouwlocaties vaak een totaal bedrag pp af, en dan een dranklijst wat er wel en niet geschonken wordt, ik heb het ' gelukkig ' ook nog nooit meegemaakt dat we zelf moesten betalen voor de drankjes op een trouwerij

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 00:33 



 
Profiel   

knollentuin schreef
Je spreekt op trouwlocaties vaak een totaal bedrag pp af, en dan een dranklijst wat er wel en niet geschonken wordt, ik heb het ' gelukkig ' ook nog nooit meegemaakt dat we zelf moesten betalen voor de drankjes op een trouwerij


Bij ons was het gewoon per glas hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 00:40 



 
Profiel   

Misschien is dat in België anders, maar in Nl kun je vaak kiezen: of een bedrag per persoon of met nacalculatie en dan ben je vaak duurder uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 00:43 



 
Profiel   

Ja het bestaat maar veel locaties werken gewoon met ‘per glas’ en die vervangen elk half glas voor een vol. Dan snap ik wel dat je zegt ‘na 1u betaal je je eigen drank’. Wij waren een klein fortuin kwijt aan drank.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 00:45 



 
Profiel   

In NL is dat amper zo. Ik ben ze iig in onze zoektocht naar locaties niet tegengekomen dat het per drankje ging. Lijkt me voor de locatie ook een enorm gedoe, meeste willen zelf ook dat je het afkoopt.

Hier gewoon een bedrag per persoon, iedereen mocht alles drinken, 2x hapjes en aan het einde koffie. Feest duurde tot 01:00uur.

Zelf betalen voor drinken op een bruiloft vind ik bizar, nooit meegemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 07:42 



 
Profiel   

Feest tot 1u is ook minder gebruikelijk, hier is dat tot 3-5u normaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 07:59 



 
Profiel   

Hier was het tot 22u. Locatie moest toen ook echt dicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 08:38 



 
Profiel   

Wij hebben een all in prijs pp

Het is dan wel dat er qua alcohol alleen bier en wijn geschonken wordt en geen gedestilleerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 10:01 



 
Profiel   

poes schreef
Feest tot 1u is ook minder gebruikelijk, hier is dat tot 3-5u normaal.


Ik ben eigenlijk op nog geen enkel huwelijksfeest tot 5 uur blijven hangen. Dan heb je het over dansfeesten die pas om 22 uur beginnen ofzo? Als ik al van 17-18 uur ergens ben, is het om iets na middernacht wel goed geweest voor mij. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 10:49 



 

Gini schreef
poes schreef
Feest tot 1u is ook minder gebruikelijk, hier is dat tot 3-5u normaal.


Ik ben eigenlijk op nog geen enkel huwelijksfeest tot 5 uur blijven hangen. Dan heb je het over dansfeesten die pas om 22 uur beginnen ofzo? Als ik al van 17-18 uur ergens ben, is het om iets na middernacht wel goed geweest voor mij. :D


De meeste bruiloften duren idd ook maar tot maximaal 12-1 uur

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 10:50 



 
Profiel   

In België is het normaler toch, om tot 3-5 uur door te gaan? Want onze bruiloft duurde tot 00.30 en Belgische vrienden gaven aan dat dat bij hen altijd langer duurt. En op een bruiloft in België was er toen geen eens een eindtijd. Al ging ik toen alsnog rond half 1 weg, ik houd dat niet vol hoor :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 11:00 



 
Profiel   

Fitzroy schreef
Misschien is dat in België anders, maar in Nl kun je vaak kiezen: of een bedrag per persoon of met nacalculatie en dan ben je vaak duurder uit.


Dat bedrag per persoon is juist vaak duurder. Dan gaan ze uit van een gemiddelde van wat iedereen drinkt om de kosten te dekken. Dat kan goedkoper zijn als je hele grote drinkers hebt, maar ook duurder als je geen grote drinkers hebt.

Ik heb het juist achteraf gewoon betaald. Open bar, dus alles was te bestellen, met een groep die flink zou kunnen drinken en groep die gewoon wat fris en 1 glas alcohol dronk. Nog steeds was dat goedkoper als vaste bedrag per persoon. De locatie gaf zelf ook aan dat dat bedrag per persoon echt hoger uit kan vallen als achteraf per glas betalen. Nu kon ik dat ook vergelijken want ik had offerte gehad met beide manieren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 11:02 



 
Profiel   

Van jezelf weet je vaak ook wel of je meer of minder dan gemiddeld drinkt toch?
Ik drink bv geen alcohol en op een avond neem ik misschien 2 drankjes. Kun je op je vingers natellen dat zelf betalen dan goedkoper is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 11:07 



 
Profiel   

Met onze vriendengroep/familie konden we echt beter afkopen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 11:11 



 
Profiel   

oomens schreef
Hier was het tot 22u. Locatie moest toen ook echt dicht.

Corona tijd of niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 11:13 



 

Selina schreef
In België is het normaler toch, om tot 3-5 uur door te gaan? Want onze bruiloft duurde tot 00.30 en Belgische vrienden gaven aan dat dat bij hen altijd langer duurt. En op een bruiloft in België was er toen geen eens een eindtijd. Al ging ik toen alsnog rond half 1 weg, ik houd dat niet vol hoor :')


Klopt. Als wij rond 2.00 vertrekken zijn wij vaak 1 van de eerste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 11:13 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
oomens schreef
Hier was het tot 22u. Locatie moest toen ook echt dicht.

Corona tijd of niet?

Dat wel, dus ook < 30 gasten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 11:32 



 
Profiel   

Dat is wel anders dan het normale. Mijn broer zijn bruiloft eindigde om 1 uur. Eigenlijk vind ik dat wel een normale tijd. Maargoed ik ben geen avondmens en vond het echt wel bedtijd worden :')
Drankjes en hapjes waren “ all in” niemand hoefde zelf te betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 11:38 



 
Profiel   

Gini schreef
poes schreef
Feest tot 1u is ook minder gebruikelijk, hier is dat tot 3-5u normaal.


Ik ben eigenlijk op nog geen enkel huwelijksfeest tot 5 uur blijven hangen. Dan heb je het over dansfeesten die pas om 22 uur beginnen ofzo? Als ik al van 17-18 uur ergens ben, is het om iets na middernacht wel goed geweest voor mij. :D


Je komt tussen 16-18u aan en het feest gaat door tot 3-5u. Ken het in België meestal zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 15:47 



 
Profiel   

Pff wat lang. Zou niets voor mij zijn.
Hier meestal een uur of 1 dat er niets meer getapt wordt. Duurt het nog wel even voordat iedereen ook weg is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 15:54 



 
Profiel   

Ja wij feesten wel graag haha :D eerst receptie, dan eten en ergens tussen 22u en middernacht begint het dansen. En soms zijn er frietjes om 2:00 of zo :D


Laatst bijgewerkt door poes op 23-01-22 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 15:58 



 
Profiel   

Dat doet me eerder denken aan het nieuwjaarsfeest van mijn werk. En maar wachten op die frieten. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 16:01 



 
Profiel   

Ja jullie volgen meer het Amerikaans model denk ik? Met een echt eind uur rond middernacht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 16:03 



 
Profiel   

We volgen niet echt een Amerikaans model waarbij het om middernacht klaar is, meestal is het rond 1 uur klaar.
Ik denk dat het in Nederland ook te maken heeft met de vergunningen :j
De meeste locaties hebben een standaard vergunning waarbij ze "open mogen" / "alcohol mogen schenken" tot 1 uur.
De locaties die de langere vergunning hebben, zijn de kroegen etc, maar de meeste mensen vinden dat niet leuk als trouwlocatie :n
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 16:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 263 van de 298 [ 7445 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266 ... 298  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen