Nutteloze feitjes en rare/leuke weetjes

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
J0anieke

Berichten: 4876
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 19:10

Ibbel schreef:
Moraal van het verhaal: als je zelfmoord wilt plegen door de gaskraan te openen, zet dan eerst de hoofdschakelaar om. Krijg je geen vonken omdat er dan niets aan kan springen.

Nog beter idee: 113 bellen :)*

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 19:11

Mijn oma was ooit haar geur volledig kwijt door de medicijnen.. Kwam ik daar aan met mijn fietsje, oma was alleen thuis, en ik dacht op de oprit al: 'waarom ruikt het hier zo naar benzine? Opa zal vast met de auto bezig zijn geweest..' Totdat ik binnen kwam.. een enórme gaslucht :oo Bleek dat oma met haar trui achter een gasknop van het fornuis was blijven hangen, dus die stond al een hele tijd vol open.. En oma rook niks :=
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 22-01-22 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 19:11

Gezellige ideeën hier :')

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 19:16

J0anieke schreef:
Ibbel schreef:
Moraal van het verhaal: als je zelfmoord wilt plegen door de gaskraan te openen, zet dan eerst de hoofdschakelaar om. Krijg je geen vonken omdat er dan niets aan kan springen.

Nog beter idee: 113 bellen :)*

Beter nog 0800-0113. Anders krijg je niemand aan de lijn

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Nutteloze feitjes en rare/leuke weetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 19:24

Hamsters zijn zeer resistent aan morfine en het heeft op deze dieren dus ook geen sedatief of hypnotisch effect

fohadie
Berichten: 4296
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 19:42

Geloof me, ze heeft dat nummer zo vaak gebeld maar hulp krijgen, ho maar. Het is dat ze letterlijk tegen haar psyg heeft gezegd dat als hij haar niet ging helpen, of haar op zou nemen op een paazafdeling, dat ze er dan zelf wel voor zou zorgen dat ze geen hulp meer nodig had. Haar psyg heeft haar dan ook gevonden nadat de politie haar deur heeft ingeramt toen ze haar telefoon niet meer opnam.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 00:39

Luca03 schreef:
Hamsters zijn zeer resistent aan morfine en het heeft op deze dieren dus ook geen sedatief of hypnotisch effect


Dit vind ik echt interessant!

Vogels proeven geen pikant en daarom kan je ze pepertjes voeren.
Mensen voelen 6 basis emoties en honden idem. Dit wijst op hun enorme emotionele intelligentie.

Een hond is zo intelligent als een 2-2,5 jarige.
Een varken is zo intelligent als een 3 jarige en daarmee 1 van de intelligentste landzoogdieren.

Vleesvarkens hebben zoveel stress dat ze wel eens elkaars staart afbijten. Om dit te voorkomen werd (ik weet niet of het nog gebeurt) de staart en tandjes zonder verdoving met een tang geknipt bij zeer jonge biggetjes (2014). Ook castreren gebeurde destijds zonder verdoving op 6 weken want berenvlees stinkt en wordt slecht van smaak.

Een luiaard beweegt zo weinig dat er algen in zijn vacht groeien.

Berggorilla’s ( die uit Congo/Oeganda) gedijen niet in gevangenschap in tegenstelling tot andere gorillasoorten. Dit helpt niet bij hun uitsterven want we kunnen ze nergens houden behalve in hun natuurlijke habitat.


Afbeelding

Afbeelding

Eigen foto’s :D


Afbeelding

Krokodillen en alligators kunnen met enorme kracht de kaken dichtslaan maar niet openen. Een beetje ductape is genoeg om het gevaar te weren.

Raineri
Berichten: 6233
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Nutteloze feitjes en rare/leuke weetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 02:01

Dit topic is goud waard voor mij. Aan het einde van elke meeting met het team heb ik mijn eigen vaste item: “dierenfeitjes met D”. Een agenda item waarin ik een dierenfeitje vertel aan het team. Jullie zijn een veel gebruikte inspiratiebron kan ik vertellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 09:39

Danique_G schreef:
Dit topic is goud waard voor mij. Aan het einde van elke meeting met het team heb ik mijn eigen vaste item: “dierenfeitjes met D”. Een agenda item waarin ik een dierenfeitje vertel aan het team. Jullie zijn een veel gebruikte inspiratiebron kan ik vertellen
Hahahaha, zo leuk! :D

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 09:42

Zou het ook per hondenras verschillen hoe ze qua leeftijd op mensen lijken? Die van mij blijft netjes op commando wachten bij de stoep en bij bekende stoepen doet hij dit uit zichzelf maar mijn ouders hebben een hondje daar is echt weinig mee te beginnen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 09:58

moonsparkle schreef:
Zou het ook per hondenras verschillen hoe ze qua leeftijd op mensen lijken? Die van mij blijft netjes op commando wachten bij de stoep en bij bekende stoepen doet hij dit uit zichzelf maar mijn ouders hebben een hondje daar is echt weinig mee te beginnen :')
Wij hadden een boxer, die blijven puppy’s tot hun dood. :))

Thioro

Berichten: 3991
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 10:14

oomens schreef:
fohadie schreef:
Wel gestikt als er geen hulp was gekomen.

Of ontploft als er geen hulp was gekomen. Daar kom je niet achter.


Hier in de buurt is laatst een heel flatgebouw de lucht ingegaan. Aantal doden, nog veel meer gewonden, de rest van de straat alle ruiten eruit. Oorzaak was ook een gaslek. Vermoeden is dat 1 van de flatbewoners zelfmoord heeft willen plegen door het gas open te draaien. Beetje jammer dat dan gelijk de hele buurt getroffen is.

ista
Berichten: 1134
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 10:15

Morrie schreef:
Beter nog 0800-0113. Anders krijg je niemand aan de lijn


Dat is een fabel :+
Vanwege de onduidelijkheid is de zelfmoord preventie-lijn nu ook bereikbaar via 113.

Snippergroen

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Nutteloze feitjes en rare/leuke weetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 10:43

Je kan altijd een perfecte high five geven als je naar de elleboog van de andere persoon kijkt :D die van de arm waar diegene mee slaat dan natuurlijk.

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 10:49

moonsparkle schreef:
Zou het ook per hondenras verschillen hoe ze qua leeftijd op mensen lijken? Die van mij blijft netjes op commando wachten bij de stoep en bij bekende stoepen doet hij dit uit zichzelf maar mijn ouders hebben een hondje daar is echt weinig mee te beginnen :')

Ze hebben wel onderzocht hoe lang bepaalde rassen nodig hadden voor het aanleren en correct opvolgen van een bepaald commando. Er zijn rassen die het na 50+ keer nog niet snapten :')

De BBC heeft ooit een peuter, een hond en een kraai losse elementen van een puzzel aangeleerd en vervolgens gecombineerd tot 1 grote puzzel. De beloning bij goede oplossing was iets te eten. Peuter liep weg, hond zat dom te kijen en kraai had het binnen 3 seconden opgelost :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 10:56

Hilli schreef:
moonsparkle schreef:
Zou het ook per hondenras verschillen hoe ze qua leeftijd op mensen lijken? Die van mij blijft netjes op commando wachten bij de stoep en bij bekende stoepen doet hij dit uit zichzelf maar mijn ouders hebben een hondje daar is echt weinig mee te beginnen :')

Ze hebben wel onderzocht hoe lang bepaalde rassen nodig hadden voor het aanleren en correct opvolgen van een bepaald commando. Er zijn rassen die het na 50+ keer nog niet snapten :')

De BBC heeft ooit een peuter, een hond en een kraai losse elementen van een puzzel aangeleerd en vervolgens gecombineerd tot 1 grote puzzel. De beloning bij goede oplossing was iets te eten. Peuter liep weg, hond zat dom te kijen en kraai had het binnen 3 seconden opgelost :))
*KuchBoxiekuch* We hadden naast een boxer ook een teckel en ik wilde ze leren targetten. De teckel had het binnen no-time door, die kon er op een gegeven moment ook naar springen en alles. Met Boxie zijn we nooit verder gekomen dan het stadium waarin ze per ongeluk de zweep aanraakt, "goedzo Boxie, hier een koekje!" De volgende keer zat ze namelijk weer net zo dom te kijken als bij de eerste keer. :')

Kraaien en raven zijn ook heel intelligent idd. :j Er zijn op YT ook filmpjes van pratende raven.

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 11:00

Snippergroen schreef:
Je kan altijd een perfecte high five geven als je naar de elleboog van de andere persoon kijkt :D die van de arm waar diegene mee slaat dan natuurlijk.


“die van de arm waar diegene mee slaat dan natuurlijk “

_O-

Ik visualiseer nu wat er gebeurt als je naar de verkeerde elleboog kijkt…. _O- #)

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 11:41

Hilli schreef:
Ze hebben wel onderzocht hoe lang bepaalde rassen nodig hadden voor het aanleren en correct opvolgen van een bepaald commando. Er zijn rassen die het na 50+ keer nog niet snapten :')

Volgens mij stond die van mij, de Afghaan, heel ver onderaan :') Maar dan niet omdat ze het niet snappen, maar omdat het gewoon van die arrogante honden zijn die denken 'ik zie het nut niet, doe het lekker zelf..' :')
Met een snoepje erbij is die van mij enorm slim, kan een heel scala aan kunstjes die ik in no-time had aangeleerd, maar het zijn net katten.. als madam geen zin heeft dan kun je het vergeten :evaw: :))

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 12:24

Snippergroen schreef:
Je kan altijd een perfecte high five geven als je naar de elleboog van de andere persoon kijkt :D die van de arm waar diegene mee slaat dan natuurlijk.

Dit klopt idd!

axel_1997

Berichten: 1791
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Re: Nutteloze feitjes en rare/leuke weetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 12:50

SOS is oorspronkelijk geen afkorting. "Save Our Ship" en "Save Our Souls" zijn later verzonnen. Het SOS signaal is gekozen omdat het zeer herkenbaar en zeer eenvoudig is zodat werkelijk iedereen het uit kan voeren, ook zonder vaardigheid in morsecode. ...---...---...---...---...

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Nutteloze feitjes en rare/leuke weetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 12:56

Eigenlijk is de morse code voor SOS ... --- ...
In jouw morse code staat SOSOSOSOS :))

En de piepjes die Nokia telefoons vroeger lieten horen, dat spelde SMS in morse code. ... -- ...

axel_1997

Berichten: 1791
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 13:03

8nnemiek schreef:
Eigenlijk is de morse code voor SOS ... --- ...
In jouw morse code staat SOSOSOSOS :))

En de piepjes die Nokia telefoons vroeger lieten horen, dat spelde SMS in morse code. ... -- ...


ja ik zat net ook te denken.

even lopen zoeken
officieel is ...---... ...---... dus "SOS pauze SOS" en geen pauzes tussen de letters die je in een normaal morsewoord wel tegen komt maar wel tussen de afzonderlijke reeksen.
Maar de regels zijn niet bindend en ...---...---... en ... --- ... en andere variaties worden ook herkend als noodsignaal.

Brainless

Berichten: 29737
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 13:09

ista schreef:
Morrie schreef:
Beter nog 0800-0113. Anders krijg je niemand aan de lijn


Dat is een fabel :+
Vanwege de onduidelijkheid is de zelfmoord preventie-lijn nu ook bereikbaar via 113.

Het is geen fabel (geweest).
Telefoonnummer 113 is nog niet zo lang beschikbaar.
Het nummer was ook geen 0800 maar een 0900 nummer (dus was 0900-113).
Gelukkig is sinds 2 jaar 113 beschikbaar gekomen.
https://www.ad.nl/binnenland/familiedra ... ~aa20e798/

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 14:01

poes schreef:
[
Mensen voelen 6 basis emoties en honden idem. Dit wijst op hun enorme emotionele intelligentie.

.

Nah. Het enige waar dit op wijst is dat we ons weinig hebben verdiept in de emotionele intelligentie van de meeste andere diersoorten...

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 14:32