Post NL frustratie!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 19:25

fohadie schreef:
mvdende schreef:
Kennelijk is het nog steeds druk bij PostNL.

Gisteren zijn er 2 brievenbuspakjes verzonden die vandaag hier aan hadden moeten komen. Zijn er alle 2 dus niet.

Terwijl de winkels weer normaal open zijn en de kerst drukte nu toch écht wel afgelopen is.

Hopelijk komen ze dan morgen, heb ik iets om naar uit te kijken als ik terug kom van een fietstochtje van 50km morgen.



Onder welke steen heb jij gelegen? In Nederland schijnt er een lockdown te zijn geweest, winkels dicht en mochten pas vanaf zaterdag weer open. En jij denkt dat Post-NL het nu al rustiger heeft? Ik denk dat de gevolgen door de lockdown nog wel even te merken zal zijn bij de bezorgdiensten. Daar kan je je op instellen, of je koopt niet nline. Meer smaken zijn er volgens mij niet.


Over het algemeen is de bezorgtijd 24 uur.

Dus de pakketten van vorige week zijn als het goed is al verwerkt.

En via marktplaats is het òf ophalen (en ik ga niet ff naar de andere kant van Nederland rijden) of verzenden.

Tis dus niet dat het zelf even in de winkel gekocht kan worden.

En dit is toch het ergernissen topic? Mijn ergernis dat het kennelijk nog steeds te druk is bij PostNL...

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 19:32

Hier is al een bestelling 4 keer doorgeschoven met de melding we redden het niet met de bezorging. Steeds het komt vandaag zo laat het is met de bezorger mee en dan lukt het niet. Zo vreemd :?

Nu ben ik daar wel blij mee :P zit in isolatie op een ander adres. Nu kunnen verplaatsen naar een postpunt hier in de buurt. Kan iemand het ophalen en voor de deur neerzetten.

Froukje
Forever young

Berichten: 10835
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 19:38

Hier ligt het halve depot plat met corona.. Dan is het heel leuk dat de winkels weer open zijn maar zonder sorteerders en bezorgers houd het toch verdomde snel op :+

En rustig wil ik het ook nog niet noemen, onze bezorgers zijn vandaag weer met tegen de 200 stops op pad. Eentje zelfs met 234.

MyWishMax

Berichten: 25287
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 19:46

Ik woon in zo'n klein dorp waar post nl al jarenlang op vaste tijd lang komt. Maakt niet uit wat de app zegt, altijd rond 13 uur. Maar de laatste tijd dus niet meer, wisselende tijden en bezorger gaf ook aan dat het zo vreselijk veel drukker is nog steeds.

Laat staan als er zoveel zieken zijn :=

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 19:53

mvdende schreef:
Kennelijk is het nog steeds druk bij PostNL.

Gisteren zijn er 2 brievenbuspakjes verzonden die vandaag hier aan hadden moeten komen. Zijn er alle 2 dus niet.

Terwijl de winkels weer normaal open zijn en de kerst drukte nu toch écht wel afgelopen is.

Hopelijk komen ze dan morgen, heb ik iets om naar uit te kijken als ik terug kom van een fietstochtje van 50km morgen.


Vertragingen van soms wel een week in de briefpost zijn heel normaal op dit moment. Er valt veel personeel uit vanwege Corona.

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 00:03

fohadie schreef:
mvdende schreef:



Onder welke steen heb jij gelegen? In Nederland schijnt er een lockdown te zijn geweest, winkels dicht en mochten pas vanaf zaterdag weer open. En jij denkt dat Post-NL het nu al rustiger heeft? Ik denk dat de gevolgen door de lockdown nog wel even te merken zal zijn bij de bezorgdiensten. Daar kan je je op instellen, of je koopt niet nline. Meer smaken zijn er volgens mij niet.


Over het algemeen is de bezorgtijd 24 uur.

Dus de pakketten van vorige week zijn als het goed is al verwerkt.

En via marktplaats is het òf ophalen (en ik ga niet ff naar de andere kant van Nederland rijden) of verzenden.

Tis dus niet dat het zelf even in de winkel gekocht kan worden.

En dit is toch het ergernissen topic? Mijn ergernis dat het kennelijk nog steeds te druk is bij PostNL...

[/quote]

Over het algemeen is er ook geen Pandemie. In normale tijden zou het misschien in 24u zijn, maar dat was voor corona. Maar dat kunnen we je blijven uitleggen denk ik. En als je zo van je principe bent van in 24u binnen, waarom bestel je dan via marktplaats?! Daar kan de verkoper je van alles beloven en het toch pas later op de bus doen. Ja, je mag je ergernissen delen, maar ik vind je onredelijk naar de bezorging toe. Er is niet alleen net een lockdown geweest, er zijn ook veel mensen in isolatie of quarantaine waardoor er minder personeel is. Misschien dat je daar een klein beetje begrip voor op kan brengen? Of anders wat ik eerder schreef: stel je er op in, of bestel niet. Want dat de bezorging langer duurt dan jij wenst gaat nog wel even duren.

Marije_jiplover

Berichten: 25315
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 09:56

Of het ergens druk is kwa werk, hangt niet alleen van het volume aan te verwerken producten (hier: poststukken) af.
Het hangt ook af van de hoeveelheid beschikbare mensen om alle stappen van het proces te doorlopen.
En aangezien er meer dan 200.000 besmettingen in een week gemeld zijn, zitten er evenzoveel mensen in isolatie en nog eens een boel mensen in quarantaine ivm nauw contact.
Dat betekent dat er overal op de werkvloer in diverse beroepen mensen uitvallen.
Zeker op plekken waar niet thuis gewerkt kan worden, zoals bijvoorbeeld op het sorteercentrum, of in de aanvoer naar het sorteercentrum of afvoer naar de bezorgdepots.
En dan zijn er ook nog bezorgers die uitvallen, dus zelfs als je pakketje gescand is en in de app staat dat die vandaag bezorgd zal worden, kan het nog zijn dat dat pas morgen is, omdat er op die wijk nu net geen bezorger beschikbaar is.
Enige wat er dan uit de post gehaald wordt, zijn de echt belangrijke poststukken, te weten rouwbrieven en kaarten van de trombosedienst.
Alle andere post zal wachten op de volgende werkdag, dan zal er een collega s morgens een extra ronde lopen, voor de wijk(en) van die dag uit.

En ja, natuurlijk mag jij in een ergernissen topic je ergernis uiten.
De manier waarop je dat doet, getuige echter van zeer weinig inlevingsvermogen. En dat is de reden dat je zoveel tegen-reacties oproept.

purny

Berichten: 27481
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 11:26

Het is toch algemeen bekend dat de pakketdienst het beredruk heeft? Als je een beetje het nieuws hebt gevolgd dan weet je dat er tegenwoordig bijna alleen maar wordt besteld.

Laatst zou ik een pakketje krijgen tussen 9 en 12. Uiteindelijk kwam het tussen 12 en 3.
Irritant? Ja...

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 11:29

Mijn pakket is al drie keer met de bezorger meegeweest en weer teruggegaan wegens tedruk. Hopelijk vandaag dan wel bij een postpunt afgeleverd. Dat vind ik nog het vreemdste. Drie keer in de bestelauto en er weer uit?

CharleyT
Berichten: 3988
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 11:39

fohadie schreef:
mvdende schreef:
Kennelijk is het nog steeds druk bij PostNL.

Gisteren zijn er 2 brievenbuspakjes verzonden die vandaag hier aan hadden moeten komen. Zijn er alle 2 dus niet.

Terwijl de winkels weer normaal open zijn en de kerst drukte nu toch écht wel afgelopen is.

Hopelijk komen ze dan morgen, heb ik iets om naar uit te kijken als ik terug kom van een fietstochtje van 50km morgen.



Onder welke steen heb jij gelegen? In Nederland schijnt er een lockdown te zijn geweest, winkels dicht en mochten pas vanaf zaterdag weer open. En jij denkt dat Post-NL het nu al rustiger heeft? Ik denk dat de gevolgen door de lockdown nog wel even te merken zal zijn bij de bezorgdiensten. Daar kan je je op instellen, of je koopt niet nline. Meer smaken zijn er volgens mij niet.


Mijn Postnl werkt prima, afgelopen week drie keer wat besteld bij verschillende webshops, en binnen 24 uur in de brievenbus/afgegeven aan mijn deur. Soms heb je misschien geluk en soms pech. Verder niet iets om me druk over te maken toch?

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 12:34

Ik heb eigenlijk geen moeite mee als iets vertraagd is soms kan ik wel indenken als iets heel belangrijk is maar toch het zijn gewoon mensen hè. Enige waar ik wel moeite mee heb is als ze hun werk niet goed uitvoeren dus idd aanbellen pakket neer gooien en weg rijden zonder te kijken of iemand de deur open doet. Of idd afleveren bij een pakket punt terwijl je niet voor niets thuis bezorging kiest bv van de week ook een bezorger belt aan ik sta op om van de bank naar de deur te lopen (4 meter) en weg was die dat vind ik dan wel kwalijk.

purny

Berichten: 27481
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 12:41

candalisa schreef:
Ik heb eigenlijk geen moeite mee als iets vertraagd is soms kan ik wel indenken als iets heel belangrijk is maar toch het zijn gewoon mensen hè. Enige waar ik wel moeite mee heb is als ze hun werk niet goed uitvoeren dus idd aanbellen pakket neer gooien en weg rijden zonder te kijken of iemand de deur open doet. Of idd afleveren bij een pakket punt terwijl je niet voor niets thuis bezorging kiest bv van de week ook een bezorger belt aan ik sta op om van de bank naar de deur te lopen (4 meter) en weg was die dat vind ik dan wel kwalijk.

Of wanneer ze aanbellen en 5 seconden later weg zijn. Dat je niet even de tijd krijgt om naar de bel te lopen.
Daar heeft DHL ook wel een handje van

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 14:56

Zo snel ben ik ook niet. Ik ga nu tegenwoordig maar echt voor het raam zitten wachten. Ben gewoon geen snelle loper.

Mijn pakket is opgehaald. *\o/* en wordt zo samen met wat boodschappen buiten neergezet. Echter volgens post.nl is het nog niet eens afgeleverd bij het postpunt. :+

Nu hopen dat het niet teveel in temperatuur is gewisseld afgelopen dagen. Kudde thuistesten. Ik kan weer vooruit gelukkig. :j

Froukje
Forever young

Berichten: 10835
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 19:04

Hier komt voor het eerst Red je Pakketje.. Tussen 21.30u - 22.00u. Arme bezorger.
En dat voor een paar stomme geurkaarsen.

Die hadden ze ook best later deze week gewoon met PostNL of DHL mee mogen geven voor overdag bezorging.

Exitium

Berichten: 7141
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 19:28

Normaal eens, maar in dit geval niet zo'n arme bezorger. Kreeg er een paar maanden terug ook een pakketje mee en had er nog nooit van gehoord, maar blijkbaar is dat een verzender die enkel in de avond bezorgt en niet overdag. Dan weet je dat dus als je er gaat werken :P

Froukje
Forever young

Berichten: 10835
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 19:36

Behalve dat als je daar werkt je voor je rit aan ook nog even alle pakketen handmatig moet sorteren voor je depot.. En dat heb ik ook anderhalf jaar bij DHL gedaan en dat is gewoon echt zwaar poedersuiker werk. En nu zullen ze 's avonds vast geen 20.000 pakketjes hebben maar dan nog.

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 10:37

Ik meen het wel ergens gelezen te hebben maar ik heb tot 2x toe een kaart van post nl binnen gehad dat ik extra moet betalen voor post? Ze kunnen de afzender niet traceren dus moet ik het maar betalen vind dat echt niet de bedoeling hebben jullie die al eens gehad?

Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 10:39

candalisa schreef:
Ik meen het wel ergens gelezen te hebben maar ik heb tot 2x toe een kaart van post nl binnen gehad dat ik extra moet betalen voor post? Ze kunnen de afzender niet traceren dus moet ik het maar betalen vind dat echt niet de bedoeling hebben jullie die al eens gehad?


Je kan even bellen en dan halen ze hem eruit. Maar als je niks met die kaart doet gebeurd er niks. Zown klein bedrag. Ik kan t weten heb voor hun klantenservice gewerkt haha.

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 10:44

Ok ik kreeg namelijk al een betalingsherinnering niet dat ik straks incasso kosten krijg voor die 3,88

Froukje
Forever young

Berichten: 10835
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 10:47

1x weggooien is herinnering, als je die ook weg gooit hoor je er nooit weer wat van.

Aan de andere kant had ik altijd zoiets van, die 1 euro nog wat ik betaal wel gewoon. Ging vaak om een verjaardagskaart oid die zwaarder bleek dan 1 postzegel.

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 12:32

Je kan toch die code invoeren/scannen die op die kaart staat en dan kijken of het iets is waar je zelf om gevraagd hebt. Zat mensen schrijven geen retouradres op kaarten of post. Vind het logisch dat de postnl wel z'n geld wil. Die mensen die daar werken moeten ook betaald worden.

Euridicey

Berichten: 700
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 12:55

PostNL hier in de buurt is ook echt een grap! naast alle track en trace onzin komen ze standaard een uur voor de aangegeven tijd. Zou is dat normaal niet erg, maar ze staan hier schaamteloos om 7:30 voor de deur

purny

Berichten: 27481
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 13:42

Ik had ook zo'n kaart in de bus. Moest ze 3,88 betalen.
Wil ik de code invoeren, hoefde ik ineens niks meer te betalen.

Apacheshadow
Berichten: 887
Geregistreerd: 25-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 13:43

Euridicey schreef:
PostNL hier in de buurt is ook echt een grap! naast alle track en trace onzin komen ze standaard een uur voor de aangegeven tijd. Zou is dat normaal niet erg, maar ze staan hier schaamteloos om 7:30 voor de deur


Dan heeft waarschijnlijk de desbetreffende chauffeur zijn tvi (tijdvak indicatie) niet goed ingesteld. Dit moeten ze zelf doen.
Daarbij begin bij ons bijv. de eerste shift om half 7. Dan zijn ze rond 7 uur klaar en kunnen de chauffeurs rond half 8 al bij de eerste zijn

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 13:48

Ok bij mij ook 3,88 idd