Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29454
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 16:22

Daar zal het zeker mee te maken hebben :j


Al ken ik ook enkele die thuis een bruiloft hebben gevierd maar daar ging het ook niet veel langer door.
Al kan dat ook gewenning zijn natuurlijk.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 16:37

poes schreef:
Ja jullie volgen meer het Amerikaans model denk ik? Met een echt eind uur rond middernacht?


Ik ben ook van België. En hier meestal rond 1 uur dat het toch wel klaar begon te zijn. Uiteraard heb je altijd de zatte nonkel en de dichtste vrienden van de bruidegom ofzo die nog wel even doorgaan, maar vanaf middernacht ongeveer staat het bruidspaar toch al bij de uitgang om gasten die vertrekken gedag te zeggen. De enige keer dat ik tot halfvijf in de ochtend ben blijven plakken op een trouwfeest was toen het sowieso meer een dansavond was. Ik denk dat ik er toen rond 22 uur ongeveer pas was.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 17:18

Ja wij hebben nogal een dansende en feestende familie en vrienden groep dat klopt wel! Maar ik ken het dus voornamelijk zo.

Ashleytjuhh

Berichten: 6659
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 17:19

DuoPenotti schreef:
Daar zal het zeker mee te maken hebben :j


Al ken ik ook enkele die thuis een bruiloft hebben gevierd maar daar ging het ook niet veel langer door.
Al kan dat ook gewenning zijn natuurlijk.


Ik denk ook dat de bruid en bruidegom kapot zijn om die tijd . Die moeten al vaal vroeg uit bed

DuoPenotti

Berichten: 29454
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 17:20

Ja hoe die zulke lange tijden volhouden...? Heb medelijden met ze. :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 17:24

Trouwen als je jong bent? :D ik haalde vroeger zoveel nachten door.

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 17:42

poes schreef:
Ja wij hebben nogal een dansende en feestende familie en vrienden groep dat klopt wel! Maar ik ken het dus voornamelijk zo.


Ik ben het ook zo gewoon hoor.
Die ene keer dat we vroeg thuis waren van een bruiloft (sorry “nen trouw”), gingen we enkel voor de receptie.
Zelfs die keer dat het 200km rijden was deden we lekker door.

Century

Berichten: 5962
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 17:51

poes schreef:
Trouwen als je jong bent? :D ik haalde vroeger zoveel nachten door.

Dan nog steeds, zo'n dag is zo intensief en vermoeiend... ik was wel echt op hoor, na de dag!

DuoPenotti

Berichten: 29454
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 17:56

poes schreef:
Trouwen als je jong bent? :D ik haalde vroeger zoveel nachten door.

:D

Toen had ik ook al een hekel aan de tijden van oud en nieuw.
Heb daar nooit goed tegen gekund.

Sowieso kom ik nog uit de tijd dat de disco's op tijd sloten, heerlijk!!!
Dan had je nog wat aan de dag daarna.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 19:28

Maar als je lang genoeg blijft is de bakker alweer open en kun je gelijk je ontbijt of brunch halen. Dat is pas iets aan je dag hebben toch.

Zo zag ik dat vroeger haha :D

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 19:31

poes schreef:
Maar als je lang genoeg blijft is de bakker alweer open en kun je gelijk je ontbijt of brunch halen. Dat is pas iets aan je dag hebben toch.

Zo zag ik dat vroeger haha :D


Op donderdagavond Amsterdam in, op vrijdagochtend aanschuiven in de collegezaal en nog productief zijn ook.

Dat red ik nu niet meer.

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 19:42

Dat was de voorwaarde thuis.
Je mag ‘s zaterdagavonds doen wat je wil, op zondag om 8u30 ben je thuis met koffiekoeken en daarna gaan we de paarden trainen.

Coffee is your friend.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 19:44

Urbanus schreef:
poes schreef:
Maar als je lang genoeg blijft is de bakker alweer open en kun je gelijk je ontbijt of brunch halen. Dat is pas iets aan je dag hebben toch.

Zo zag ik dat vroeger haha :D


Op donderdagavond Amsterdam in, op vrijdagochtend aanschuiven in de collegezaal en nog productief zijn ook.

Dat red ik nu niet meer.


Ik heb inmiddels toch ook echt minstens 3u slaap nodig en de concentratie voor denkwerk is dan dan echt wel ver te zoeken haha!

Maar wel echt gouden tijden.

DuoPenotti

Berichten: 29454
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 19:46

Ik ging op zondag ook vaak op wedstrijd.
Maar niet in 1 keer door. Dan zat er toch slaap tussen.
Nee ben daar ook niet zo'n goede in in dat doorhalen.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 20:10

Ik heb de beste proeven gereden op een nachtje doorhalen met de shots nog bovenin drijvend. Alle spieren los gedanst en een ontspannen geest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 20:18

Lisitano schreef:
Ik heb de beste proeven gereden op een nachtje doorhalen met de shots nog bovenin drijvend. Alle spieren los gedanst en een ontspannen geest.


Mijn moeder wou dan echt niet op concours, niet te genieten was ik :+ dus ik hield er wel rekening mee, geen wedstrijden op zondagochtend :')

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 20:48

Gaat over gierig toch? ;)

Benieuwd wat jullie doen met gezamenlijk geld cadeau bij bruiloft, 10 stellen samen, als je al weet dat je als stel de hele bruiloft moet missen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 20:52

Ethelate schreef:
Gaat over gierig toch? ;)

Benieuwd wat jullie doen met gezamenlijk geld cadeau bij bruiloft, 10 stellen samen, als je al weet dat je als stel de hele bruiloft moet missen.


Als ik niet heen ga dan doe ik ook geen kado. Ik zou dan eerder later bij een visite nog iets meenemen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 21:46

Hangt van de band af. Maar wij zijn al naar enkele uitnodiging kunnen gaan denk ik.

Yessy

Berichten: 23024
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 21:59

Als ik niet ga dan geef ik geen cadeau, misschien als uitzondering als het iemand is die me echt heel dierbaar is maar dan is de kans ook minimaal dat ik de bruiloft mis. En voor iemand die zo dichtbij staat zou ik geen gezamenlijk cadeau doen.

Sanet

Berichten: 7944
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 22:05

Yessy schreef:
Als ik niet ga dan geef ik geen cadeau, misschien als uitzondering als het iemand is die me echt heel dierbaar is maar dan is de kans ook minimaal dat ik de bruiloft mis. En voor iemand die zo dichtbij staat zou ik geen gezamenlijk cadeau doen.


Idem!

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 07:48

Ik heb vorig jaar een bruiloft moeten missen omdat ik ivm corona niet mee durfde naar buitenland (was de eerste reden dat ik niet mee ging) en achteraf een oproep kreeg om een dag voor vertrek geopereerd te worden. Ik heb wel meegedaan met het gezamenlijke kado en mijn vrienden groepje heeft mij vanuit Italië geface timed zodat ik soort van op de groepsfoto stond voor in het herinneringen boek dat ze daar invulde Hahaha

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10419
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 08:56

Tancreda4 schreef:
Ik heb vorig jaar een bruiloft moeten missen omdat ik ivm corona niet mee durfde naar buitenland (was de eerste reden dat ik niet mee ging) en achteraf een oproep kreeg om een dag voor vertrek geopereerd te worden. Ik heb wel meegedaan met het gezamenlijke kado en mijn vrienden groepje heeft mij vanuit Italië geface timed zodat ik soort van op de groepsfoto stond voor in het herinneringen boek dat ze daar invulde Hahaha


Dat is nog weer anders dan niet uitgenodigd worden.

Als ik ergens niet uitgenodigd wordt doe ik sowieso niks, als ik wel een uitnodiging heb maar niet kan hangt het ban de situatie en mijn relatie met t bruidspaar af

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 09:03

Ethelate schreef:
Gaat over gierig toch? ;)

Benieuwd wat jullie doen met gezamenlijk geld cadeau bij bruiloft, 10 stellen samen, als je al weet dat je als stel de hele bruiloft moet missen.


Hangt ervan af hoe aardig ik ze vind.

M_D_H
Berichten: 17476
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 09:39

ynskek schreef:
Tancreda4 schreef:
Ik heb vorig jaar een bruiloft moeten missen omdat ik ivm corona niet mee durfde naar buitenland (was de eerste reden dat ik niet mee ging) en achteraf een oproep kreeg om een dag voor vertrek geopereerd te worden. Ik heb wel meegedaan met het gezamenlijke kado en mijn vrienden groepje heeft mij vanuit Italië geface timed zodat ik soort van op de groepsfoto stond voor in het herinneringen boek dat ze daar invulde Hahaha


Dat is nog weer anders dan niet uitgenodigd worden.

Als ik ergens niet uitgenodigd wordt doe ik sowieso niks, als ik wel een uitnodiging heb maar niet kan hangt het ban de situatie en mijn relatie met t bruidspaar af

Ik weet uit betrouwbare bron dat dit niet altijd waar is :') _O-


Urbanus schreef:
Ethelate schreef:
Gaat over gierig toch? ;)

Benieuwd wat jullie doen met gezamenlijk geld cadeau bij bruiloft, 10 stellen samen, als je al weet dat je als stel de hele bruiloft moet missen.


Hangt ervan af hoe aardig ik ze vind.

Maar dit is het enige juiste antwoord!

Alles staat of valt met hoe aardig je die mensen vind.


Yessy schreef:
Als ik niet ga dan geef ik geen cadeau, misschien als uitzondering als het iemand is die me echt heel dierbaar is maar dan is de kans ook minimaal dat ik de bruiloft mis. En voor iemand die zo dichtbij staat zou ik geen gezamenlijk cadeau doen.

Ja zo dacht ik ook altijd, tot vorig jaar 2 vriendinnen die mij beide heel dierbaar zijn, gingen trouwen...
Op dezelfde dag, en niet met elkaar... (En ook niet in dezelfde plaats), dat was echt wel heel lastig :j