Nutteloze feitjes en rare/leuke weetjes

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 14:38

Laatst bijgewerkt door Brainless op 23-01-22 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 14:41

Siesjuh schreef:
Ik vond deze net, de vraag is natuurlijk of alles ook echt zo is, maar ik vond er wel grappige tussen staan :D


https://www.kakhiel.nl/posts/46714-21-g ... -niet-wist


Een deel kende ik. De kortste commerciële vlucht die maar 57 seconden duurt was pas nog op CNN. Hupje van een klein eilandje in Schotland naar het buureilandje. 800 meter meen ik.

Charlie Chaplin stierf idd zo’n 14 weken na Elvis.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Nutteloze feitjes en rare/leuke weetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 14:44

Tss, als die Schotten wat geloviger waren konden ze het gewoon lopen

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Nutteloze feitjes en rare/leuke weetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 14:51

In principe is ieder vest dat we dragen kogelvrij. Wat de politie draagt heet kogelwerend.

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 14:53

Mizora schreef:
In principe is ieder vest dat we dragen kogelvrij. Wat de politie draagt heet kogelwerend.

:j

Net als kogelvrij glas.
Hebben wij hier in heel het huis. :D

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 15:00

Brainless schreef:
Siesjuh schreef:
Ik vond deze net, de vraag is natuurlijk of alles ook echt zo is, maar ik vond er wel grappige tussen staan :D


https://www.kakhiel.nl/posts/46714-21-g ... -niet-wist

Dolfijnen slapen met 1 oog open.

Die van het kogelvrijvest klopt al niet.. klinkt grappig, maar het kogelvrijvest is veel eerder uitgevonden dan dat er pizzabezorgers waren :+

edit: even opgezocht.
https://historiek.net/geschiedenis-koge ... st/144086/

Stttt misschien waren die pizzabezorgers wel gewoon undercover :')


Cowboy55 schreef:
Siesjuh schreef:
Ik vond deze net, de vraag is natuurlijk of alles ook echt zo is, maar ik vond er wel grappige tussen staan :D


https://www.kakhiel.nl/posts/46714-21-g ... -niet-wist


Een deel kende ik. De kortste commerciële vlucht die maar 57 seconden duurt was pas nog op CNN. Hupje van een klein eilandje in Schotland naar het buureilandje. 800 meter meen ik.

Charlie Chaplin stierf idd zo’n 14 weken na Elvis.

Gelukkig, er klopt toch nog iets :D


Rex_Rolfo schreef:
Tss, als die Schotten wat geloviger waren konden ze het gewoon lopen


DuoPenotti schreef:
Mizora schreef:
In principe is ieder vest dat we dragen kogelvrij. Wat de politie draagt heet kogelwerend.

:j

Net als kogelvrij glas.
Hebben wij hier in heel het huis. :D

Oke, jullie hebben m'n dag gemaakt _O-

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Nutteloze feitjes en rare/leuke weetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 15:10

Afbeelding

Aansluitend, je kunt een papier maar maximaal 7x dubbelvouwen!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 15:56

Kuggur schreef:
poes schreef:
[
Mensen voelen 6 basis emoties en honden idem. Dit wijst op hun enorme emotionele intelligentie.

.

Nah. Het enige waar dit op wijst is dat we ons weinig hebben verdiept in de emotionele intelligentie van de meeste andere diersoorten...


Das idd ook een goede interpretatie :j

iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 16:40

Qimm schreef:
[ [url=m/BP63Ra.jpg]Afbeelding[/url] ]

Aansluitend, je kunt een papier maar maximaal 7x dubbelvouwen!


Moest ik inddd ook meteen aan denken hihi

axel_1997

Berichten: 1792
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 17:29

Siesjuh schreef:
Ik vond deze net, de vraag is natuurlijk of alles ook echt zo is, maar ik vond er wel grappige tussen staan :D


https://www.kakhiel.nl/posts/46714-21-g ... -niet-wist


Wat nummer 8 betreft over de aderen van een walvis waar een mens doorheen kan zwemmen. Op zo'n walvisspottersboot kreeg ik ooit te horen dat de aorta van sommige grote walvissen wijd genoeg is voor een klein kind om gebukt doorheen te lopen of voor een volwassene om doorheen te kruipen. Een gewone lichaamsader zal dus niet veel dikker zijn dan een stevige rioolpijp.

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 17:33

Qimm schreef:
Aansluitend, je kunt een papier maar maximaal 7x dubbelvouwen!


Iemand heeft hier een wiskundige formule voor gemaakt, en afhankelijk van de dikte van het papier is vaker vouwen wel nog mogelijk. 13 keer zelfs.

http://montewis.blogspot.com/2012/11/ho ... apier.html

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Nutteloze feitjes en rare/leuke weetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 17:42

Mythbusters heeft dat getest, en ze kregen een vel ter grootte van een voetbalveld met moeite net 8x gevouwen :))

axel_1997

Berichten: 1792
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 17:43


Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 17:51


Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 18:47

Mizora schreef:
In principe is ieder vest dat we dragen kogelvrij. Wat de politie draagt heet kogelwerend.

Ehm, ja, heel slim.
Wist je dat alle paddestoelen eetbaar zijn?
sommige slechts één keer...

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 18:49


lies_sparkle

Berichten: 6127
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 18:55


Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 23:29

De oorlogsfilm ‘The Dam Busters’, over het 617e Bomber Squadron van de Royal Air Force in WO2 gaan jullie nooit meer zien.

Waarom?

De mascotte van het squadron was een zwarte Labrador die aan de vooravond van de belangrijkste aanval van het 617e buiten het vliegveld werd doodgereden door een auto. De naam van de zwarte Labrador was……Nigger. In de film zie je piloten voor de aanval lopen terwijl ze de hond zoeken: “Nigger?, Nigger?” De film is op basis daarvan tegenwoordig ‘gekilled’. Politiek incorrect. Very woke.

De eigenaar van Nigger, Wing Commander Guy Gibson (VC, DFC, DSO), crashte overigens in een Mosquito boven Nederland in 1944 en ligt begraven in Steenbergen. Nigger de zwarte Labrador werd tijdens de aanval door grondpersoneel begraven terwijl het 617e in de lucht was voor de (achteraf) vernietigende aanval op Duitse stuwdammen….

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 23:49

Kuggur schreef:
Mizora schreef:
In principe is ieder vest dat we dragen kogelvrij. Wat de politie draagt heet kogelwerend.

Ehm, ja, heel slim.
Wist je dat alle paddestoelen eetbaar zijn?
sommige slechts één keer...

:+

axel_1997

Berichten: 1792
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Re: Nutteloze feitjes en rare/leuke weetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 02:08

De tijd in een droom gaat in principe even hard als in het echt.

Sorry Inception fans.

Als ik me de uitleg goed herinner dachten ze vroeger dat de tijd in een droom sneller ging omdat ze dachten dat de hele droom zich moest afspelen in de paar seconden tijdens het wakker worden. Inmiddels is bekend dat dromen zo'n vier a vijf keer per nacht voorkomen tijdens de REM-slaap en zich op een voor het brein normaal tempo afspelen. En nu ga ik slapen anders kom ik dromen tekort. :Z

Ilse_123

Berichten: 3772
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 07:33

Wat bizar van dat papier :+ .

Nog een dierenweetje:

De witte/breedlip neushoorn is eigenlijk de meest voorkomende neushoorn soort en de enige die (nog) niet bedreigd is (IUCN status is gevoelig).

De noordelijke ondersoort is op 2 individuen na uitgestorven, vandaar de aandacht voor de breedlip neushoorn, terwijl de andere, daadwerkelijke soorten, dus best wat van die aandacht kunnen gebruiken.

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Nutteloze feitjes en rare/leuke weetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 08:10

En die 2 exemplaren die over zijn, zijn ook nog eens allebei vrouwtjes.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 08:19

Over paddenstoelen mensen zijn vaak banger voor paddenstoelen dan voor planten er is zelfs een woord voor:mycofobie. Maar alle paddenstoelen kun je aanraken, je moet ze alleen niet in je mond stoppen als je niet zeker bent van een soort. Planten daarentegen geven soms bij aanraking al nare klachten zoals brandnetel en de reuze bereklauw. Misschien niet eens een nutteloos weetje O:)

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 08:23

axel_1997 schreef:
De tijd in een droom gaat in principe even hard als in het echt.

Sorry Inception fans.

Als ik me de uitleg goed herinner dachten ze vroeger dat de tijd in een droom sneller ging omdat ze dachten dat de hele droom zich moest afspelen in de paar seconden tijdens het wakker worden. Inmiddels is bekend dat dromen zo'n vier a vijf keer per nacht voorkomen tijdens de REM-slaap en zich op een voor het brein normaal tempo afspelen. En nu ga ik slapen anders kom ik dromen tekort. :Z



Ik heb toch echt wel eens in de, pak em beet, 10-15 minuten voor de wekker ging (ik sukkelde nog net even in slaap) een heel episch, trilogie waardig droom avontuur gehad.

Laurora

Berichten: 2641
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 12:14

moonsparkle schreef:
Over paddenstoelen mensen zijn vaak banger voor paddenstoelen dan voor planten er is zelfs een woord voor:mycofobie. Maar alle paddenstoelen kun je aanraken, je moet ze alleen niet in je mond stoppen als je niet zeker bent van een soort. Planten daarentegen geven soms bij aanraking al nare klachten zoals brandnetel en de reuze bereklauw. Misschien niet eens een nutteloos weetje O:)


In Nederland kun je alle soorten paddenstoelen veilig in je mond stoppen en zelfs kauwen om te proeven, zo lang je de boel niet doorslikt en het in je spijsverteringskanaal komt.
De smaak is een zeer belangrijk determinatiekenmerk van paddenstoelen en is soms nodig om te achterhalen welke soort het precies is.
Sommige soorten zijn verschrikkelijk goor, maar niet giftig. Andere soorten zijn weer heerlijk aromatisch maar verschrikkelijk giftig.
(de groene knolamaniet, oftwel de death cap, èèn van de giftigste soorten ter wereld, schijnt heerlijk te smaken)