[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
goldenarrow

Berichten: 8660
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 16:43

In dit filmpje wordt het uitgelegd, maar je kan het zelf ook doen. Sinds dit filmpje merk ik dat ik er op let en als ik eens zonder sloffen door het huis ren, merk ik ook dat ik eerst de bal van mijn voet neerzet en dan pas de hak.



Overigens laat de man in het filmpje het natuurlijk een beetje overdreven zien. In deze link kan je er nog meer over lezen, inmiddels heeft hij er nog meer onderzoek naar gedaan namelijk: https://www.patreon.com/posts/13655286
Laatst bijgewerkt door goldenarrow op 25-01-22 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 29465
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 16:52

interessant :j
Ik vind op de bal van de voet landen er wel veel sjieker uitzien. gracieus .
Maar dat komt misschien dan ook wel wat hij uitlegt dat je dan je houding al beter moet hebben.

Snippergroen

Berichten: 6680
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 17:10

Heee zo loop ik als ik op sokken loop. _O- Loopt dan veel 'zachter' :j

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 17:32

Er zijn ook geruchten over deze omgeving en kinderen met lotusvoetjes. Maar ik vind het altijd lastig om te onderscheiden welke onderzoekers je serieus kan nemen. Maar als je zoekt op Ronde huis en Nunspeet dan vind je wel meer lugubere dingen.

Ik loop zelf overigens ook vrijwel altijd op barefootschoenen. Sinds ik dat doe ben ik wat pijnlijke gewrichten betreft van een 8 op pijnschaal van 10 naar max 2 gegaan. En dat ook niet meer dagelijks.

fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 17:44

Ik ga ook automatisch anders lopen als ik op blote voeten buiten loop. Binnen loop ik normaal

Noisy

Berichten: 5403
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 17:46

Ugh ja %) die kleine voetjes. Dat was toen een schoonheidsideaal.
Zo had je ook een tijd dat de wespentaille mode was 8)7
Bizar wat mensen zichzelf aan kunnen doen onder het mom van mooi

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 17:46

Sabbientje schreef:
Ik volg op FB een pagina genaamd "Macabre and weird-podcast"
En daar komen soms echt rare dingen langs.

Dit keer een stuk over de "Golden Lotus" voet in China.
Dat het tot 1949 heel normaal was de voeten in te binden zodat vrouwen hele kleine voetjes haddden.
Ze begonnen er tussen de 4 en 6 jaar oud mee. Soms zelfs al met 3 jaar.
Maar weinig haalden het echte unicum van een 3" lange voet.

En dan kreeg je dit als resultaat:
[ Afbeelding ]

Dit is het hele stukje erover met nog wat foto's
https://www.facebook.com/permalink.php? ... 0908389610

Deze foto's heb ik ooit eens gezien in een Ripley's museum. Lijkt me afschuwelijk (wat voor kronkel hadden mensen vroeger om dit te bedenken), maar vind het ergens ook intrigerend.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 19:53

In diezelfde context zijn corsetten ook bodyaltering, omdat de goed aangesnoerde exemplaren je ribben kunnen vervormen.

Afbeelding
Er zijn nog steeds dames die hier niets slechts in zien en het promoten. Maar je gaat me niet vertellen dat met zo'n ribbenkast nog goed kan ademen tijdens inspanning %)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 19:58

goldenarrow schreef:
We zijn de afgelopen honderden jaren ook anders gaan lopen. Vroeger liepen we meer op de teen en rolden dan af naar de hak, nu zetten we de hak eerst neer en rollen we af naar de teen. Dat heeft te maken met het type schoen dat we nu dragen. Als je namelijk op blote voeten (of bijvoorbeeld een Middeleeuwse leren schoen) loopt, heb je natuurlijk geen bescherming op de hak. Als je dan je hak eerst neerzet geeft dit een te harde schok voor je voet, je hebt geen demping. Door je teen eerst neer te zetten vang je dat al op door de vering en je kan veel beter voelen voor oneffenheden in de grond. Met onze huidige schoenen maakt dat natuurlijk allemaal niet uit en zit in de schoen al een schokdemper ingebouwd. Maar eigenlijk is dat heel onnatuurlijk :)


Van nature landen we nog steeds op de voorvoet, maar de huidige schoen maakt dat onmogelijk.
Ik loop idd zelf ook op barefoot schoenen en loop bij wat betere temperaturen graag op blote voeten, ook buiten. Mijn manier van lopen is idd op de voorvoet. Dat heeft als functie om af te tasten waar je je voet neerzet en idd demping.
De huidige schoen heeft een hogere hak (ook de meeste schoenen zonder hak hebben toch een soort verhoging), waardoor ons bekken naar voren hangt en de schouders weer wat naar achter om de schoen te compenseren. Dit is geen natuurlijke houding voor een mens en zorgt voor best wat problemen.
Ook is de zool dik waardoor onze voeten stijf worden. En de tenen van de gemiddelde schoen zijn veel te krap.
Wij zijn inmiddels deze manier van lopen gewend endat onze schoenen (en dus ook onze voeten) er uit zien zoals ze er nu uit zien, maar dat is dus niet een natuurlijke vorm..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-01-22 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 20:05

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 20:19

Ik heb altijd schoenen gedragen en toch de voeten van iemand die op blote voeten loopt volgens de plaatjes. Er is ruimte voor een extra teen tussen m’n grote teen en m’n “wijsteen”.

Ellen_ov

Berichten: 1316
Geregistreerd: 12-01-17

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 22:53

Hmm interessant stuk over de voeten. Ik heb helaas al sinds klein/zolang ik mij herinner hamer tenen.

Die korsetten zijn echt bizar, totaan je organen ‘gewoon verplaatsen’.

Noisy

Berichten: 5403
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 00:06


ista
Berichten: 1134
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 10:03

Toevallig was er deze week een skiër die op de bugelpiste bewusteloos raakt en zo over de finish komt glijden. Iemand noemde het een verschrikkelijke val, waarop een ander de crash van skiër Gernot Reinstadler aanhaalde, een val die hij niet heeft overleefd.

Let op: in het filmpje zie je Gernot Reinstadler die de controle verliest tijdens een snelle afdaling. Hij haakt met een ski in de netten aan de zijkant van de piste en hierbij wordt zijn bekken verbrijzeld en wordt zijn been deels van zijn romp gerukt. Je ziet bewegingen die een been niet hoort te maken en bloed op de piste.

https://www.youtube.com/watch?v=u8_-WBl7FiU

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 10:10

:oo Wow!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 10:13

Wat moet die een pijn hebben gehad. Die wordt letterlijk uit elkaar gerukt :oo

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 10:17

Moestuin schreef:
Wat moet die een pijn hebben gehad. Die wordt letterlijk uit elkaar gerukt :oo


Ik denk dat het zo snel gaat dat je het niet eens doorhebt.

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 10:26

Dat filmpje sla ik even over. :=
Ik kan veel hebben, maar ledematen die niet op de juiste plek zitten. %)

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 10:41

Tis niet dat je het echt ziet. 'Gelukkig' hield die mens zijn skipak nog alles op 'zen plek' voor de tv kijkers en toeschouwers. Tussen quotes natuurlijk want het blijft een tragedie

Ulrike Maier was ook zo live op tv te zien. Mijn moeder zei toen nog: dat kon je meteen zien aan de manier waarop die daar lag. Echt bizar dat er in die sport eigenlijk niet meer "veiligheid" is als je bedenkt tegen welke snelheid ze naar beneden gaan.

https://www.youtube.com/watch?v=jQrbfg3143Q is een filmpje van Ulrike Maier die de controle verliest als ze naar beneden gaat door een stuk ondergrond. Ze valt hard dat haar helm er af gaat en blijft liggen.

DuoPenotti

Berichten: 29465
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 10:51

Ik moet mijn leeftijd daar verifiëren bij Maier.

Maar pffff wat gaat dat ook enorm hard zeg. Als je dan in zo'n net blijft haken...brrrrr

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 10:51

Elke sport heeft zijn risico's. Ik kijk de filmpjes nu even niet, misschien later. De afdaling kijk ik enorm graag op tv, net als schansspringen maar inderdaad die crashes die er soms bij gebeuren, brrr.

fotolijstje

Berichten: 2712
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 10:54

Anoeska27 schreef:
Maar als je zoekt op Ronde huis en Nunspeet dan vind je wel meer lugubere dingen.


Dat was ook zon drama geweest toen met die spookjagers.
Maar de verhalen zijn wel bizar

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 11:18

Bizar dat ze eigenlijk netten gebruiken in een sport met zo een snelheid en smalle dingen die ergens kunnen inhaken ja.

Die eerste skiër was dus min of meer gewoon in 2 gescheurd ofzo?

edit:
Citaat:
Als gevolg van het ongeval heeft de ÖSV de verzekeringsmodaliteiten voor zijn squadronatleten aangepast en zijn er fijnmazigere veiligheidsnetten ontwikkeld om te voorkomen dat ze in de ski's worden geregen. Er wordt nu gebruik gemaakt van zogenaamde snijwerende kunststof dekzeilen. Later werd het terrein vrijgemaakt tijdens de doelsprong en werd de doelsprong massaal onschadelijk gemaakt. In het finishhuis van de Lauberhornraces staat sinds 1992 een gedenkplaat ter nagedachtenis aan Gernot Reinstadler.

ista
Berichten: 1134
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 11:22

Been deels van zijn romp. Maar dat wil ook wel als je been vast zit en je lijf met 100+ km/u verder gaat...

Naar aanleiding van dit ongeluk zijn er wel aanpassingen gedaan, de netten zijn van ander materiaal gemaakt en de gaten zijn kleiner, zodat skies niet meer verstrikt kunnen raken.

Door gruwelijke ongelukken, worden de dingen uiteindelijk veiliger.

Zo heeft een oude kennis van mijn ouders vroeger gewerkt bij TNO. Hij heeft onderzoek gedaan naar straaljagers, deze stortten altijd in zee zodra ze afgeschoten werden van een vliegdekschip. Wat bleek: de piloten hadden geen hoofdsteun: ze braken allemaal hun nek zodra de straaljagers werden gelanceerd.

Voortschrijdend inzicht noem je dat... :Y)

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 11:31