Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
astrea

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 18:44

Wordt zo moe van mensen die maar nergens op reageren.
Na 5 x vragen om de inch van een tv eindelijk komt ze met een maat.
Met het excuus zit in quarantaine.
Als je ziek bent zeg het dan of haal je spul van MP.
Vraag welke prijs ze graag wil, weer 3 dagen niks.
Normaal gesproken had ik al lang gezegd zoek het uit.
Maar dit zo dicht bij.
Laatst bijgewerkt door astrea op 23-01-22 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 19:06

astrea schreef:
Wordt zo moe van mensen die maar nergens op reageren.
Na 5 x vragen om de inch van een tv eindelijk komt ze met een maat.
Met het excuus zit in quarantaine.
Als je ziek bent zeg het dan of haal je spul van MP.
Vraag welke prijs ze graag wil, weer 3 dagen niks.
Normaal gesproken had ik al lang gezegd ziek het uit.
Maar dit zo dicht bij.


Daar is ze dan waarschijnlijk mee bezig ;) Sorry flauw :D Ben het met je eens hoor, ik zit momenteel ook weer thuis met corona. Heb van alles klaarstaan om online te zetten maar wacht er toch maar even mee nu, kan het niet wegbrengen.

astrea

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 19:33

Tamara schreef:
astrea schreef:
Wordt zo moe van mensen die maar nergens op reageren.
Na 5 x vragen om de inch van een tv eindelijk komt ze met een maat.
Met het excuus zit in quarantaine.
Als je ziek bent zeg het dan of haal je spul van MP.
Vraag welke prijs ze graag wil, weer 3 dagen niks.
Normaal gesproken had ik al lang gezegd ziek het uit.
Maar dit zo dicht bij.


Daar is ze dan waarschijnlijk mee bezig ;) Sorry flauw :D Ben het met je eens hoor, ik zit momenteel ook weer thuis met corona. Heb van alles klaarstaan om online te zetten maar wacht er toch maar even mee nu, kan het niet wegbrengen.


Heel scherp.
Heb het even aangepast.
_O-

magicmist

Berichten: 3336
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 19:36

Ik heb ook weer iets.
Product Gekocht opgehaald en niet ter plekke gecheckt.
Nu wilde ik het aanzetten. Zijn de batterijen compleet geoxideerd.
Verkoper wil niet tegemoet komem.
Jammer dat mensen niet netjes meer zijn.

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 19:43

Kun je de batterijen er niet uit tikken en de aangetaste plekken met iets scherps verwijderen??

Sempre

Berichten: 5152
Geregistreerd: 30-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 21:26

DubbelFun schreef:
Kun je de batterijen er niet uit tikken en de aangetaste plekken met iets scherps verwijderen??

Een tandenborstel wil nog wel eens helpen :-)

_Nadia_

Berichten: 2652
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 22:08

Wij maken dat altijd schoon met wattenstaafjes en schoonmaakalcohol, werkt (bijna) altijd

magicmist

Berichten: 3336
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 22:25

We gaan het proberen schoon te maken.
Als de printplaat niet is aangetast dan zal het nog wel werken.
Maar indien wel. Dan kan het de prullenbak in

MarleenM

Berichten: 1857
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Gronau (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 22:45

Nou ik had onlangs ook even een leuke marktplaats verkoop, not :(.

Had een scooter te koop, ding stond hier in de weg en was al een aantal weken niet gebruikt.

Nouja erop gezet. Zelf een paar dagen weer gebruikt om er zeker van te zijn dat ie het nog goed deed.
Iemand reageerde, contact verliep eigenlijk heel goed.

zelfs nog een nieuwe accu erin geplaatst voor de zekerheid.

Mensen komen langs, bekijken hem niet zo heel fanatiek. Ik stel voor dat ze een rondje rijd zodat ze zeker weet dat het haar bevalt. Nou ze gelooft 't allemaal wel want t zag er prima uit. Ze vertelde nog dat haar vriend altijd goedkope scooters kocht en er altijd direct aan sleutelde want die waren allemaal te langzaam volgens hem

Nou helemaal goed. Zij betaald, ding overgeschreven. Had nog een paar banden staan die er gratis bij gedaan.

Na een week ineens een bericht dat haar vader vond dat hij toch wel erg langzaam op trok. Dus ik antwoord van wat hebben jullie er dan mee gedaan want hier geen problemen gehad.
Krijg ik alleen een reactie mijn vader heeft jullie een brief gestuurd, dus ik nog gevraagd wat voor een brief en waarom niet gewoon via de chat van marktplaats?

Nou inderdaad 2 dagen later kwam de brief, begon netjes met dat ze het allemaal zo leuk fijn hadden gevonden bij ons maar dat ze hem hadden na laten kijken en volgens die man was er wat kapot geweest en of we even die rekening aan hem wouden over maken want wij hadden hem zo kapot verkocht :D.

Ik heb een vriendelijke mail terug gestuurd dat ik zeer verbaasd was over de brief maar dat ze zelf alle mogelijkheid hadden gehad hem uit te proberen of na te laten kijken bij een scooter handelaar in de buurt maar dat ze dat allemaal niet wouden. En dat ik dus niet weet of zij zelf eraan geprutst hebben dat ie t niet meer deed. Heb maar voorgesteld dat ze de gratis banden verkochten, dan hadden ze de reparatie kosten er wel weer uit.
Heb er not bij vermeldt dat ik het jammer vind dat ze op deze manier nog geld proberen te vangen.

Kreeg alleen maar terug dat ze wel heel blij waren met de scooter en dat t goed was..
Heel vreemd, mijn onderbuik gevoel zei meteen dat ze eigenlijk het geld niet kon missen, omdat ze oorspronkelijk bij een flink goedkopere scooter wouden kijken.

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 12:07

Dat is ook vreemd Marleen.

Ik zit te wachten op iemand die een uur geleden een vaatwasser zou komen halen. Ik had de vaatwasser vanaf donderdag voor hem of haar gereserveerd voor deze ochtend om 10 uur. Daarstraks een berichtje gestuurd, waar blijf je? Kreeg ik alleen de naam terug van een dorp wat 30 minuten rijden is vanaf hier. Heb teruggestuurd dat ik de vaatwasser aan iemand anders zal verkopen.

Edit; de man is uiteindelijk 1,5 te laat toch gekomen
Laatst bijgewerkt door petra8 op 24-01-22 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 12:24

Paypal vraag. Iemand uit belgië wil wat van me kopen ter waarde van €130. En dit via postnl laten verzenden. Betaling via paypal, echter heb ik daar totaal geen ervaring mee.
Kan ik hier op een of andere manier mee opgelicht worden of valt dat mee?

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 13:29

ReadTheRulez schreef:
Paypal vraag. Iemand uit belgië wil wat van me kopen ter waarde van €130. En dit via postnl laten verzenden. Betaling via paypal, echter heb ik daar totaal geen ervaring mee.
Kan ik hier op een of andere manier mee opgelicht worden of valt dat mee?

ik weet niet of je ermee opgelicht kan worden maar is het niet bij PayPal dat als t niet goed is ze het geld terug kunnen eisen?

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 13:51

Ik doe grote bedragen ook via PP omdat je dan inderdaad beschermt bent tegen oplichting. Als je niets ontvangt dan ontvang je je geld terug.

ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 13:52

Als de post het dan kwijtraakt ben ik mijn producten en het geld dan kwijt?

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 14:02

Voor Paypal moet je je wel aanmelden en er volgt een check, dus dat duurt wel een paar dagen tot een week.
Verder is paypal voor een koper beter dan voor de verkoper want de koper heeft meer bescherming en dat kan idd behoorlijk ver gaan.

Kelszz_
Berichten: 1885
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:45

Ik wil graag kopen wat je daar hebt. Wil je het uit de verpakking halen en foto’s maken van het product ?
Ik keurig gedaan alleen hierbij de verpakking helaas kapot getrokken dus de waarde daalde al. Maar alles voor de koper.
Stuur de foto’s op. Of ik ook foto’s bij daglicht kon maken. Ook gedaan.

Om vervolgens te zeggen, nee ik heb het spaargeld toch niet staan. :x

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:59

Die is wel echt rot…. Zou er ook niet pleased nee zijn. Maar je hebt er wel zelf voor gekozen het uit de verpakking te halen, dus je kan er niks mee, maar zwaar kl*te

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 20:10

Ik stuur ook altijd bij nieuwe spullen dat ik het niet uit de verpakking haal, dit soort vragers zijn meestal geen kopers:(

Kelszz_
Berichten: 1885
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 21:20

Ja helaas pech met m’n te goeder trouw gedrag. Weer van geleerd dat dit een keer gebeurd en nooit meer :j

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 19:01

Ik heb wat 2ehands kleding gekocht. Althans, betaald en niet ontvangen.
Vorige week dinsdag betaald, toen nog enthousiaste reactie dat ze het die dag erna gelijk in orde zou maken.
Niks gehoord voor 3 dagen, gevraagd naar de code, geen reactie. Toen 1 reactie, ze had griep, maar ze zou het de dag erna regelen. Je raad het al, we zijn weer 4 dagen verder, geld al teruggevraagd, geen enkele reactie. Ook als je ziek bent kan je toch even iemand op de hoogte stellen?

Heb al melding gedaan bij Marktplaats, wacht nog een paar dagen voor aangifte (Er kan ook iets gebeurd zijn..voordeel vd twijfel)

Maar iemand (evt) oplichten voor wat 2ehands kleding.. Moet niet gekker worden. Heb het ook eens met een brievenbus gehad, rare wereld.

Meid woont trouwens in Rosmalen, wijk Sparrenburg. Mocht dat iemand iets zeggen, graag pbtje. Wil graag uitvogelen wat de situatie is.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 01:04

MarleenM schreef:
Nou ik had onlangs ook even een leuke marktplaats verkoop, not :(.

Had een scooter te koop, ding stond hier in de weg en was al een aantal weken niet gebruikt.

Nouja erop gezet. Zelf een paar dagen weer gebruikt om er zeker van te zijn dat ie het nog goed deed.
Iemand reageerde, contact verliep eigenlijk heel goed.

zelfs nog een nieuwe accu erin geplaatst voor de zekerheid.

Mensen komen langs, bekijken hem niet zo heel fanatiek. Ik stel voor dat ze een rondje rijd zodat ze zeker weet dat het haar bevalt. Nou ze gelooft 't allemaal wel want t zag er prima uit. Ze vertelde nog dat haar vriend altijd goedkope scooters kocht en er altijd direct aan sleutelde want die waren allemaal te langzaam volgens hem

Nou helemaal goed. Zij betaald, ding overgeschreven. Had nog een paar banden staan die er gratis bij gedaan.

Na een week ineens een bericht dat haar vader vond dat hij toch wel erg langzaam op trok. Dus ik antwoord van wat hebben jullie er dan mee gedaan want hier geen problemen gehad.
Krijg ik alleen een reactie mijn vader heeft jullie een brief gestuurd, dus ik nog gevraagd wat voor een brief en waarom niet gewoon via de chat van marktplaats?

Nou inderdaad 2 dagen later kwam de brief, begon netjes met dat ze het allemaal zo leuk fijn hadden gevonden bij ons maar dat ze hem hadden na laten kijken en volgens die man was er wat kapot geweest en of we even die rekening aan hem wouden over maken want wij hadden hem zo kapot verkocht :D.

Ik heb een vriendelijke mail terug gestuurd dat ik zeer verbaasd was over de brief maar dat ze zelf alle mogelijkheid hadden gehad hem uit te proberen of na te laten kijken bij een scooter handelaar in de buurt maar dat ze dat allemaal niet wouden. En dat ik dus niet weet of zij zelf eraan geprutst hebben dat ie t niet meer deed. Heb maar voorgesteld dat ze de gratis banden verkochten, dan hadden ze de reparatie kosten er wel weer uit.
Heb er not bij vermeldt dat ik het jammer vind dat ze op deze manier nog geld proberen te vangen.

Kreeg alleen maar terug dat ze wel heel blij waren met de scooter en dat t goed was..
Heel vreemd, mijn onderbuik gevoel zei meteen dat ze eigenlijk het geld niet kon missen, omdat ze oorspronkelijk bij een flink goedkopere scooter wouden kijken.




Ik heb dit verhaal met verbazing zitten lezen.. en ook gewoon dat na jou reactie terug alles ineens wel oke is pfff :Y)

BeFunny

Berichten: 10512
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 01:10

Lisitano schreef:
Lisitano schreef:
Ik zou het gewoon vragen. Wie weet kan ze niet lopen door complicaties ;)

Maar dan kan ze toch aan haar netwerk vragen of iemand misschien tijd heeft om het op te halen?

Waarom maak je de weggever daar mogelijk verantwoordelijk voor?

Tuurlijk kan dat. Als je je netwerk dichtbij hebt.
En vragen kan altijd, andersom is het natuurlijk net zo kort lopen dus wie weet kwam het prima uit.
Gratis babykleding gaat meestal naar de minder bedeelden.


En dan is het fijn dat ze het gratis kunnen krijgen.
Maar als ze dan ook nog gaan bedelen om meer (in dit geval om het nog thuis afgeleverd te krijgen ook) dan zou ik ook zeggen. De ballen hè.

Ik zou als ik het gratis aanbied ook niet opsturen tegen betaling. Want wat ik gratis aanbied daar wil ik snel en makkelijk vanaf.

BeFunny

Berichten: 10512
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 01:16

ReadTheRulez schreef:
Paypal vraag. Iemand uit belgië wil wat van me kopen ter waarde van €130. En dit via postnl laten verzenden. Betaling via paypal, echter heb ik daar totaal geen ervaring mee.
Kan ik hier op een of andere manier mee opgelicht worden of valt dat mee?


Enkel verzenden met track and tracé, liefst aangetekend.
Anders zegt de koper "niks ontvangen" dan volgt er een zaak en die wint de koper altijd en kun jij het volledige bedrag terug betalen.

ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 01:25

BeFunny schreef:
ReadTheRulez schreef:
Paypal vraag. Iemand uit belgië wil wat van me kopen ter waarde van €130. En dit via postnl laten verzenden. Betaling via paypal, echter heb ik daar totaal geen ervaring mee.
Kan ik hier op een of andere manier mee opgelicht worden of valt dat mee?


Enkel verzenden met track and tracé, liefst aangetekend.
Anders zegt de koper "niks ontvangen" dan volgt er een zaak en die wint de koper altijd en kun jij het volledige bedrag terug betalen.


Ik heb aangegeven het liever niet via paypal te doen. Dan wacht ik wel op een andere koper :D

Luxorvalkje
Berichten: 1935
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 01:54

SweetVanille schreef:
Meid woont trouwens in Rosmalen, wijk Sparrenburg. Mocht dat iemand iets zeggen, graag pbtje. Wil graag uitvogelen wat de situatie is.


Dat is een normale wijk. Huizenprijzen beginnen bij 300k, of iets minder.