Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 17 van de 34 [ 826 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 34  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nutteloze feitjes en rare/leuke weetjes

 
Profiel   

ista schreef
LoveGlove schreef
En inderdaad, in 4 miljard jaar zal andromeda botsen met de melkweg. In diezelfde tijd zal onze zon inderdaad ook veranderen in een grote reus. Hij wordt dan zo groot als ongeveer de cirkel die de aarde doet om de zon momenteel of zelfs mars. Dus de aarde wordt dan sowieso als het ware opgeslokt door de zon :+


Hè, gezellig :+


Femek2902 schreef
Mogelijk was het ook niet zo woke om onze eerste zwarte labrador Wambo te noemen. Vernoemd naar Wambo de jonge Papoea, en het gelijknamige boek :')


Onze dominante, zwarte ruwharig teckel heette Idi. Naar Idi Amin... de Slachter van Afrika. Ook niet erg woke...


Ach, 45 jaar geleden heetten heel veel zwarte hondjes hiero Blackie……
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 19:06 



 
Profiel   

Een 747 kan nog vliegen&landen op een motor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 20:17 



 
Profiel   

Zelfs zonder motor! Het lastigste deel is precies bij een landingsbaan uitkomen met de juiste snelheid en hoogte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 20:24 



 
Profiel   

axel_1997 schreef
Ook voor mensen is een tijger moeilijk te spotten in het bos. In bosrijke omgevingen zijn verbazend veel oranje en bruin tinten te vinden. En de verticale strepen breken het silhouet. Als een tijger achter een half kale struik of een bos bamboe wegloopt ben je hem opeens kwijt.

Ook orang-oetans zijn in de boomkronen moeilijker te zien dan je zou verwachten van een grote oranje mensaap.


Alles wat camouflagekleuren heeft is moeilijk te zien.
Op safari toch al een paar keren flink moeten zoeken naar een antilope of zelfs giraffe. Als die doodstil in de bosjes staan kan je er vlakbij zijn, je ziet ze niet tot ze bewegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 20:47 



 
Profiel   

J0anieke schreef
Dan mag je die van de eend ook googlen. :D

En die van de blauwe vinvis :D.

Ilse_123 schreef
Overigens is de oranje/zwarte kleur van normale tijgers een goede camouflage omdat de meeste zoogdieren maar 2 kleurkegeltjes hebben (mensen 3 of bij uitzondering 4) en daardoor niet goed het verschil zien tussen oranje en groen. Oftewel, voor een hert is een tijger vrijwel net zo groen als de bosjes eromheen.
Ah, dan heb ik dus een groene kat :)* :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 21:06 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Zelfs zonder motor! Het lastigste deel is precies bij een landingsbaan uitkomen met de juiste snelheid en hoogte.


Zo lust ik nog wel eentje! _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 21:14 



 
Profiel   

Over kleurenblindheid.
Neil Harbisson is de eerste officieel erkende cyborg.
Dat wil zeggen: hij mag op zijn passportfoto staan met een antenne waarmee hij kleuren waarneemt.
Van nature is hij kleurenblind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 21:18 



 
Profiel   

De ideale hoogte om een beboterde boterham te laten vallen zodat hij met de boter naar boven op de grond terecht komt, is 2,5 meter.


Ik voel een nieuwe uitdaging aankomen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 21:40 



 
Profiel   

Cowboy55 schreef
8nnemiek schreef
Zelfs zonder motor! Het lastigste deel is precies bij een landingsbaan uitkomen met de juiste snelheid en hoogte.


Zo lust ik nog wel eentje! _O-

En waarschijnlijk crash je na het landen alsnog omdat het vliegtuig niet op tijd stil zou komen :Y) Maar theoretisch is landen zonder motor wel mogelijk :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 22:05 



 
Profiel   

Landen is een rekbaar begrip. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 22:17 



 
Profiel   

Sowieso is camouflage bizar. Een 4m hoge olifant die vanuit ‘het niets’ plots gewoon de bosjes uitstapt en gewoon naast de auto staat is echt niet uitzonderlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 22:22 



 
Profiel   

axel_1997 schreef
Landen is een rekbaar begrip. :+

What goes up, must come down....

:D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 22:27 



 
Profiel   

Schijnbaar is het zelfs een aantal keer gelukt om een groot vliegtuig te landen zonder motoren en zonder schade :wow:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Deadstick_landing

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 22:29 



 
Profiel   

Bij hevige mist mag de piloot niet zelf landen maar op automatische piloot. Hierbij mogen ze ook niet meer uit het raam kijken maar zijn beide bezig om instrumenten af te lezen. Heel indrukwekkend om mee te maken want tot het allerlaatste moment was de tarmac niet te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 22:30 



 
Profiel   

Dit is echt een van mijn favo plaatjes als het gaat om camouflage.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 22:32 



 
Profiel   

Spoiler:
Die giraf? Of nog iets anders?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 22:33 



 
Profiel   

Ilse_123 schreef
Dit is echt een van mijn favo plaatjes als het gaat om camouflage.


[ [url=m/xJ69Ln.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik zoomde in omdat ik niet meteen iets zag en werd opeens van heel dichtbij aangestaard :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 22:39 



 
Profiel   

Ik had hem direct gezien of er is nog iets?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 22:47 



 
Profiel   

Luca03 schreef
Ilse_123 schreef
Dit is echt een van mijn favo plaatjes als het gaat om camouflage.


[ [url=m/xJ69Ln.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik zoomde in omdat ik niet meteen iets zag en werd opeens van heel dichtbij aangestaard :')

:')

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 22:50 



 
Profiel   

Luca03 schreef
Ilse_123 schreef
Dit is echt een van mijn favo plaatjes als het gaat om camouflage.


[ [url=m/xJ69Ln.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik zoomde in omdat ik niet meteen iets zag en werd opeens van heel dichtbij aangestaard :')


Ik ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 22:57 



 
Profiel   

In Spanje leeft een hagedis die van eierleggend naar levendbarend is gegaan en weer terug naar eierleggend.

https://scientias.nl/levendbarende-hage ... achteruit/

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 23:03 



 
Profiel   

axel_1997 schreef
Over kleurenblindheid.
Neil Harbisson is de eerste officieel erkende cyborg.
Dat wil zeggen: hij mag op zijn passportfoto staan met een antenne waarmee hij kleuren waarneemt.
Van nature is hij kleurenblind.

Hij mag "erkend" zijn, maar zijn claim zo'n werkende neurale interface te hebben is zéér onwaarschijnlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 01:35 



 

8nnemiek schreef
En waarschijnlijk crash je na het landen alsnog omdat het vliegtuig niet op tijd stil zou komen :Y) Maar theoretisch is landen zonder motor wel mogelijk :))
Gewoon in de Hudson parkeren, probleem opvelost. :))

Overigens is het niet op tijd stilstaan niet het directe gevolg van een niet werkende motor, maar eerder van een niet werkend landingsgestel. Dat zorgt er namelijk voor dat het vliegtuig remt door de luchtstromen te breken. :P Als dat niet meer werkt, wordt remmen idd lastig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 09:15 



 
Profiel   

Enorm indrukwekkend inderdaad, die landing van Sully!

Ik wist niet dat het landingsgestel zo veel invloed daar op had.
Wel weet ik dat ze normaal de motoren in reverse zetten om bij te remmen, en dat wordt lastig als ze niet meer werken :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 09:29 



 
Profiel   

Er gaan ook allemaal kleppen een andere kant oo staan (op vleugels oa) om indd de luchtstroom zo aan te passen dat het vliegtuig afremt en laag drukt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 09:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 17 van de 34 [ 826 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 34  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen