[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Qimm

Berichten: 15160
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 11:51

Een bruiloft uitnodiging krijg je ook niet pas 2 dagen voor de tijd. Hij had best z'n best kunnen doen

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 12:17

Jeetje wat erg!
Ik snap haar helemaal, maar dat is zo moeilijk...

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 12:20

De upgrade naar wife 2.0 mag wat kosten naast de 10.000 euro die je hoppa zo even kwijt bent :') . Nare consequentie van een terechte keuze.

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 12:23

Josien_ schreef:
Jeetje wat erg!
Ik snap haar helemaal, maar dat is zo moeilijk...


Klopt... maar dat moeilijke heeft hij veroorzaakt.
Hij wist dat kinderen niet welkom waren, en besloot zich op de bruiloft van zijn beste vriend zich niet aan de nadrukkelijke regels te houden.
Dus de persoon die het verpest heeft is hij, niet de vrouw. Je zet mensen gewoon niet zo voor het blok, zeker niet op de bruiloft.

Dat hij weduwnaar is, is heel triest, maar staat imo los van de situatie. Mijn oom is ook weduwnaar, had ook netjes een oppas geregeld voor onze kindvrije bruiloft.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 12:24

Ik vind het lastig, ze stond absoluut in haar recht maar ik denk dat het mij de ruzie met m'n man en z'n vriendengroep niet waard zou zijn.

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 12:27

Oh mij wel :')
Meteen duidelijke grenzen trekken in het begin, hoppa! _O-

(nee ik begrijp de moeilijke situatie)
Maar zoals ik al zei, haar man zou kwaad moeten worden op hem, niet op haar... hij ging tegen de duidelijke afspraak in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 12:28

Urbanus schreef:
Ik vind het lastig, ze stond absoluut in haar recht maar ik denk dat het mij de ruzie met m'n man en z'n vriendengroep niet waard zou zijn.
Maar dan zit je met mensen in je eigen vriendengroep en familie die niet blij zijn met je, dus het is hoe dan ook kiezen tussen twee kwaden.

DuoPenotti

Berichten: 29462
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 12:34

Daar zal hij ook wel op gegokt hebben.
Ik kom heel brutaal aanzetten met de kinderen, zet ze voor blok en ga stampij maken dan krijg ik vast mijn zin. Wat een voorbeeld ook voor zijn kinderen :n

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 12:44

Pfoe, lastig zeg. Ik zou me denk ik vooral gekrenkt voelen dat mijn partner me niet zou steunen hierin. Verder zou ik toch ook hopen dat partner zich achter de oren zou krabben over de vriendschap. Zonder overleg gewoon op komen dagen met kinderen in de veronderstelling dat je je wel een weg naar binnen kan kletsen zou ik van mijn vrienden echt niet waarderen. Ik zou me dan niet gerespecteerd voelen binnen die vriendschap. En dan nog boos worden ook. :oo

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 12:51

Je weet niet of het zonder overleg is gegaan. Wie weet heeft de bruidegom het zelf op zijn beloop gelaten in de hoop dat de bruid alsnog een oogje zou dichtknijpen. Hij speelt hier zeker ook een rol in.
Wat ik ook erg kwalijk vind is dat uitgerekend HIJ met ZIJN vrienden tegen de bruid in gaat om alsnog toe te geven. Dan zet je je toekomstige vrouw toch gewoon immens voor schut, en welk signaal geef je dan af naar haar vrienden/familie die wél wat geregeld hadden?

En dan nog op de bruid afschuiven dat ze geen oppas geregeld heeft.

Doe normaal joh

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33791
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 13:07

Ik heb er een bijzonder grote hekel aan wanneer mensen over mijn duidelijk aangegeven grens gaan. Dit zou voor mij echt te ver gaan. Je geeft duidelijk je grens aan en dan NOG gaan ze er over. Bah. Dan hoef ik direct iemand niet meer te zien.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110679
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 13:09

Wij hadden ook een kindvrije bruiloft en daar heeft iedereen zich gelukkig netjes aan gehouden.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33791
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 13:10

Nou zijn er geen kinderen in onze directe omgeving maar misschien als we ooit gaan trouwen wel. Maar ik denk dat iedereen die ik ken het fantastisch zou vinden om even lekker te feesten zonder kinderen. _O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110679
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 13:24

Dat snap ik helemaal!
In onze omgeving waren er toentertijd wel veel jonge kinderen en ik had echt geen zin in gejengel en gekrijs tijdens de ceremonie.
We hebben dat wel op een nette manier aangegeven op onze kaart.
Mijn vader zag al voor zich dat de pleuris zou uitbreken, maar we hebben er geen gezeur over gehad :D

Raineri
Berichten: 6230
Geregistreerd: 21-02-11

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 13:31

Inderdaad. De uitnodiging kwam ver van te voren dus hij had makkelijk wat kunnen regelen. Het klinkt meer alsof hij zelf gewoon vond dat dit niet kon en een statement wilde maken. Anders had hij niet zo gereageerd. Als je echt oppas wilde had je dit gecommuniceerd met het bruidspaar en wellicht overlegd om kinderen samen onder te brengen bij een oppas oid.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110679
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 13:33

Ik vind het ook niet kunnen dat je een bruidspaar zo voor het blok zet op hun dag.
Ik snap wel zijn gedachtengang, ook al ben ik het er niet mee eens. Waarschijnlijk hoopte hij idd dat ze het wel zouden laten gaan, maar ik vind het super stoer dat de bruid voet bij stuk gehouden heeft!
Aan de andere kant snap ik Urbanus wel en zou ik me afvragen of dat het gedoe en geruzie wel waard was.

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 13:44

Ik zou vooral moeite ermee hebben dat hij niks heeft overlegd, dan met de kinderen er gewoon heen gaat en nog stampij gaat maken ook. Los van de kinderen zou ik hem alleen daarom er al niet bij willen hebben.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 13:46

Ik zou er vooral moeite mee hebben dat mijn man mijn kant niet kiest.

DuoPenotti

Berichten: 29462
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 13:48

Inderdaad San

Vooraf is bekend gemaakt dat kinderen niet gezellig lijken op je feest en dan is die slappe vent boos op zijn vrouw. Zijn zogenaamde vriend vind dat regels voor iedereen zijn ipv ook voor hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 13:49

_San87_ schreef:
Ik zou er vooral moeite mee hebben dat mijn man mijn kant niet kiest.


Ja ook eens :j

Raineri
Berichten: 6230
Geregistreerd: 21-02-11

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 13:50

Lang verhaal kort: eens met al het bovenstaande

Als ik ooit ga trouwen, denk het niet, dan komen er absoluut geen kinderen. Al dat geschreeuw, moet er niet aan denken.

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 13:59

Zoals ik net al zei hadden wij dat inderdaad ook... maar vrijwel alle vrienden en familie hadden dit vooraf ook al verwacht.
1 neef gaf aan niet te willen komen wanneer zijn kinderen niet mochten, die meteen afgebeld :wave: , scheelde ons weer 150 euro :Y)

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 14:01

Ik snap die ouders ook niet, het is toch juist lekker om eens een dag gezellig onder familie/vrienden te zijn zonder dat je steeds je kinderen in de gaten moet houden :+ Overnachting in leuk hotel er achteraan, prima qualitytime.

Roodvos

Berichten: 6658
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 14:28

Naar aanleiding van een ander topic kwam ik onderstaande tegen op internet. En toen moest ik aan jullie denken en aan de berichten van een paar dagen geleden. Speciaal voor de theedrinkers :)):
https://www.gezondheidsnet.nl/zwanger/t ... angerschap
Misschien toch koffie leren drinken? O:) :9k


Met betrekking tot bovenstaande over die bruiloft: eens met die vrouw en de commentaren hier.

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 14:35

Thee bij deze ook van de lijst :')
Ik ben dan wel gesteriliseerd... maar in het kader van "je weet maar nooit".
_O-