Woest op tandarts

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Woest op tandarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-22 12:11

Raad eens?

3 maanden lang elke week langs de tandarts geweest. 2 jaar lang heb ik me spalkje en hij schiet om de maand los. Nu heeft de tandarts 3 maanden geleden er 1 keer aangezeten; en schiet die een dag nadat die vastgemaakt is, weer los. Ze brengen er ook nog kosten voor. 300 euro betaald voor 2 nachtbeugels en nu elke keer 50 euro voor het laten vastmaken. Doen ze dit expres? Spalkje hoort toch zogenaamd je hele leven vast te zitten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 12:12

Misschien moet je dit aan je tandarts voorleggen in plaats van aan Bokt? :+
Ze horen idd niet zo snel los te gaan.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-01-22 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 12:12

Ik heb mijn spalkje vorig jaar kapot gebeten en laten maken en hoppa weer kapot in een week, dat werd gratis gerepareerd. Ik denk dat het in de 25 jaar dat ik dat ding heb het MAX 4x is gerepareerd maar misschien ook maar 3x.

Sky_As

Berichten: 4711
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 12:13

Tja, misschien eens naar een andere tandarts voor een second opinion? En aan de tandarts vragen waarom hij los schiet, en dat je nog 1 keer terug komt zodat hij het op kan lossen en dat hij je anders kwijt is als klant?

Selina

Berichten: 14284
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 12:13

Bijt je hem dan niet steeds los? Bij mij is er daarom een stukje afgehaald en bij m’n man is hij er daardoor helemaal uitgehaald.
Maar de dag erna zou niet mogen. En als je ermee naar je orthodontist gaat? Die hebben er wel meer verstand van.

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Woest op tandarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 12:18

Mijn spalkje aan mijn ondertanden lag er jarenlang heel veel af. Totdat ik mijn verstandskiezen moest laten trekken en er daardoor kennelijk minder spanning op mijn ondertanden stond. Sindsdien zit 'ie vast (inmiddels bijna 20 jaar...).

Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Woest op tandarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 12:20

Mijn spalkje zit al 20 jaar muur vast..

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Woest op tandarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 12:25

Dat hoort niet zo snel los te komen.

Die van mij zit er ook al ik denk bijna 20 jaar in. Ik ben wel behandeld door een orthodontist ipv tandarts omdat ik ook een gebroken kaak had.

Kimbers

Berichten: 5103
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Woest op tandarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 12:41

Je bent gek dat je hebt betaald. Als het zo snel losschiet ligt het probleem niet bij jou dus even wat harder worden en niet meer betalen voor reparaties.

Suzanne F.

Berichten: 49202
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 12:43

Als hij zo vaak los gaat dan is er iets mis. Ik zou naar een echte orthodontist gaan en niet naar een tandarts en het voorleggen. Ik kreeg toen een nachtbeugel/retainer voor ‘s nachts en de spalk ging eruit. Ik beet hem ook steeds stuk. Nu moet ik elke nacht dat bitje dragen en dat gaat prima, staat na 2 jaar nog kaarsrecht.

Jasmijn159

Berichten: 4429
Geregistreerd: 04-11-05

Re: Woest op tandarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 12:55

Als je hem zo snel stuk bijt dan is je gebit niet in balans. Dan kunnen ze hem vastplakken wat ze willen.

Maar idd overleg met je tandarts of vraag om verwijzing naar een collega tandarts als je zo ontevreden bent.

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 13:25

Even overleggen met je tandarts. Ik zou ook voorleggen dat je niet van plan bent om steeds te gaan betalen omdat hij gewoon goed vast moet zitten.

En mocht de tandarts zeggen dat het komt omdat je gebit op een bepaalde manier aansluit op elkaar, dan kunnen ze op z'n minst even gratis vastplakken weer.

Ik zou zeggen, zeg dit tegen je tandarts.. heb je dat al gedaan?


Mijne zit al sinds ik mijn spalkje hebt supervast. En ook als hij losgehaald is met een gaatje oid zit hij daarna gewoon weer netjes vast.
Laatst bijgewerkt door Amado7 op 26-01-22 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Woest op tandarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 13:27

Mijn spalkje zit al 20 jaar muurvast in mijn mond, iedere dag los zou echt niet moeten kunnen

Sabbientje
stokpaard connaisseur

Berichten: 4699
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 13:29

Mijn draadje ging om de zoveel tijd kapot.
Ik beet hem er dan af.
Maar mijn tandarts maakte hem altijd gewoon weer vast en kan mij niet herinneren dat ik er ooit een rekening voor kreeg.

Is toch een beetje garantie.

Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-22 13:34

Selina schreef:
Bijt je hem dan niet steeds los? Bij mij is er daarom een stukje afgehaald en bij m’n man is hij er daardoor helemaal uitgehaald.
Maar de dag erna zou niet mogen. En als je ermee naar je orthodontist gaat? Die hebben er wel meer verstand van.


Ze had gekeken en me tanden raken t spalkje niet aan, ik dacht maybe de spanning..

purny

Berichten: 27481
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 13:35

Ik heb ook een spalkje. Bij mij laat de lijm eens in de zoveel tijd los.
Wat eet je? Eet je bijvoorbeeld harde dingen zoals broodjes?
Het is natuurlijk geen garantie dat ie nooit meer loslaat.

Ik zou een gesprek met de tandarts plannen of met de assistent waarom die zovaak loslaat.

Ik ben trouwens aanvullend verzekerd voor tandartskosten en hoefde de laatste keer maar 12 euro te betalen.

Overigens is het normaal dat je kosten moet betalen voor een dienst die geleverd wordt, maar zoveel vind ik ook wel idioot veel voor een spalkje vastzetten.. Wellicht ook vragen waarom die kosten zo hoog zijn?
Laatst bijgewerkt door purny op 26-01-22 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 13:37

Ik heb mijn spalkje al een paar jaar maar die is nog nooit los gegaan. Moet wel zeggen dat ik altijd het idee heb dat er een dikke laag met lijm op zit.. (meer dan normaal)

xVera94

Berichten: 129
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 13:44

Ik heb hetzelfde gehad. Linksboven continu los (telkens binnen een maand). Uiteindelijk ging de onderkant ook los en omdat ik dit niet door had, is het spalkje omgebogen en daardoor verplaatste 1 tand.

Hiervoor heb ik opnieuw een paar maanden gebeugeld (alleen onderkant) en sindsdien zit mijn spalkje bovenin (en onderin) vast en staan mijn tanden mooier dan na de 1e keer beugelen...

Anoniem

Re: Woest op tandarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 13:48

Kun je hier op Bokt boos doen, maar waarom blijf je steeds weer naar hem toegaan als hij zijn werk niet goed doet?

Ik heb mijn spalken alweer bijna 15 jaar en heel soms moet er even weer wat lak op omdat ie scherp wordt en laatst had 1 uiteinde los gelaten, verder nooit problemen.

zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Woest op tandarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 14:07

Die van mij zit al bijna 20 jaar muurvast. Ik zou even goed overleggen met de tandarts, dit zou niet moeten kunnen.

Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-22 14:16

Relaxed schreef:
Kun je hier op Bokt boos doen, maar waarom blijf je steeds weer naar hem toegaan als hij zijn werk niet goed doet?

Ik heb mijn spalken alweer bijna 15 jaar en heel soms moet er even weer wat lak op omdat ie scherp wordt en laatst had 1 uiteinde los gelaten, verder nooit problemen.


Omdat ik me even geen raad meer weet en hier om advies vraag, wat jullie zouden doen. Iedereen is open en vrij om topic te plaatsen.

Wat gek, ik heb er echt vanaf het begin af aan last gehad.

meganvr schreef:
Ik heb mijn spalkje al een paar jaar maar die is nog nooit los gegaan. Moet wel zeggen dat ik altijd het idee heb dat er een dikke laag met lijm op zit.. (meer dan normaal)



Onderkant ik ook dikke laag, die schiet nooit los. Bovenkant zit er amper lijm op, maar hun zeggen dat dat er wel zit…

purny

Berichten: 27481
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 14:18

Photograph schreef:
Relaxed schreef:
Kun je hier op Bokt boos doen, maar waarom blijf je steeds weer naar hem toegaan als hij zijn werk niet goed doet?

Ik heb mijn spalken alweer bijna 15 jaar en heel soms moet er even weer wat lak op omdat ie scherp wordt en laatst had 1 uiteinde los gelaten, verder nooit problemen.


Omdat ik me even geen raad meer weet en hier om advies vraag, wat jullie zouden doen. Iedereen is open en vrij om topic te plaatsen.

Wat gek, ik heb er echt vanaf het begin af aan last gehad.


Gewoon gesprek aangaan met je tandarts om te vragen waarom het zo is. Heb je wel een goed gebit?

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 14:20

Het lijkt me toch dat dit zaken zijn waar je gewoon me je behandelaar over in gesprek kunt? Jij bent niet tevreden over de geleverde dienst, het produkt voldoet niet, dus het lijkt me dat er iets van een garantieregeling moet zijn?
Desnoods bel je even met je zorgverzekering wat je hier mee aan moet? Ik zou die factuur niet klakkeloos betalen in elk geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 14:21

Weet je nog hoe je spalk is gemaakt? Ik heb er echt voor moeten gipshappen, dan past ie precies.

Marjo

Berichten: 37214
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 14:23

Ik heb ook al eens gehad nadat de tandarts een gaatje gevuld had, dat hij aan m'n spalkje heeft gezeten. Hij dacht dat ie los zat, en vroeg of ik er last van had. Ik zei duidelijk nee, want ik merkte er niks van. Hij heeft toen wel wat gedaan, waarschijnlijk lijm weggehaald, want daarna had ik er ineens wél last van :Y)
Bleek dat er teveel lijm was weggehaald, en hij stak uit. Ik ben teruggegaan en hij heeft een deel van het spalkje weggehaald ipv opnieuw vastgelijmd.

Toen ik daar de rekening van kreeg heb ik even opgebeld, situatie uitgelegd en aangegeven dat ik dit niet ging betalen. Dat begreep hij gelukkig, dus de rekening is kwijtgescholden.

Gewoon even in gesprek gaan dus.